Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 00:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Nyt tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nafollec
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Hej,
jeg har lige købt et Philips 32PW8651 i Bilka til 3.699,- der er en fejl i geometrien ved de øverste bjælker ved de lodrette streger i prøvebilledet. Er det en acceptabel fejl eller skal jeg levere tv´et tilbage til Bilka? Jeg ellers super glad for tv´et, billedet er rigtigt godt.
VH Jens
Til top Vis nafollec's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nafollec

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Hmm svært at sige rigtig mange CRT fjernsyne har geometri fejl...
Jeg har haft en 5-6 stk. hjemme nu og de havde næsten alle en lille geometri fejl.

Men man kan vel leve med det når det ikke er mere...

henjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2005
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

tjaa..min mening om fejl og mangler i mine indkøb det være tv eller hifi eller hvad som helst....der skal og må IKKE være fejl i noget som helst medmindre det faktum at der er fejl eller mangler var medvirkende til at få varen til billigere penge.

jeg syntes bestemt du skal kontakte bilka og fortælle om dine oplevelser med dit nye tv

m.v.h

henrik

Til top Vis henjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henjen

Rotel dyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

jeg vil give henjen ret

Til top Vis Rotel dyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotel dyr

nafollec
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene, der er noget der tyder på det er en generel fejl ved mange 32" widescreen crt fjernsyn. Jeg vil ta i Bilka og snakke med dem og tjekke prøvebilleder ud i forretningen. Jeg vil dog ikke undvære fjernsynet selv med den lille geometrifejl. Jeg slår DNR og digital scan fra, skruer skarped ned til 2, slår digital kontrastforbedring fra, og skruer kraftigt ned for kontrast og farve, så for jeg efter min mening et super godt billede.

VH Jens

Til top Vis nafollec's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nafollec

henjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2005
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

bare husk at der ikke står i brugs anvisningen eller salgs materialet at dette tv er behæftet med fejl.

du har købt et nyt tv og derfor må du med rette antage at varen er i 100 % orden og ikke har fejl eller mangler af nogen form.

jeg er ikke ekspert i købeloven men er temmelig sikker på bilka er forpligtiget til at enten ombytte eller reparere en af deres varer hvis det er behæftet med fejl

gå du tilbage i butikken og forlang de enten bytter eller reparerer dit tv så du ender med en i orden vare som du ikke behøver at speciel indstille for at få et godt billede på

m.v.h

henrik

Til top Vis henjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henjen

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

henjen skrev:

bare husk at der ikke står i brugs anvisningen eller salgs materialet at dette tv er behæftet med fejl.

du har købt et nyt tv og derfor må du med rette antage at varen er i 100 % orden og ikke har fejl eller mangler af nogen form.

jeg er ikke ekspert i købeloven men er temmelig sikker på bilka er forpligtiget til at enten ombytte eller reparere en af deres varer hvis det er behæftet med fejl

gå du tilbage i butikken og forlang de enten bytter eller reparerer dit tv så du ender med en i orden vare som du ikke behøver at speciel indstille for at få et godt billede på

m.v.h

henrik

Hvem siger at en ikke-perfekt geometri er en fejl? På et CRT-fjernsyn til under 4000,- kan man absolut ikke forvente mere eller mindre perfekt geometri. Hvis det er genererende ved dag-til-dag brug så måske nok. Man kræver jo heller ikke at få sit fjernsyn til 5000,- ombyttet fordi farverne ikke er lige så gode som et fjernsyn til 20000,-.

På mit tidligere fjernsyn havde jeg også lidt problemer med geometrien, og da det alligevel skulle til rep. bad jeg dem så om at kigge på geometrien. Men det kan de (Elektronik-Centret) sq ikke finde ud af. Min erfaring er at du kan risikere at hvis du får fjernsynet ombyttet er det næste fjernsyn samme standard eller ringere.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Der er ikke korrekt geometri på noget som helst billedrørs-tv og slet ikke widescreen-apparaterne. Sådan er det og har altid været - det nytter ikke at sende det til service.

Når man sidder og ser tv på almindelig vis lægger man alligevel heller ikke mærke til det.

Desuden er det jeg ser på billedet her, en bagatel - jeg har set nogle som var meget værre. MEGET værre......

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes