Forfatter |
|
Forbrugsfest Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
Sendt: 28 September 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige staaet overfor et generations skift, har lige haft og solgt Denon AVP-A1 og 3stk NAD216, s?sig velkommen til de nye medlemmer af familien!
Thule DVA120, ThuleAV120, Dynaudio Audience 2*52/2*42/1*C42, B&W ASW800 subwoofer, har faktisk haft to engang. Men solgte den ene pga toemmermaend efter en forbrugsfest, man skal jo holde festen igang ikk .
Projectoren er et impulskoeb, jeg faldt over den da jeg synes den var rimelig billig, nypris knap 8000 spir. DLP osv masser af lumen, VGA kunne ikke gaa helt galt til prisen. Jeg skal vaee den foerste til at indroemme at jeg har set bedre billeder, men saa koster det altsaa ogsaa det blege. Paa den forkerte side af 10-12kilo kr...., men til prisen saa er det sku da en kanon foerste gangs projector.
Stor over for en flytning saa jeg har ikke sat et laerrede op endnu, og baghoejtalernes placering er heller ikke taenkt saa meget i endnu,men det kommer nok i den nye hjemmebif.

|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 28 September 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen velkommen til!
Vi glæder os som små børn juleaften til at se nogle billeder hurtigst muligt!
(har selv lige lavet et forstærker impulskøb..) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 September 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lidt problemer med at uploade billeder, der kommer bare et roedt kryds istedet for et billede, saadan noget kneb. proever at finde en loesning paa problemet.
I¢¥ll be back!
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
bare link til en ekstern server
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud må jeg sige.
Specielt dine højttalere kan jeg godt lide 
Hvad fik dig til at vælge dem frem for andre?
Er placeringen af dine baghøjttalere med vilje, eller er det lige hvad pladsen tillader?
|
Til top |
|
|
Nick Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Specielt dine højttalere kan jeg godt lide"
Jeg vil så mene at elektronikken er en del overlegen i forhold til ht'erne.
|
Til top |
|
|
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nick skrev:
"Specielt dine højttalere kan jeg godt lide"
Jeg vil så mene at elektronikken er en del overlegen i forhold til ht'erne.
|
|
|
Det er muligt, men det ligger uden for mit budget, hvorimod højttalerne er noget jeg selv har kigget på, og derfor er mere interesseret i at høre om dem.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 September 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højtalerne hørte jeg første gang hos en af min gode venner, synes de spillede utroligt godt. Fremme i skoene uden at diskanten slog i ørerner, derfor valgte jeg de højtalere. Jeg har før haft B&W, men blev lidt træt af lyden i dem. Men den nye 600 serie lyder nu bedre, det har de oprettet lidt på. Men nu skulle der jo også prøves lidt nyt, havde også et par godt brugte Dali 400. De blev stående i et halvt års tid som en lappeløsning, men det er en helt anden historie. De er også valgt lidt ud fra at jeg måtte flytte fra en kæmpe lejlighed ned i noget mindre. Så jeg synes at gulvhøjtalerne ville blive lidt for voldsomme at have stående.
Jeg kan se der er nogle der mener at elektronikken er lidt overlegen, det synes jeg tværtimod. Det lyder hammer godt, og på købstidpunktet synes jeg at det var det bedste bud. Havde heller ikke bestemt mig fast på Thule da jeg købte dem. Hvad ville du i da forslå, hvis det ikke lige skulle være Dynaudio?.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 September 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Baghøjtalerne er placeret sådan fordi det lige umiddelbart var det nemmeste. Ved godt at de ikke lige sidder i samme højde, men jeg skal som sagt til at flytte så gider jeg ikke bore huller til beslag i vægen. Men tro mig det kommer i den nye hjemmebif.
|
Til top |
|
|
Severin Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert setup, er det Dynaudio 52 eller 52SE jeg har en ven som lige har købt 52SE. jeg er meget imponeret over at der kan komme så meget lyd udad en så lille højttalere den gør mange ting rigtigt godt. Jeg har selv Dynaudio Contour S5.4. Jeg er sikker på at du bliver gladere for dine nye speakers med tiden.
Ja elektronikken skal sku være i orden når der spilles på Dynaudio! de afsløre det meste.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor stort er dit lytterum? jeg kom til at tænke på at en 800'er er en temmelig stor fætter i forhold til resten af dit setup...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 September 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ganske rigtigt at ASW800 er en ordentlig krabat, det synes min underbo ihvertfald. Derfor er den også stillet et par Db under bæltestedet, men det er nu ikke noget problem man for stadig et godt dybt punch. Jeg bruger ikke suben når jeg hører stereo, men ved film så er den ikke til at undvære.
Rummet er vel ca. 30m2, har ikke målt efter men det er et godt gæt. Synes umiddelbart at suben er passende, den gør arbejdet som den skal. At man så har overkapasitet i suben, fordi at stuen er lidt bette. Det gør vel ikke noget, hellere for stor sub en, en for lille når snakken falder på SUB´s.
Front højtalerne er 52!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 September 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig iøvrigt so et lille pattebarn til at komme over i den nye lejlighed, den er godt nok stort set den samme som den jeg er i nu. Men jeg øjner en chance for at nuppe et værelse til kun kun kun hjemmebif og lidt kontor, men det bliver MIT kontor. Glæd jer til at se billederne af den nye bif, har nogle planer i støbeskeen. Håber de bliver til noget, men det er lidt usikkert. Men kig forbi i løbet af det næste halve års tid, da kan jeg garantere at der vil ske noget to gange.
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jeg frem til mig stor fornøjelse!
Meld endelig tilbage inden projektet er færdigt, så vi har mulighed for at følge udviklingen undervejs! Gi' den gas! 
- BR
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 September 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg gøre, der vil nok ske noget imidlertidligt omkring d. 20 oktober allrede.
Lige noget helt andet er der nogle der har erfaring med motorgardiner til hjemmebyg, så det kan komme til at se ud af noget rigtigt biograf stemning. Kunne forestille mig et stort rødt gardin der kører til siden når mand tænder projectoren. Men aner ikke hvad det koster eller helt hvordan man bygger det, har dog en vag ide. Men hvis der er nogle der har prøvet det før ville jeg garne høre fra jer.
Kigger også på to gange to biografstole af mærket Montreal, med kopholder og hele dynen. Det er meningen at de skal stå på en plade på hjul, så man kan flytte rundt på sæderne så man faktisk også kan bruge dem til at fremstå som en spontan hyggekrog, hvis man lige vender dem imod hinanden. Det ville give mobilitet og nemt at gøre rent, desuden bliver det nemmere at justere biffen lidt efter behøv. Det kan der godt blive behov for hvis man bor i en blok.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billederne er rettet til - de var ALT for store!
Lækkert grej iøvrigt - jeg vil gerne opfordre dig til at lave en brugeranmeldelse af Thule-grejet, da jeg er sikker på at mange vil finde det interessant! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
jeg vil gerne opfordre dig til at lave en burgeranmeldelse |
|
|
Hehe sådan en burgeranmeldse kunne jeg også godt bruge lige nu
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva´ dælen - skal du være fræk? 
Du må have sakset det indlæg et andet sted - det kender jeg bestemt intet til, og min staveplade har virket fint hele dagen!   __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thule 120 serien lyder skide hamrende godt efter min mening, men meninger er der jo mange af.
Thulens klang er af den bløde varme detaljerige som man også finder i Marantz, jeg synes de matcher Dynaudio godt, da Dynaudio er meget fremme i skoene. De spiller jo nøjagtigt hvad der bliver spændt for dem, så man skal passe på og vælge en forstærker der er varm i klangen. Det er Thulen så efter min bedste overbevisning, der er masser af detaljer og der er masser af punch.
Har endnu ikke haft tid til at side og lytte til en masse klip og film i den nye stue jeg er flyttet ind i. Men det skal nok komme, mit digital kamera ligger også i en eller andren flyttekasse, som jeg heller ikke kan finde. Lyder det bekendt for nogle eller er det bare mig der er et rodehovede, men selvfølgelig havde helt styr på hvor kasserne til anlæget og kabler var henne under hele flytningen. Men det er jo også det vigtigste, skidt med potter og pander og alle suppehønens pyntenips.
Umiddelbart smælder det nye lytterum lidt, da der er mange nøgne vægge endnu, har ikke fået hængt et eneste billede op på vægen, ej heller er der kommet gardiner op endnu. Men når alt det er kommet på plads forventer jeg også at smældet forsvinder, da det er stort set den samme stue det er blevet opsat i bortset fra at der er blevet plads til at vende surrounden på den lange led i stuen denne gang, og det giver jo mindsanten et større billede fra projectoren. Vil skyde på en ca. 230cm bredt billede, hvilket er 60 cm bredere end i den gamle stue. Har også lige bestilt nyt lærrede, og skal lige have modificeret en tv arm til at bære projectoren, den skal lige overhales med lidt WAF.
Husk og vend tilbage for at se billeder og give kommentarer, når jeg engang altså har fundet mit kamera.
|
Til top |
|
|