Forfatter |
|
ludom Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at tage nogle billeder af vores anlæg, så i også kan se det

For at starte fra en ende af, er der 2 stk. Audiolab PX effektforstærkere,hvoraf den ene trækker de 2 Audiovector M3 Sig. fronthøjtalere og den anden Audiovector AV3CI Sig.
Under PXérne står hjertet i anlæget. Linn Unidisk SC. En kombineret forforstærker, surroundprocessor og multiafspiller

Dernæst er der en trådløs sender til TVét i soveværeslet af mrk. Philips
Under den har vi en REGA integreret forstærker, som pt. trækker de 2 Audiovector K-X baghøjtalere.
Under forstærkeren står så endnu en REGA - en radio, som vi dog sjældent benytter.
Nederst en harddiskoptager af mrk. Pioneer DVR720

Set lidt fra siden
TVét er et Nokia widescreen og SUBén er Ace-Bass 2 fra Audio Pro

Jep, der har vi så baghøjtalerne
Fremtidsønskerne er et stort fladsskærms TV. 2 stk Audiolab PX mere og et hjemmebygget hifi-møbel 
Ja, det var vist det....
Venligst, Morten __________________ Linn Unidisk SC dynamik, Linn Akurate 4200 dynamik, Audiovector S3 Avantgarde
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøjj det ser lækkert ud!!!
|
Til top |
|
|
vander Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Status: Offline Indlæg: 71
|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Særdeles nydeligt.
|
Til top |
|
|
Kduus Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 117
|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser enormt lækkert ud, lyder sikkert også sådan. Selvom du sikkert har
styr på det ser det stadig lidt risikabelt ud med de fliser under tv'et
__________________ Mit stereo setup
Det er bedre at have styr på basserne end at have basser på styret
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten.
Det ser da faktisk rigtigt godt ud, dit setup, de AudioLabs ser meget nye ud eller er det nogle velholdte brugte du har fået fat i??

|
Til top |
|
|
ludom Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kduus skrev:
Selvom du sikkert har styr på det ser det stadig lidt risikabelt ud med de fliser under tv'et
|
|
|
Ja, du har ret.
Alternativt prøvede jeg at sætte den oven på TVét, men det kunne absolut ikke lade sig gøre.
Løsningen med stenene er også kun en midlertid løsning, men så længe man ikke skubber til TVét sker der ikke noget 
Men, tak for roserne  __________________ Linn Unidisk SC dynamik, Linn Akurate 4200 dynamik, Audiovector S3 Avantgarde
|
Til top |
|
|
ludom Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Hej Morten.
Det ser da faktisk rigtigt godt ud, dit setup, de AudioLabs ser meget nye ud eller er det nogle velholdte brugte du har fået fat i??

|
|
|
Tak skal du have 
Mine PXére har jeg såmænd købt helt fra nye af for ca. 8 år siden og de ser faktisk ud som nye...
Pt. kigger/leder jeg efter nogle brugte PXére for at fuldende setupét __________________ Linn Unidisk SC dynamik, Linn Akurate 4200 dynamik, Audiovector S3 Avantgarde
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert set-up  ...fortjener det ikke en projektor?
|
Til top |
|
|
ludom Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Lækkert set-up ...fortjener det ikke en projektor?  |
|
|
Mange tak
Jo, har da meget kraftigt overvejet en projektor, men vi er vist ikke helt enige om det, her hjemme og kompromisset er derfor en ca. 42" fladskærm som skal hænge på det stykke væg bag det nuværende TV. Gerne et at mrk. Pioneer 
Vi venter bare på at priserne falder og kvaliteten stiger....
Iøvrigt er stuen ekstrem lys, så en evt. projektor ville have meget svære betingelser...... Mørklægningsgardiner er da en mulighed, men nok lidt for omstændigt for os i længden, så jeg er yderst tilfreds med vores kompromis..
Venligst, Morten __________________ Linn Unidisk SC dynamik, Linn Akurate 4200 dynamik, Audiovector S3 Avantgarde
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser lækkert ud 
Der ser også ud til at være en helt pæn cd samling gemt under trappen! __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
ludom Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Det ser lækkert ud 
Der ser også ud til at være en helt pæn cd samling gemt under trappen!
|
|
|
Taark! 
Efter at vi fik Unidisken hørte vi en af vores venners indspildning af Mahlers 5. symfoni på DVD og DTS...... hold da helt op, jeg tog hatten af..... det var næsten som at være der selv....
De tommer pladser under trappen skal nu udfyldes med musik DVDér med DTS... 
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ludom skrev:
MichaelWB skrev:
Det ser lækkert ud 
Der ser også ud til at være en helt pæn cd samling gemt under trappen!
|
|
|
Taark! 
Efter at vi fik Unidisken hørte vi en af vores venners indspildning af Mahlers 5. symfoni på DVD og DTS...... hold da helt op, jeg tog hatten af..... det var næsten som at være der selv....
De tommer pladser under trappen skal nu udfyldes med musik DVDér med DTS... 
Venligst, Morten
|
|
|
Efter min seneste opgradering har jeg også får alvor fået øjnene op for gode musik dvd'er (helst) med DTS så dem bliver der da også købt nogen af fra tid til anden  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ludom skrev:
De tommer pladser under trappen skal nu udfyldes med musik DVDér med DTS...  |
|
|
Jeg har masser af musik-DVD'er. Det giver en fed stemning i mange situationer og så kan man se dem igen og igen. Selv børnene synes det er fedt og de fiser rundt og hopper afsted når der kommer Robbie Williams eller en anden på, selvom de kun er 4 og 1 år. 
Mht. DTS er det teoretisk bedre, men det er ikke lykkedes mig at høre nævneværdig forskel. Det kan selvfølgelig være kvaliteten af mit set-up der er begrænsningen. Jeg vælger dog DTS lyd-sporet hvis det er der.
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert setup, godt at se at du kombinere forskellige mærker, det kan der sagtens komme noget godt ud af.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Mht. DTS er det teoretisk bedre, men det er ikke lykkedes mig at høre nævneværdig forskel. Det kan selvfølgelig være kvaliteten af mit set-up der er begrænsningen. Jeg vælger dog DTS lyd-sporet hvis det er der.
|
|
|
Sådan har jeg også haft det førhen. Mit indtryk var at den primære forskel var at lyden (specielt LFE) var højere på DTS og det var stort set det.
Nu bilder jeg mig ind at jeg bedre kan høre forskel, dog primært på musik dvd'er, men jeg skal da ærligt indrømme at jeg tror at mixning osv har større betydning. Så et godt DD lydspor kan sagtens værre bedre end et mindre godt DTS. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
ludom Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
[Mht. DTS er det teoretisk bedre, men det er ikke lykkedes mig at høre nævneværdig forskel. Det kan selvfølgelig være kvaliteten af mit set-up der er begrænsningen. Jeg vælger dog DTS lyd-sporet hvis det er der.
|
|
|
Jeg har ikke den store erfaring ud i de forskellige formater, men jeg synes der er temmelig stor forskel på 5.1 kontra DTS på vores anlæg...
Saving private Ryan feks. Hvis jeg glemmer at gå ind i menuen for lyd, bliver den automatisk afspillet i 5.1. Så er det jeg sidder og undrer mig... - synes det lød bedre sidste gang jeg så/hørte den - indtil jeg opdager at jeg glemte at ændre til DTS . Så kan det nok være at der bliver mere af det hele 
Glæder mig til at få nogle klassiske DVDindspilninger af klassikerne. (Mahlers 5. sym. og Verdis Requim m. Abbado feks.)
Man kunne jo være heldig at få dem i julegave
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTS er skam også 5.1 eller mere.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ludom skrev:
L.B. skrev:
[Mht. DTS er det teoretisk bedre, men det er ikke lykkedes mig at høre nævneværdig forskel. Det kan selvfølgelig være kvaliteten af mit set-up der er begrænsningen. Jeg vælger dog DTS lyd-sporet hvis det er der.
|
|
|
jeg opdager at jeg glemte at ændre til DTS . Så kan det nok være at der bliver mere af det hele 
|
|
|
Nu er det vist også et boost på LFE sporet på DTS film (prøv f.eks. DareDevil- - det er næsten for meget af det gode) så derfor kan man jo godt fornemme det som meget mere af det hele Jeg vælger også konsekvent DTS sporet.
Nå men tilbage til trådens pointe: Jeg synes du har et meget interessant og lækkert setup. Sejt med eksterne effektblokke og jeg kan også godt lide dine Audiovector. Og så har jeg selv en svaghed for diskrete baghøjttalere i et stue miljø, det ser sgu' godt ud __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
ludom Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Lækkert setup, godt at se at du kombinere forskellige mærker, det kan der sagtens komme noget godt ud af. |
|
|
Jo tak, jeg er nu også ganske tilfredse med kombinationen..
Da jeg skulle opgradere mit stereoanlæg til surround, ville jeg ikke gå på kompromis med stereolyden og planen var egentlig at købe Rotels mindste surroundprocessor for at holde udgifterne på et minimum.
Jeg havde den til test + deres største (den med den lille tv-skærm) og var ikke overbevist. Jeg kunne selvfølgelig kun teste stereodelen (havde på daværende tidspunkt kun de 2 M3 sig). Men da det jo var stereodelen jeg ikke ville gå på kompromis med, var det jo også godt nok.
Dernæst overvejede jeg Arcams processor, men blev istedet anbefalet Linns Unidisk.Lånte den hjem i en weekend og ved første tone, var der en klar forbedring selvom jeg spillede på min egen cd-afspiller. At cd-delen i Unidisken også er klart bedre end min gamle Audiolab gjorde valget endnu lettere.... - måtte ha´.
Udskrivningen blev noget mere end forventet, men er det hele værd. Rent faktisk har jeg fået 3 knaldgode produkter i en kasse (DVD/CD, surrounddekoder og forforstærker)
|
Til top |
|
|
ludom Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
DTS er skam også 5.1 eller mere. |
|
|
Åkæi! - det var jeg så ikke klar over.
Hvorfor har man så mulighed for at vælge imellem 5.1 og DTS?
|
Til top |
|
|