| Sendt: 26 Marts 2014 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for nogle år siden købt en Pioneer N-50 netværksafspiller. Jeg står dog i en situation hvor jeg gerne vil udvide mit stereo-setup til et surround. For ikke at have alt for mange enheder vil jeg gerne sælge min N-50 og så købe en surround receiver til at streame Spotify, WiMP HiFi og lignende. Jeg hører dog primært musik, så jeg vil helst ikke have dårligere lyd end det jeg har nu.
For at trække mine (front)højtalere har jeg en Primare i30 som jeg ganske glad for og den skal ikke udskiftes. Men ved at købe en surround receiver som har front left/right pre-out bør jeg (teoretisk set) kunne få lige så god lyd når jeg hører stereo, med en surround receiver som afspiller(så det stadig er Primare der trækker højtalerne), i stedet for min Pioneer N-50.
Mit spørgsmål er så, hvilken Surround receiver kan erstatte min netværksafspiller uden at min lyd i stereo bliver dårligere?
Hvis vi bliver i Pioneer (det kan dog sagtens være et andet mærke), kan jeg så nøjes med en SC-1223, SC-2023 eller skal jeg op i fx SC-LX57?
Videomæssigt har jeg ikke de store krav, og jeg får næppe brug for mere end 5.1 lyd, så det er ren og så skær lydkvaliteten i streaming jeg spørger til.
Hvis I mener jeg ikke kan få lige så god lyd gennem en surround revicer som afspiller (ikke forstærker), som med min N-50, så er det helt fint, og så må jeg jo bide i det sure æble og have flere komponenter stående.
Giver min problemstilling mening?
|