Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 21:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: SU Jonglerens Setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 12 August 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Så synes jeg endelig, at det må være på høje tid at fremvise mit setup. Det er ikke helt færdig endnu, men jeg vil poste løbende som udviklingen skrider frem.

Jeg er, som overskriften siger, på SU og har derfor begrænsede midler til rådighed. Derfor bær over med mig og det af mit udstyr der er ved at have nogle år på bagen.

Derudover er hifi jo ikke min enste interesse så der skal jo være penge til det hele. Setuppet er også valgt ud fra en afvejelse og prioritering af det æstetiske og ydelse.

Ris, ros og forbedringsforslag modtages dog med kyshånd

Her er det så:

Selve det ydmyg anlæg. For at starte fra toppen af har vi:

- En Sagem Selector fra TDC, som jeg bruger både som tuner til mit TV og Projektor, samt som radio.

- Dernæst en gammel Sharp stereo video modelnr. VC-MH60. Ved faktisk ikke hvorfor den stadig står der. Jeg bruger den faktisk ikke til noget... Jo måske uret

- Så kommer vi til DVD'en en Phillips dvd612. Hører måske ikke til blandt de nyeste Dvd-afspillere, men jeg var nok for hurtigt ude mht. anskaffelse, da dvd'er kom frem. Bruger den dog kun som backup player.

- Sidst, men ikke mindst har vi my old trusty Onkyo Integra Stereo forstærker, der har været med mig siden min konfirmation for over 12 år siden. Den spiller dog stadig, efter min mening, fornemt, men står meget snart over for en udskiftning til surround. Det er herfor jeg har tilladt mig at lave indlægget under denne del af forummet.

Valget til arvetageren af kronen i setuppet falder nok på en Yamaha RXV 450 RDS, som jeg har været nede i TC og kigge på. Efter min mening nok det best buy i det prisleje. Her vil kommentarer dog være velkommen, der kan hjælpe mig i det svære valg.

- Ved siden af rackket ser vi en PS2, som man jo heller ikke rigtigt kan leve uden.

Her ser i hvorfor min DVD udelukkende fungere som backup. Min PC, der også fungerer som HTPC.

AMD Athlon 64 3200+ Clawhammer, med Club 3D ATI 9800SE 128 DDR RAM TV+DVI, 1024MB Ram og M-Audio Revolution 7.1 lydkort.

Det så Hifi-hjørnet, hvor i også kan se min fine B&O TV, samt mit valg af højttalere. Den velkendte MiniPod, som jeg synes har en genial lyd, men måske mangler lidt bund. Til at løse det problem tænker jeg på at invistere i en Sub. Forlag til dette køb ønskes, dog ser jeg helst at den er lidt fornuftige prisende.

Til surround højttalere, vil jeg købe Minipodens lillebror Micropod - http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|39|39|3053|pdetail

Til center falder valget nok på B&W VM1 højttaleren i hvid - http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|39|39|3657|pdetail

Den skal placeres vandret på væggen over lærredet med det medfølgende vægbeslag.

Min nye projektor Optoma H30 - set forfra.

Set fra siden.

Så ser i det som jeg ser det når jeg ser film, spiller playstation osv. Lærredet er et tuplur greyline mørklægningsgardin fra IKEA, der flere gange har været oppe at vende herinde på forummet.

Lige et billede mere af det hele.

Her har vi så siddeudstyret jeg bruger når jeg nyder en film, spil eller hva' nu. Ahhh...

Kabelføringen til projektoren har AVconnection.dk stået for hvad resten af setuppet gælder er det bare de billigste signalkabler.

Som sagt kom endelig med ris, ros og bedst af alt (prisoverskuelige)forbedringsforslag.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 August 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

ret interessant prioritering med fin cykel og B&O.

men meget opfindsom placering

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 12 August 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Ellers enlækker stol du har også, det ligner en man sidder godt i
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

mr.z
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 August 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

en dejlig ego hjemmebio det bliver min nok også til at starte med zero
Til top Vis mr.z's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.z

SnowMann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Undre mig også lidt over cyklens placering. Har du sat vinger og propel på eller hvad sker der lige der ?

Ellers et meget flot anlæg, faktisk lidt overrasket over at du ingen sub har til de forholdsvist små front højttalere. De levere måske en ok bas ? Kunne da slet ikke leve uden min 12" CV bas

Og ja som du selv siger, den video skal da kastes ud fra rundetårn. Hører ikke hjemme i sådan et fint og stilfuldt sæt ..!
Til top Vis SnowMann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SnowMann Besøg SnowMann's Websted

dolese1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 August 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Meget interessant!

Kan nu bedst li' din cykel(især Votec gaflen) og din computer Jeg er ikke så meget til de der højttalere, men det er jo en smagssag Men på en SU er det jo heller ikke det dyreste man har råd til, så jeg synes du har investeret fornuftigt!

Til top Vis dolese1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dolese1

Luke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 August 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Er det en orginal Erik Jørgensen du har der ?

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

ret interessant prioritering med fin cykel og B&O.

men meget opfindsom placering

Takker. Som sagt har jeg jo flere interesser end HIFI, heriblandt cykling. Og så synes jeg det ville være synd, at henvise MTB'en til en plads i gården. Dels pga. vejr og vind og dels pga. folk med lange fingre.

Mht. B&O tv'et synes jeg også det er et ulta cool design. Modellen er, efter min mening, klart det flotteste billederørsfjernsyn de har lavet. Når det så er sagt skal jeg også lige sige, at jeg går og leger med tanken om på et tidspunkt at sælge det og købe en af Samsungs TFT 19" skærme med den ultra tynde ramme, knalde den op på væggen, og så bruge den som kombineret PC skærm og TV. 

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

MagnusHolm skrev:

Ellers enlækker stol du har også, det ligner en man sidder godt i

Ja tak. Man sidder fantastisk i den. Designet af H.J. Wegner i 1960 og produceret på Erik Jørgensens møbelfabrik - http://www.erik-joergensen.dk/page.php?emne_id=16&listac tion=detail&item_id=2:27.

Jeg bruger meget den fodskammel du kan se på billedet til den, men Wegner designede den faktisk så man kunne siddde hvordan man ville. Altså med benene ex. ud over armlænene. Der er altid stytte til hovedet, fordi nakkepøllen buer.

Kan købes ved enhver bedre møbelbutik eks.:

http://www.in-design.dk/wegener-sofa1.htm

http://www.thorsen.dk/sider/produkter/produkter.asp?start1=1 0&start2=15&mobelType=lænestole #

Alle skulle have sådan en til deres hjemmebio.

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

mr.z skrev:
en dejlig ego hjemmebio det bliver min nok også til at starte med zero

Ja... Det må jeg nok indrømme jeg har sat det hele op som. Du kan dog måske ane, i nederste venstre hjørne på billede 3, at der også er en sofa, som drengene kan benytte når de er på besøg.

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

SnowMann skrev:
Undre mig også lidt over cyklens placering. Har du sat vinger og propel på eller hvad sker der lige der ?

Den hænger på væggen i sådan et her:

Sådan et beslag gør hele trickket... Hvis man ikke lige kan se hvordan, så kan jeg fortælle at den udelukkende hænger i pedalen.

Kan købes ved enhver cykelhandler

Citér:
Ellers et meget flot anlæg, faktisk lidt overrasket over at du ingen sub har til de forholdsvist små front højttalere. De levere måske en ok bas ? Kunne da slet ikke leve uden min 12" CV bas

Som jeg skriver ovenfor vil jeg også meget gerne finde en god Sub. Hvordan spiller din CV og hvor meget kan man erhverve sådan en til?

Synes nu ellers Poden gør det godt alene mht. bund... Meeen lidt mangler der da. Det er vel altid sådan, at man ikke ved hvad man har manglet før man får det.

Citér:
Og ja som du selv siger, den video skal da kastes ud fra rundetårn. Hører ikke hjemme i sådan et fint og stilfuldt sæt ..!

Den ryger også snart ud... Havde mest gemt den fordi man aldrig lige vidste hvornår der kom en med en VHS kassette på besøg. Det er der nu aldrig nogen der har gjort og chancerne blir nok ikke større af det med tiden

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

dolese1 skrev:

Meget interessant!

Kan nu bedst li' din cykel(især Votec gaflen) og din computer Jeg er ikke så meget til de der højttalere, men det er jo en smagssag Men på en SU er det jo heller ikke det dyreste man har råd til, så jeg synes du har investeret fornuftigt!

Cyklen er jeg nu også meget glad for og Votec gaflen tjener mig også fint når jeg udfolder talentet i skoven ved Marselisborg/Moesgård, under det oldgræske kredo "He who hesitates mastrubates"

PC'en... Den klare også det meste jeg smider i den

Højttalerne synes jeg for det første spiller rigtig godt med deres rene analytiske lyd. Derudover er jeg også lidt vild med deres design, ala IPOD.

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Luke skrev:
Er det en orginal Erik Jørgensen du har der ?

Jeps... Det er det som nævnt og designet af wegner. Hvis du er en feinsmecker kan det måske også interessere dig at vide, at det er én af de første producerede med faste fødder og orginalt velholdt, flot patineret sort læder

Én af mine andre interesser er også gode design-perler. Skrivebordet som du også kan se er et Arne Jacobsen produceret af D-JOB. Sofaen du måske også kan skimte er en Børge Mogensen. Herudover har jeg også mange gode design- møbler og brugsartikler.

Soma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 August 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Hvad koster sådan en wegner fætter?
Til top Vis Soma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soma

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 August 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

he he... synes nok det lignede en wegner...

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 August 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Også nice skrivebord du har (tror jeg).

HilseN

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Soma skrev:
Hvad koster sådan en wegner fætter?

Den koster en pæn slat=Mange kilo, men så er den også hver en krone værd. Både i siddekomfort, blærerøvsværdi og som invisteringsobjekt. Prøv bare, at lave en søgning på internettet med "OX-Chair" og så skal du se løjer.

Når du køber design taber møbler ikke i værdi, som det er tilfældet med f.eks. Biva møbler. I mange tilfælde stiger de ligefrem.

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

no-limit skrev:

Også nice skrivebord du har (tror jeg).

HilseN

Tak. Det er et Arne Jacobsen skrivebord produceret af D-job.

Guiron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2004
Sendt: 14 August 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

Sådan et beslag gør hele trickket... Hvis man ikke lige kan se hvordan, så kan jeg fortælle at den udelukkende hænger i pedalen.

Kan købes ved enhver cykelhandler

Se, det her beslag undrer jeg mig lidt over. (Forresten glædeligt at se en HIfi nørd der også kan lide designermøbler og cykling - Det er noget der holder).. Jeg har nemlig både en landevejscykel og en Cube Muggi på væggen. Dog står Muggien bare på gulvet indtil videre, da min Pinarello hænger på to hyldeknægte på væggen. - Men hvis jeg løfter min cykel, bare i pedalarmen, så "falder" den jo forover, da det er der vægten er. - Hvordan holder du din på plads så den ikke snurrer ned?

/Kristian Skjødt

Luke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004
Sendt: 14 August 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
Jeps... Det er det som nævnt og designet af wegner. Hvis du er en feinsmecker kan det måske også interessere dig at vide, at det er én af de første producerede med faste fødder og orginalt velholdt, flot patineret sort læder

Jow jow ... 

Det er altid spændende med dansk design, har selv lige købt B.Mogensen spisebord med Y stole til

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes