Forfatter |
|
Kenneth S. Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
Sendt: 27 Maj 2014 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude
Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg kan sælge min ældre Technics SL-2000 pladespiller til.
Den er i rigtig god stand og alt mekanisk fungerer. Det medfølgende låg har jeg også.
Den er monteret med en Ortofon 2M Red pick-up (nypris 750kr) der sidder på Ortofon Headshell SH-4BK (nypris 300kr). Den
originale nål og headshell har jeg også.
Kom med jeres mening om hvad jeg kan sælge sådan en til
Mvh Kenneth __________________
If it works, don't fix it
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 27 Maj 2014 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Går du ind på Hifishark, så kan du se der er 2 til salg her i landet, en til 900,- og en til 1200,-
Din er med pickup, så nok omkring 1000,-kr. Den til 1200,- er med 12 mdr. Garanti.
Men det er ikke en af dem folk står i kø for, desværre.
|
Til top |
|
|
Kenneth S. Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
Sendt: 27 Maj 2014 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det, havde slet ikke tænkt på at jeg kunne gå derind.
Når min er monteret med Ortofon 2M Red tænker jeg at 1300kr er en fair pris? - Siden den uden nål er sat til 900kr.
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2014 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan prøve
Det er dig der er sælger, du sætter prisen, og så enten bider markedet på eller ikke, og så må du justere
Men prøv det, det er jo en god begynder pladespiller!
|
Til top |
|
|
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 27 Maj 2014 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også sige 1000 kr. for den - med pickup. Men du kan da altid prøve at sætte prisen til de 1300 kr og se om nogen bider på. Du kan altid sænke prisen, hvis du ikke får den solgt til 1300.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 28 Maj 2014 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld. men det er (ikke for at fornærme nogen) noget af det billigste plastikskrammel, der nogensinde har fået lov til at bære navnet "Technics". Sælg pickuppen til den pris, du synes, og så forær grammoen gratis med, hvis der da er nogen, der vil ha´ den 
http://www.thevintageknob.org/technics-SL-2000.html
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
Sendt: 28 Maj 2014 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja tilbage i slut 70'erne havde jeg sådan en som min første grammo. Den overleve ikke så længe hos mig.
Det positive er, at den er en solid lille maskine som åbenbart stadig kører, men ellers er det pick-up'en der skal trække det læs.
Hvad er ellers positivt ? Den fylder ikke ret meget, behøver ikke forankringsjern til en hylde.
|
Til top |
|
|
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 756
|
Sendt: 28 Maj 2014 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sl2000 blev solgt fra ca. '78 til '82 og var Technics mindste og billigste model i det der vel var deres første årgang med DirectDrive, så ser vi bort fra pick up'en, så vil jeg ikke give mange håndøre for den. Så den for nyligt sat til salg som en af Technics' top modeller, sandheden er nok mere modsat....
Men det er en slider, der næppe kan slides op, nogensinde!
Jeg prøvede med min SL1900 (modellen større) at tage værket ud for at bygge en non plastic kasse til det og så bruge en ordentlig tonearm, men projektet mislykkedes og jeg købte et Rega P3 værk i stedet og smed min SL1900 på genbrugspladsen.
Brochure finder du her: http://www.gromit.dk/technics/ kik i '78 kataloget, dansk pris 1735,-
Pick up'en er efter min mening mere værd en værket, hvis den er i fin stand.
Selvfølgelig skal du sælge den for den bedste pris du kan få, men fx købte jeg en SL1105 for 600 kr, og det vil jeg betegne som et bedre køb end dit salg. Men held og lykke!
__________________ mvh
Ningbo
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2014 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man nu tager prisen på pick-up og headshell, tager det af nyprisen komtra brugt, så er der ejheller mange basseører for plastikkassen
 . Som jeg også skrev tidligere, det er ikke en model som folk springer på og tragter efter.
|
Til top |
|
|