Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: NAD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
audiomaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har en NAD C352 integreret forstærker, den spiller fantastisk især hvis man tager prisen på 4000,- i betragtning.

Jeg ville hører om der var nogle andre der havde nogle meninger om nogle NAD-produkter?

audiomaster :-)

Til top Vis audiomaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audiomaster

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Jeg kører på 7. år med en C350 og en C541 sammen med et par Dali Evidence 470. Det hele spiller dejligt sammen efter min smag og pengepung. Som den intelligente sikkert hurtigt kan regne ud blev hele molevitten købt i Hifiklubben.

Alle delene havde på daværende tidspunkt fået gode anmeldelser i stilen "value for money" og min lytning af diverse sammensætninger (i den økonomisk realistiske ende) overbeviste mig om, at den valgte kombination ikke var helt i skoven. Så...

Her på siden undrer jeg mig tit over, at NAD, Dali og Hifiklubben oftest bliver "svinet". Jeg er overbevist om at der sikkert findes bedre produkter og sikkert også forhandlere med bedre service. Men det gør jo ikke NAD, Dali og Hifiklubben til det værste i verden pr. definition. 

Min mening er, at jeg i sin tid fik et glimrende anlæg til en fornuftig pris. Det har spillet glimrende hele tiden og besøgende, der har hørt det spille, har været imponerede af lyden. Jeg glædes selv stadig ved det. 

Jeg har ikke haft brug for reperationer. Det eneste indgreb består i SD-fødder under højtalere og CD-spillen.

C350éren er jeg rigtig glad for og jeg forstår selvsagt din glæde ved C352éren. Jeg kigger af og til efter en C270ér på brugtmarkedet for at prøve biamping, men ellers håber jeg, at det hele kan spille i mange år endnu og vedblive med at bringe mig gode lytteoplevelser.

Til top Vis NADali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NADali

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Altså jeg er selv i besiddelse i en 753v2 og et par Dali 109, og det er en fremragende sammensætning, synes jeg i hvert fald.. Så jeg kan heller ikke se hvorfor nogle skal svine det til, men ok!...Især til prisen er der nogle rigtig gode sammensætninger. En god forstærker, og et par kraftige højtalere... Men nu er jo nok også inkarneret NAD fan..

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

audiomaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Der er sjovt, fordi jeg har også Dali 850 højtalere. Og hele anlægget er også købt i Hifiklubben! Det er som om de er født til hinanden og NADen har bare så godt greb om DALIerne.

Til top Vis audiomaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audiomaster

audiomaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Er der nogle som har en mening eller nogle sinde har hørt en NAD C272(bi-wiring) på en NAD C352, fordi hvis det er godt vil jeg da overveje det, men hvis det er overdrivelse vil jeg ikke spille penge på det. Jeg synes måske det ville være lidt vildt på nogle Dali 850, men et godt jerngreb er jo aldrig dårligt! Måske.....måske ik.....?????

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg kan da bidrage med, at jeg til min far som erstatning for et Scandyna-anlæg fra 70'erne købte følgende:

En NAD C740 receiver, NAD C541 cd, og en Dali SWA 8, samt gav ham mine aflagte Dali Menuet (mk I).

Det spiller efter min overbevisning tæskegodt sammen, og ¨både Menuetterne samt C740 er netop rost til skyerne. Jeg er muligvis lidt skråsikker når jeg siger, at MAN KAN IKKE FOR DE CA. 15 K FÅ NOGET DER SPILLER BEDRE!!!!!

Der er dømt stor soundstage, hul igennem og musikalitet (gåsehudsfaktor mv.). Skal man finde lidt negativt, så må det være at det ikke spiller med live lydtryk, men hvad pokker skal man med det i en stue på 45 m2??

mvh Allan

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

audiomaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Det lyder dejligt, jeg vil overveje det.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

audiomaster skrev:

Jeg ville hører om der var nogle andre der havde nogle meninger om nogle NAD-produkter?

Har ikke tidligere været fan af NAD's produkter..(måske lige undtaget Silverline serien)...da NAD's design absolut ikke har været min kop te...men efter at NAD's nye Masters serie ramte butikkerne blev en demonstration særdeles relevant og endte op med at købe et stk. effekt NAD M25 og ikke fortrudt et sekund siden....Lyden er kommet helt frem i skoene med dynamik, kontrol og dybde som aldrig før....og at den så også er et designvidunder (i mine øjne ihvertfald)...det sætter bare prikken over i'et 

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

audiomaster skrev:

Er der nogle som har en mening eller nogle sinde har hørt en NAD C272(bi-wiring) på en NAD C352, fordi hvis det er godt vil jeg da overveje det, men hvis det er overdrivelse vil jeg ikke spille penge på det. Jeg synes måske det ville være lidt vildt på nogle Dali 850, men et godt jerngreb er jo aldrig dårligt! Måske.....måske ik.....?????

Jeg tror der er meget at hente ved at smide en c272 på dine 850'ere. Jeg har selv hørt 850 med en nad 216thx som er et par generationer ældre end c272 og det spillede særdeles godt!

Jeg har ikke selv nogle NAD produkter, men jeg synes dog stadigt rigtigt godt om NAD, da jeg mener at får meget for pengene, og så kan deres forstærkere tåle at få nogle tæsk.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes