| Forfatter |
|
Poppe Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 25 Januar 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Først og fremmest et fedt forum i har her!
Mit setup består af:
Front: B&W DM604s3 Center: B&W LCR600s3 Bag: B&W DM601s3
Til fronterne og centeren kører jeg biwirng vha. Dalis Blue Wave kabel og baghøjttalerne kører "almindeligt" vha. af noget standard kabel.
Til at drive disse har jeg en Yamaha RVX1400RDS receiver Dvdafspilleren er en Yamaha DVDS-540 - denne er forbundet til receiveren vha. et Coax kabel fra www.av-connection.dk, på lydsiden og vha. af et svhs kabel på billedsiden. Receiveren kører "monitor out" til TV'et som er et Philips 28" 16:9, Her bruges ligeledes et svhs kabel -> scart. Herudover har jeg en Philips video der er forbundet på samme måde som Dvd'en (på billedsiden)
Fremtidsplaner (i prioriteret rækkefælge)
Tv møbel med 4 ell. 5 hylder så center kan komme ned under tv'et den står i øjeblikket på en hylde over tv. (har i evt nogle gode bud til sådan et møbel?)
32" 100hz Philips (med Progressive scan)
Subwoofer (Er i tvivl om hvorvidt det skal være en B&W ASW650 / ASW675 eller Yamahas YSTW800 / 1500 - Nogen bud?)
Det var vist det - jeg ser frem til at høre jeres kommentarer til ovenstående setup.
Mvh Carsten
|
| Til top |
|
| |
Sponk Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 25 Januar 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Poppe.
Hvis jeg var dig ville jeg købe Yamaha yst.800 den er simpel hen hammer god når man ser film,jeg har den selv og har haft andre men de slår ikke den her.
Ang din receiver kan den godt trække dine B&W ? grunden til jeg spærger er at jeg ved at de ikke er de nemmeste at trække jeg har selv Dali evidence 870 og i stereo har den problemer hos mig,Hvad er din erfaring???.
Mvh
Sponk...
|
| Til top |
|
| |
Poppe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Umiddelbart synes jeg ikke der er nogen problemer - har du set Terminator 3? Den episode hvor de bliver forfulgt i kranbilen og den laver en saltomortale...Her kan jeg have receiveren på en -10db uden problemer..
Mvh
Carsten
|
| Til top |
|
| |
Sponk Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 25 Januar 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Hvis du har lyst er du velkommen til at slå på tråden,så kan vi jo få en lille snak det er lidt lettere en at skrive.
Jeg sender mit nr til dig privat.
Mvh Sonni...
|
| Til top |
|
| |
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 25 Januar 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skulle være problemet med at trække de B&W højttalere ? , Det eneste jeg kan se er at Dali 870 er 4 Ohms højttalere, mens B&W er 8 Ohms højttalere, Manualen til RVX1400 skriver at man minimum bør bruge 6 Ohms højttalere, Hvordan finder man egenlig ud af hvilken højttalere ens receiver kan trække, hvad skal man kikke efter. (jeg har ikke meget forstand på dette ) Håber der er nogen der kan hjælpe. 
/TRJ
|
| Til top |
|
| |
sorlar Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 250
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Poppe
Kan du ikke fortælle noget mere om din forstærker (Yamaha RVX 1400RDS). Jeg har overvejet at købe den til vores festsal på kollegiet....... (Skal også bruge til filmklubben)
Har du prøvet at spille højt i længere tid af gangen Hvis ja, blev den meget varm
Sorlar __________________ MY TECHNICS
|
| Til top |
|
| |
Poppe Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sorlar
Jeg har prøvet at spille rimeligt højt på den i længere tid og den bliver da varm - men det tror jeg faktisk de fleste forstærkere gør. Det skal dog siges at den ikke når "spejlæg" temperaturen
Jeg har indtrykket af at den har masser af kræfter (den har jo trods alt 7*170 watt) til at håndtere masser af effekt i længere tid uden at gøre skade på hverken sig selv eller højttalerne den driver.
Held og lykke med den (Hvis det bliver sådan en...)
Mvh Carsten
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
7*170 watt skal man vist ikke tage alt for realistisk. Det er både målt i DIN og i 4 Ohm.
Ellers et kanon setup! 
Hvordan klarer 601'erne det? Jeg overvejer enten dem eller 602'erne som baghøjtalere.
ASW675 er en lækker subwoofer. Har dog selv ikke råd til den i øjeblikket, men den er i hvert fald stram og præcis og fungere også godt til musik, hvilket 650'eren og Yst-800/1500 ikke gør. Den har sådanne finesser, så man kan vælge imellem den dybeste bas eller den dynamiske bas. Alt efter smag og behag. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Poppe Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jannick
Jeg synes 601'erne klarer det fortinligt, og de kan uden problemer være med! Men da jeg ikke har hørt 602'eren er det svært for mig at sammenligne. Jeg spurgte dem om det samme oppe i Klubben da jeg handlede ind og der nævnte de at der selvfølgelig er forskel på 601 kontra 602, men at de i bund og grund ligner hinanden meget.
En anden grund til at jeg ikke valgte 602'eren er at jeg simplethen synes den var for fysisk stor til at hænge på væggen i min stue 
Mvh Carsten
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick:
Jeg har samme setup i højttalere, dog har jeg 602'erne som baghøjttalere og de kan kun anbefales. Der er rigtig god bas i og det kan godt være en fordel selvom det "kun" er baghøjttalere. Jeg var også selv lidt bange for om det var overkill, da jeg gjorde mit indkøb af surround, men har absolut ikke fortrudt! 
|
| Til top |
|
| |
Poppe Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pulse
Hvilken forstærker har du til at trække højttalerne og hænger baghøjttalerne på væggen? Hvis ja hvilket beslag bruger du?
Mvh Carsten
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smid de kabler ud og køb noget ordentligt, for din egen skyld! Du kan sagtens få dækket hele anlægget godt ind til under 1000 kr. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Poppe Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
|
Smid de kabler ud og køb noget ordentligt, for din egen skyld! Du kan sagtens få dækket hele anlægget godt ind til under 1000 kr.
|
|
|
Øhh hvilke kabler snakker du om?
Mvh Carsten
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poppe skrev:
|
Hej Pulse
Hvilken forstærker har du til at trække højttalerne og hænger baghøjttalerne på væggen? Hvis ja hvilket beslag bruger du?
|
|
|
Jeg bruger en Denon AVR-2802 til at trække dem med. Selvom det er en forholdsvis lille receiver, så har jeg ikke haft nogen problemer med at trække de store højttalere. Mit værelse er nemlig ikke så stort.
Ja, mine højttalere hang på væggen. Jeg startede med at købe nogle Vogels VLB100 beslag (kan klare 25 kg stk.), men væggen gav simpelthen efter og havde jeg ikke udskiftet beslagene med hyldeknægte, ville højttalere være faldet ned fra væggen før eller siden. Men det var også kun en gips-væg de hang på. Så hvis din væg er af den mere solide slags, så tror jeg godt at de kan anbefales.
Hyldeknægtene gør et meget bedre job, men til gengæld er der meget lidt luft bag højttalere, men det anser jeg ikke som særligt vigtigt når det kun er baghøjttalere.
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poppe skrev:
Fournais skrev:
|
Smid de kabler ud og køb noget ordentligt, for din egen skyld! Du kan sagtens få dækket hele anlægget godt ind til under 1000 kr.
|
|
|
Øhh hvilke kabler snakker du om?
Mvh Carsten
|
|
|
Kabler der går under betegnelsen "standard kabler" er sjældent ret gode! Desuden fortjener 604'eren efter min mening bedre kabler end blue wave. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Poppe Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Okay fair nok, men hvad mener du så er et godt kabel? Jeg vil gerne beholde biwiringen og også gerne i samme kabel (altså et abel m. 4 ledere)
Mvh
Carsten
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er uanede muligheder. Har selv gode erfaringer med Black Rhodium S300, som også fås i en biwire udgave. S 300 biwire (forsølvet kobber) fås til 495 meteren i Tape Connection, men der er også klassen under til 125 meteren (fortinnet kobber).
Hvor mange meter skal du bruge? __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Poppe Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det lyder som om du er ved at give mig et slagtilbud 
I øjeblikket har jeg ca. 7 meter Dali i alt (2+2+3m)
Umiddelbart, synes jeg ikke jeg har behov for at skifte men, det kommer jo an på......
Mvh
Carsten
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt for mange undervurderer værdien af gode kabler, der er virkelig meget at hente. I dit tilfælde tror jeg du vil få meget mere ud af dine baghøjtalere ved at skifte kabler. Men hvis du skal bruge mange meter til dem koster det kasse... __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes at kabler er det mindst vigtigste i et setup, hvis de vel og mærke er der :)
|
| Til top |
|
| |