Forfatter |
|
Elleson Audio Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 204
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have siddet og kigget alle indlæg igennem, med ret så mange hjemmebioer, kunne jeg godt mangle, at se nogle rigtig saftige stereo setups, hvor der er kælet for detaljer og plasering eller, er det det bare mig der er for gammel, eller måske for ung. (Hvad ved jeg) men hvis i sidder der ude, og har et lækkert stereo setup og et digitalcam, vil i så ikke dele det med os her på forumet. Jeg skal også komme med mit bud på et med billeder...
Men her er hvad jeg har billeder kommer når mit DIY møbel kommer fra maler og det hele er blevet kælet nok for....Så kom den fra maler, Langt om længe.. Har dog ikke kælet for kabler, da de skal skiftes og det koster penge som jeg ik har , men det kommer nok, når konen ikke gider se på det rod mere...
Spark 765 m. KT88 rør
cayin 252 cdspiller Lige pt. Spilles der på en sony
SA220 HTs "skal skiftes men der går lige lidt vil have M Logan"
DIY sign. kabel (Elleson Audio)
DIY HT kabel (Elleson audio)
DIY møbel ( Elleson audio på hele 63kg)
Hvad synes i ??

__________________ Beard M70
Thorhauge STOne
Thorens TD166MKII SME3009
Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges
Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du et link til design af dine kabler? Har ikke lige hørt om Elleson Audio før, og jeg troede egentligt, jeg havde set de fleste DIY konstruktioner.
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa hvorfor ? mit bud er at Stereo folket til tider kan være noget gammeldags og meget stive og vil ikke vise deres anlæg blot fordi de er bange for at alle ikke kan lide dette. Jeg ser for mit eget vedkommende det sådanne at surround folk er meget mere åbne og kan tåle at diskutete mere end stereo folk det er min personlige erfaring, dette skyldes n ok at surround folket er vantil at udviklingen går hurtigt og der kommer nye formater hele tiden så de er vantil nyt her er stereo folket meget enderledes. Stereo folket kan tage det meget personligt hvis man ikke kan lide deres grej hvorimod de surround folk jeg kender og tester projektore og subber med er meget mere frie.
Noget af dette kan ses i HIFI klubberne her er f.eks. noget musik slet ikke tilladt eller der ses meget ilde til hvis man kommer med Eminem eller andet så får man afvide at det vil man ikke høre på og det er ikke noget med musik at gøre.
Surround folk elsker at se og høre nyt her er det ikke de samme fordomme.
Ellers er det et oki anlæg du har men jeg er ikke enig i at Elektrostater er bedre end SA hvis det var mig der skulle bestemme ville jeg beholde de SA højtalere.
Men ellers har jeg da selv kælet meget for min stereo ja faktisk lyttet på 1 mm flyt af højtaleren og vattet dem helt nøjagtigt ud da der efter min mening er meget at hente her. du kan se mit anlæg på www.hifisamling.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 December 2003 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du et link til design af dine kabler? Har ikke lige hørt om Elleson Audio før, og jeg troede egentligt, jeg havde set de fleste DIY konstruktioner.
Hej pascal!!
Elleson audio har ikke noget link da det er mit og jeg ikke har en homepage på noget af det som jeg har lavet, men det var da en fin ide..
Hej jonas
Jeg tager ikke kritik personligt mine ører er dem som bestemmer i den sidste ende og de har bestemt Logans...
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas kan have ret i at stereofolket er mere gammeldags stive.
Dette tror jeg skyldes at vi generalt er ældre end surroundfolket.
Min personlige holdning er at det er svært at få ordentlig lydgengivelse fra et surroundanlæg, til andet en film naturligvis.
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Jonas kan have ret i at stereofolket er mere gammeldags stive.
Dette tror jeg skyldes at vi generalt er ældre end surroundfolket.
Min personlige holdning er at det er svært at få ordentlig lydgengivelse fra et surroundanlæg, til andet en film naturligvis.
|
|
|
Enig et surround anlæg dur normalt ikke til Stereo. Men hvis man bygger surround op omkring et stereo anlæg som jeg har gjort får man nogle at stereoens kvaliteter med over i surrounden og det er kanon. Surround i samme kvalitet son stereo koster jo 2-5 gange mere da der er flere højtalere og hvis disse skal drives lige så godt som et stereo anlæg skræver der jo meget mere.
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elleson Audio skrev:
Efter at have siddet og kigget alle indlæg igennem, med ret så mange hjemmebioer, kunne jeg godt mangle, at se nogle rigtig saftige stereo setups, hvor der er kælet for detaljer og plasering eller, er det det bare mig der er for gammel, eller måske for ung. (Hvad ved jeg) men hvis i sidder der ude, og har et lækkert stereo setup og et digitalcam, vil i så ikke dele det med os her på forumet. Jeg skal også komme med mit bud på et med billeder...
Men her er hvad jeg har billeder kommer når mit DIY møbel kommer fra maler og det hele er blevet kælet nok for
Spark 765 m. KT88 rør
cayin 252 cdspiller
Energy active sub
Hvad synes i ??
|
|
|
Jeg syntes da vi er mange herinde der har 2 kanals setup. Jeg er da i hvert fald een af dem, så det er bare at klikke WWW eller min profil. .
Skal da lige sige at jeg også har surround med hele svineriet, men det er nedprioteret i forhold til 2 kanals lyd, så det ligger i en anden prisklasse. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun tilslutte mig Ikke Slipsefyr. Vi er da ganske mange.
Har både 2 kanal og snurre rundt lyd, men disse er komplet adskilt. For øvrigt kan jeg kun tilslutte mig dit valg af højtalere.
|
Til top |
|
|
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad sker der, hvis man lader sig rive med af musikken, og begynder at "rokke" lidt med hovedet.
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elleson Audio skrev:
Hej pascal!!
Elleson audio har ikke noget link da det er mit og jeg ikke har en homepage på noget af det som jeg har lavet, men det var da en fin ide.
|
|
|
Oh jeg havde ikke lige lagt mærke til dit profilnavn. Hvilken konstruktion har du brugt til højtalerkablerne?
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buddy skrev:
Og hvad sker der, hvis man lader sig rive med af musikken, og begynder at "rokke" lidt med hovedet.
|
|
|
Så er man på skideren for så spiller det overhovedet ikke sammen mere - Tunedemp har ikke lært at kompensere for urolige mennesker og DAMP-børn! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Elleson Audio skrev:
Men her er hvad jeg har billeder kommer når mit DIY møbel kommer fra maler og det hele er blevet kælet nok for
Spark 765 m. KT88 rør
cayin 252 cdspiller
Energy active sub
Hvad synes i ??
|
|
|
Jeg syntes da vi er mange herinde der har 2 kanals setup. Jeg er da i hvert fald een af dem, så det er bare at klikke WWW eller min profil. .
Skal da lige sige at jeg også har surround med hele svineriet, men det er nedprioteret i forhold til 2 kanals lyd, så det ligger i en anden priklasse.
|
|
|
Ja, jeg synes da også at vi er pænt mange med stereo-setups. Jeg har som Slips også surround men i en noget nedskaleret udgave - og skidt pyt, for det leverer det der er nødvendigt til de par film jeg ser om måneden. Stereo´en er en helt anden sag! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 December 2003 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
I må ikke misforstå mig, jeg mener ikke at der er et fåtal af folk med stereo systemer, jeg synes bare at der er for lidt af dem, som vil vise dem frem. Det synes jeg er synd, da vi jo alle har forskellige meninger om, hvad/hvor/hvilke og hvordan det nu virker best osv. osv.
Personligt er jeg ny inden for "faget (6år)" og jeg henter meget inspiration om opsætning, udseenet og indretning, og hvad der nu ellers hører til hos de garvede, der ved hvad de taler om, derfor kunne jeg godt tænke mig at se nogle af alle fede systemer, som nu ellers bor hos de brugere her på siden, da jeg tror der er utrolig meget inspiration at hente her.
Det er jo synd hvis alle stereo folk bliver så emsige, at de ikke vil dele deres gode erfaringer med os som lige er begyndt, og billeder siger jo mere end ord, det er ikke alle der lige ved hvad der skal spørges om, og sådanne spørgsmål blive ret tit en mindre diskution mellem de "gamle"..
MVH
E.A.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja, ok - du har så inderligt ret, men jeg tror nu ikke at det skal overdramatiseres til at folk er emsige osv. - det er kun Jonas´ aparte holdning til andre folk og deres grej der pr. automatik får ham til at drage den konklusion fordi han selvfølgelig er den eneste der er åben og ærlig og.....*jeg knækker mig*!
Desværre har alle ikke adgang til et digitalkamera, ellers var jeg også sikker på at vi så flere spændende billeder herinde!
Og så er der selvfølgelig dem der bare vælger at holde det til dem selv - det er jo et frit land! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billeder vi vil se billeder! Altså af dit setup og ikke Ronin som knækker sig forståes.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 December 2003 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
Oh jeg havde ikke lige lagt mærke til dit profilnavn. Hvilken konstruktion har du brugt til højtalerkablerne?
|
|
|
Det ville blive en længere forklaring, men hver leder er 0,15 og der er ca 100 af dem de er: snoed,flettede,teflon lubricant,bomuldsstrømpe og en 7 fletning så lige en bomuldsstrømpe mere. Alt gange 4 +-+- har prøvet med diverse ledninger og fandt at et skærmet simens med 2 "massive" ledere virkede for mig tykkelsen på kablet passer til mine hjemme fræste/borede kobber kabel sko og jeg har faktisk erstattet mit NO blue heaven til fordel for mine DIY kabler..
Det største minus ved simens kablerne, er at de skal splittes af for at kunne bruge dem, der er jo ret så mange meter i de 2x1.7m jeg har..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 December 2003 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lover at der kommer billeder, men vil gerne lige have mit møbel hjem, og vil også gerne nusse lidt med kabel føringen og HT plaseringen med det nye møbel, er ikke til "display" før jeg er tilfreds, men i næste uge kommer der billeder...
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 20 December 2003 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at stereo-folket er en lille smule mere gammeldags i forhold til 100+-surround-folket. Den sidste gruppe er nok mindre bange for, at blande Playstation, minidisc, pc og digitalkamara ind i forehavendet; derfor kan de også før stereo-folket komme med billeder i dette forum. For mig selv er gældende; at jeg er stort set tilfreds med mit folke-hifi, stort set. Jeg kunne ikke finde på, at købe TV, DVD, PC og deslignende og jeg kunne slet ikke finde på, at placere det i mit lytterum/stue. Følgelig er min interesse for digitalkamara heller ikke stor og jeg ville hellere tegne det for jer, kald mig bare gammeldags, men jeg kan dog logge mig ind på dette forum med 3 fingerprinc..., næ hov! Det er jo ikke nogen finger!
|
Til top |
|
|
Daniel Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 21 December 2003 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes bestemt ikke man kan sige, at stereo-folk er mere gammeldags end surround-folket. Jeg har selv koblet alle mulige lydkilder til min forstærker, herunder: Video, DVD, Minidisc, PC osv. Mit anlæg er idag, næsten helt digitalt på nær tuner, effektforstærker og selvfølgelig højttalere. Jeg har den filosofi at stereo er det rigtige for den musikelskende lytter der sætter lydkvalitet over alt andet. Jeg er dog langtfra modstander af surround efter som det er med til at give en fantastisk oplevelse af film.
Men i det store og hele, tror jeg at det er et spørgsmål om prioriteter, hvor efter surround-tilhængere er mere allround end stereo-tilhængere...
|
Til top |
|
|