Forfatter |
|
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der endelig nogle billeder .. ikke de bedste - men de går :)
TV: Samsung 28" (Model: CX6840N)
Reciever: Denon AVR-3802
CD: Denon DCD-635
DVD: United DVD 3052M 
Front HT: JBL L8
Center HT: JBL L-Center
Bag HT: JBL TLX-220
Kabler:
Front HT - Atmos Air 123
Center HT - Atmos Air 309
Bag HT - Black Rhodium
Fra min CD afspiller til min reciever har jeg Tara Labs Prism 8
Coaxial kabel fra DVD til reciever er et Cambridge Audio til 300,-
Scart fra DVD til TV er et Skytronic til 300,-
Alle kabler undtagen Tara Labs er købt hos Hifi4You i Esbjerg
.. og JA - jeg ved at jeg trænger til at rydde op i kablerne 

Mit setup set fra sofaen

Det hele set lidt fra siden .. kablet langs væggen går over til min computer, det er af ringeste kvalitet, men det går an når der bare skal afspilles lidt mp3 .. 

Min dejlige Denon AVR-3802 og en hel del kabelrod .. bordet recieveren står på er hjemmelavet 

Min ene fronthøjttaler - JBL L8

JBL L-Center

Lidt CD'er, DVD box sæt og lidt guf til øjnene .. 

Mit DVD Rack, og lidt plakater skaber stemning ! 

Min nye sofa og ene baghøjttaler ..
Fremtiden ?
Ny DVD (Sjovt nok) .. Tror jeg ender med at købe en større Denon som også kan erstatte min CD afspiller ..
Nyt TV står også højt på ønskelisten, men mine større indkøb er lissom sat lidt i bero da jeg er ved at spare op til noget uddannelse.
Nye Baghøjttalere, måske JBL L20 .. og så selvfølgelig en subwoofer, måske en Heco SLAM 12A ..
|
Til top |
|
|
MHP74 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nydeligt set-up!
og ganske fin "udsmykning" af rummet , jeg tror dog ikke min kæreste ville gå med til det
Lækkert at se at du også dyrker stereolyden(separat cd-afspiller) og jeg kan da godt forstå at du evt. gerne vil have en ny dvd ....når du nu har en cd-afspiller og kun skal bruge den til film kunne du jo investere i en pioneer dv-360. Den har et rigtig godt billede og kan anskaffes til en 1200 kr. eller deromkring.
__________________ Mvh
Martin
|
Til top |
|
|
Porkyhead Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 261
|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor har du forresten fået det dvd rack fra?
Ellers et OK anlæg __________________ Hilsen Christian
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe tak tak .. 
Mjah, ved ikke om jeg vil "nøjes" med en DVD-afspiller og bare beholde min nuværende CD-afspiller .. den har jo efterhånden en del år på bagen, og kunne da godt tænke mig noget lidt bedre ..
Så spørgsmålet er om man skal købe en dyr Denon DVD eller om man skal købe f.eks. en Denon DCD-1450 (2400,- i Tyskland) som cd-afspiller og så en lidt billigere DVD som kun skal tage sig af film ..
Tror dog det ender med en Denon DVD-2200 eller noget i den stil i første omgang, så kan man jo altid opgradere senere ..
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVD racket kan købes i Bilka for den svimlende sum af 75 kroner !
De lavede dog en fejl da jeg købte det, så jeg slap med 50 kroner .. 
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser lækkert ud, Denon har altid kunnet et eller andet med forstærkere - det undre mig bare at de har gjort dem kønnere i sort.
de frontht kan vel levere en ordentlig bas.
og som Porkyhead spørger til, hvor er det dvd rack fra?
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahh der var du hurtig...
BILKA!? der kan man bare se...
|
Til top |
|
|
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Azo^...
Det ser da meget fornuftigt ud! Kabelrod - hvem bøvler ikke med det??
Nu skriver du lidt om at udskifte DVD'en + CD-afspilleren, og hvilke mærker/modeller du har tænkt lidt på! Men hvad med et eventuelt TV, hvilke mærker og modeller har du da tænkt lidt på der??
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
OceanMan:
Mht. til CD-afspiller og DVD så har jeg mest kig på Denon .. Er brændt lidt varm på en DVD-2200 .. 
På TV siden kunne jeg forestille mig at det enten blev Panasonic eller SONY ..
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Azo^ skrev:
Mht. til CD-afspiller og DVD så har jeg mest kig på Denon .. Er brændt lidt varm på en DVD-2200 .. 
|
|
|
det kan jeg godt forstå... den er også lækker, og en multi afspiller er altid god at starte med, når der så kommer flere penge i kassen kan man begynde at finde seperate afspillere til cd, dvd, dvd-a og sacd...
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel:
Ja, det er også det jeg tænkte .. Men jeg vil hellere købe en forholdsvis dyr Denon model her til at starte med, for jeg tror den skal holde et pænt stykke tid hvis det er ..! 
|
Til top |
|
|
Sprocket Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2003
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par JBL 20'er vil da helt klart passe ind i både stilen og lyden, så jeg er overbevist om at det vil være et godt køb. Går selv og overvejer at køber et par brugte JBL 2000'er til mit eget snurre rundt anlæg. Har lige set et sæt sat til salg hos en fyr i Korsør, lidt en skam at jeg bor i Jylland
Har du fået skiftet mellemtonen i din JBL 8'er ?. Den ser noget anderledes ud end den der sider i min JBL 8000'er
|
Til top |
|
|
sorte slyngel Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, dette her har ikke så meget med hifi, men hvor dælen har du købt den Kill Bill plakat henne? jeg har led som en gal efter dem i DK men har ikke kunnet finde dem...
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit Internet er nede, men da jeg lige har kapret en bærbar og en internetlinje, kunne jeg lige få svaret lidt forsinket ..
Sprocket:
Nej, så vidt jeg ved er der ikke skiftet mellemtone i mine JBL L8'ere, men da jeg har købt dem brugt kan jeg jo ikke udelukke det. Men det var i hvert fald ikke noget jeg blev informeret om.
sorte slyngel:
Plakaten er bestilt hjem fra www.allposters.com .. Jeg bestilte 8 plakater til 560,- og det er vel egentlig en ok pris for 8 stk. plakater incl. fragt fra USA ..!
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
En "Fear And Loathing" fan... Nice 
Fed bio du har.
Du nævner en ny dvd... Kunne det være en DVD-2900 måske, og har du evt. denne og dens egenskaber i forbindelse med gengivelse af cd'er? Jeg tænker nemlig selv på at anskaffe mig en sådan.
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll:
Yeah, "Fear and Loathing .." er for nice .. Det er "Criterion Collection" jeg har .. med 2 discs og DTS lyd .. Lækkert ! 
Mht. DVD afspiller, så tror jeg desværre at DVD-2900 ligger lidt udenfor mit budget - den står til ca. 7500,- fra www.mediacheckpoint.de DVD-2200 står derimod til ca. 4800,- samme sted ..
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Azo^ skrev:
Schrammelll:
Yeah, "Fear and Loathing .." er for nice .. Det er "Criterion Collection" jeg har .. med 2 discs og DTS lyd .. Lækkert ! 
|
|
|
Hvor har du købt din version?! Jeg har den kun på VHS (Men den kostede tilgengæld kun kr. 29,- i den lokale Kvickley...!) Grunden til jeg ikke har købt den på dvd, er at den ikke er til at opdrive i reg. 2.
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll:
Jeg har købt den på www.Axelmusic.dk ..
Det er Region 1 og den koster 260,- .. men det er jo også en klassiker !
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sprocket skrev:
Et par JBL 20'er vil da helt klart passe ind i både stilen og lyden, så jeg er overbevist om at det vil være et godt køb. Går selv og overvejer at køber et par brugte JBL 2000'er til mit eget snurre rundt anlæg. Har lige set et sæt sat til salg hos en fyr i Korsør, lidt en skam at jeg bor i Jylland
Har du fået skiftet mellemtonen i din JBL 8'er ?. Den ser noget anderledes ud end den der sider i min JBL 8000'er
|
|
|
Enhederne i JBL L8 er ikke de samme som i L80 og L8000-serien. Hvor L-80/8000 benytter samme enheder der iøvrigt også er at finde i den gamle Ti-serie, benytter L8, som var en budget/kampagne-model fra JBL, billigere enheder der oprindeligt stammer fra TLX-serien. Sammenlign med L-center der benytter samme diskant og 5" bas/mellemtoner som L- og Ti-serien.
Kabinettet er dog det samme. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Sprocket Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2003
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
TIl Ronin.
Tak for svaret. Jeg var så heldig at købe et sæt helt nye JBL L8000 højtalere ved expert i Hobro for ca 5 år siden til kun 5000kr for et sæt. en udemærket pris synes jeg.
Jeg har dog aldrig været istand til at finde ud af hvad den originale pris på dem var, Det kan være at du også ved det? Og jeg har heller ikke været istand til at kunne finde nogle data på dem ude på nettet, så jeg ved ikke så meget om dem. Det var lidt et skud i tågen at købe dem i sin tid, men jeg har absolut ikke fortrudt det
|
Til top |
|
|