Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 04:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit lille crib (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sitronen
Branchemedlem
Branchemedlem
HiFi-Klubben

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Her er så hvad jeg har fået skrabt sammen de sidste par år:

Surround Reciever: NAD 743 V2

Effekt trin: NAD 2200

DVD: Kiss Dp-500 v2.88

Media center: Hjemmebygget 3ghz p4 (Ione tastur og fjernbetj er på vej)

Skærm: Samsung LE32R72B

Front Højttalere: Dali (red) 850 - på stenfod med spikes

Center: Dali (blue) Sc-7

Baghøjtt: Dali (blue) 202

Kabler: Dali BOA

Sub: mangler - Swa12 er i udsigterne

Andet:
Alle signalkabler er i mærket bandrige (profi-gold)
På billederne er der også Tact 2150 forstærker, men det er desvære en jeg har lånt

Pris: Tror det hele står mig i små 35000 maximum, hvilket jeg selv synes er en fair pris for sådan en opsætning som ellers spiller meget tilfredsstillende i forhold til hvor mange penge jeg har spyttet i det.

Fremtids udsigter: Tact 2175 semi-digital effekttrin, Dali swa-12 sub

- Systemet

- Udstyret

- Skærm og sc-7

- Dali 850

- 202'erne er vendt omvendt således at diskant spredningen kommer tættere på hoved-højde. Ophængene er hjemmebyggede.

- DVD samlingen, som endnu ikke er optimal

- Bedre billede af 202'eren som er vendt på hovedet.

- Her er et billede hvor man kan se beslagene.

- her kan man bedre fornemme hvordan opsætningen står.

Det var så hvad jeg havde at vise jer, håber på nogle fair bedømmelser.

- Jesper

Til top Vis sitronen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sitronen

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Hej. Ser meget fint ud. Hvad synes du om skærmen, har selv overvejet sådan en?
Til top Vis Soundfreak35's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak35

sitronen
Branchemedlem
Branchemedlem
HiFi-Klubben

Sendt: 26 Juni 2006 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Soundfreak35 skrev:
Hej. Ser meget fint ud. Hvad synes du om skærmen, har selv overvejet sådan en?

Det er faktisk en overraskende god skærm til prisen. Et godt panel som bliver brugt i mange andre mærker. Knald på kontrasten Og 1:1 pixelmapping ved VGA via pc. Så jeg kunne ikke være mere tilfreds. Arbejder i expert, og jeg kan kun anbefale den til dem der spørger over i butikken. Hvis jeg skulle have noget andet skulle det være en Loewe individual, men det er så også en hel anden pris vi snakker om.

Det eneste minus ved denne skærm er at det er en højglans lak, som i den rette belysning vil "flamme" og ligne store buler. Dette er ikke specielt scharmerende. 

En ting der har irriteret mig, er at der lige er kommet en ny ud i hvid/rød. Gad godt jeg havde ventet et par måneder med at købe den, for den nye model er virkeligt lir - Vel og mærket hvis man har et rum hvor farverne ville passe ind i.

Håber du kunne bruge svarene..

Mvh Jesper

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Hej. Det kunne jeg faktisk. Har selv kigget på sådan en, men valget fald på "hugoson"... Dog hugoson ikke har samme kontrast som samsung'en har. Synes at samsung kan godt skrue ordentligt lcd? Men om 1-2 år, vælger jeg en, fra enten samsung eller pioneer.

Til top Vis Soundfreak35's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak35

sitronen
Branchemedlem
Branchemedlem
HiFi-Klubben

Sendt: 26 Juni 2006 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

Soundfreak35 skrev:

Hej. Det kunne jeg faktisk. Har selv kigget på sådan en, men valget fald på "hugoson"... Dog hugoson ikke har samme kontrast som samsung'en har. Synes at samsung kan godt skrue ordentligt lcd? Men om 1-2 år, vælger jeg en, fra enten samsung eller pioneer.

Okay  nu har jeg aldrig set en hugoson i funktion, men mærket plejer at være O.K. Kontrastforholdet siger jo heller ikke alting. f.eks opgiver Loewe heller ikke deres kontrastforhold da det kun er en "sølle" 500:1 Sharp panel der sidder i, som efterfølgene er trimmet og har fået påmonteret kontrastglas.

hvad mener du med - Synes at samsung kan godt skrue ordentligt lcd?

Tillykke med skærmen btw.

- Jesper

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

sitronen skrev:
Soundfreak35 skrev:

Okay  nu har jeg aldrig set en hugoson i funktion, men mærket plejer at være O.K. Kontrastforholdet siger jo heller ikke alting. f.eks opgiver Loewe heller ikke deres kontrastforhold da det kun er en "sølle" 500:1 Sharp panel der sidder i, som efterfølgene er trimmet og har fået påmonteret kontrastglas.

- Jesper

Tror at samsung holder? Den har både design og qualitet. Med alle det lcd'er som er nu på markedet tror at samsung ser fornuftig ud?

sitronen
Branchemedlem
Branchemedlem
HiFi-Klubben

Sendt: 26 Juni 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Soundfreak35 skrev:
sitronen skrev:
Soundfreak35 skrev:

- Jesper

Tror at samsung holder? Den har både design og qualitet. Med alle det lcd'er som er nu på markedet tror at samsung ser fornuftig ud?

Jeg vil mene at det er det bedste køb man kan gøre sig til prisen. når jeg går rundt over på arbejdet og kikker på alle de forskellige mærker der er hængt op på vægen, vil jeg vove at påstå at man skal op at give omkring 25.000 for at finde noget der kan lave billede tilsvarende... hvis du er interesseret så vil jeg gerne af med min til 10.500 - den er 2 måneder gammel nu, og har stadigvæk 2år og 4 måneders garanti :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes