Nu er det endelig min tur til at vise mit udstyr frem som endelig er kommet på plads i min stue!
Det er vist kotyme at starte med en udstyrsliste, så det må jeg hellere også gøre:
- Sony Bravia KDL-40W2000
- Denon AVR-1705
- KEF 2005.2 5.1 system
- HTPC af diverse dele - specs. kommer under billedet
- Supra DVI-HDMI kabel
- Clicktronic Subwoofer kabel med phono-splitter
- Tera Labs Prism Coax kabel
- Noname 2x2,5mm² højttalerkabel
- Zippy aluminiums tastatur
- Trust Wireless Presenter Mouse
- HP rx3715 PDA med Nevo Home Control
Så er det tid til billeder:

Et overview af det hele udefra - siger ikke det store udover at vise placering af det hele i rummet.

Endnu et billede af det hele fra en bredere vinkel...

Tæt på de æggeformede højttalere fra KEF som spiller ganske fremragende til prisen - et super køb!

Center højttaleren er placeret på min mediebænk foran aluminiums kabelbakken som gemmer kablerne til fjernsynet: DVI-HDMI kabel, Antennekabel, Phonostik, Strømkabel og Radioantenne)

Subwooferen gør sit arbejde godt, men det er tydeligt at sættet egner sig bedst til film, som dog også er mit primære forbrugsområde - er blevet placeret på et par sten for at give en bedre og renere bass og for at forhindre små genstande der står og bevæger sig rundt i stuen 

Min Denon AVR-1705 som gør det ganske glimrende og indeholder de muligheder jeg ønskede i min biograf - endnu et godt køb efter mit eget hoved!

Min hjemmebiksede HTPC klarer HD-materiale i 1080p uden problemer og var et must efter min mening - den består af:
- Intel Core 2 Duo T5500 - 1,66GHz, socket479
- ASUS N4L-VM DH Digital Home Series with Coax (DDL)
- Samsung 2x512MB PC5300 667MHz DDR-II (dual)
- Gigabyte 7300GS 256mb with Passive Cooling (DVI)
- Seagate Barracuda ATA IV 60GB
- ASUS DVD E616P1 (regionfree)
- Silverstone LASCALA LC17
- Gigabyte 11Mbps Wireless Card
Den kører på Windows XP Professional med nVidia's PureVideo decoder og Media Player Classic

Commandområdet når jeg har brug for at bruge keyboardet, som hænder ind imellem. Trust musen er fremragende, da den både virker som normal mus og som presenter - dvs. at jeg kan bruge den som normal mus når jeg lyster eller tage den med over i sofaen og styre den direkte ved blot at holde den i hånden - den slår automatisk om imellem de to indstillinger ved hjælp af en lille sensor i bunden af busen - fremragende!

4 beskedne enheder - Denon remote, Sony remote, lysstyring i rummet (snart også Ikea LED-belysning bag fjernsynet) samt min PDA, som kan styre det hele ved hjælp af Nevo Home Control softwaren som kører via IR - har en IR-enhed til computeren som jeg overvejer at tilslutte hvis jeg får lyst...

SWEETSPOT - jeg undlader at kommentere på dette billede 

Resten af stuen som er lidt presset, men fungerer glimrende - som studerende er økonomien altid presset, men mine 48kvm udfylder mine nuværende behov på de fleste områder.

Til sidst den anden side af stuen - sofaen giver mulighed for nogle gode biografaftener og de kommer helt sikkert efterhånden!
Det var sådan set første del af min fotoparade - jeg vil tage nogle billeder af det hele i mørke når solen er på vej ned senere iaften eller i løbet af ugen!
Glæder mig til at høre hvad I har af ris og ros i posen! Sig frem!
Fortsat god søndag!
MM84