Forfatter |
|
MeridianTHX Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjtaler!
Så kom tiden hvor man skulle flytte i nye rammer med sin dejlige kæreste... Det er jo altid dejligt sådan noget. Og dertil kommer der så en ny indretning til hjemmebiffen som ser ud på nedenstående billeder.
Udstyret er:
- Meridian 568.2
- Meridian 598
- Meridian 505
- Meridian 557
- Rotel RB-985 MKII
- KEF Reference THX højtalersystem
- Samsung 32" fjernsyn
I er meget velkomne til at smide ris eller ros
Der mangler lidt finish på det endnu, men alt har vel sin tid?

__________________ Casper Ørum aka MeridianTHX
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der Meridian - det er vist noget guf. Og forstærkning fra Rotel - det er vist sund fornuft.Tillykke. Jeg regner med at dine næste investeringer kommer til at vedrøre billedsiden???
MVH
|
Til top |
|
|
MeridianTHX Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, mine næste investeringer kommer netop til at vedrøre billedsiden... Kæresten skal bare lige kunne holde det ud oz  Men tror ik det bliver noget problem, hun er meget tilfreds med det nuværende... Så det er bare THUMBS UP in the air! __________________ Casper Ørum aka MeridianTHX
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1447
|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sku da nogle flotte lofter du har fået dig der 
Hvordan ser gulvet ud ovenover?
Det ligner næste et kornloft med de buer 
Pænt anlæg forresten....
Hilsen Thomas
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til at du prioriterer lyd noget højere end billede! Det anlæg fortjener da et bedre og større billede.
Men meget høj savlefaktor  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
MeridianTHX Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Meier:
Mange tak for dit indlæg :) Der er kornloft ovenover, da det er en gammel stald som er blevet renoveret 100% og indrettet som bolig.. Herre nice. Så der er godt med værelser, hehe..
Til MichaelWB:
Ja, jeg priotere lige for tiden lyden højere end billedet... Har ik lige fået råd til noget ordenligt billede endnu, og ved heller ik lige hva det skal være for noget.. Regner med en projektor og lærred.. Men regner med det kommer i årets løb, eller så i hvert fald næste år... :) __________________ Casper Ørum aka MeridianTHX
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er akustikken egentlig i din bio/lytterum. Der ser ud til at være mange hårde overflader?
Men jeg kunne forestille mig at det hvælvede loft bidrager positivt til akustikken?
|
Til top |
|
|
MeridianTHX Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Akustikken er lidt svær... Men ik træls på nogen måder. Kan godt mærke jeg skal spille lidt højere får at få tryk på anlægget i forhold til det sted jeg boede før. Kunne være man skulle investere i nogle skum plader og få sat på bagvæggen ;) men ja, loftet bidrager positivt til akustikken synes jeg.
__________________ Casper Ørum aka MeridianTHX
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
MeridianTHX skrev:
Ja, jeg priotere lige for tiden lyden højere end billedet... Har ik lige fået råd til noget ordenligt billede endnu, og ved heller ik lige hva det skal være for noget.. Regner med en projektor og lærred.. Men regner med det kommer i årets løb, eller så i hvert fald næste år... :)
|
|
|
Har selv været i samme situation og det kan jo være svært at få råd til det hele på én gang 
Men nu har du da meget godt styr på lydsiden og så giver det lige det sidste når billedet kan følge med, i det mindste hvis man gerne vil have det sidste med når der ryger en god film eller koncert dvd i spilledåsen. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
MeridianTHX skrev:
Ja, jeg priotere lige for tiden lyden højere end billedet... Har ik lige fået råd til noget ordenligt billede endnu, og ved heller ik lige hva det skal være for noget.. Regner med en projektor og lærred.. Men regner med det kommer i årets løb, eller så i hvert fald næste år... :)
|
|
|
Vil den loftbjælke ikke forhindre dig i at sætte en projector op?
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes ogs det ser lidt trængt med den bjælke men det ser jo godt ud  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
danish Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert setup!
Kan kun bifalde dit valg af surround processor!
Efter min mening en af de bedste til prisen. Har du haft lejlighed til at sammenligne den oprindelige 568 med 568.2? __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
MeridianTHX Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey all!
Bjælken er måske lidt i vejen... Men det skal der lige arbejdes på... Det du'er ik jeg begynder at rive alt for meget ned, hvis jeg skal undgå at få et helt høloft i hovedet når jeg sidder og ser Indiana Jones! 
Til danish:
Jeg har ikke haft mulighed for at sammenligne 568 og 568.2 da jeg købte 568.2 fra starten... Men klager skam overhovedet ikke, der er GENIAL lyd i den! Uha siger jeg bare! __________________ Casper Ørum aka MeridianTHX
|
Til top |
|
|