| Forfatter |
|
kbdk Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken af disse receivere ville i vælge??? - Skal bruges mest til musik. Har et par SA1280 front højtalere (4ohm)....
-KBDK
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kender ikke lige præcist denne hk så godt, men jeg ville nu nok vælge den alligevel, grundet de 4 ohm...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ville jeg bok vælge SR-7400. Jeg har hørt meget om, at Marantz recievere også skulle være rigtig gode til stereo, især SR-5400OSE. Jeg har selv H/K AVR5550, og den synes jeg også spiller super i stereo. Men du må ud og lytte til de forskellige
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, spg. bliver nok hvorvidt recieveren vil spille sammen med højtaleren rent musikalsk, og det er jo det endelige resultat der tæller
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Daring Dane Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBDK: KT Radio i Odense har både Harman, Marantz og System Audio. Der skulle være rig mulighed for at finde ud af, hvad der passer bedst sammen. Eller eventuelt se hvad der skulle byde sig af andre spændende mærker - udvalget er stort.
Held og lykke!
Daring Dane
__________________ Harman Kardon AVR 5500, Harman Kardon DVD 25,
Dynaudio Audience 82, Dynaudio Audience 122C, Tannoy R1
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en AVR430, men da jeg skulle kjøpe ny receiver var SR7400 også en av kandidatene. Desverre hadde jeg ikke tid til å vente til Marantzen kom i salg så jeg endte opp med en AVR430. Jeg har aldri hørt SR7400, så jeg kan ikke utdype den delen av saken. Men jeg leste det jeg kunne finne av facts og meninger og kom til disse konklusjonene. 430en har noen svært fornuftige og fleksible innstillinger for delefrekvens for sub og kanaljusteringer for de forskjellige inngangene og lydformatene. 7400 har en virkelig lekker fjernbetjening. Når 430en så veide ca 3kg mere enn 7400en lot jeg det være den siste stenen i vektskålen.
Men jeg har langt i fra gitt opp tanken om 7400 ennå, og vurderer og se om det er noen som er interessert i å bytte sin 7400 mot min 430.
|
| Til top |
|
| |
kbdk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Jeg har selv en AVR430, men da jeg skulle kjøpe ny receiver var SR7400 også en av kandidatene. Desverre hadde jeg ikke tid til å vente til Marantzen kom i salg så jeg endte opp med en AVR430. Jeg har aldri hørt SR7400, så jeg kan ikke utdype den delen av saken. Men jeg leste det jeg kunne finne av facts og meninger og kom til disse konklusjonene. 430en har noen svært fornuftige og fleksible innstillinger for delefrekvens for sub og kanaljusteringer for de forskjellige inngangene og lydformatene. 7400 har en virkelig lekker fjernbetjening. Når 430en så veide ca 3kg mere enn 7400en lot jeg det være den siste stenen i vektskålen.
Men jeg har langt i fra gitt opp tanken om 7400 ennå, og vurderer og se om det er noen som er interessert i å bytte sin 7400 mot min 430.
|
|
|
Er du ikke tilfreds min din HK AVR 430 da????
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kbdk,
Prøv at tage et kig her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8276&PN =4
Jeg har haft min SR7400 i nogle måneder nu og bruger den både til
surround og stereo. Jeg er yderst tilfreds med den. Alt virker meget
gennemført.
/Greg
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Å jo, jeg er meget fornøyd. Den spiller pent, og med fylde, hvis det er et utrykk innenfor hifi? Men, jeg er en slik som alltid kunne tenke meg å prøve noe nytt.
Nå skal jeg til å montere en center højtaler bak, den er litt mindre enn mine andre højtalerer, og spiller ikke så dypt. Her kommer den featuren som er H/K's gimmick inn i bildet da jeg kan instille delefrekvensen separat for hver kanal.
Men uansett hvilken av disse 2 forsterkerene du kjøper begår du nok neppe noen stor feil
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hk har også en glimrende stereo del. hk passer iøvrigt rigtig godt sammen med sa 1280. mntror det er en smags sag, personlig ville jeg vælge hk, den har i hvert fald det der skal til for at spille 1280'ern4e op
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forgængeren til SR7400 sat op med SA1280 og det kører bare derudaf...!
Det kommer sig ikke så nøje om det hedder det ene eller det andet, bare
man selv er tilfreds! Min erfaring siger mig at Marantz er nogle fede
recievere der spiller kanon både i stereo og surround. H/K og Marantz
læner sig begge op af samme lydfilosofi og derfor er forskellen på de
to mærker ikke særlig stor. Personligt kan jeg bedst li' looket på
Marantz.
|
| Til top |
|
| |
kbdk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak for hjælpen alle...... Har i dag bestilt en HK AVR 430 hos KTradio. Skal hente den næste uge. Har i gennem længere tid haft kig på denne model! Og har også lyttet på den. Så nu er det bare og vente
|
| Til top |
|
| |
larsen® Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kbdk skrev:
|
Ok, tak for hjælpen alle...... Har i dag bestilt en HK AVR 430 hos KTradio. Skal hente den næste uge. Har i gennem længere tid haft kig på denne model! Og har også lyttet på den. Så nu er det bare og vente
|
|
|
Køb denon 3805 har selv kigget på harman/kardon men de har ikke digital indgand til dvd-audio, og denon dvd stikker hk dvd med flere meter 
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harman/kardon vil alt tid være Denon overlegen.
mvh marthin
|
| Til top |
|
| |
vette Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 04 Maj 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kbdk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så blev min nyanskaffede AVR 430 spændt op på SA1280'erne. The Eagles "Hell freezes over" blev sat på, over i sofa'en, benene op på bordet.... og så gik der ikke mange numre, før jeg blev enig med selv om at de penge var givet rigitg godt ud. 
(Eneste minus er at bassen ved enkelte dybe toner går lidt i bagvæggen. Skal ud efter noget sand til kamrene. Så må vi se om det hjælper!!)
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 09 Maj 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor tæt står de på bagvæggen. du kunne prøve at trække dem lidt ud. men ellers er sand et glimrende tweak til sa. prøv dig frem med mængden!!
|
| Til top |
|
| |
kbdk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har rykket højtalerne ud så der er ca 30-40 cm til bagvæggen - og jeg bliver nok nød til rykke dem lidt tættere på når min bedre halvdel kommer hjem
|
| Til top |
|
| |