Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. april 2024 | 21:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Optiske kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 16 Februar 2014 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

JEG VIL IKKE HAVE EN KABELKRIG I DENNE TRÅD! DETTE ER EN SAGLIG DISKUSSION OG JEG FRARÅDER MIG PÅ DET
KRAFTIGSTE AT FOLK MED SARTE SJÆLE OG BØRNEHAVETEMPERAMENT SKRIVER I DENNE TRÅD.

Nå, grunden til ovenstående skrift er at min sidste tråd om strømkabler gik helt i vasken og jeg gider det simpelthen ikke. så
stop med at skrive hvis i skal kaste med mudder.

Det jeg vil høre om er om der både videnskabeligt men også erfaringsvist, bevist at der kan høres forskel på optiske kabler.
Er det bare en skrøne at det digitale signal er hørbart anderledes fra det ene digitale kabel til det andet, eller er der noget
om det?

Jeg spørg da jeg lige nu mangler et optisk kabel fra boxee boxen til min DAC, lige nu sidder der et meget billigt og tyndt
kabel fra harald skrald til 18 kr.

Vil det evt være en fordel at have en SPDIF til COAX konverter på og så kører COAX til DAC'en?

Jeg håber diskussionen bliver videnskabelig men også fyldt med egen erfaring. Kom nu folkens! Lad os vise Mikkel Gige at
en kabeldiskussion ikke behøver ende i hat og briller!
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 16 Februar 2014 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Jeg er også med på en lytter.

For jeg har fravalgt optiske kabler efter jeg fik denne info om at det digital signal jo skal konvertere to gang fra digital til optisk og igen fra optisk til digital, og det er jo aldrig godt.

Har dette citat fra
www.hi-speed.dk:

"Signalet i CD/DVD´en skal altså konvertere/behandle det digitale signal om til lys signal inden det kan overføres optisk. Og det gælder ALLE digital kilder.
Den process er bestemt ikke noget hit i hifi verden. Du ser heller ingen musikere der benytter optisk kabling :wink:

Iøvrigt er din viden vist tydeligt begrænset til skrivebordseletronik. Transformator til og overføre coax høre vist fortiden til Brisse...'

Prøv og læs om jitter... Der extremt meget mere jitter i optisk kontra coax. Coax er jo eletrisk fra start, hvor optisk ryger igennem flere processer med mere jitter til følge.

Coax er også langt mere stabilt. Desværre koster et ordenlgit coax kable lidt og lave. Der rigtig mange faktorer med.

Eneste optisk er rigtig godt til, er datastream mellem computere, da de ikke er eletrisk forbundet. Er tingene eletrisk forbundet, er Coax den helt klart bedste og mest vellydende løsning. Det findes der rigtig mange studier og beviser for.

Også du skal være velkommen. Medbring dit eget DIY coax kable og optisk. Så skal jeg gerne demonstrer forskellen for dig".

Så hvid dette er rigtige, er der nu en meget god grundt til at holde sig fra den optisk løsning, når det komme til seriøse HiFi.

Om det så har noget på sig, er en anden sag og en god grund til en seriøs debat

OG LAD OS HOLDE DENNE DEBAT I EN GOD TONE
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 06:19 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
For jeg har fravalgt optiske kabler efter jeg fik denne info om at det digital signal jo skal konvertere to gang fra digital til optisk og igen fra optisk til digital, og det er jo aldrig godt.


Du skal også "konvertere" til en coax udgang for at tilpasse signalet - så valget mellem optisk/coax indebærer i begge tilfælde en konvertering.

__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 06:32 | IP-adresse registreret  

Tja...

Den videnskabelige del kan være nok så kompleks, men jeg skal ærligt tilstå at jeg personligt ikke kan høre forskel på de digitale kabler, hvad enten vi
snakker lysleder eller coax. Er heller ikke stødt ind i nogen der kan. Ej heller om der benyttes det ene eller det andet til at overføre signalet.

Så hvis man spørger efter det i butikken, hvor jeg residere, så vil du få det billigste kabel der er på hylden...medmindre man er mærke-fetichistist.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Moral må så værre at hvis man ikke kan høre forskel, er det ligegyldig om man vælger coax eller optisk

Er så bare ikke helt sikker, og det irritere mig for jeg er af den gamle skole og her er optisk "NO GO", når det komme til seriøs HiFi

Eller er det bare en myte   
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
Tja...

Den videnskabelige del kan være nok så kompleks, men jeg skal ærligt tilstå at jeg personligt ikke kan høre forskel på de
digitale kabler, hvad enten vi
snakker lysleder eller coax. Er heller ikke stødt ind i nogen der kan. Ej heller om der benyttes det ene eller det andet til at
overføre signalet.

Så hvis man spørger efter det i butikken, hvor jeg residere, så vil du få det billigste kabel der er på hylden...medmindre man
er mærke-fetichistist.


Skal det tolkes sådan, at du mener det er spild af penge, hvis folk går ind din butik og køber dette optiske kabel
VdH The Optocoupler
til 449 kroner, i stedet for et til 19 kroner i Harald Nyborg. Og i bekræftende fald, er alt det der står af fine forklaringer på
Jeres hjemmeside omkring dette VdH kabel, så blot en gang markedsføring uden hold i virkeligheden??

Skulle dette være tilfældet, er du ved at rykke tæppet væk under troværdigheden. For hvor mange andre af Jeres
produkter, gælder i så fald det samme for??
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail
 
Draagmad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 160
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Spændende debat! Jeg har også til gode at høre forskel på transport af digitalsignaler i form af coax, Toslink eller USB.
Så længe kablet er teknisk i orden (gode stik, ordentlige lodninger, fornuftigt dimensionerede materialer i god kvalitet), så er
det - for mig - et godt kabel. Bevares, jeg kan da godt glædes over en velsiddende nylonstrømpe ... men sådan er der jo så
meget!


Man skal dog lige være opmærksom på, at Toslink er begrænset til 24 bit/96 kHz fra Mac, hvor USB kan klare 24 bit/192 kHz -
om det så reelt har noget hørbar betydning, det må en anden tråd tage sig af.
Til top Vis Draagmad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Draagmad
 
Berdel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2012
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

kristianemail skrev:
Rysz skrev:
Tja...

Den videnskabelige del kan være nok så kompleks, men jeg skal ærligt tilstå at jeg personligt ikke kan høre forskel på
de
digitale kabler, hvad enten vi
snakker lysleder eller coax. Er heller ikke stødt ind i nogen der kan. Ej heller om der benyttes det ene eller det andet til
at
overføre signalet.

Så hvis man spørger efter det i butikken, hvor jeg residere, så vil du få det billigste kabel der er på hylden...medmindre
man
er mærke-fetichistist.


Skal det tolkes sådan, at du mener det er spild af penge, hvis folk går ind din butik og køber dette optiske kabel
VdH The
Optocoupler

til 449 kroner, i stedet for et til 19 kroner i Harald Nyborg. Og i bekræftende fald, er alt det der står af fine forklaringer

Jeres hjemmeside omkring dette VdH kabel, så blot en gang markedsføring uden hold i virkeligheden??

Skulle dette være tilfældet, er du ved at rykke tæppet væk under troværdigheden. For hvor mange andre af Jeres
produkter, gælder i så fald det samme for??


Jeg tror at du skal se på det på en anden måde. Har du et dyrt og lækkert setup hvor du har betalt dyre penge for
finish så vil du også give det sidste så dine kabler ser godt ud. Jeg er helt overbevist om at når man kommer op i den
dyre ende så er det mere finish og design man betaler for end lydforbedring.
Til top Vis Berdel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Berdel
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

kristianemail skrev:
Rysz skrev:
Tja...

Den videnskabelige del kan være nok så kompleks, men jeg skal ærligt tilstå at jeg personligt ikke kan høre forskel på de
digitale kabler, hvad enten vi
snakker lysleder eller coax. Er heller ikke stødt ind i nogen der kan. Ej heller om der benyttes det ene eller det andet til at
overføre signalet.

Så hvis man spørger efter det i butikken, hvor jeg residere, så vil du få det billigste kabel der er på hylden...medmindre man
er mærke-fetichistist.


Skal det tolkes sådan, at du mener det er spild af penge, hvis folk går ind din butik og køber dette optiske kabel
VdH The Optocoupler
til 449 kroner, i stedet for et til 19 kroner i Harald Nyborg. Og i bekræftende fald, er alt det der står af fine forklaringer på
Jeres hjemmeside omkring dette VdH kabel, så blot en gang markedsføring uden hold i virkeligheden??

Skulle dette være tilfældet, er du ved at rykke tæppet væk under troværdigheden. For hvor mange andre af Jeres
produkter, gælder i så fald det samme for??


Hvis man går op i mærke og typen af stik, så er det ikke spild af penge. Vi har mange der gerne VIL betale det ekstra, selvom de er velvidende at forskellen kan være lig nul.

Om man så skal nappe det billigste du kan finde er en vurderingssag. Min egen erfaring er, at man gerne må give lidt for kvaliteten af lederen, da den ellers kan knække let. Men ellers ja...hvis du tropper op hos mig får du ikke et lydmæssigt sagligt argument for at købe det dyre kabel.

Nogen mener at kunne høre forskel. Det er ok i min optik, men så længe jeg ikke kan, så vil jeg heller ikke argumentere for det. Det vil være at sælge udover rimelighedens grænser. Man kommer længst med sandheden.

Hvis du gerne vil prøve, så fint. Køb det dyre plus det billige og returner det du ikke får brug for.

Vi låner kabler ud til højre og venstre. Dem der så vælger det dyre, må jo kunne stå inde for investeringen. De har trods alt selv haft muligheden for at lytte sig frem.

Angående troværdighed, så skal du altid bruge din sunde fornuft. Find en sælger du har tillid til og opbyg så et langt loyalt købs/salgs-forhold til denne.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

kristianemail skrev:
Rysz skrev:
Tja...

Den videnskabelige del kan være nok så kompleks, men jeg skal ærligt tilstå at jeg personligt ikke kan høre forskel på de
digitale kabler, hvad enten vi
snakker lysleder eller coax. Er heller ikke stødt ind i nogen der kan. Ej heller om der benyttes det ene eller det andet til at
overføre signalet.

Så hvis man spørger efter det i butikken, hvor jeg residere, så vil du få det billigste kabel der er på hylden...medmindre man
er mærke-fetichistist.


Skal det tolkes sådan, at du mener det er spild af penge, hvis folk går ind din butik og køber dette optiske kabel
VdH The Optocoupler
til 449 kroner, i stedet for et til 19 kroner i Harald Nyborg. Og i bekræftende fald, er alt det der står af fine forklaringer på
Jeres hjemmeside omkring dette VdH kabel, så blot en gang markedsføring uden hold i virkeligheden??

Skulle dette være tilfældet, er du ved at rykke tæppet væk under troværdigheden. For hvor mange andre af Jeres
produkter, gælder i så fald det samme for??


Og så begyndte mudderkastningen hva??

Det er vel tilladt at man som ansat hos en forhandler har en personlig holdning til tingene?! Og i øvrigt samtidig lader det være
op til sine kunder at have deres? Man behøver vel heller ikke være 100% enig med sin virksomheds markedsføringsmateriale?

Kan man heller ikke være ansat hos en højttalerproducent, hvis man ikke er 100% enig i samtlige konstruktioner producenten
udkommer med?

__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

SÅ Floe og Kristianemail, lad os lige holde tonen

Jamen det lyder da interessant at så mange ikke har udført eksperimentet fordi, personligt, har jeg altid været af den antagelse
at et digitalt signal ikke kan manipuleres med vha kabler. Og tydeligvis er jeg ikke ene om tanken, men det kunne være sjovt
at få nogen på banen der rent faktisk mener de har hørt forskel

og Rysz, glimrende at få et branchemedlem ind over på dette emne da det jo er jer der ligger "magien" i de dyre kabler, at du
så er enig i at der ingen forskel er what so ever er bare mere interessant.

Jeg har så også hørt at der skulle være forskel på et optisk kabel hvis lederne indeni/yderst på stikket er lavet af plastik glas,
eller rigtig glas. er dette korrekt? i så fald er producenterne ikke særlig gode til at skrive hvad materiale der bliver brugt
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
kristianemail skrev:
Rysz skrev:
Tja...

Den videnskabelige del kan være nok så kompleks, men jeg skal ærligt tilstå at jeg personligt ikke kan høre forskel på de
digitale kabler, hvad enten vi
snakker lysleder eller coax. Er heller ikke stødt ind i nogen der kan. Ej heller om der benyttes det ene eller det andet til at
overføre signalet.

Så hvis man spørger efter det i butikken, hvor jeg residere, så vil du få det billigste kabel der er på hylden...medmindre man
er mærke-fetichistist.


Skal det tolkes sådan, at du mener det er spild af penge, hvis folk går ind din butik og køber dette optiske kabel
VdH The Optocoupler
til 449 kroner, i stedet for et til 19 kroner i Harald Nyborg. Og i bekræftende fald, er alt det der står af fine forklaringer på
Jeres hjemmeside omkring dette VdH kabel, så blot en gang markedsføring uden hold i virkeligheden??

Skulle dette være tilfældet, er du ved at rykke tæppet væk under troværdigheden. For hvor mange andre af Jeres
produkter, gælder i så fald det samme for??


Hvis man går op i mærke og typen af stik, så er det ikke spild af penge. Vi har mange der gerne VIL betale det ekstra,
selvom de er velvidende at forskellen kan være lig nul.

Om man så skal nappe det billigste du kan finde er en vurderingssag. Min egen erfaring er, at man gerne må give lidt for
kvaliteten af lederen, da den ellers kan knække let. Men ellers ja...hvis du tropper op hos mig får du ikke et lydmæssigt
sagligt argument for at købe det dyre kabel.

Nogen mener at kunne høre forskel. Det er ok i min optik, men så længe jeg ikke kan, så vil jeg heller ikke argumentere for
det. Det vil være at sælge udover rimelighedens grænser. Man kommer længst med sandheden.

Hvis du gerne vil prøve, så fint. Køb det dyre plus det billige og returner det du ikke får brug for.

Vi låner kabler ud til højre og venstre. Dem der så vælger det dyre, må jo kunne stå inde for investeringen. De har trods alt
selv haft muligheden for at lytte sig frem.

Angående troværdighed, så skal du altid bruge din sunde fornuft. Find en sælger du har tillid til og opbyg så et langt loyalt
købs/salgs-forhold til denne.


Det er bare lidt sjovt, at du argumenterer for, at der ikke er lydmæssig kvalitet, og at det primært handler om holdbarhed.
Men på Jeres hjemmeside står der intet om holdbarhed. Til gengæld står der en hel masse om hvor fantastisk godt kablet er,
og at det giver de bedste lydmæssige resultater.
Det hænger bare ikke sammen
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail
 
kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
kristianemail skrev:
Rysz skrev:
Tja...

Den videnskabelige del kan være nok så kompleks, men jeg skal ærligt tilstå at jeg personligt ikke kan høre forskel på de
digitale kabler, hvad enten vi
snakker lysleder eller coax. Er heller ikke stødt ind i nogen der kan. Ej heller om der benyttes det ene eller det andet til at
overføre signalet.

Så hvis man spørger efter det i butikken, hvor jeg residere, så vil du få det billigste kabel der er på hylden...medmindre man
er mærke-fetichistist.


Skal det tolkes sådan, at du mener det er spild af penge, hvis folk går ind din butik og køber dette optiske kabel
VdH The Optocoupler
til 449 kroner, i stedet for et til 19 kroner i Harald Nyborg. Og i bekræftende fald, er alt det der står af fine forklaringer på
Jeres hjemmeside omkring dette VdH kabel, så blot en gang markedsføring uden hold i virkeligheden??

Skulle dette være tilfældet, er du ved at rykke tæppet væk under troværdigheden. For hvor mange andre af Jeres
produkter, gælder i så fald det samme for??


Og så begyndte mudderkastningen hva??

Det er vel tilladt at man som ansat hos en forhandler har en personlig holdning til tingene?! Og i øvrigt samtidig lader det
være
op til sine kunder at have deres? Man behøver vel heller ikke være 100% enig med sin virksomheds
markedsføringsmateriale?

Kan man heller ikke være ansat hos en højttalerproducent, hvis man ikke er 100% enig i samtlige konstruktioner
producenten
udkommer med?


Det var ikke for at kaste mudder. Faktisk var det mest undren over, at en ansat påstår at der ikke er forskel, men at man
alligevel har travlt med at sælge dyre optiske kabler, under påskud af at der er en lydmæssig gevinst.
Filmen knækker lidt, og det underminerer egentlig bare kabelbranchen, der i forvejen og gentagne gange har været
sammenlignet med kejserens nye klæder.
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail
 
Draagmad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 160
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Befriende ærligt svar fra Rysz, som jeg kun kan bifalde: Brug dine ører. Hvis du kan høre forskel, så gå efter produktet med
den bedste lyd. Hvis ikke, så kommer alle de øvrige parametre i spil (mærkevare, udseende, hype og street-cred).
Til top Vis Draagmad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Draagmad
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Du skriver: En ansat påstår.........
Det var hans personlige holdning, ikke butikkens, og en sådan må man vel gerne ha´, uden at folk "farer i flæsket" på én.
Tror jeg vil minde om trådstarters første par linier:
JEG VIL IKKE HAVE EN KABELKRIG I DENNE TRÅD! DETTE ER EN SAGLIG DISKUSSION OG JEG FRARÅDER MIG PÅ DET
KRAFTIGSTE AT FOLK MED SARTE SJÆLE OG BØRNEHAVETEMPERAMENT SKRIVER I DENNE TRÅD.
Kan vi nu ikke få tråden til at køre i sporet (kristiane) i stedet for alt det off-topic pladder???
Jeg melder mig gerne på holdet, der kan høre forskel på kvaliteten af optiske kabler (snydt af min hjerne eller ej). Derudover kan jeg (i mit setup) ikke høre den store forskel på et "godt" coax og et "godt" optisk. Det er min, og min helt alene subjektive oplevelse på mit eget setup. Har respekt for andre, der må ha´ oplevet noget andet.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Draagmad skrev:
Befriende ærligt svar fra Rysz, som jeg kun kan bifalde: Brug dine ører. Hvis du kan høre forskel, så gå
efter produktet med
den bedste lyd. Hvis ikke, så kommer alle de øvrige parametre i spil (mærkevare, udseende, hype og street-cred).


Ja, helt enig!
Tænk hvis Hifiklubben havde samme ærlige indgangsvinkel, og ikke bare prøvede at prakke kunderne et dyrt kabel på, for at
øge sin profit. Kan huske en gang, hvor Hifiklubben havde meget fokus på "No Bullsh*t", til fordel for 100% lyd. Men sådan er
det tydeligvis ikke længere
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail
 
LM3886lover
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 14 Februar 2014
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

kristianemail skrev:
Draagmad skrev:
Befriende ærligt svar fra Rysz, som jeg kun kan bifalde: Brug dine ører. Hvis
du kan høre forskel, så gå
efter produktet med
den bedste lyd. Hvis ikke, så kommer alle de øvrige parametre i spil (mærkevare, udseende, hype og street-cred).


Ja, helt enig!
Tænk hvis Hifiklubben havde samme ærlige indgangsvinkel, og ikke bare prøvede at prakke kunderne et dyrt kabel på, for
at
øge sin profit. Kan huske en gang, hvor Hifiklubben havde meget fokus på "No Bullsh*t", til fordel for 100% lyd. Men sådan
er
det tydeligvis ikke længere


kristianemail/HURTIG det var slet ikke det tråden skulle gå ud på, tvært imod.

Prøv at læse første indlæg engang mere
Til top Vis LM3886lover's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LM3886lover
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

kristianemail skrev:
Draagmad skrev:
Befriende ærligt svar fra Rysz, som jeg kun kan bifalde: Brug dine ører. Hvis du kan høre forskel, så gå
efter produktet med
den bedste lyd. Hvis ikke, så kommer alle de øvrige parametre i spil (mærkevare, udseende, hype og street-cred).


Ja, helt enig!
Tænk hvis Hifiklubben havde samme ærlige indgangsvinkel, og ikke bare prøvede at prakke kunderne et dyrt kabel på, for at
øge sin profit. Kan huske en gang, hvor Hifiklubben havde meget fokus på "No Bullsh*t", til fordel for 100% lyd. Men sådan er
det tydeligvis ikke længere


Så kommer du bare til Randers næste gang du skal handle, så skal jeg gi dig "no bullsh*t" ska jeg. Jeg har samme holdning både i og udenfor butikken

Og så har vi vist debatteret nok Hi-fi Klubben..right !?

Tilbage til emnet !
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Ja, det lader til jeg må en tur forbi Randers
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail
 
Draagmad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 160
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Tilbage til Toslink og forskelle på Toslink-kabler. Da jeg selv skulle vælge Toslink-kabel for at forbinde min Mac Mini med
DAC'en i min Marantz, var jeg forbi tre forskellige kabler af typen MiniToslink-Toslink. Prøvede kabler fra QED, VdH og
Viablue, og jeg kunne ikke høre nogen forskel på de tre. Derfor faldt valget på det kabel, der i min optik havde den bedste
opbygning mht. stik og fleksibilitet. MiniToslink sidder qua sin udførelse meget solidt i stikket, så der scorede alle tre
toppoint. Men Toslink-enden kan grundet sin opbygning med en meget lille kontakt-"pukkel" godt kan virke lidt løs i det.



Der er stor forskel på stabiliteten mellem de tre kabler. Kablet fra Viablue sad suverænt bedst i den optiske port på min
Marantz, så det afgjorde sagen for mig. Med hensyn til fleksibiliteten af kablet så valgte jeg kabler i længden 1 m, selv om
0,5 m snildt kunne have gjort det, men den ekstra længde gør, at kablet løber i en blød bue fra komponent til komponent.
Jeg ved ikke, om der reelt er risiko for, at lederen knækker, men det gav fint mening i mit hoved.

De tre kabler, som jeg afprøvede, har alle optisk leder af et plastmateriale, så jeg kan ikke udtale mig om, hvorvidt en
glasleder skulle kunne gøre en forskel. Men det kunne bestemt være spændende at få belyst.
Til top Vis Draagmad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Draagmad
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes