Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 14:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Wilkins bio set-up (NY Reciever) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wilkins
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 28 November 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

:::::::--- Wilkins bio set-up ---:::::::

Update fredag d. 2. december 2005:
Ny Reciever, Tara Labs Bi Wire højtalerkabel samt Valhalla Spikes indkøbt.

System specifikationer:

• Fjernsyn
Philips 32" PW 8506 100 hz

• Højtalere
B&W 604s3, Sort

• Reciever
NAD T763v2, 6 x 100 W i 8 ohm

• DVD afspiller
SONY DVP NS-300, Sort

• Kabler
Tara Labs Prism Bi Wire højttaler kabel

• HiFi Rack
Købt i Expert, speks.? Kirsebær 2500 kr.

• Andet
Bananstik,  4 for 100 kr., 12 stk.

Valhalla VT spikes Feet, 8 stk.

------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------------

Efter at have beundret de mange flotte hjemme-bio projekter, mener jeg nu det er tid til at få lagt lidt billeder ind af mit eget set-up.

Det skal dog lige siges at jeg har solgt ud af mit 6 år gamle SONY anlæg og er nu startet på at investere i noget "rigtigt" kram. Mit mål er at få et komlpet 5.1 Surround system stablet på benene med udgangspunkt i at købe B&W samt NAD. Jeg har undersøgt bruktmarkedet i noget tid og fundet ud af, at det ville været mest økonomik korrekt at investere i brugte højtalere. Det skulle dog hurtigt vise sig at de ønskede B&W 603S3 var svære at få fat i, men langt om længe fik jeg fat i 2 perfekte 604S3 højtalere. Det kan simpelthen ikke sættes finge på noget som helst og de står som sprit nye- samt 5000 kr. sparet!

Nok om det. Det eneste fra det gamle system jeg beholdte var mit Philips 32" fjernsyn og HiFi rack´en. Nu er der som sagt købt et par lækre højtalere (som ikke engang har spillet på værelet endnu) og allerede tirsdag d. 29. november skal jeg ud t kigge på en brugt NAD T763V2 reciever, som jeg håber lever op til mine forventninger.

Men til de vigtige- billederne!

Det ser ikke ud af meget, men valgte dog alligevel at uploade et par billeder, så I kan komme med gode råd og vejledning til min kommende hjemmebio

Billedet er taget fra sengen. Der er ca. 4.5 m fra bagvægen og hen til fjernsynet.

Close-Up af min venstre front. B&W 604S3.

Close-Up af den højre front.

Philips 32" fjerner. Det har nu klaret det helt godt og der har aldrig været nogen form for problemer med det.

Mine snart 300 DVD´er som spændt står og venter på et godt anlæg til at blive afspillet på

Lidt lir´ som senere hen skal op at hænge.

Og endelig 3 stk. originale photos af nogle af de mange Hollywood stjerner.

Det var så lidt billeder af hvordan det ser ud ind til videre. Jeg regner dog stærkt med at der kommer en NAD reciever hjem  tirsdag d. 29.- der kommer selvfølgelig flere billeder snart hvis herligheden bliver en realitet

Tak for denne gang

WILKINS
Til top Vis Wilkins's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilkins

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 November 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

det er ret flot setup :)

Vh Casper

Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 November 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Ser rigtig fint ud. Jeg ville nok være lidt skræmt af, at sidde så tæt på et par 604'ere , Du får i hvert fald lydtryk for pengene :-)

Hvad overvejer du som baghøjtalere/center?

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

Wilkins
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Endlig fik jeg afhentet min NAD 763V2 i perfekt stand 

Jeg tager selvfølgelig et par billeder i morgen af det endelige resultat !

Nu skal jeg blot finde ud af hvilke kabler der skal monteres. Regner med at tage et smut forbi HiFi Klubben i morgen og se hvad de har af udvalg. Har kigget lidt på TARA LABS Omni 2 Bi-wire kabel eller TARA LABS Helix 8 kabel, som jeg kan få brugt for 1700 kr. Men synes nu at de 2x3 m er lidt spildt, når jeg nu kun skal bruge max 1.5 m. Dvs. 750 kr. for Omni 2 kablet og over dobbelt så meget for Helix8.

Hvad ville være bedst at investere i?

Wilkins
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

musashi skrev:

Ser rigtig fint ud. Jeg ville nok være lidt skræmt af, at sidde så tæt på et par 604'ere , Du får i hvert fald lydtryk for pengene :-)

Hvad overvejer du som baghøjtalere/center?

Ja ved godt at fronterne måske kommer til at stå lidt for tæt, men jeg kan rykke dem lidt bagud og så har jeg lidt over 4m fra den ene væg til højtalerne !

Mht. baghøjtalere/center, regner jeg med at købe et par DM 601 S3 som baght., og LCR 600 S3 som center. Jeg spurgte dog ekspedienten i HK om det skulle være DM 600 eller DM 601. Han mente da at 600 var rigeligt, men jeg tror nu at de kommer til at være lidt for små i forhold til fronterne.. Har jeg ret?

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 November 2005 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Personligt synes jeg 600'eren spiller rigtig godt sammen med 604'erne, så jeg vil naturligvis anbefale dig den. Kig efter den brugt, der er som regel et par stykker rundt omkring.

Glæder mig til at se lidt flere billeder :-)

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

Wilkins
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Torsdag aften d. 29. november, fik jeg min nye reciever afhentet. Den er bare i tip top stand og ser fuldstændig ud som ny. Fyren som solgte den havde næsten ikke brugt den og den havde været bag glas det sidste halve år. Papirer, manualer og fjernbetjeninger var selvfølgelig helt iorden- intet at sætte en finger på her, herligt 

Det eneste jeg manglede var et nyt Bi Wire kabel og det blev afhentet næste dag i HiFi klubben. 2x4m Tara Labs Prism Bi Wire kabel for 747 kr. (normalpris: 996 kr.) Med i handlen fik jeg nye bananstik samt Valhalla VT Spike Feet. Nu skulle alt være på plads og nye billeder er parat !

Det skal lige siges at jeg venter lidt endnu med køb af ny NAD DVD afspiller, da jeg ikke rigtig ved hvilken model der skal investeres i. Derfor fandt jeg min gamle SONY DVP-NS300 med DTS frem. Den spiller nu helt fint, men den kører i øjeblikket kun med et gammel Jack kabel (ved ikke hvad det hedder). Regner derfor med at købe et Coax kabel en af dagene så den rigtige digitale lyd kan komme frem.

Nu til billederne:

Sådan fremstår herligheden på Rack´en. En stor 21 kg tung 7x100 watts NAD T763V2 reciever. Den klarer jobbet enormt godt. Meget dyb bas og frembrydende diskant

Et close up af Reciever og DVD afspiller. Det viser sig at Racken er alt for lille (ikke dyb nok), så jeg skal nok ud at have en ny engang der bliver tid til det.

De nye Valhalla Spikes. Jeg synes nu ikke det virker helt som jeg havde håbet på. Højtalerne er nu meget svære at flytte rundt på (ikke fordi man skal flytte rundt på dem hele tiden) men det ser nu helt godt ud at højtalerne er blevet løftet de 4-5 cm. fra gulvet.

Bi Wire kablet har fået monteret bananstik på alle 12 steder. Jeg var dog i tvivl om farverne havde nogen betydning for hvilke bananstik jeg montere på hvilke ledninger, men det er vel bare med til at gøre det nemmere.

NAD HTR2 fjernbetjeningen. Jeg fik kodet fjernsynet samt DVD afspilleren ind i fjernbetjeningen igår aftes. Det fungerede over alle mine forventninger, let og enkelt. Nu har jeg kun én remote, og det må siges at være alt for dejligt.

Det var lidt billeder for denne gang. Næste projekt bliver en NAD DVD afspiller og Coax kabel- håber det bliver inden jul

cHolden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2005
Sendt: 02 December 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Virkelig flot setup !

Kan især godt lide dine spikes under højtalerne- giver lige et ekstra pift

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes