Forfatter |
|
koron Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa her har i lidt billeder af min lyd

lidt svært at se det men min front består af 2x JBL XTI100

baghøjtalere JBL XTI20 skal have lavet et ophæng til dem men de vejer jo godt til så man kan ikke bruge dem fra fra den lokale fona =))

center en en JBL XTI10 har boret nogle stålbolte ind i vægen og betrukker dem med gummi så kan den pænt ligge der muret ledningen ind i vægen så det set pænt ud

min forstærker pioneer vsx ax3 7x100 watt af den tunge slags
næsten alle kabler er fra oehlbach.
fremtids planer vil gerne have en flad skærm når de bliver bedre og så flytte min forstærker ned i kælderen ville også gerne lave en subwoffer i under mit stue gulv. et media center under stue gulvet er også på trapperne.
|
Til top |
|
|
koron Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er jeg dog lidt ked af at jeg ikke lige købte modellen støre forstærker da den har usb indgang og når jeg nu gerne vil have media center ville det jo være meget cool
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det ser da rigtigt godt ud.
Der er dog en ting jeg ikke helt forstår, hvilket er din placering af center, hvad laver den helt oppe under loftet?
|
Til top |
|
|
koron Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
den gemmer sig....så min kæreste ikke kan se den.... min front højtalere prøver også men de kan ikke =//
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
koron skrev:
den gemmer sig....så min kæreste ikke kan se den.... min front højtalere prøver også men de kan ikke =// |
|
|
Ha ha, har du så også prøvet at gemme andre ting under loftet som du ikke vil ha hun ser?
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den center skal ned  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
mortenkongsfelt Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den center skal klart ned, det andet er for tåbeligt...
__________________ B&W 805 Matrix
Audiolab 8000C
LC Audio Zapsolution MK 4.1
Arcam DV-88
Tara Labs, Nordost, QED, Dali Biwire...
|
Til top |
|
|
koron Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis nu jeg flytter min forstærker i kældren kan jeg få min center til at stå det hvor forstærkeren er nu...
|
Til top |
|
|
koron Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er bedst under eller over fjernsynet?
|
Til top |
|
|
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok bedst lige over fjernsynet, så bliver det i nogenlunde samme højde som fra fronterne
nb!! ellers er det da et ganske lækkert anlæg du har der __________________ mvh Ning
|
Til top |
|
|
koron Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
..det går hun sku nok ikke med til....er heller ikke selv så vild med at have den store klods lige der
ja jeg er lidt noob men skal jo begynde et sted....er det er fordi at center og front skal være i ca samme højde ?
planen er at jeg vil indbygge en fladskærm i min væg...og så fjerne dvd, forstærker OSV vær fra den vægnoget af det ned i kælderen og andet over ved min venstre front højtaler. hvad gør man så med sin center hvis det er skidt have den oppe under loftet?
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
koron skrev:
er det er fordi at center og front skal være i ca samme højde ? |
|
|
Tjah - ideen er at lyden jo gerne skulle komme fra nogenlunde samme retning som det billede man kigger på. Helt ideelt skulle højttaleren være midt i skærmen, men det er ikke så praktisk! 
Men tænk på lyden af en bil der kører over skærmen fra højre mod venstre. Bilen bevæger sig vandret, men lyden skifter fra at komme fra den rigtige højde (højre), til at bilen pludselig hænger oppe under loftet (center), for derefter at komme ned igen (venstre). Eller for den sags skyld dialogen i en film - det lyder lidt sært at lyden kommer fra et sted under loftet når den man ser tale befinder sig 1½ meter lavere.
Jeg tror faktisk at det ville give en bedre lyd at lade være at bruge centerhøjttaleren og istedet stille forstærkeren til "phantom" eller "no center" eller hvad det nu måtte hedde i din model. På den måde bliver center-signalet spillet af de to fronthøjttalere i mono, så det lyder som om den kommer fra et sted i mellem dem... Du skulle prøve det - du kan jo bare stille den tilbage igen hvis du foretrækker den lyd du har nu.
|
Til top |
|
|