Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 23:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit Anlæg... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kajen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2003
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Hej! Efter at have set mange spændene/fede setups, synes jeg også at I skal have den tvivlsomme fornøjelse, det er at se mit ungdomsboliganlæg...

DVD/CD-afspiller: Pioneer 757AI

Surroundreciver: NAD 751

Effekttrin: Densen B-300, 2xNAD 214 og en NAD 916, som jeg ikke har noget at bruge til endnu.

Højtalere: TNT (med masser af sand i) Amadeus center (også Scan-Speak) Desuden har jeg lavet baghøjtalere med Vifa's MG-serie, som skulle ligne TNT'erne så meget som muligt - altså af udseende...)

Jeg synes at surroundreciveren er mit største problem lige nu. Dens inbyggede forstærkere er under al kritik, men den har heldigvis pre-out på alle kanaler. Jeg bruger heller den indbyggede processor til noget da jeg også mener, at DVD-maskinens 5.1-udgang lyder betydeligt bedre.  Jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge, hvis det ventede ''økonomiske opsving'' kommer, så forslag er mere end velkomne...

Det er i øvrigt en god ting, at man er en af de 98% der ikke kan "høre" musik, når nu man har en forstærker der åbenbart ikke kan spille musik...)

Til top Vis Kajen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kajen

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Sikke en masse lækkert gear ( dog ikke kameraet) !!

Den højttaler, der står ved sengen (?) - er den klods op ad væggen ? Den anden står lidt ude i rummet eller er det bare fronten... ?

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

en blandet landhandel... spændende. pæne højttalere!

må jeg anbefale at du giver dine forstærkere en del mere plads, så de har mulighed for at trække vejret. ellers risikere du at deres levetid bliver forringet.

jeg venter også på det der økonomiske opsving...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Kajen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hej igen!

Tak for de pæne ord om højtalerne - jeg har nemlig selv malet dem

Baghøjtalerne står ved siden af sengen, fronthøjtalerne på hver deres side af fjernsynet. Det er i øvrigt nærmest umuligt at få noget til at lyde rigtigt på 17kvm - eller at få luft mellem forstærkerne... Det kunne være at man skulle overveje en større lejlighed, i stedet for den surroundmaskine...

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Heyza...

Det var da alligevel et halvlækkert setup! Specielt er jeg dog lidt imponeret over at du har fået skrabt så mange effektforstærkere sammen..! Hvordan er lyden fra dine TNT'er??

Må også sige at højtalerne er meget pæne! Har du overvejet en Rotel Surround Forforstærker??
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

Kajen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Hej OceanMan..

TNT'erne er jeg faktisk meget glade for, også med bunden i dem. Jeg har set, at det er blevet moderne at ombygge dem, så man får den ene bas i et trykkammer - lyder spændende, men jeg ved ikke helt om jeg tør - og hvad så med al den overskydende volumen i kabinettet?

"Har du overvejet en Rotel Surround Forforstærker?" Jo! jeg har hørt, de skulle være vildt gode, men i fremtiden hedder det vel 7.1 - og dem får vi nok ikke helt gratis Og nu er NAD igen, igen kommet med nye modeller, så brugtværdien af en 751 er nok lig nul - og den fortjener alligevel bedre...

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Kajen skrev:
TNT'erne er jeg faktisk meget glade for, også med bunden i dem. Jeg har set, at det er blevet moderne at ombygge dem, så man får den ene bas i et trykkammer - lyder spændende, men jeg ved ikke helt om jeg tør - og hvad så med al den overskydende volumen i kabinettet?

Det er såmænd ikke så vanskelig, egentlig er det bare at finde ud af, hvor pladen (som skal adskille rummet) skal sidde for at give det optimale volumen til mellemtone/bas enheden, og få denne sat i.

Herefter kan du fylde mere sand i, fjerne noget sand til du mener bassen spiller som du helst vil have det! Eventuelt skal du have en længere eller kortere basport afhængig af om du mindsker eller øger volumen til bas enheden!!
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes