Forfatter |
|
RPP@ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 11 December 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte, at nu var det vist tiden at jeg fik nogle billeder sat op. Jeg er kun i start fasen, af at samle de stumper som skal bruges, før mit surroundsæt er komplet. Så det vil blive med lidt opdateringer......

Dette er så min NAD753 v2 og min HTPC X15e med touchscreen. Det eneste der er i HTPC'en lige nu, er en NEC DVD brænder, ellers er den stadig helt tom. NAD'en er købt brugt for 4000,-, jeg har stadig ikke afprøvet den endnu.....

Så fik jeg endelig mit Samsung LE32R5, det er sku et nice TV.....

Så kunne jeg jo godt se at det var tiden at få bygget et hifi/tv møbel. For lad os bare blive enige om at, hvis man skal finde noget der skal passe til ens krav, og udstyr. Ja, så må man sku bygge det selv. Så dette har jeg bygget i 25mm MDF plade(en tung sag). Så skal den bare lige have en lækker lakering......

Lidt mere Samsung/HTPC. Højttalere har jeg ingen af endnu. Men har bestilt et spændende sæt . Hvilket jeg snart er træt af at vente på..... Men hvad gør man ikke for at spare lidt penge(3000,-).

Så er vi nået til min stolthed. Vores Thomson 27" LCD tv, på custom beslag i vores soveværelse. Et dejligt tv. Som jeg har fået til at hænge i den perfekte "glo" vinkel. Tænk sig, i tidernes morgen, da vi købte dette tv, betalte vi 17 kilo for det. Der er sku sket lidt siden dengang.....
Det var så lidt om mit udstyr. Håber snart at der dukker nogle højttalere op, så jeg kan få lidt lyd. Vender tilbage med opdateringer........
|
Til top |
|
|
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
Sendt: 11 December 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til at være noget rigtig fint grej du har der.
Hvilke højtalere er det du har bestilt ? Du lyder lidt hemmelighedsfuld :-)
Jeg glæder mig til, at se udviklingen, og specielt til lakeringen af reolen
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 11 December 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej det ser superlækkert ud dit setup, men som nævnt er man jo list nysgerrig på hvilke højttalere der måtte komme inden for de fire vægge...
Flot hjemmebyg-reol.
Den "bøjer" ikke på midten, jeg mener, det ser ikke ud til at du har ben andre steder end i siderne!?!
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
RPP@ Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det er vel egentlig med vilje jeg lyder lidt hemmelighedsfuld ang. de højtt. Så det må I vente lidt med, at få at vide.....
Mht. reolen. Jo den er begyndt at bue lidt på midten. Så der ryger nok 2 ben mere under på midt for. Men vil ikke købe dem før jeg ved hvad farve møblet skal være, for det kunne jo være jeg var heldig, og kunne få benene i den rigtige farve. Så jeg slipper for at male dem selv..........
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 11 December 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker begyndelse...
Nu tænker jeg lidt på, hvilken anvendelse du fundet til X15'erens touch-screen?
Ellers come on... Lad os høre hvilke højttalere du har bestilt
|
Til top |
|
|
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 11 December 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe er også blevet nysgerrig med de højtalere...
Flot arbejde med reolen forresten!
Lige en ting: Datomærkningen på dine billeder? Er det gamle billeder eller har du bare glemt at indstille kameraet?
Keep up the good work!
|
Til top |
|
|
RPP@ Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Datoen holder ikke. Billederne er taget idag 
Ang. højtt. så må i vente 
|
Til top |
|
|
RPP@ Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. X15e'erens touch screen. Så er det vel meningen at hvis man f.eks. bare hører musik på den, så kan man bare bruge denne skærm, så slippe man for at tænde tv. Men det er vel mest bare lir
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
RPP@ skrev:
Ang. X15e'erens touch screen. Så er det vel meningen at hvis man f.eks. bare hører musik på den, så kan man bare bruge denne skærm, så slippe man for at tænde tv. Men det er vel mest bare lir  |
|
|
Jamen, har du i så fald givet dual-display/opløsningsproblematikken en tanke? Tænker her på de utallige tråde om emnet.
|
Til top |
|
|
RPP@ Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har godt nok læst en tråd om emnet. Men regnede egentligt med at der var taget hensyn til dette, i dette kabinet....... Ellers kan man jo sige, at jeg får et problem. Men måtte bare have det, da jeg så det.......
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
RPP@ skrev:
Jeg har godt nok læst en tråd om emnet. Men regnede egentligt med at der var taget hensyn til dette, i dette kabinet....... Ellers kan man jo sige, at jeg får et problem. |
|
|
Det er der desværre ikke - http://htpcnews.com/main.php?id=x15. Læs evt. også mere her, i den tilhørende tråd, om hvordan folk ærger sig
RPP@ skrev:
Men måtte bare have det, da jeg så det....... |
|
|
Kan bestemt godt følge dig, men ak ja... Opløsningsproblemet. Det er hvad har afholdt mig.
|
Til top |
|
|
RPP@ Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kunne det godt være at man skulle overveje at sende det retur. Der jo egentligt ikke meget ide i dette kabinet så. Med mindre at man kun skal bruge det til lidt musik. Og jeg havde godt nok tænkt mig at bruge det til lidt mere end det.......
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
RPP@ skrev:
Så kunne det godt være at man skulle overveje at sende det retur. Der jo egentligt ikke meget ide i dette kabinet så. Med mindre at man kun skal bruge det til lidt musik. Og jeg havde godt nok tænkt mig at bruge det til lidt mere end det....... |
|
|
Tjah, musik kan du vel egentlig heller ikke bruge det til. Det forudsætter jo også GUI'en på begge displays. Du har dog helt ret, touch-screen'en tjener absolut intet formål.
X15e, og problemerne hermed, er også nævnt på hifi4all - her og her. Dette kabinet burde, som tilfældet er med det ligende Silverstone LC18, egentlig markedsføres til serverbrug. Når vi snakker HTPC-regí, er fordelen ved en touch-screen, taget problematikken med dual-display i betragtning, i hvert fald til at overse.
|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 12 December 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må vi jo prøve at gætte!!! På hvilken speakers på køber! Måske nogen podspeakers?
__________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle bare åbne øjnene  Men det var stadig rigtig __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|
RPP@ Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, der er ramt plet i første hug..... Men den var jo heller ikke så svær, hvis man gad at kigge sig lidt omkring .
Har bestiltet sæt Minipod, et sæt Micropod SE, en Chinepod og en Minibass+alle vægbeslag. Så det glæder jeg sku til at få op og hænge. Overvejer om jeg skal male min custom hifi bænk, i blanksort ligesom mine pods.......
Har forresten fået grønt lys, til at bytte min x15e. Så nu tror jeg sku bare at jeg snupper en
Dign HV7-SQ Titanium istedet for. Så passer den jo også til forstærkeren
|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
RPP@ skrev:
Yes, der er ramt plet i første hug..... Men den var jo heller ikke så svær, hvis man gad at kigge sig lidt omkring
|
|
|

Tror vist nok også du har fortalt mig det en enkelt gang på mailen __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|
Fernandez Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 14 December 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
RPP@ Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, så kom der sku lidt julegaver ind af døren........
Må jeg hellere lige snuppe nogle billeder af, her i morgen. Så i kan kigge lidt på mit gejl......
|
Til top |
|
|