Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 21:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Lille dac som lydkort? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 22 April 2014 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har nogen aktive højtaler og et usb lydkort, imellem dem har jeg en tc electronic volumen knap
Level Pilot
problemet med den volumen knap er at den har kanal ubalance ved lav lydstyrke, men hvad værre er at den støjer som en
potmeter/volumen knap på en gammel forstærker og det sker ret ofte selv efter jeg har prøvet med noget kontaktspray og
det irretere mig en del.

Så jeg vil egentlig gerne have et dac/lydkort som jeg kan have stående på mit skrivebord og som kan bruges samtidig som
lydkort/preamp/forforstærker uden den støjer når der skrues op og uden kanal ubalance ved lav lydstyrke.

Lille størrelse,usb type b indgang og meget gerne xlr udgang (da jeg har lidt dyre kabler), uden kanalubalance ved lav
lydstyrke, støjfri når der skrues op for den lyd der kommer ud af lydkortet, der skal ikke skrues op eller ned for den lyd der
kommer ind i lydkortet, volumen skal stå på max eller næsten max hele tiden fra min pc.

Vil gerne ned under 1000kr men kan gå op til 2000kr Mit nuværende lydkort er et Presonus 22vsl.

Om jeg kan bruge mit lydkort uden om den level pilot volumenknap ved jeg ikke, men en lidt større volumen knap end den
der sidder på min presonus ville være dejligt

Sådan noget som den her
Dac
er jeg interesseret i , sælger har ikke skrevet tilbage, den har ikke xlr udgang men til gengæld god lyd og en volumen knap,
ja selv størrelsen og prisen er helt ok

Review whathifi
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 April 2014 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

den er lige i toppen af dit budget når der kommer told og fragt, men igennem feks shopusa med div signup tilbud er den tæt
på de 2k

http://shop.emotiva.com/products/xda2
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 April 2014 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

2313kr og der er ikke nogen gammeldags volumen knap, er også for stor, har max 20cm i dybden og 30 cm i bredden, den
skal stå på mit skrivebord

Kan den her bruges som preamp/forforstærker Yulong
D100
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Lao Tzu
Branchemedlem
Branchemedlem
Computer4music

Bruger siden: 14 Juni 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 April 2014 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hvorfor bruger du ikke volumenknappen på din Presonus? Selvom knappen er lille, må det være muligt at træne sig op til at
ramme den

Alternativt kan du bruge digital volumenkontrol på din computer, hvis du ellers er tilfreds med dit Presonus lydkort. En god
digital volumenkontrol på computer er svær at slå lydkvalitetsmæssigt. Den kan evt. kontrolleres med en fjernbetjening.

MEN jeg giver dig ret: hvis bare armene er lange nok, er intet så hurtigt og bekvemt at bruge som en god, stor drejeknap til
volumen.
Til top Vis Lao Tzu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lao Tzu Besøg Lao Tzu's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes