| Forfatter |
|
Frezze Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej er ny her, og denne er min første indlæg!
Har kikket rund efter en projektor og har læt en del artikler og blev lidt klogere vdr. projektor.
Jeg fandt 2 typer og har ikke kunne bestemme mig, hvilken en af dem jeg skulle vælge.
InFocus X1 (DLP-projektor) -> 8.620,- kr 800x600 / 1100 ANSI Lumens / 2000:1 / 40dB
Eller
Panasonic PT AE500E (LCD-projekter) -> 13.995,- kr 1280x720 / 850 ANSI Lumens / 1300:1 / 27dB
Hvad ville I anbefalde en af dem?
|
| Til top |
|
| |
Nalle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udmiddelbart, tror jeg nemt selv du kan give svaret. Hvis valget står mellem en projektor til 14.000kr og en til 8.500kr, så er valget vel ikke så svært.
Derudover er der nogle specifikationer som er meget forskellige, opløsningen er højere på Panasonicen og lyden niveaet er NÆSTEN det halve på Panasonic'en. Derudover kender jeg ikke så meget til disse projektor, jeg har selv lige købt en Sanyo PLV-Z2 som er en smule dyrere end Panasonic'en, men jeg syntes den er pengene værd, da den har len-shift og så syntes jeg billedet står skarpere på Sanyo's Z2.
|
| Til top |
|
| |
joje_dk Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en Benq PB6200(DLP) 11.300 i Tyskland
1024x768 /1700 ANSI lumen/2000:1 /30-34dB
PT AE500E havde jeg også kikket på så rigtig godt ud, men jeg ville have en DLP.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
LG JT-51 er bestemt også værd at tjekke ud. Kig den på www.home-cinema.dk
En af mine venner har lige købt den, og den præsterer så absolut et rigtigt godt billede, og prisen er samtidig ganske rimelig. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
wamsler Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, og da lyd er inddelt en logaritmisk scala skal der kun 3 db til en halvering
__________________ MVH/Wamsler
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal helt klart tage ud og opleve dem begge, så du med dine egne øjne kan se hvad du synes er bedst, for du vil opleve at der er mange forskellige meninger om hvad der er bedst her på forumet nogle vil kun have CRT andre LCD andre igen DLP. Og da du er faldet lidt for to meget forskellige modeller er det at det bliver lidt svære at samligne dem sådan direkte.
Så du må ud og opleve dem, det er det eneste rigtige 
|
| Til top |
|
| |
Frezze Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay, så må jeg hellere tag ud i byen og kikke på de forskellige projektor.
Tak for hjælp. Ser at jeg må bruge mere tid på at finde en rigtige en.
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
LG JT-51 er bestemt også værd at tjekke ud. Kig den på www.home-cinema.dk
En af mine venner har lige købt den, og den præsterer så absolut et rigtigt godt billede, og prisen er samtidig ganske rimelig.
|
|
|
Jeg er absolute IKKE enig.. har været nede ved DC-Tronic og set LG i action, og den er virkelig ring i forhold til Optoma H30, Panasonic AE200,500. Z2 osv...
Det er en data projektor, og den billede syntes jeg virkelig var dårligt, når man har set de andre projektore.
Min mening, men ud og kig selv. Før kan du ikke købe en projektor.
|
| Til top |
|
| |
Niels Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 262
|
| Sendt: 01 Maj 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
X1 er en god projektor hvis du ikke er generet af lidt støj, når filmen spiller lægger man jo ikke mærke til det egentlig. X1 kaster billedet en del over linsen og er jo fin at placere i loftet. Der kommer en ny fra Infocus, 4805 nu. PT-AE 500 kaster ikke billedet på samme måde, denne må i de fleste tilfælde hænge i rummet, medmindre man har lavt til loftet og har lærredet højt. DLP giver det bedste billede, blot se efter en model med 3 eller højere antal "farvehjul". Optoma H30 er en god kandidat, ganske billig er den også. Ellers se på Benq også. Husk, det vigtigste er næsten offset på en projektor da dette bestemmer hvor billedet havner i forhold til placering.
Men, du finder jo 100-vis af tråde der omhandler dette emne, se lidt på dem...
|
| Til top |
|
| |
McDave Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv gransket markedet fornylig, og valget falgt på panasonics pt ae500, fordi den i flere tests er blevet kåret som den bedte til under 20000kr, og efter at have fået den sat op i stuen, er jeg kun blevet positivt ovverrasket.
Den er simpelthen meget mere end hvad jeg kunne havet forestillet mig. utroligt skarpt billede, og deres smooth screen teknologi virker bare perfect...afstanden projektor-lærred er 4m og billedet er 220X122 og helt uden et irriterende gitter. det eneste der ærger mig er at producenterne af DVDer ikke sætter en undertekst i høj opløsning på skiven. bogstaverne er iriterende kantede på lang de fleste film. eneste minus ved et billede i så høj opløsning som pt ea500eren kan give.
Hvis man skal hænge sigi bagateller ved projektoren, så er det nok lysstyrken, men det kan godt være at det bare er generende på min oplysning, hvor vinduet er på sidevægen i lokalet og kun kan dæmpes ped persienner. (er ved at arbejde på noget mørklægning. min far lånte projektoren til en fårårsmesse i en oplyst hal, og der virkede den alligevel ok...
tag ind i laserdisken, hvis du bor i nærheden af en sådan, der har de den sat op! (men hvis du vil se den ordentligt sat op, så kommer der billeder af Aalborgs bedste biograf her på siden snart (min)
|
| Til top |
|
| |