Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 18:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Rasmus_bt’s (nye) Hjemmebio! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2003 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Rasmus_bt's HJEMMEBIO

Mit setup ser ikke sådan ud i dag!! Længere fremme kan man se bioen som den er lige nu...

Projektor: Z1 - Denne projektor er jeg virkelig imponeret over. Havde ikke turdet håbe på en så smuk og utrolig farverig gengivelse! Er fuldt ud tilfreds og nyder hver én film SÅ meget mere, nu hvor jeg har fået det op på et lærred! Kanon! 

Lærrede 92" Widescreen: Hjemmelavet (DIY) - Har brugt en masonitplade som derefter er spartlet ud og malet med en mørkegrå farve. Resultatet er glimrende taget i bertragtning af  at lærredet kun har kostet 400 kr at lave.

DVD afspiller:
NAD T-513 Sølv - Er godt tilfreds med denne DVDafspiller. Den leverer et rigtig flot billede og strammer lydbilledet gevaldigt op i forhold til min gamle SONY DVP-NS 310. Kan ikke andet end rose NAD for denne lille geni-streg. Er dog ikke kodefri, da jeg fravalgte det.

Reciever: Pioneer VSX-D 912
- Min gamle Sony STR-DE 475 er blevet udskiftet med denne reciever. Hvilken markant forbedring!!! Jeg er virkelig blevet positiv overrasket over Pioneer og deres MCACC kalibrerings-system. Det er intet mindre end genialt. Recieveren leverer et utrolig detaljeret lydbillede og er utrolig klar og sprød i lyden. Den har 100% styr over hver en kanal og yder mine DVD-film refærdighed i forhold til min gamle reciever.

Fronthøjtalere: Hjemmebygget - Mine fronter er hjemmebygget og er på 200 Watt. Diskanten er en VIFA DX25TG05-04 og de tre 6,5" basenheder er Peerless SDS 830657. Den øverste basenhed spiller dog bas/mellemtone, mens de to nederste udelukkende spiller bas. Nogle rigtig fede højtalere.

Baghøjtalere: DALI 2002 Mahogny - Disse højtalere er købt brugt. De er 1 år og jeg fik dem til 1.500 med to WM Acoustics 45 cm standere. De spiller simpelthen lækkert og er virkelig præcise i deres lyd. Rigtig gode højtalere!

Center: Hjemmebygget Sort - Centeren består af 2x6,5" Peerless SDS 830657 og 1xdiskant. Diskanten er af mærket Zomax. Lyden i den er dejlig præcis og skarp og med de to 6,5" følger den med hvad det skulle være.

Subwoofer: Hjemmebygget
- Med et y-splitter kabel får man virkelig fuld valuta for pengene. Den levere en kontant og hård bas, som sidder lige i mellemgulvet. Den består af en 10" Peerless XLS og en 10" Peerless SLAVE, som er monteret i bunden af kabinettet. Den bliver drevet af en Thommessen SW 1.4 forstærker.

- Her er mit 92" lærred så kommet op at hænge.

- Z1'eren i fuld flor!

- Center-højtaleren

- The mini rack

- Venstre front

- Højre front

- Den lille søde sub

- Under den lille søde sub

- Højre bagkanal

- Venstre bagkanal

- Sidst men ikke mindst: Samlingen

Til top Vis rasmus_bt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmus_bt

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Juli 2003 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

spændende setup, ikke så prangende som mange af dem man ellers ser herinde...

forstærkeren, og andre i sonys STR-DE serie (ja der er mange) synes jeg egentlig spiller rimeligt fair når man har et mindre surround setup. min tidligere forstærker var en STR-DE 635, og den kunne uden problemer trække 4 fronthøjttalere og spille dem godt op i et stort lokale - jeg og et par naboer, afprøvede min forstærker, højttalere (inkl min nabos to jbl'er) og min sub, og der var absolut ingen problemer for forstærkeren, meeen når den nåede op omkring max, så begyndte lyden at blive meget uacceptabel ... men jeg fik solgt forstærkeren til en af medlytterne...

Tv'et må da være på din liste over de næste ting der skal udskiftes...

jeg glæder mig til nogle billeder, lad det ikke vare for lang tid...

- Witzel

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2003 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Så er billederne "landet"!!! Jeg venter med længsel fra at høre fra jer  Håber I vil tage godt imod det... hehe

Erase
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Juli 2003 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Ok begynder anlæg. Jeg er selv på SU, så jeg kender godt problemet med at man ønsker sig alt, men bliver nødt til at gå på kompromis.

Umiddelbart synes jeg nu det er dit fjernsyn og dine baghøjtalere der ser mest forfaldne ud, men det er selvfølgelig smag og behag (det afhænger også af, om du hører mest musik, eller mere er sorround-mand). Hvis du har plads, så kan du måske bruge dine nuværende fronthøjtalere til baghøjtalere, engang når de får råd til dine System Audio højtalere?
Til top Vis Erase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erase

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2003 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har også tænkt på det med at bruge mine front til bag-kanaler, men tror desværre det med pladsen går hen og bliver min værste fjende! ; ) Men du har ret TV'et er helt sikkert det sorte får! Tør bare ikke købe et nyt 28- eller 32" widescreen, pga. magneterne fra fronthøjtalerne : (

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Juli 2003 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus_bt

Tillykke med hjemmebioen...!!!

Det er sgu dejligt at have noget ordentlig udstyr at høre musik og se film på...! Men pas på... Man kan hurtigt blive bidt af det! Jeg startede også som dig, og har gennem tiden udbygget på anlægget når pengene har været til det.

Ingen tvivl om at System-Audio højttalere gode. Dem jeg har hørt har en virklig flot og detaljeret lyd. Det eneste minus ved dem er de mangler lidt på bas-siden hvilket måske ikke er fedt til film. Du har dog en udmærket sub som nok vil være istand til at kompensere for dét!

Ellers er der mærker som Dali, der også laver kvalitetshøjttalere som er forholdsvis lette at drive... Dali er nok mere en allround højttaler end System-audio (F.eks. Dali 5005 og 6006)

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2003 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Tak for responsen! DALI er helt sikkert en konkurrent til System Audio, uden tvivl! Hvem ved? Kommer til sidst an på pengepungen... ; )

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Sendt: 30 Juli 2003 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Nice setup! MEN, du skal helt klart have nogle nye fronthøjtalere (6006)!!!! Ja puuuha, de skal helt klart udskiftes hurtigst muligt, ja faktisk aller helst idag! At vente længere ville jo være forfærdeligt, så skynd dig at få fat i nogle nye! (6006)

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/annonce.asp?ad_id=3757

OG, tilfældigvis faldt jeg lige over en annonce på brugtmarkedet herinde, hvor der sør'me er en gut som sælger sine Dali 6006. Nøøøjj.. Der synes jeg du skulle slå til! Gå ind og læs annoncen, og skriv/ring og hør nærmere. Jeg ved han er en flink ung mand, med en Denon avr 3802, så højtalerne er ikke blevet underfodret, hverken effekt-mæssigt eller kvalitetmæssigt, og de spiller dæl'me godt!

Og der mangler i hvert fald ikke noget på bas-siden!

Hvad man dog ikke gør for at sælge sine højtalere....

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 Juli 2003 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

Gandske nydeligt af et begynder anlæg.

Hvad kunne være bedre?

Må jeg anbefale dig, at istedet for de dyre DVD racks, at købe et rigtigt møbel? En bogreol i flot finer, f.eks. kirsebær, der kan være langt flere DVDer i og så er det billigere i længden.
Desuden kan det forbedre akustikken....

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2003 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Tak, tak... det var selvfølgelig en mulighed med et pænere møbel, men desværre er pladsen ikke til det i øjeblikket. ; )

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Juli 2003 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

jeg kender godt forstærkeren nu hvor jeg ser den ... den jeg er blevet "udsat for" lød egentlig glimrende, det var nu bare en skide fonasælger der ville prøve at prakke mig et eller andet på ... jeg tror jeg glemte at sige at jeg havde en H/K avr7000 (det sker jo ... især når man keder sig en lørdag eftermiddag i slagelse)

dit rack skal du ikke skamme dig over ... de er faktisk ret pænt og passer godt til de 3 ting du har stående på den ... jeg har nu 2 ikea reoler jeg har valgt at ligge ned, og der er indtil videre forst - dvd - cd - ps2 og min centerht. så et lille møbel er ikke nok...

det eneste jeg ville være lidt ked af hvis jeg havde dit setup, er (som nævnt tidligere) tv'et ... jeg kan sgu ikke lide det ... og så er det jo godt det ikke er mit... resten ser sgu fint ud ... og virker baghterne så er det vel som det er ... men jeg kunne forestille mig at de giver en svag rungende lyd, det er trods alt plastic kabinet ... jeg tror faktisk jeg har et sæt magen til, i mine forældres sommerhus, det spiller som sådan ok, meeeen det er da også kun sammen med mit 12år gamle schneider anlæg (nej ikke sådan et fint et som redaktøren har, men en ældre model)

- Witzel

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2003 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Til Witzel:

Du har ret! TV'et er næste punkt på opgraderings-seddelen! Det burde censureres et sted som dette ; )

Mine baghøjtalere har rent faktisk (ta daaa) ikke plastic-kabinet, men er af træ. Det er heller ikke til at se på billedet ; ) og de er der også kun fordi det var det eneste jeg lige havde på daværende tidspunkt.

-: Thomsen :-

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2003 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har haft erfaringer med højtalerne System Audio SA 1250? Det er de eneste højtalere jeg har fundet, som er magnetisk afskærmet. Dette er desværre en nødvendighed, da mine fronthøjtalere står så forbandet tæt på TV'et.

peter@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003
Sendt: 13 August 2003 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Måske du kunne eksperimentere lidt med at klistre blygummi på dine højtalere for at skærme den magnetiske udstråling !!!

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2003 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Hvor kan man købe det og holder det i længden?

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 August 2003 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Jeg tror de fleste højttalere der laves idag er magnetisk afskærmet. De er det somregel hvis de indgår i en serie til surroundbrug...

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2003 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Ok... jeg havde også tænkt på DALI 5005 eller 6006. Gad vide om de er?

peter@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003
Sendt: 13 August 2003 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Du kan købe blygummi i butikker der handler med autoreservedele, det er også sådanne plader man bruger til at støjdæmpe biler med.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 August 2003 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Det er de ikke - men de fleste almindeligt størrelse højttalere skal meget tæt på tv´et før det påvirker! Mine JBL Ti3000 skal endda meget tæt på tv´et før det bliver påvirket!

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 August 2003 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

OBS! blygummi har INGEN effekt som afskærmning mod magnetisme

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes