Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 08:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Christian Jensens Hjemmebio :-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
aZLAn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Her er min work-in-progress hjemmebio, som stadig mangler en del finish som nyt gulvtæppe, gulvtæppe på selve biostolefoden, flere kabelbakker m.m.

Anlægger er:

TV: Sony KDL46-W2000
Receiver: Onkyo TX-SR805
DVD: Denon DVD-1920
Blu-Ray: Playstation 3
HDD optager: Kiss DP-500 (80gb)
MedieCenter: XP MediaCenter Edition (saml-selv computer)(ligger nederst på gulvet)

Højtalere: System Audio

Front: SA-705
Center: SA-510AV
Surround: SA-505
Surround-back: SA-505
Subwoofers: SA SubElectro 175

Ja, det er en bondegår der ligger bagved :-). Rummet bruges også delvist til legeværelse for min søn :-)

Måtte lige tage dette billede, så man kunne fornemme 7.1 setuppet.

Og endnu et billede af stole og baghøjtalere. Stolene er i øvrigt nogle jeg købte brugt fra Værløse Bio da de skiftede stole ud for et par år siden. Man sidder rigtig godt i dem. Desværre var det kun række 2 der havde "ordenlige" række/nummerering så det giver mening. Man kan lige skimte en smule lys fra velux vinduet, men man kan faktisk lukke helt ned. Der er komplet mørklægning til alle vinduer.

Dette er den obligatoriske popkorns maskine. Alle spurgte bare om jeg også havde en popkorns maskine, og nu kan jeg svare: JA!

Vi overvejede at smide flere plakater op, men jeg var lidt nervøs for at der ville ende en masse reflektioner fra tv'et og ville generere. Det var også meningen at plakaterne skulle i rammer, men det er ikke til at finde rammer der kan sidde på skråvægge til fornuftige priser :-(.

SA-705 øverst og SA SubElectro 175 nederst. Det hjalp VIRKELIG da jeg fik en mere. Jeg var dog lidt skeptisk om det ville give meget at have 2 i stedet for at opgraderer til en større, men jeg skal da lige love for at det gav pote.

Så er der endeligt anlægget. Man kan lige skimte Mediecenteret nederst. Jeg tror snart jeg flytter ud af setuppet da PS3'eren efterhånden kan alt det jeg brugte mit mediecenter til, men indtil videre får det lov at stå.

Det var så min præsentation af mit anlæg. I er velkommen til at komme med ris/ros/forslag. Jeg kan nævne at jeg har overvejet projektor, men med sådan en skråvæg bliver det simpelthen umuligt at få billedet langt nok væk fra de forreste stole. Surround højtalerne blev placeret hvor de gjorde pga. af vinduer og det samme med bagkanalerne. Anlægget er optimeret til de to forreste pladser og nicht weider. Det er der jeg plejer at sidde - hehe :-)

Højtalere og forstærker er købt hos CSO (www.cso.dk) i Lyngby og resten er købt sådan lidt rundt omkring.

Mvh
Christian Jensen
Til top Vis aZLAn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aZLAn

CarstenH
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert Frederiksberg (Bøjes Radio)

Bruger siden: 28 August 2007
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Lækkert anlæg. helt bestemt. :)
Til top Vis CarstenH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarstenH

mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Rigtigt lækkert setup hell sikkert. Både på Billed og lydsiden. Tillykke med det.
Til top Vis mbs1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbs1979

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Virker det ikke lidt overdrevent at have biografstole foran sit TV - du skal da have en projektor, så du kan få en rigtig hjemmebiograf....?

aZLAn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Som jeg også har skrevet, så har jeg forsøgt at finde en løsning med projektor, men skråvægge og projektorer hænger bare ikke rigtig sammen. Jo større lærrede jo længere kommer det ind midt i rummet og det dutter bare ikke. Så sidder man jo ikke mere end 1½ meter fra lærredet. Forbliver det i de ca. 45-50" så vil jeg klart hellere have et TV - som jeg også har valgt. Men jeg er da enig. Det er lidt irriterende ikke at have projektor mere. Jeg havde ca. 80" i det gamle hus. ;-)

/C

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

lækre højtalere og tv. ja og for den sags skyld alt det andet  hvor har du købt din popcorn maskine henne ? kunne selv godt tænke mig sådan en lille fætter der

mvh / Michael

*edit* lige meget, fandt dem på ebay

King-of-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

hej..

det ser godt ud..

hvordan spiller det med så mange højtaler?.

kig forbi

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Jeg er faktisk forbløffet over hvor forholdsvis fedt det egentlig er.. Men er tv'et ikke lidt lille på bagerste række?

Hvor har du iøvrigt fundet dine plakater?
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har delvist samme setup og er interesseret i hvordan ps3 performer på sådan en sony? Specielt mht. bluray 24p, hvis du har?

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

Har delvist samme setup og er interesseret i hvordan ps3 performer på sådan en sony? Specielt mht. bluray 24p, hvis du har?

mvh. Per.

Jeg har selv haft sony og ps3. Du kan evt. sende mig en pm hvis du vil vide mere.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

aZLAn2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

King of DK: Jamen, det spiller helt fantastisk hvis jeg selv skal sige det. Dog blev jeg noget skuffet over Blu-rays som tilsyneladende elsker at optage film i 5.1. Så må man lade forstærkeren tage sig af resten og mixe de sidste 2 kanaler i. Det ville være rart, nu hvor de endelig har fundet et medie med plads, at de også havde et 7.1 spor på alle film. På DVD kunne man jo næsten altid køre Neo:6 eller Dobly Digital EX. Jeg vil dog sige at med de rigtige bagkanaler kan man sagtens klare sig med 5.1 setuppet. Der ville jeg nok vælge nogle dipoler eller lignende. Double subwoofer setup er i øvrigt bare sagen. Det fungerer sgu.

interfacelift: Rummet er faktisk ikke så stort som det måske ser ud og fjernsynet ser faktisk lille ud af sine 46" på billederne. Men billedets størrelse er faktisk helt ok. På første række må billedet faktisk ikke blive større efter min mening uden at jeg skal have rykket stolene længere bagud og det er der ikke plads til.

PHN2: Ved kraftige panoreringer synes jeg faktisk af og til at det hakker lidt. Om det er TV'et der ikke kan finde ud af det eller om det er PS3'eren der ikke er optimeret nok ved jeg faktisk ikke. Jeg ved heller ikke om det er relateret til 24fps, da jeg aldrig har læst op på det .Faktum er at det forekommer af og til at det hakker en smule. Ikke meget, men alligevel nok til at man kan se det hvis man kigger efter det.

PHN2:
Til top Vis aZLAn2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aZLAn2000 Besøg aZLAn2000's Websted

aZLAn2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

..og plakaterne har jeg fået i fødselsdags gave, så jeg ved faktisk ikke hvor de er købt, men mange af dem kan man købe hos forskellige online dvd-shops.

/C
Til top Vis aZLAn2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aZLAn2000 Besøg aZLAn2000's Websted

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

nice setup

har du forsøgt at ha dine front længere fra tv'et? så du får et bredere stereo perspektiv

kan godt se de ikke kan komme højere op pga skråvægen, men længere ud til siderne

er der da plads til, eller ?? 

aZLAn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2008 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Nej, det har jeg faktisk ikke lige tænkt over. Der har indtil for nyligt stået et skab ved siden af den venstre højtaler så det var faktisk derfor de blev placeret hvor de hænger nu. Men hvor meget længere ude til siderne skulle de så sidde ?

/C

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Det var da et lækkert setup! Jeg har selv haft SA-510 og SubElectro 175, så jeg ved lidt om hvordan det spiller

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

ville nok sætte dem 1m længere ud i hver side, sub'erne behøver ikke flytte med

så sidden ht'en også lige på den anden side af vinduet

du kan jo prøve at stille dem på 2 stole, inden du bore i vægen for at høre om ikke stereo effekten blir meget federe til filmne

aZLAn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Yup! Det kunne da være jeg lige skulle lave et test setup først ja. Eneste problem er at få skruet dem af beslagene. De er så geniale at man skal skrue dem af fra oven med en stjerneskrue trækker. Ikke særlig fikst når man har skråvæg umiddelbart over beslaget 

/C

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

træls

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

kunne du ikke vende bio om så du ser på langts af rummet ? og få et rulle lærredet med fjernbetjening og stadevæk ha anlæget stånde langs væggen ? sådan ville jeg gører
Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Kan den Onkyo receiver godt komme af med varmen!? Den ser noget presset ud.
Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes