Forfatter |
|
mbs1979 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen. Efter flere år hvor jeg har siddet og savlet over de utallige fede hjemmebioer herinde synes jef det er på tide at komme med mit bidrag. Rummet er som navnet antyder ikke særligt stort 3,4x3.6m, men jeg synes nu stadig det fungerer fuldt ud tilfredstillende til mit behov. Det hele startede med at vi i november måned rykkede ind i vores nyindkøbte gamle hus, og jeg fik bevilliget et af rummene til hjemmebio. En Uge uge Efter købte jeg en spritny Sanyo Z4, et lærred og en dvdafspiller. der kom godt nok nogle lidt sjove bemærkninger fra min bedre halvdel om at det ikke var bedre at vente lidt. Men jeg valgte at lade fornuften få overtaget og fik indkøbt grejet. Kæresten mente jeg var bindegal men det måtte hun jo om.
Men smid et par linier om hvad i synes, og evt. ris og ros på hvad der er godt og hvad der skidt.
mvh Michael.
Reciever : Marantz SR5500.
DVD : Marantz DV6600 En rigtigt afspiller både på lyd og billedsiden.
Projektor : Sanyo Z4
Lærred : Lissau Plano rammelærred med grå højkontrast dug.
Højtalere : JBL SVA 1600 til front og SVA 1500 til center og bagkanaler. Der er nok mange der ikke umiddelbart bryder sig om designet på denne model men jeg har altid godt kunnet lide dem, og så synes jeg de fungerer utroligt godt til surround.
Sub Jamo D6 400watt
Kabler : Supra HDMI mellem DVD og projektor. Dali bluewave til front og center. Noname til bagkanalerne.
Ekstra udstyr : Det røde gulvtæppe og min Matrix figur på den højre front

det store overblik

lige et nærbillede af dyret der er monteret på en skiferplade fra det gamle køkken.
|
Til top |
|
|
Muws Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder lækkert - spændt på billeder. Havde selv Marantz da jeg have snurretundt lyd, og det er kram
__________________ Det var pokkers - Sony ES ?!
|
Til top |
|
|
mbs1979 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak er også selv utroligt glad for den reciever. Synes også den gør det rimeligt fornuftigt i stereo. (selv om man nok skal passe på med at sige at surround recievere kan spille musik i den her prisklasse  )
|
Til top |
|
|
Muws Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, hvad angår stereo er Marantz nok blandt de bedre, når det kommer til Surround produkter - når man tager prisen i betragtning - og de skal de fleste af os jo
__________________ Det var pokkers - Sony ES ?!
|
Til top |
|
|
mbs1979 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja desvæære....
|
Til top |
|
|
Himan Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud. Kommer der flere billeder? Evt. et par stykker af resten af rummet, med siddepladser og projektor. Den Z4 er nu ikke ringe.
En hjemmebio skal ikke nødvendigvis have mange kvadratmeter, for at give fornøjelige timer. Og et dedikeret rum til foretagendet er genialt. Har du mulighed for total mørklægning?
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser lækkert ud, overvejer at købe en Marantz sr6200
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
mbs1979 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Himan skrev:
Det ser godt ud. Kommer der flere billeder? Evt. et par stykker af resten af rummet, med siddepladser og projektor. Den Z4 er nu ikke ringe.
En hjemmebio skal ikke nødvendigvis have mange kvadratmeter, for at give fornøjelige timer. Og et dedikeret rum til foretagendet er genialt. Har du mulighed for total mørklægning?
|
|
|
Jo der skal nok lige komme nogle ekstra billeder mangler dog lige det sidste mht kabler osv plus at jeg har en rent ud sagt røvgrim reol til mine film og den bliver udskiftet så snart der mulighed for. Mørklægning af rummet kan nemt lade sig gøre da der kun er et vindue, og det blr gjort med et mørklægningsgardin fra ikea.
|
Til top |
|
|
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker som om dit lærred er udsat for direkte sollys, det mener jeg ellers ikke de har godt af
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nysgerrig efter at vide hvor bredt dit lærred er. Hvordan er akustikken i et så forholdsvis lille rum.
Er der ikke problemer med stående bølger (p.g.a subwooferen)?
|
Til top |
|
|
mbs1979 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
Det virker som om dit lærred er udsat for direkte sollys, det mener jeg ellers ikke de har godt af  |
|
|
det er nu fordi at jeg lige havde rullet gardinet op for at få bedre lysforhold til billederne. men var faktisk ikke klar over at et lærred kunne tage skade af sollys. det skal jeg lige tage til efterretning. tak for det.
|
Til top |
|
|
mbs1979 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Nysgerrig efter at vide hvor bredt dit lærred er. Hvordan er akustikken i et så forholdsvis lille rum.
|
|
|
mit lærred er et 180 x 101 så vidt jeg husker og jeg har lidt over 3 meter til det fra sweetspot.
Med henblik på stående bølger må jeg nok erkende at ikke helt er sikker på hvad du mener. tænker du på om det buldrer meget eller hvordan?
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbs1979 skrev:
Batman skrev:
|
|
|
mit lærred er et 180 x 101 så vidt jeg husker og jeg har lidt over 3 meter til det fra sweetspot.
Med henblik på stående bølger må jeg nok erkende at ikke helt er sikker på hvad du mener. tænker du på om det buldrer meget eller hvordan?
|
|
|
Yep, bølgelængden ved de lave frekvenser er mange meter - det kan give en masse buldren afhængigt af mange forskellige parametre.
|
Til top |
|
|
mbs1979 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok så blev jeg da så meget klogere. jo der er da en del "buldren" ved de helt lave frekvenser men generelt er det ikke et problem. Når der bliver spillet i stereo er det også tit den er tændt fordi på trods af at det er en 15" er den faktisk overraskende hurtig. I og med at enheden også er servostyret, gør den rent faktisk også i stand til at stoppe igen Håber du kan bruge mit svar til noget.
|
Til top |
|
|