Forfatter |
|
Ringworm Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen,
Jeg er den lykkelige ejer af et par Mi3 Signature HT'ere, men vil gerne udbygge til surround. Centeren er selvfølgelig av3ci sig, og regner med pga pladsmangel at teste et par Audiovector KX som bag for at holde det i Audiovector. Her er mit problem så:

Jeg undskylder den sørgelige tegning, men brugte lige Paint i farten :)
Som jeg har forsøgt at tegne, så står Mi3 sig'erne på hver side af plasmaen, og jeg har så forsøgt at vise dilemmaet med den "halve" væg ved sofaen. Min eneste løsning er vel næsten at sætte bag HT, som tegnet på billedet, hvor de nærmest peger mod hinanden hen over sofaen.
Mit spm er derfor så: Er det overhovedet en løsning jeg bør forsøge eller vil det være bedre hvis jeg holder mig til stereo?
På forhånd tak for hjælpen
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der muligvis plads til en reolhøjtaler på stander på hver side af sofaen? Så undgår du problemet med den manglende væg. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
Ringworm Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
Er der muligvis plads til en reolhøjtaler på stander på hver side af sofaen? Så undgår du problemet med den manglende væg.
|
|
|
Desværre nej, de er nødt til at hænge på væggen...
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ringworm skrev:
rune-nielsen skrev:
Er der muligvis plads til en reolhøjtaler på stander på hver side af sofaen? Så undgår du problemet med den manglende væg.
|
|
|
Desværre nej, de er nødt til at hænge på væggen... |
|
|
Det burde da ikke være noget problem at stille dem som på din tegning. Man kan jo indstille delay mm i din forstærker går jeg ud fra? Er der noget problem i at hænge dem på væggen? For så kan du bare rykke din sofa en lille smule ud, også burde den da være i vinkel. Hvis højtalerne altså vinkles ind mod sofaen. Det kan de fleste vægophæng. Du kan også kigge på en dipol løsning, de plejer at være ganske flade konstruktioner og være beregnet til at hænge fladt mod væg. /hansson
|
Til top |
|
|
Ringworm Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansson skrev:
Ringworm skrev:
rune-nielsen skrev:
|
|
|
Desværre nej, de er nødt til at hænge på væggen...
|
|
|
Det burde da ikke være noget problem at stille dem som på din tegning. Man kan jo indstille delay mm i din forstærker går jeg ud fra?
Er der noget problem i at hænge dem på væggen? For så kan du bare rykke din sofa en lille smule ud, også burde den da være i vinkel. Hvis højtalerne altså vinkles ind mod sofaen. Det kan de fleste vægophæng.
Du kan også kigge på en dipol løsning, de plejer at være ganske flade konstruktioner og være beregnet til at hænge fladt mod væg.
/hansson
|
|
|
jeg var lidt i tvivl om det ville være acceptabelt, jeg går ud fra at det optimale er at lyden kommer bagfra og ikke tværs over sofaen... ved ik rigtig.
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er ikke noget problem at sætte højttalere som du har vist på din fine skitse, dog skal du nok hænge dem op over lytte pos hvis du ikke har mere end 1-2 meter fra øre til højttaler.
Alternativt kan du flytte dem lidt frem og lade dem pege ind mod bagvæggen, det giver en lidt mere diffus lyd.
|
Til top |
|
|
calimero Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes helt sikkert at lyden skal komme fra siden i et 5.1 setup. Hvis man har 6.1 eller 7.1 skal de sidste højtalere så sidde bagved.
|
Til top |
|
|
greg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok et billede fra min gamle lejlighed, men jeg har baghøjttalerne til at stå sådan her:
Ryk sofaen så langt væk fra væggen som du mener den kan komme, og så
justér dig til resten. Det er ikke optimalt, men det kan fint fungere!
Vi flytter snart i nyt hus, og der vil sofaen også stå op ad væggen
ligesom baghøjttalerne. Det kompenserer jeg så for ved at rykke sofaen
~30cm ud fra væggen, og så stille en lampe eller noget bagved sofaen,
så det ser lidt "smart" ud.... Eller noget....
/Greg
|
Til top |
|
|