Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 12:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Morten-T`s udstyr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 December 2003 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

OK! her er det så.

Næsten ALT er købt brugt til fornuftige priser.

Vinyl spille = Oracle Delphi 4. m/ SME5 6 Denon Dl-S1.

Marklevinson 32 Phono module.

Cd. = ( gammel, købt brugt i 98 for 26000 kr. ) Denon DP-S1 6 DA-S1. ( har også fået en Audicom "tur")

Cd. = Denon DCD SA10 N.

Tuner = Denon TU-S1.

Pre. = Marklevinson ML32 Referance.

Power : Marklevinson ML 333 & 335.

Højtalere = BGR 3,5 mk6. + to stk. SUB-15.-Aktiv.

( Hoved højtalere, bygget efter Mike-J`s anvisninger og hjælp. Bestykning :  ScanSpesk 9900 revelator diskanter, 2 stk, 5" Audiotech- mellemtoner. -12" audiotech - bas. - sub bas : 15" audiotech. )

Kabler = Furakava 7-9 super Pcocc. (  interconects & biwire højtaler kabel konfiguration)

SUROUND.

Denon APV-A1 &POA-T3

Dvd. = Denon DVD 3000.

Taralabs RSC Master Gen2  til suround grej.

Center højtalere = BGR 1,0 mk.6 ( Scanspeak 9700 diskanter 4" Audiotech enheder)

Bag højtalere = BGR 2,0 mk.5 ( ScanSpesk 9700 diskanter & 18W/8546-00 )

Sub = SUB-18 Aktiv.

( samtlige højtalere bygget med Mike-j`s hjælp/ anvisninger )

Lytterum : 55 m2.

Før det her omtalte udstyr havde jeg nogle Treshold effekttrin og forforstærker og før disse igen noget Forte.

Cd. mediet var da en Denon DCD3520 her er vi så tilbage i sidst 80`n og først til mid. 90`ne.

BGR. højtaler systemet afløste nogle ProAc Response 3,0 der i sin tid afløste nogle Snell A.

Før alt dette (  80`ne ) stod menuen på Denon og JBL. samt div. pladespillere, Oracle ( som jeg stadig har ) kom først i 90`ne, ssammen med cd. DCD3520 maskinen ( min første )

Hvad angår kabler har det stået på Audioquest og eller Monster samt enkelte Taralabs.

Så jeg har næsten altid været Hifi klub "mand"

vh.

Morten -T.

Ducks rule!
Til top Vis duck64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duck64

Drew Carey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 December 2003 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Begge dine opstillinger lyder lækre :P

Dit stereo sæt er noget som min far som ville synes om, og dit surround sæt er noget som jeg synes om!

Tillykke, du har ramt begge parter i de forrskellige områder

Hvor får du dog alle pengene fra

Til top Vis Drew Carey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Drew Carey

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 December 2003 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Må vi se billder !! 
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 December 2003 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Helt klart at vi vil se billeder!
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 December 2003 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Hej Morten!

Jeg kunne meget godt tænke mig at vide, hvordan den ML 333 lyder i forhold til ML 335? Du må meget gerne skrive privat, hvis det falder alt formeget uden for tråden.

Yanomami

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami

holger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2003
Sendt: 28 December 2003 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

yanomami skrev:

Hej Morten!

Jeg kunne meget godt tænke mig at vide, hvordan den ML 333 lyder i forhold til ML 335? Du må meget gerne skrive privat, hvis det falder alt formeget uden for tråden.

Yanomami

holger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2003
Sendt: 28 December 2003 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

det kunne jeg også , er der meget forskel på ML 333 og ML 335

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 December 2003 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

lækkert...

du bliver nødt til at vise nogle billeder, ellers kan du jo næsten ikke tillade dig at presse Mike for billeder...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2003 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=holger]det kunne jeg også , er der meget forskel på ML 333 og ML 335[/QUOTE]

Forskellene er minimale, men der er mere autoritet, kontrol og power i 335 derfor anvender jeg denne til bas systemet.

I diskant og mellemtone er der ikke noget at hente ved at anvende 335 i forhold til 333 efter min mening, men i bunden er der lidt.

vh.

Morten.

Ducks rule!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2003 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

duck64 skrev:

[QUOTE=holger]det kunne jeg også , er der meget forskel på ML 333 og ML 335

Forskellene er minimale, men der er mere autoritet, kontrol og power i 335 derfor anvender jeg denne til bas systemet.

I diskant og mellemtone er der ikke noget at hente ved at anvende 335 i forhold til 333 efter min mening, men i bunden er der lidt.

vh.

Morten.

[/QUOTE]

Kontrol ? jeg undres ? begge af de nævnte har da mindre kontrol over musikken end min kærestes pioneer system plinggggg plinggggg. Eneste Ml kan er at de kan vise målinger som er liniere i lyddøde rum men MUSIK komemr der aldrig ud

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2003 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Jonas spar dig dine kommentare!   

Så længe du har Linn, der absolut ikke kan spille musik, men blot smøre en gang "farvelade" ud over hele lydbilledet og dræber alt der har med rigtig musik og musikalitet at gøre.

Hvis du mener at Linn spiller musik og tilnærmelselsvis noget der er hen i mod virkligheden, så aner du intet om musik og musikalitet, og derfor heller ikke om hifi!

Du vil ikke kende rigtig hifi eller highend lyd om du så hørte alle verdens anlæg.

Så spar dine kommentare,  ML. er DET UDSTYR DER KOMMER NÆRMEST! PUNKTUM. og der er kontrol NOK!

Kan DU ikke høre at ML. er DET mest musikalske og samtidig mest rigtig spillende udstyr, så er du enten stok døv eller bare intet ved om musik?(  begge ville ikke undre mig, men at du intet ved om musik ved jeg jo )

Hvad hjælper det at du måske vil mene at nogle af Linn´s effekttrin har mere komtrol, ( ikke at jeg på nogen måde selv syntes det dog.) hvis de ikke kan spille musik? 

Så smut du hen og lege et andet sted lille Jonas, ( hvor nogen måske gider at høre på dig?) for her er der ikke noget at komme efter.

vh.

Morten.

Ducks rule!

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Sendt: 29 December 2003 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

ML. er DET UDSTYR DER KOMMER NÆRMEST! PUNKTUM.

Hmmm. Et tanke vækkende postulat.

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 December 2003 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

duck64 skrev:

[QUOTE=holger]det kunne jeg også , er der meget forskel på ML 333 og ML 335

vh.

Morten.

[/QUOTE]

Må jeg så høre , har din ML333 fået nye lytter , det kunne meget let være det .

For sjovt nok , er der en del der siger at ML333 har samme kontrol over bunden som ML33 og den har en mere glat mellemtone .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

He he... tjaaa  taget  din "signatur" i betragtning

ok ok!  der er andet der også er godt bare roligt, lad os så for "hus fredens" skyld sige  NOGET AF DET UDSTYR DER KOMMER NÆRMEST.

vh.

Morten.

Ducks rule!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 29 December 2003 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Da jeg startede med mine små 150.000kr på lommen fik jeg hos Audiovision meget venligt stillet Ml tilrådighed med lidt forskellige højtalere og begge gange kom der altså ikke musik ud. forskelle var udlignet det var livløst bassen var sin helt egen på alle numre.

Hednignarne var hel ude af takt og forskellen i melodien var svundet ind til næste ikke eksisterende specielt i de dybe trommer.

Safriduo var helt ude af takt det trommede ved siden af beatet det var faktisk så sjovt at min kammy som var med kom til at grine.

Sangstemmer har deres helt egen fortolkning og ML evne til at prøve at styre perspektivet gør at stemmer bliver klang og liv løse og det er svært at høre at det er en forsanger der vil fortælle en historie.

Det er det jeg altid har sagt hvis man går efter musik med rytme og sjæl noget med forskelle der kan overraske så dur Mike-j 's vej ikke og heller ikke din jeg kan se på udstyret at i går nogenlunde sammen veje. Godt vi fik sat dit udstyr på liste så er det nemmere at forstå hvad du skriver og hvorfor, for musik det høre du ikke på det anlæg det kan inge højtaler rette op på og ja jeg kan vise det i en test.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2003 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Må jeg så høre , har din ML333 fået nye lytter , det kunne meget let være det .

I have NO idea? jeg købte den brugt og som vedkommende jeg købte den af i sin tid købte den.

For sjovt nok , er der en del der siger at ML333 har samme kontrol over bunden som ML33 og den har en mere glat mellemtone .

Der er ikke den store forskel i melletonen og toppen efter hvad jeg har hørt og kan høre, uanset hvilket grej de har spillet med.

Men i bunden fornæmmes altså en smule mere kontrol med 335, måske er det psykoakustisk? i don`t know, men efter mine øre lyder 333 bedst på top/mid.

vh.

Morten.

Ducks rule!

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Sendt: 29 December 2003 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

duck64 skrev:

He he... tjaaa  taget  din "signatur" i betragtning

ok ok!  der er andet der også er godt bare roligt, lad os så for "hus fredens" skyld sige  NOGET AF DET UDSTYR DER KOMMER NÆRMEST.

vh.

Morten.

Jammen jeg FALDT egentlig også bare over bemærkningen

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2003 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jonas bojer]

Da jeg startede med mine små 150.000kr på lommen fik jeg hos Audiovision meget venligt stillet Ml tilrådighed med lidt forskellige højtalere og begge gange kom der altså ikke musik ud. forskelle var udlignet det var livløst bassen var sin helt egen på alle numre.

Hednignarne var hel ude af takt og forskellen i melodien var svundet ind til næste ikke eksisterende specielt i de dybe trommer.

Safriduo var helt ude af takt det trommede ved siden af beatet det var faktisk så sjovt at min kammy som var med kom til at grine.

Sangstemmer har deres helt egen fortolkning og ML evne til at prøve at styre perspektivet gør at stemmer bliver klang og liv løse og det er svært at høre at det er en forsanger der vil fortælle en historie.

Det er det jeg altid har sagt hvis man går efter musik med rytme og sjæl noget med forskelle der kan overraske så dur Mike-j 's vej ikke og heller ikke din jeg kan se på udstyret at i går nogenlunde sammen veje.

Godt vi fik sat dit udstyr på liste så er det nemmere at forstå hvad du skriver og hvorfor, for musik det høre du ikke på det anlæg det kan inge højtaler rette op på og ja jeg kan vise det i en test.

[/QUOTE]

Det er dog den værste gang vrøvl du skriver der!

Jeg har hørt "dit" Linn grej ( det meste Linn grej) og kan sige 100% det samme, DET KAN IKKE SPILLE MUSIK.

Og hvis du opfatter safri duro ude af takt og andet så som stemmer mm. som forkert og helt sit eget samt, og at DET IKKE KAN VISE FORSKELLE? og livløs bas.

Så HAR DU OVERHOVED INTET FORSTAND PÅ RYTME, MUSIK, ELLER LYD, OG DER MÅ VÆRE NOGET SERIØST GALT MED DIN OPFATTELSELS EVNE OG RYTME SANS.

Ligeledes må din opfattelse af hvordan bas skal være være noget der stemmer bedst overens med et par gamle Jamo power?

Kan du ikke høre så tydeligt hvad forsangeren eller andre sangere synger over Ml. så er du sgu halv døv.

Du gør dig selv total til grin med sådanne udtalelser der vidner om din totale mangel på viden om basal musik viden og hvordan noget lyder og skal være for at spille musik.

Du har intet begreb om rytme og sjæl i musikken, du roder rundt i blinde og din egen indbildning baseret på tomme referancer der ingen hold i virkligheden har.

Mike-J`s vej?????????????? du har absolut ingen viden eller begreb om hvad hans vej er eller hvad det er han laver, du har aldrig hørt det, og hvad fanden skal han blandes ind i dette for? han har sit udstyr og jeg mit og der er en verden til forskel.

Hans højtalere for denne frem med utrolig tydelighed, hvilket vidner om stor og udpræget neutralitet, hvad også er lige hvad jeg går efter, noget man ikke kan sige om dig og især dit udstyr.

DIT INDLÆG OG DINE UDTALELSER KAN JO IKKE TAGES SERIØST,  du aner ikke hvad du snakker om.

Håber alle her inde får sig en god griner på din bekostning, så har du da lidt værdi her i forrummet.

Morten.

Ducks rule!

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2003 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Jammen jeg FALDT egentlig også bare over bemærkningen

[/QUOTE]

I wonder why??  

vh.

Morten.

Ducks rule!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 29 December 2003 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Vi kan jo gøre det simpelt.

Jeg skal alligevel ned i Scala i dag, måske hvis jeg spørger pænt jeg kan låne en lille Linn Classisk og et sæt ninka højtalere og komme og besøge dig ?

Du kan så finde nogle plader hvor der er stram bas og nogle med løs bas så kan vi teste hvilket system der laver størst forskel på denne parameter.

Du kan finde en plade med et dybt perspektiv og en med et helt fladt perspektivt og her kan vi igern teste hvilken anlæg det viser størst forskelle på denne parameter.

Find selv nogle flere parametre du vil teste.

Jeg skal nok vise dig hvad jeg mener med forskelle i melodi for det har du ingen anelse om og kan ikke høre på det ML udstyr du har.

Eneste krav er at jeg må tune dæmme Linn systemet og at vi lytter ved alminde lytte niveau og samme niveau hver gang, samt der kun er et sæt højtaler i rummet på samme tid.

Dette er da let at gøre og jeg skal nok tage tude kiks med så kan vi jo se hvem der skal spise dem

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes