Forfatter |
|
Benton Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lige lidt info omkring æ Hardware og så´n. Fjernsynet er et 100 Hz 32" Sony KV32FX66B ( som forhåbentligt snart bliver skiftet ud med Pio 436 XDE ......Glæder mig lidt )
Højjtalere er Monitor Audio´s udgåede serie:
Front: 2 x Silver 8i
Center: 1 x Silver 10i
Rear: 2 x Silver 4i
Se da jeg købte dem var de i cherry finish, men da jeg lige har købt nyt hus og dertil hørende møbler, var jeg lidt ked af den finish.
Derfor tog jeg dem hen til en auto lakerer og fik dem lakeret i sort lak. Det er ikke top prof lavet men for en tusse er det ganske fint. Jeg er meget tilfreds ihvertfald.
Til baghøjttalerne har jeg købt 2 stands af mærket AudioMagic Genta, og det fungerer super godt. Kabler til højttalerne er selvfølgelig trukket under de nylagte egetræs planker.
Min surround receiver er en Marantz SR6200 og min DVD/CD afspiller er i øjeblikket en philips Recorder. Jeg har planer om at købe Philips DFR9000 + Philips DVDR9000H, men vil lige vente til det bliver forår så pengene på træerne er helt modne .
Det var det, og der vil selvfølgelig komme updates når der sker noget nyt.
Kommentarer modtages gerne.

|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt lækkert set-up.. Og dejligt at se den rene stil.. Jeg har selv haft det fjernsyn, og jeg gav 14 kg for det i sin tid.. og det er faktisk ikke et ringe tv.. Men din stue er jo bygget til en projektor.. Så det er du da nødt til at købe..  
Sådan umiddelbart ser hans malerarbejde da pænt ud.. Jeg kender ikke lige højtalerne, men de ser da rigtig lækre ud..
Top Nice!!
sigaard __________________ Min Bio..
Min Filmsamling..
|
Til top |
|
|
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig fed stue og bio du har der Rigtig fedt design, kan især godt li' dine sofaer __________________ Mvh KennethB
Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
|
Til top |
|
|
Benton Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for de fine ord. Projektor har jeg også overvejet, men efter lang tids grublen har jeg fundet ud af, at det nok ikke passer til vores behov. Selvfølgelig kunne det være lidt fedt, men at sidde og se alm tv på en projektor er nok lige i overkanten. så skulle man jo købe både fladskærm, projektor og lærred, og så mange træer har jeg dog ikke plantet ( se første tråd )
Ang. Højttalerne, så lyder de super sammen med marantz. De er meget detaljerede med tilpas nok bund, og Marantz er blød og fyldig. Det spiller bare.
Forslag modtages også gerne
|
Til top |
|
|
Benton Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så var der lige de sofaer. Ja de ser sgu godt ud, men der er sparet lidt på komforten
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot!
Kan se dine/jeres mobler er fra Bo Concept
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl: Marantz og Monitor Audio; det er ikke helt ved siden af! 
Forslag: Dine baghøjttalere burde hænge lige over hullet/døråbningen ind til din spisestue (og pege nedad, forståes!), men det er da bare et forslag!?
|
Til top |
|
|
Benton Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep.Bo Concept it is....godt set . Har altid troet at baghøjttalerne skulle stå bagved, men hvis jeg nu på et tidspunkt skulle have 2 ekstra højttalere så jeg får 6.1 , kunne dé så blive placeret oppe ved siden af sofaen, eller står de bagerste stadig forkert så?
Og hvad kunne man evt. smække op? De skulle helst ikke være for store, og de skal jo også passe sammen med resten. Kunne Monitor Audio Radius serien være et bud?
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal jeg på ingen måde gøre mig til surround-ekspert, men 5.1 må da række! Langt de fleste film er i 5.1; NEO-6 og 7.1 er vist bare for dem med masser af penge, måske! 
.1= subwoofer-kanal og en sådan har du jo ikke, vel! (Og du behøver den nok heller ikke!)
Jeg ville beholde baghøjttalerne; de vil alt andet lige passe udmærket til front- og center-højttalerne!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed bio! 
Min efaring udi 6.1 er, at det langt fra er nødvendigt i langt de fleste set-up's. Hvis du endelig skal udvide kan du overveje de samme højttalere bagtil som du har foran - og en sub.
|
Til top |
|
|
Benton Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være at 6.1 ikke gør den store forskel fra 5.1. Tror også bare at jeg beholder det som det er.
Men ville det gøre den store forskel at jeg havde placeret mine baghøjttalere oppe i siden, i stedet for bagved?
Nej en sub synes jeg ikke er nødvendig. Jeg er tilfreds med den bund der ligger i højttalerne.
Må også indrømme, at det med at anskaffe en projektor, har jeg ikke helt afskrevet endnu, men først og fremmest er det en fladskærm der står på ønskelisten. .
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benton skrev:
Men ville det gøre den store forskel at jeg havde placeret mine baghøjttalere oppe i siden, i stedet for bagved? |
|
|
Min erfaring er, at det er bedst bagved.
Benton skrev:
Nej en sub synes jeg ikke er nødvendig. Jeg er tilfreds med den bund der ligger i højttalerne. |
|
|
Jeg kørte uden sub i ca. 9 måneder og havde samme holdning, lige indtil jeg fik fat i en sub igen 
|
Til top |
|
|
Benton Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg ved nok ikke hvad jeg går glip af når jeg nu ikke har hørt det med sub. Det kan jo også være en god ting, for det erjo endnu et dyk i tegnebogen . Men det kunne da være, at jeg skulle prøve det engang.
"Once you´ve tried it, you will never go back" er jeg "bange" for. .
Findes der i øvrigt et eller andet måleinstrument til at måle hvor langt højttalerne skal stå fra lytteposition osv.?
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot bio, og et dejligt rent rum. Stilet! .'
Du kan købe en dbmåler fra radioshack, den kan bl.a. købes hos www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint anlæg .Og nej der findes ikke et måle instrument der kan måle hvor langt højtalerne skal stå fra lytte positionen.Jeg synes personlig det er bedst med baghøjtalerne ca 1-1,5 m bag lytte positionen vinklet ind men det er MEGET smag og behag.
Mvh Claus __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
Til top |
|
|
Benton Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil da prøve at få fat i sådan en DB måler. Lige nu står mine baghøjttalere ca. 3.5 m fra lytteposition, og det er måske rimeligt meget, men er sgu ikke så meget for at flytte dem længere frem, og det er konen nok heller ikke  . Har dog indstillet på min receiver hvor langt der er fra hver højttaler, og det burde da være det samme eller hvad?
|
Til top |
|
|
Fernandez Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
McToys Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæd dig bare til Pioneer XDE-436 Jeg her selv sådan et svin hængende på væggen! Jeg er totalt tilfreds med det. Du kan se mit setup, tråden hedder "Harman Kardon".
Det vil også se for godt ud! med sådan et helt sort plasma-panel hjemme i din stue. Og det ser også ud til at der er rigelig plads på væggen til det! . Ellers synes jeg at det ser fedt ud det du har.
Hilsen McToys __________________ Funktionel art is simply tolerated vandalism
|
Til top |
|
|
Holden Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor har du købt din Rack henne?
|
Til top |
|
|
Benton Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holden skrev:
Hvor har du købt din Rack henne? |
|
|
Hvis det er min tv "bænk" du mener, så er den købt i http://www.boconcept.dk/Default.aspx?ID=1773
Tak for alle de fine kommentarer, og til dig McToys, så glæder jeg mig som et lille barn. Har i snart 1 1/2 år funderet over hvilken fladskærm jeg skal have, og nu er valget faldet på Pio 436 XDE ( indtil Videre ) Overvejede lidt om jeg skulle hoppe med et fælleskøb på recordere.dk, men jeg tror sgu jeg venter et par måneder endnu. Jeg tror de får et dyk i prisen her til sommer, ogdet kunne jo være, at der var dukket en skærm op der var mere interresant . I øvrigt ser dit setup også rigtig nice ud. Elsker når der er stil over det.
" Længe Leve Fladskærme "
|
Til top |
|
|