Sendt: 01 April 2014 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg går med tanker om at skifte min nuværende forstærker Yamaha RX-V363 ud med noget nyere, noget som spiller bedre, og har lidt nyere features.
Jeg har i dag følgende setup: Yahama RX-V363 forstærker Yamaha NS-777 fronthøjtalere Yamaha NS-C444 centerhøjtaler Yamaha NS-210 baghøjtalere Yamaha YST-FSW100 subwoofer
Jeg leder efter noget til max. kr. 3.000 kr. og har kigget på følgende: Harman Kardon AVR 3700 Sony STR-DN 1040 Marantz NR1504
Harman har jeg læst meget godt om, ikke mindst på lydsiden. Sony'en har mange features, men går selv mest op i en forbedring af lyden. Marantz'en får også roser får god lyd og ikke mindst størrelsen (som er noget mindre end de andre), men er i tvivl om den er kraftig nok til når jeg gerne vil fyre godt op i stuen.
Som sagt er jeg primært på udkig efter en forbedring af lyden (mest i musikøjemed) ift. min nuværende forstærker, men aner ikke hvor meget jeg vil kunne høre det (hvor meget der er sket på forstærkerfronten siden jeg købte min nuværende). Vil jeg overhoved kunne høre det?
Hvad er jeres anbefaling? Både ift. ovenstående 3 muligheder, men evt. også andre i den prisklasse.
Morten
|