Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 03 August 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter nogle år her på siden har jeg endelig gået til anskaffelse af et digicam, også tenkte jeg at jeg måske skulle presentere mit udstyr mens jeg fremdeles er velkommen her 
Udstyrslisten står pt i min signatur, men den endrer jeg tit efter indfald så her er den for sikkerheds skyld
Pioneer VSX2014i Rotel RB985 Behringer DSP1124P Xbox med mediacenter, trådløs pad. Pioneer DV360 SVS SBS-01 System Audio 220AV Dali Suite Rear SVS PB12 Plus Panasonic TH42PV60
Så et par billeder måske?

På bordet ligger mine 3 kæreste ejendeler; laptoppen, fjernbetjeningen og kløpinden!
Jeg mangler ennu at få styr på det siste kabelkaoset, det gør jeg en regnfuld dag

Så et billede med jalousien på tv bordet oppe. Precis som min kæreste ikke vil si mig uden tøjet på når jeg ikke er i brug, vil hun heller ikke se mine AV komponenter når de ikke laver noget 

Så et obligatorisk shot af den ene baghøjtaleren. Suite Rear blev ikke leveret i ahorn, men det er ikke noget der ikke kan fikses vha lidt vinyl fra Bahaus.
Planer for fremtiden er en ny DVD afspiller, og nye højtalere. Med tanke på DVD afspiller afventer jeg den nye Oppo DV972 der vistnok skal komme den her måneden. Planen for højtalerene er at de skal være et par SVS MTS og tilhørende center, også skal SBS'ene rulles en runde i ahorn vinyl og flyttes bag.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 03 August 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice, men det må da være en sjov oplevelse med så forskellige højtalere, for og bag ?
Og er din SVS ikke allerede i ahorn, eller er det mig der er "sent" oppe?
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 August 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er SBS'ene, højtalerene, der skal ha en runde ahornvinyl omkring sig, subben er som du siger allerede rullet i ægte træ 
Lydbildet stemmer rimelig godt til trods for forskellige højtalere, man kan sige hvad man vil om rumkorrektion, men udligne klangforskeller er noget det kan. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
homer Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 421
|
Sendt: 04 August 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er mere plads end da jeg hørte det sidst
men det ser godt ud
har ikke brugt mere tid på mit pga bilstereo
MVH HOMER
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 04 August 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold da op, det ser jo rigtig godt ud. rigtig lækkert og stilrent. selv om jeg hellere havde set en pio hænge der på vægen. ... ej ser sku super godt ud.
Men hvordan har forstærkeren det med at stå så klemt?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 August 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rene, fik du bestilt et 12.3 element til din Plus? Og ja, her er lidt mere plads end sist 
Forholdene for Pioneeren er neppe optimale, der er 4cm med luft i mellem den og toppladen. Dog så er alle højtalere sat til 'small', og varmeudviklingen er ikke voldsom. man kan fint legge hånden på den når den har spillet i nogle timer. Da jeg hadde en HK AVR430 blev den så varm at lengere tids berøring af den ikke var muligt, og det selv om den stod midt på gulvet!
RB985'ern er ikke koblet til ennu, men de 5x100 wattene skal bruges til at biampe frontene samt drive centerhøjtaleren. Dette vil også aflaste Pioneeren og burde dæmpe varmeudviklingen ytterligere __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
homer Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 421
|
Sendt: 04 August 2006 kl. 06:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ikke bestilt et 12.3 element
havde ikke lige pengene
men er der forskel?
er stadig meget tilfreds med pludsen
|
Til top |
|
|
Danni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 04 August 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der ser rimlig godt ud. lige min stil 
Fedt at se at du har gemt din svs lidt væk
Jeg har lige bestilt min men får den først om et par uger eller lign
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
Sendt: 04 August 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Da jeg hadde en HK AVR430 blev den så varm at lengere tids berøring af den ikke var muligt, og det selv om den stod midt på gulvet!
|
|
|
Hold da op.. Jeg har netop en AVR 430 og jo, den bliver da varm efter et stykke tid, men den har endnu ikke været så varm at man ikke kunne røre ved den i lang tid... Var din HK sådan var fra 1 dag? eller var det noget du bed mærke i senere?? Jeg ved ikke hvad der kunne være galt med den, men det lyder da som om der har været et eller andet, ihvertfald hvis den skal sammenlignes med min... Hvordan syntes din nuværende reciever klarer det i forhold til HK'en? Jeg havde en ældre Pioneer før jeg fik min.. Og personligt kan jeg bedre lide HK's "klang" 
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
Til top |
|
|
HanZi Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 04 August 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas,
Ja, det ser jo godt ud, men det vidste jeg jo godt
Godt at se, at du endelig fik taget dig sammen til at tage lidt billeder...
Men det ligger jo også lidt pres på mig. Du er jo ikke den eneste der har et sæt SBS 
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 04 August 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det TV/audio bord ser rigtig lækkert ud - lige sådan et møbel jeg har været på jagt efter.
Hvad hedder det, og hvor kan det evt. købes?
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
Sendt: 04 August 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas
Det ser godt ud. Jeg forstod det bare sådan at det var det andet møbel du ar nødt til at tage. da dette var udsolgt, eller pga. at du ikke kunne have dine grejer i det her. Men herfra. Så er det jo godt at du ikke har din HK mere. Den ville jo have smeltet lamineringen, med den smule plads der er over din Pioneer . Jeg vil selv lige igang med at tage lidt billeder, og så poste lidt senere idag. God idé iøvrigt med at "betrække" dine SVS´er om. Det vil blive flot tror jeg. Når nu I kører stilen med lyst træ i stuen. Jeg håber forresten at du har gummifødder under potteplanten !!! For den arbejder da for vildt den PB12 __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 04 August 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
Det TV/audio bord ser rigtig lækkert ud - lige sådan et møbel jeg har været på jagt efter.
|
|
|
Lige mine ord !
Ud med sproget 
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
Sendt: 04 August 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 August 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
homer skrev:
Jeg ikke bestilt et 12.3 element
havde ikke lige pengene
men er der forskel?
er stadig meget tilfreds med pludsen
|
|
|
Jeg har ikke fået mit element ennu, tilbuddet blev vistnok langt mere populært end hvad de hadde forudseet så der er venteliste. De der har fået rapporterer om mere SPL og at den er ennu en smule bedre til musik. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 August 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
Hold da op.. Jeg har netop en AVR 430 og jo, den bliver da varm efter et stykke tid, men den har endnu ikke været så varm at man ikke kunne røre ved den i lang tid... Var din HK sådan var fra 1 dag? eller var det noget du bed mærke i senere?? Jeg ved ikke hvad der kunne være galt med den, men det lyder da som om der har været et eller andet, ihvertfald hvis den skal sammenlignes med min... Hvordan syntes din nuværende reciever klarer det i forhold til HK'en? Jeg havde en ældre Pioneer før jeg fik min.. Og personligt kan jeg bedre lide HK's "klang" 
Mvh Tim
|
|
|
Den var sådan fra dag 1, men det er selvfølgeligt muligt at den var i stykker. Når den stod på sin hylde varmet den op DVD spilleren der stod 2 (!) hylder ovenfor 
Grunden for at jeg solgte HK'en var at jeg ville ha noget med rumkorrektion, det blev så en Yamaha RX-V1500. Den manglede bunden som HK'en hadde så derfor blev den igen byttet ud med Pioneeren. Nu er det ikke optimalt at sammenligne noget når der gik så lang tid i mellem, men Pioneeren har også kontrol på bunden og måske er den en smule mere opløst i toppen.
Dog så er det muligt at 2014 er et undtag for Pioneer for andre Pioneer receivere jeg har hørt har vært langt tyndere i bunden. 2014 er også den Pioneeren med den bedste målte effektkuben i følge Hemmabio. Så ikke byt ud din HK med en Pioneer uden at lytte først __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 August 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danni skrev:
|
|
|
Gratulerer! Hvilken model har du bestilt? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 August 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
HanZi skrev:
Hej Thomas,
Ja, det ser jo godt ud, men det vidste jeg jo godt
Godt at se, at du endelig fik taget dig sammen til at tage lidt billeder...
Men det ligger jo også lidt pres på mig. Du er jo ikke den eneste der har et sæt SBS 
|
|
|
Det er dig der har stafetpinden nu, og jeg har da lyst til at se hvordan det ser ud der hjemme hos dig  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Danni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 04 August 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Danni skrev:
|
|
|
Gratulerer! Hvilken model har du bestilt?
|
|
|
jeg har bestilt SVS PB12-Plus 12.3 Piano Gloss... venter spændt til at SE & høre nu skal jeg bare købe resten af anlæget....... men jeg kunne godt bruge nogle tips ang opsætning af subben det gør jo ikke noget med lidt ekspert hjælp 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 August 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
|
|
|
Det er ikke en model man kan købe. Det hele er lavet ud af et stykke træ der så slikkes! til sin endelige form af tibetanske munker. Jobben går i arv fra far til søn, og det tager minimum 5 generationer at ferdigstille et bord.
Eventuelt så findes der en model i Ikea der ligner. Den hedder Lima og koster 1200kr  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|