Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 12:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Oppo eller Naim streaming (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 11 Marts 2014 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Ja det blev et langt indlæg ovenfor, men kunne ikke lade være, da jeg har lidt på fornemmelsen, at du er ved og blive bidt af Naim og måske også
forblindet af Naim som så mange af os andre har været. Naim er dyrt og
hver gang man opgraderer så får man kun lidt ekstra bedre lyd hver gang. Teddy Pardos udstyr vil til 1/5 del af prisen bringe dig op i toppen af Naim
hierarkiet. På PinFishMedia.com er der mange nuværende og tidligere naim ejere som har fået øjnene op for Teddy's udstyr (og ikke kun hans
strømforsyninger). Husk med Naim der betaler du utroligt meget for mærket i forhold til den lydkvalitet du får....
Til top Vis Jackinvestor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackinvestor
 
obli
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 12 Marts 2014 kl. 06:24 | IP-adresse registreret  

.



__________________
Karan KAi 180 mk2. Proac D28. Kondo KSL SPc. Bluesound Node, NAS, DAC?, pladespiller?
Til top Vis obli's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obli
 
Audio Niller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Februar 2014
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 12 Marts 2014 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Tak for skrivelsen Obli.

Jeg er dog stadig i tvivl om det så er bedst og købe Naim nd5xs, eller om jeg burde købe sådan en Teddy Pardos dac med
tilhørende Bluesound som streamer?

Og ja, hvonledes med momsen?
Til top Vis Audio Niller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio Niller
 
Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 12 Marts 2014 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Har jeg vagt jeres opmærksomhed med mit link til Teddy Pardo

Prøv selv og læs lidt om Teddy versus Naim på hans hjemmeside og på Pinkfishmedia.com og det vil gå op for en, at der stort set ikke er nogen
tidligere Naim ejere, som er gået tilbage fra Teddy til Naim. Der er dog også rigtig mange som kombinere Naim og Teddy's produkter.

Jeg ville personligt købe en bluesound node og en TeddyDac. Det er cirka 10.000 kr og dermed halv pris af det du forventer at bruge, og lydkvaliteten
vil slå en dac v1 og nd5xs med flere længder. Hvis det viser sig, at du bliver
rigtig glad for hans dac (kræver 4-5 ugers tilspilning), så kan du jo også kigge på hans forforstærker eller hans integrede forstærker. Det er nemlig af
lige
så høj klasse. Det er hans forstærkere i øvrigt også.

Indlæg rettet... Hifi4all lægger ikke spalteplads til skattespekulation!!! /Admin

Til top Vis Jackinvestor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackinvestor
 
Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 12 Marts 2014 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Vil lige sige, at forskellen på selve streamer delen i Bluesound node og nd5xs ikke er særlig stor (ja næsten ubetydelig) i forhold til hvor meget
lydkvaliteten er bedre i teddydac i forhold til dacv1 og nd5 xs. Derfor ville jeg ikke være nervøs ved køb af bluesound node, da jeg kun kan høre
forskel ved gentagen skift i mellem den og nd5xs.

Den streamer hardware der er i Bluesound noden er den samme som den i Nad M51, som er en streamer og dac til 12.000 kr, så helt ringe er den jo
ikke....og den er klart bedre end Sonos.
Til top Vis Jackinvestor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackinvestor
 
Audio Niller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Februar 2014
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 13 Marts 2014 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes da at teddy virker rigtig spænende, problemet er blot at det ikke er til og høre før man bestiller det :-)

I morgen får jeg en demo af Naim ND5XS vs Sennheisers HDVD800 som jo er en høretelefon med indbygget dac.

Lyden i disse 2 skulle efter sigende være meget forskellige.

Grunden til at Sennheiser HDVD800 er interessant er pga hoved tlf forstærkeren og den analoge indgang, der gør at jeg jo også
kan lytte til mine vinyler igennem den.
Til top Vis Audio Niller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio Niller
 
Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 13 Marts 2014 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Det er 14 dages fuld retur-ret på Teddy's udstyr, så man kan høre derhjemme og sende retur hvis man ikke er tilfreds.....man skal jo alligevel have
udstyret med hjem til lytning i sin egen stue. Det giver meget sjældent mening og høre udstyret i butikken. Dels fordi det er i et helt andet rum og
sikkert også på et andet anlæg og andre højtalere. Desuden så bør man lytte over flere dage, da man lige skal vende sig til ny lyd.

Nd5xs uden ekstern strømforsyning lyder meget digital med tendens til at lyde skarp og skinger når der sker flere ting i lydbilledet på en gang.
desuden er der en slags baggrundstøj på naim som er irriterende hvis man ligger mærke til det.

Hvis du skal ind til en Naim forhandler og høre nd5xs, så sig at du for sjov skyld godt kunne tænke dig og lytte til det bedste han har i butikken,
såsom en naim dac med ekstern strømforsyning eller en NDS. Kun på den måde kan du finde ud af hvad ND5xs gør forkert, hvis du er vandt til at lytte
til noget der er dårligere. TeddyDac vil nemlig ikke være langt fra det bedste Naim kan præstere.

Hvis du får mulighed for, at lytte til noget af det bedste Naim udstyr (en NDX er ikke nok), så lig mærke til om du kan høre flere detaljer, en sortere og
roligere baggrund, bedre baskonkomtrol, mere afrundet og følsom diskant og bredere stereoperspektiv. Det er det en teddydac vil give i forhold til en
nd5xs. Og ikke at forglemme en analog lyd, der kommer tæt på en LP12 fra Linn, som er noget af det bedste inden for pladespillere.

Ud og lyt så meget som muligt, men allerhelst låne flere ting med hjem.
Til top Vis Jackinvestor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackinvestor
 
Audio Niller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Februar 2014
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 13 Marts 2014 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hmm, tja det er jo fristende, og du virker jo ganske overbevisende, så hvem ved.
Til top Vis Audio Niller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio Niller
 
Audio Niller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Februar 2014
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 13 Marts 2014 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Er lidt i tvivl om hvilken model jeg eventuelt så skulle vælge!

I hvilke tilfælde vælger man feks den model med volume kontrol?

Og har jet ret i at tilkøb af async USB kun er aktuelt hvis man tilslutter en pc/mac direkte til DAC?
Til top Vis Audio Niller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio Niller
 
Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 13 Marts 2014 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hvis du køber med volumekontrol så kan den sættes direkte til effekforstærkere. Dette skal du kun købe hvis du kun har digitale kilder. Hvis du har
pladespiller eller bruger dit stereoanlæg til at drive fronthøjtalerne i et sourroundanlæg eller skal sætte en subwoofer så skal du bestille en uden
volumekontrol, da du så har brug for en analog forforstærker, der jo så vi, styre justering i lyden.

Men prøv og lyt til noget af Naims bedste dac eller streamere tilsluttet ekstern strømforsygning og du vil få en ide om Teddydac'en lydkvalitet.
Til top Vis Jackinvestor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackinvestor
 
Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 13 Marts 2014 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=121865

Interessant link, som siger noget om at Naim ejere anser teddydac for at være mindst på niveau med Naims bedste dac incl ekstern strømforsyning,
som jo er i prislejet 50.000 kr. Der er ingen der overhovedet sammenligner den med nd5xs eller dac-V1.

Med alle mine indlæg, kommer det næsten til at lyde som om jeg siger, at du SKAL købe en Teddydac. Mit formål er egentlig mere at udstille hvor
ringe Naims Dac's er i forhold til prisen. Der findes jo sikkert masser af andre dac's der er både meget billigere og bedre end Naim.

Vores anbefaling går jo på su køber en særskilt dac og streamer.

Teddy sammenlignes bare i udlandet stort set kun op i mod Naim, så derfor findes der masser af sammenligningsgrundlag på nettet netop mellem
teddy og Naim.
Til top Vis Jackinvestor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackinvestor
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 678
Sendt: 14 Marts 2014 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Hej Audio Niller

Hr. Jackinvestor skriver, at en Naim ND5SX har en bedre konverter end den de der sidder i en
Oppo BDP 105. Det ved jeg ikke hvor han har fra og det modsiges bl. a i denne test af en Oppo BDP 105, hvor der bl. a står:

As we said before, BDP-105EU is equipped
with two pieces of what is considered the
best D/A converter available today, that
is to say the integrated Sabre ES9018S
with 32-bit architecture.

Senere skriver han, at Naim`n lyder skinger og skarpt ??!! med mindre man tilslutter en separat strømforsyning. 

Nu kunne man tro, at det havde toppet, men nej.. han fortsætter med at du da skal gå i en hifi
forretning og få sælgeren til at springe rundt og demonstrere Naim udstyr, så du kan få vished om, at din investering
ihvertfald ikke skal være i den butik, hvis tid og service du har brugt. Sælgeren her har ikke en kinamands chance for, at
vise, at Naim`n er bedre, da han jo ikke har modparten "Teddy" at spille op imod.

__________________
       Venligst
    Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
Audio Niller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Februar 2014
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 14 Marts 2014 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Hej Medlyd.

Ang da converterne, så er det jo ikke alene dem der udgør det samlede indtryk af lyden!

Syntes heller ikke jeg kan se hvor der påstås at Naim lyder skingert uden den bedre strøm forsyning!

Det med at få vejledning i en butik, kan jeg nu godt leve med, idet jeg har lagt masser af penge i de fysiske butikker herhjemme.

Anyway, syntes du så ikke også selv at selve Teddy hjemmesiden virker seriøs, og at produkterne ser reelle ud?

Indlæg rettet... Hifi4all lægger ikke spalteplads til skattespekulation!!! /Admin

Til top Vis Audio Niller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio Niller
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 678
Sendt: 14 Marts 2014 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Hej AN (undskylder forkortelsen)

Det skingre citat står et par indlæg oppe.

"Nd5xs uden ekstern strømforsyning lyder meget digital med tendens til at lyde skarp og skinger når der sker flere ting i lydbilledet på en gang.
desuden er der en slags baggrundstøj på naim som er irriterende hvis man ligger mærke til det"

Og du har ret i at det ikke kun er konverterne der er ansvarlig for lyden, men jeg reagerer blot på postulatet om at konverterne er bedre i Naim end i Oppo BDP 105. Hvis giver sig i kast med at "bruge andres penge", så skulle man da sætte sig lidt ind i sagerne.

Det der dog var prikken over I`et var en opfordring til, at sætte andre mennesker til at arbejde uden de har en chance for, at tjene penge på deres arbejde.

Om Teddy produkterne er seriøse eller ej, kan jeg ikke afgøre ved et kig på en hjemmeside og det er der næppe nogen der kan. Det der derimod kan slåes fast er, at Naim har eksisteret i +40 år og formået, at opbygge et ry om kvalitet og holdbarhed. Hvis Teddy har det samme ry om 40 år, så er det da sikkert et godt produkt. 



__________________
       Venligst
    Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 15 Marts 2014 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Medlyd...jeg skriver ikke, at en nd5xs lyder digitalt med mindre den får en strømforsyning på. Jeg skriver den lyder digitalt UDEN......og så skiver jeg
at lyden kan forbedres væsentligt med tilkøb af en strømforsyning til nd5xs. Selv med en ekstern strømforsyning er nd5xs ikke god nok i forhold til
teddy dac eller Naims nDac med ekstern strømforsyning. 

Du har sikkert ret med den Oppo....det gider jeg ikke argumentere imod. Dog er det afgørende ikke altid kun hvilke d/a konvertere der er brugt, men
derimod hvordan de er implementeret. Det Teddy gør er, at fokusere meget på strømforsyningsdelen og også andre ting med gode resultater. Det kan
man læse lidt om i hans whitepaper til teddydac'en. Lig mærke til, at stort set alle dacs af rimelig kvalitet og bedre bruger de samme konvertere.

Jeg fik i øvrigt idag leveret Teddy's monoblokke. De koster 15 t.kr og er væsentligt bedre end naim nap 250.2 til 33.000 kr jeg havde før og det var
allerede efter kun to timers tilspilning. Teddy's monoblokke er minimum på niveau med naim Nap300 som jo koster 67.000 kr. Dette siger lidt om hvor
godt Teddy's udstyr er. At jeg så også slipper for en meget dyr re-capping af Naim udstyret hvert 10. år er jo en bonus og så slipper man for Naims
Hum/støj.

Jeg går ind for fri konkurrence og kan ikke se at jeg har et ansvar over for de fysiske butikker i Danmark eller over for Naim. De må bare oppe sig så
man gider købe hos dem. Jeg har da også købt min cykel/MtB på nettet i
Tyskland, da det var meget billigere.....men jeg køber stadig masser af ting i fysiske butikker, hvis jeg har brug for råd og vejledning. Mine højtalere
og ND5xs er købt fra nye i en fysisk dansk butik. At bede en butik om, at få lov at høre et bedre produkt til sammenligning er sku da helt legitimt.
Butikken kan jo bare sige nej hvis de ikke er interesseret i at handle. 

Indlæg rettet... Hifi4all lægger ikke spalteplads til skattespekulation!!! /Admin

Til top Vis Jackinvestor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackinvestor
 
Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 15 Marts 2014 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

.....og hvad ville der egentlig være galt i og få en nd5xs med hjem på prøve samtidig med, at man har udstyr hjemme til demo fra andre pruducenter
samtidigt. Man forpligter sig ikke til at købe noget......der hvor jeg selv synes man går lidt over grænsen er hvis man får en masse råd og vejledning
om et bestemt produkt, men så bestiller det billigt på nettet bagefter....det ville jeg ikke selv gøre......men at bruge forhandlerne til at høre på
forskellige produkter og mærker op i mod hinanden er helt legitimt....personligt ville jeg låne en nd5xs med hjem samtidig med, at jeg havde bestilt
en teddydac og måske lånt et helt tredje mærke også. Så kan man jo beslutte sig på det grundlag. Jeg har da heller aldrig oplevet en sur
forhandler....og jeg har lånt masser af udstyr og højtalere med hjem uden at købe. Jeg har dog altid lagt kortene på bordet, at jeg sammenligner med
andre produkter og at jeg ikke havde taget nogen endelig beslutning endnu.
Til top Vis Jackinvestor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackinvestor
 
Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 15 Marts 2014 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Indlæg slettet... /Admin

Til top Vis Jackinvestor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackinvestor
 
obli
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 15 Marts 2014 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Moderationen er ikke til debat! /Admin



__________________
Karan KAi 180 mk2. Proac D28. Kondo KSL SPc. Bluesound Node, NAS, DAC?, pladespiller?
Til top Vis obli's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obli
 
obli
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 15 Marts 2014 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Moderationen er ikke til debat! /Admin



__________________
Karan KAi 180 mk2. Proac D28. Kondo KSL SPc. Bluesound Node, NAS, DAC?, pladespiller?
Til top Vis obli's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obli
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4601
Sendt: 15 Marts 2014 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Denne tråd lukkes, da den nu handler mere om moms og moderation end trådens oprindelige emne...

Hvis trådstarter ønsker at fortsætte tråden, så kan han kontakte mig via PB eller kontaktformularen.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes