Emne: Mit lille set up:-) ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Leather6 Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 26 December 2003 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Med jer !
Hermed en lille gennemgang af mig, og mine besiddelser:
Jeg er en 29 årig "Lyd Elsker" som dog ikke er "anorak" Men det skal sku lyde ordentligt Gider ikke selvbyg, selvom jeg måske nok kunne, er uddanet elektronik teknikker, men har dog aldrig brugt udannelsen. Arbejder i computer branchen.
Jeg har følgende set up: Forstærker: Denon AVR 3300. Denne skal nok skiftes når jeg får råd, den er genial til surround, men dens musikalske egenskaber er ikke noget at råbe hurra for..)
Update: Har nu i snart 3 måneder spillet på min nye Marantz 5400OSE, og den lyder adskillige klasser bedre en Denon aparatet.. En DEJLIG Forstærker.
CD afspiller: Denon DCD s10 (Den gamle model)
DVD: Metz DF71 samt Amitech DivX afspiller DVD 704 (Ja, det er noget billigt kineser halløj, men jeg arbejder for Amitech og kunne få den billigt, og så ringe er den faktisk heller ikke... Spiller alt hvad jeg stopper i den uden at brokke sig)
Update: Metz og Amitech er nu solgt, og jeg har købt en Marantz DV 4400. Også en Dejlig afspiller, med høj kvalitet i forhold til prisen. Dog mener jeg at menuer og visse betjenings aspekter kunne være bedre. Displayet er også liige simpelt nok.. Men lyden er til gengæld fremragende, og det er jo det vigtigste.
Pladespiller: Dual CS 505-3 m. Pro-Ject RIAA
Front HT: Dali Evidence 470
Bag HT: Dali Blue 2002
Center HT: Dali C1000
Update: Nu har jeg fået en Sub ! Jeg har været nede i HK og købe en Gale 3080W, midlertidigt i hvert fald. Den lyder ved første indtryk fint, men den flinke ekspedient mente nu at jeg var bedre tjent med en Dali AW10, den havde han dog ikke på lager, så den er bestilt hjem, og i mellemtiden lytter jeg så på deres demo eksemplar af Gale tingesten. Så må vi jo se om jeg giver ham ret ! Men dejligt er det sgu at få lidt bund i sine DTS audio CD'er. Har bla. Pink Floyd - Wish You were here, der er dælme kommet bund i !
TV: Thomson 29" Wide Screen (Aner faktisk ikke hvad det hedder...)
Kabler: Diverse ! (Dali Python til Front, Balck Rhodium Concerto til CD, IXOS scart osv. osv.)
Update: Så er der billeder ! Der kommer nye billeder af min nye forst. og DVD snarrest !

Se venligst bort fra de mærkelige farver og det skæve håndtag på reolen 
/L6
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 26 December 2003 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt, dejligt. Dog lige et par ting..
Du køber snart SUB? Når du alligevel skal investere i forstærker, hvorfor så ikke få fingre i én der kan supplere Evidence'erne med nok effekt, så du ikke behøves købe både sub og forstærker?
Jeg kører mine Evidence med Denon AVR 3802, og jeg mangler bestemt ikke bas hveken i musik eller surround (uanset hvad andre siger! - er eventuelle flagrende bukseben bevis nok?) 
Din center, jeg synes du burde overveje at anskaffe dig én inden for Evidence serien også. Billedet hænger sammen, specielt diskanten er bedre og det synes jeg i hvert fald har meget at sige under filmen! Da jeg hørte C1000 synes jeg den virkede for mørk i det, så det kunne også være en opgradering... ?
|
Til top |
|
|
Leather6 Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2003 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim !
Tak for dine betragtninger Jeg tror nu ikke det er fordi min 3300 mangler effekt, den kan sådan set spille højt nok, og der er også bas nok når jeg spiller alm. musik og på langt de fleste film er der heller ikke problemer med at få sofa bordet til at ryste Det er bare dens musikalske egenskaber der ikke helt harmonerer med mine ører. Den spiller ikke "stramt" og præcist nok til mig, har hørt min Evidence sammen med eksempelvis en NAD af nyere dato, kan ikke huske hvilken, og den var meget mere "mig" Langt bedre kontrol over bas og diskant, men det er jo nok en smags sag..
Grunden til at jeg skal have en sub er, at jeg også til tider hører nogen DTS audio CD'er, og de har en tendens til at mixe al bassen ind i Center kanalen, og det er ikke meget bas i en C1000! Du har i øvrigt ret i at en Evidence center ville være bedre, den har jeg hørt på, men jeg har ikke råd i øjeblikket. Ville gerne opgradere den, men nu må vi se om det ikke hjælper med en lille sub af en art...
Tak for din interresse
/L6
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 26 December 2003 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jer med jeres evige Shawamasound. 
|
Til top |
|
|
Drew Carey Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
Sendt: 26 December 2003 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|

Ser meget fint ud, men syens du skulle anskaffe dig et møbel seperat kun til din forstærker, CD o.s.v.
Både på grund af afkøling, forsyrrelser og ikke mindst vibrationer...
P.S. Ville også forslå nyt fjernsyn, men det er jo igen noget som du måske prioriterer mindre end lyd?
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 26 December 2003 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser sgu godt ud...
du skriver at din s10 har udviklet nogle særheder!? kunne det skyldes at den trænger til en ny laser? Det er ellers en dejlig afspiller, jeg håber at kunne finde en når jeg får råd til at skifte cd'en...
|
Til top |
|
|
Leather6 Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2003 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle !
Tak for jeres kommentarer. Til Witzel: Jeg har faktisk skiftet laser i den for knap et år siden, så lyden i den fejler bestemt ikke noget. De særheder den har er af mekanisk art, den har nogen problemer med at skuffen lukker igen med det samme den åbner, der skal trykkes et par gange før den forbliver åben. Derudover kan den finde på at lave noget mekanisk støj af en art, ved nogen ganske få cd'er, lyder som om noget skraber på. Har tilsyneladende noget med tykkelsen af cd'erne at gøre. Men ellers er det en rigtig dejlig maskine. Har fået at vide at det med skuffen blot er en kontakt der skal skiftes..
Til Drew: Af plads hensyn har jeg ikke et seperat møbel til mit anlæg, men det står nu også ret godt hvor det gør. Møblet det står på er stoppet med ca. 900 cd'er, så det vejer vel i nærheden af 150 kg..Mit fjernsyn er jeg nu egentlig ok tilfreds med. Bevares, det er da ikke et Sony eller lign, men det koster altså også kun det halve. Billedet er aldeles upåklageligt, har sammenlignet det med kameraters sony/phillips osv, og her kan det sagtens følge med. Lyden er dog noget ragelse, men det er jo også derfor man køber et surround anlæg ved siden af Jeg gav kun 5000,- for det for 3 år siden, og det var billigt for et 100 Hz Wide screen dengang.. Alle de andre kostede mindst 10K dengang. Æstetisk set er det selvfølgelig ikke for kønt, men det er der nu ikke mange TV der er:-)
Mr High Fy: Jeg foretrækker nu en cheese burger 
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 27 December 2003 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan fungere de dali´er du har som baghøjtalere, sammen med dine fronter?
|
Til top |
|
|
Leather6 Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2003 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Don !
De fungerer faktisk ret godt syntes jeg, i hvert fald sammenlignet med andre jeg har hørt. De står på et par metal standere, så de er lige i øre højde, og deres klang passer egentlig ret fint sammen med resten af set up'et. Har også prøvet at bruge dem som stereo/front højttalere i en kortere periode, det klarer de faktisk også ret hæderligt.. Kan anbefales!
|
Til top |
|
|
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 27 December 2003 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Leather.
Det med laseren. Skal du ikke undre dig over. Da det er et problem der følger alle DENON cd afs. uanset pris. Har selv haft en DENON S 1. Derses top loader. Den skulle også ha en ny.
En lidt flov situation. Da jeg opdagede det ved at ha købt en ny cd plade. Som den så da man var kommet hjem ikke kunne spilde rigtig. Mig ned at byt den,og gøre opmærksom på at det må være cd pladen der var nået galt med. Efter som en cd afs. til så mange penge ikke kunne afspilde den.
Ekspetienten som var en pige. Sagde at min maskine vel også kunne være gået istykker. Ikke tale om sagde jeg. Den er bygget som en kampvogn. Den går ikke sådan istykker.
Fik en ny plade. Mig var hun nok lidt trat af. Jeg får ret, og hun ro. hehe. Men problemet var det samme. Så tog jeg først da, og prøvede med mine kendte plader. Ååååå NEJ ! HAK HAK - SPOLE SPOLE osv..... ÆV ÆV.
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|