Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 23:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit surround på SU.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nicon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 15 September 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen,

Nu har jeg i efterhånden lang tid været "nasser" her på siden og været småmisundelig på jeres udstyr
Så det er vel efterhånden på tide jeg også leger med, selvom mit set-up på ingen måde er fuldendt, men dog brugbart

TV: Philips 28"
DVD-Recorder: Panasonic DMR-E55
Surround reciever: Pioneer VSX-D510
Centerhøjttaler: Dali AXS
Fronthøjttalere: B&W 620i
Baghøjttalere: B&W 600i
Fjernbetjening: Sunwave SRC-3000

620'erne er ca 13 år gamle, mens 600'erne nok er 10 år, men fungerer ganske glimrende stadig - også til formålet, særligt

620i giver god effekt. Ville egentlig gerne have haft en B&W center, men på SU må man nogen gange "nøjes", Dali'en fungerer faktisk også godt sammen med resten.

Recieveren er omkring 4 år gammel og skal på et tidspunkt skiftes ud med en Denon, men der går nok lidt tid

Den har lidt svært ved at spille de "små" film op, men klarer storfilmene glimrende, så det er i virkeligheden ikke så presserende, heller ikke rummet taget i betragtning.

Fjernsynet er næsten 5 år gammelt og giver et glimrende billede, har flere gange været ved at skifte til forskellige andre muligheder, men igen med SU er man lidt begrænset, så venter et par år, eller til det står af..

Næste projekt er selvfølgelig en sub, men skal lige have fundet plads til den

Billede af lyden & billedleverandøren..

Den ene baghøjttaler

Den anden

Front 1

Front 2

Fjernbetjeningen

Mit seneste projekt, min dvd-reol, pladsen var ikke rigtig til at have sådan et dyr stående på gulvet, og kunne ikke rigtig finde noget der passede til væggen. Så måtte selv i gang

Kommentarer, er selvfølgelig velkomne

Van Kalt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 September 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig fint ud! Har du overvejet at flytte din center lidt længere op, så den kommer i samme højde som dine gulvhøjttaler?? Det giver et bedre indtryk når lyden panorere fra den ene til den anden fronthøjttaler!

Jeg kan osse se dine front-højttaler ikke er særlig høje. Prøv at sætte dem på en lille fod eller stander,så de kommer op i øre-højde. Det prøvede jeg med mine egne og jeg syndes at lyden blev betydeligt bedre!

Det er bare et forslag!!

Mvh Van Kalt

Til top Vis Van Kalt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Van Kalt

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 September 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig med Van Kalt... Jeg kan på ingen måde se hvorfor den center skal være så lavt placeret, og hvis endelig skulle, så skulle den da pege opad!...

Selvom du er på SU, har du så overvejet en Sub, jeg tror det ville være en rigtig fed opgradering!. Altså jeg er kun 17, og jeg har købt mine ting, sådan stille og roligt..

Mvh Henrik

NAD 753v2

NAD 216 THX

CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

nicon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Hej, og tak for indlæggene, dejligt med nye input..

@ Van Kalt, slet ikke dumme ideer, havde ikke tænkt på nogen af dem. Jeg vil helt sikkert prøve at kigge på en løsning med at få fronterne lidt opad.
Mht. centeren kunne det da godt være jeg skulle prøve at flytte den op på hylden, kræver jo så bare at dvd'en skal på gulvet.. (Svarede vist også på Zirio's spørgsmål om hvorfor centeren står hvor den gør )

Zirio, sub'en er som jeg nævner, klart det næste projekt, skal bare lige have flyttet lidt rundt (og sparet lidt op, gør det på samme måde som dig - lidt af gangen) så der bliver plads til den.

Overvejer i øvrigt at få hængt baghøjttalerne op, muligvis kommer den ovre ved dvd-reolen ovenpå reolen, hvis det ikke er for højt oppe?

Bare kom med flere kommentarer/ideer

VH. Nicolai

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 18 September 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Hej Nicolai.

Lækkert setup du har der :-)

Mht. placering af center, så kunne det måske også være en mulighed at sætte en hylde op over fjernsynet, og placere den der. Centeren skal stå så tæt på skærmen som muligt, enten over eller under. Generelt undrer jeg mig tit over, at så mange folk har den under, men det skyldes måske WAF?

Jeg har lige selv bygget en lille hylde til min center over min skærm, og må sige dethar givet et kæmpe løft til lyden, der simpelthen kom mere ud i rummet hvor den før lød en smule indeklemt (hvad den jo også var).

Mht. ophængning af baghøjtalerne har jeg selv købt nogle Vogels beslag i KT-Radio (de fås vist mange steder) - det smarte er, at de giver bedre mulighed for vinkling i både horisontalt og vertkalt plan,end alle andre beslag jeg har prøvet. Baghøjtalere kan iøvrigt med fordel placeres overørehøjde, da lyd der kommer oppefra er sværere at retningsbestemme, og lyden fra baghøjtalere typisk er atmosfærelyd der mere skal fylde end retningsbestemme...

MVH.

EDIT: Vogel's VLB 100 højtalerophæng - kan se de fås 100,- kr. billigere end jeg gav for dem hos Cinemagic

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 18 September 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Hey Nicon det lyder som en god ide, det med dine baghøjtalere..Ja altså jeg lover dig for at en sub, det tror jeg virkelig ville rykke i dit anlæg..Det gjorde  de i hvert fald de jeg købte min, men det er så lidt tid siden nu..

Men som du selv siger, byt rundt på den DVD og centeren, også lig en bog under centeren, jeg tror du ville kunne "mærke" rimelig meget forskel..

Hvordan synes du at de baghøjtalere spiller???

mvh Henrik

NAD 753v2

NAD 216 THX

CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

nicon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Dejligt med lidt projekter for efterårets mørke aftener når man prøver at finde på overspringshandlinger for ikke at læse skolestof

Synes egentlig de gør det ganske ok, det er selvfølgelig altid svært når man ikke har noget sammenligningsgrundlag på andre højttalere i rummet.

Overvejer lidt at de måske skal hænges op helt bagest i rummet (Se billede 3 - efter vinduet & 4 - ovenover skænken til venstre for døren, der lige kan skimtes!), ved ikke om det er bedre end at hænge dem op som tidligere foreslået?

VH. & tak for kommentarerne..

Nicolai

nicon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen,

Er der nogen der har et forslag til ovenstående ophængsspørgsmål?

Venlig hilsen
Nicolai

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 27 September 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Jeg tror sagtens du kan hænge dem bagerst i rummet - men prøv dig frem.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes