Forfatter |
|
DC-Z93 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der endelig surround sound i lejligheden 
Langt om længe har jeg taget mig sammen til at få surround. Det drejer sig om følgende ny indkøb:
2x Dali Ikon 8 (front) 1x Dali ikon Vokal 2 (center) 2x Dali Ikon On-Wall (baght)
Fronterne er bi-wired på min Denon AVR-2105 med 4x 2½mm2, centeren med 2x2½mm2 og baght med 2x1½mm2.
Resten af systemet består af en Denon AVR-2105 & DVD-1930.
Update følger forhåbentlig snarligt!
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kan købes forskellige steder på nettet. Jeg kenderi kke umiddelbart til danske butikker, men fandt lige en mulighed til dig her:
http://store.nibbin.com/theatersignage.html
Hvad angår TV, så vil jeg mene at Samsung og Sony er ret godt med på LCD siden. Hvis det skal være Plasma vil jeg foreslå Panasonic (det går jeg selv og venter på).
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 239
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, det ser da rigtigt godt ud det der, jeg vidste dog ikke at printer/fax hørte ind under hi-fi  Hvad er det for en højtaler jeg kan ane i højre hjørne? Hvor langt ude står dine højtalere? Har de luft nok? Kom hit med nogle flere billeder
__________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
Til top |
|
|
DC-Z93 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI-Hippo skrev:
Hej, det ser da rigtigt godt ud det der, jeg vidste dog ikke at printer/fax hørte ind under hi-fi Hvad er det for en højtaler jeg kan ane i højre hjørne? Hvor langt ude står dine højtalere? Har de luft nok? Kom hit med nogle flere billeder
|
|
|
Ja, ang. den dersens multimaskine, så må det næste betegnes som "HI-FI"... Det er trodsalt en Canon MP800... Der er dog hverken enheder eller delefilter, men dog en strømforsyning  Mht til placering af højttalerne, så står de lidt for tæt - desværre! De står med ca. 1½m ind til center af centeren, dvs 3m i alt. Desværre er der ikke rigtig plads til udvidelser på den front, det må vente til vi finder et lille hus med en kælder eller en stor nok stue  Ang. luft så er de placeret 10-15cm fra væggen, hvilket jeg har haft gode erfaringer med fra mine nu HELT døde Dali 8'ere samt mine tidligere JBL L8000 .oO( som er dem du kan se til højre på billedet ). Jeg flytter dog lidt rundt på dem, for at få den rigtige blanding for rum og bas. Det klarede de forrige højttalere på ca. denne afstand, så det er det første der bliver prøvet  Baght. er lige blevet hængt op i dag, med samme afstand som fronterne... Det er dog taget på øjemål  Satser på at der kommer billeder op i løbet af aftenen
|
Til top |
|
|
DC-Z93 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt billeder som lovet   Så er baght kommet på væggen  og der er tilmed kæreste accept af udseendet   Et "close-up" billede af centeren. Som det ses så har kæresten igen lidt indflydelse her   Den højre front - ht der skimtes til højre i billeder er de gamle JBL L8000. Til venstre plejer min bærbare at stå, det er her der kommer docking-station når den dukker op  Ris/ros, kommentarer... bring it on!
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen, det ser da nice ud med de baghøjtalere  Ok jeg giver mig så denne ene gang, en multimaskine kan godt være lidt hi-fi....  eller i hvert fald legetøj  Kender godt til pladsproblemer i stuen, min egen er heller ikke stor nok  Hvor stor er din? ca. 20-25 kvm2? den ligner min i størrelsesforholdet. Hvordan lyder hele systemet så med surround, er det tilfredsstillende?
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
Til top |
|
|
DC-Z93 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI-Hippo skrev:
Hej igen, det ser da nice ud med de baghøjtalere Ok jeg giver mig så denne ene gang, en multimaskine kan godt være lidt hi-fi.... eller i hvert fald legetøj Kender godt til pladsproblemer i stuen, min egen er heller ikke stor nok Hvor stor er din? ca. 20-25 kvm2? den ligner min i størrelsesforholdet. Hvordan lyder hele systemet så med surround, er det tilfredsstillende?
|
|
|
Ja, jeg tror du har ramt ret godt mht arealet... dog indgår både gang samt køkken som tilstødende rum, uden døre, så akustikken kan godt være lidt underlig. Men det er faktik kun noget jeg oplever når jeg står på badeværelset... mystisk  .oO( Måske det har noget med lydtryk at gøre  ) Alt i alt er jeg godt tilfreds som det lyder nu, men skal have justeret lidt mht. baght, idet de ikke giver sig nok tilkende efter mine ørers overbevisning  Men måske nogle lidt tykkere kabler kunne hjælpe på det, det må tiden vise. Nu står tiden lidt stille, idet jeg rejser tilbage til Afghanistan i dag! Det bliver rart at få overstået de sidste 3 mdr.  Skriv endelig stadig, har internet på kontoret, så vil helt sikkert holde lidt øje med tingenes tilstand herinde  Ha' det godt så længe! Vi snakkes nok lige pludselig!
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så rigtig god tur, sørg nu for at komme hel tilbage igen
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
pas på dig selv dernede og god tur
__________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
Til top |
|
|
clasu Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Status: Offline Indlæg: 144
|
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon logo http://www.brandsoftheworld.com/search/51750426/1403.html
Dali logo http://www.brandsoftheworld.com/search/51750591/84979.html
|
Til top |
|
|
ehb_elh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
super lækker opsætning, dog mener jeg ikke printeren hører hjemme der  der er et firma der hedder Karvia som sælger fjernsyn i full HD har lagt et link her.. Mvh Jesper
|
Til top |
|
|
DC-Z93 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
clasu skrev:
denon logo http://www.brandsoftheworld.com/search/51750426/1403.html
Dali logo http://www.brandsoftheworld.com/search/51750591/84979.html
|
|
|
Mange tak for linket  Nu skal jeg bare have bestilt et flot print af dem, og et par flotte rammer 
|
Til top |
|
|
DC-Z93 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
DC-Z93 Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen navneforslag??
|
Til top |
|
|
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
DC-Z93 Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Hvor seriøst 
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
DC-Z93 skrev:
Hmm... Hvor seriøst  |
|
|
Men altså er det meningen at vi skal sidde og finde på et navn til dit setup? Såsom "Super-Blaster Dali Shake-down psyko sh*t", "Fedt dali stereo" eller hvad er meningen? Det er da lidt mærkeligt at vi skal finde på et navn til dit anlæg, hvis man vil have et navn finder man vel selv på det?? Eller hva, er det mig der er mærkelig?  I øvrigt synes jeg heller ikke Preben er et seriøst navn, alt for gammeldags, så er jeg mere til Christina f.eks., det skal vel også være et pigenavn? __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at bruge den omvendte Van Den Hul terminologi og kalde setup'et for "The Unnamed" ?
Indlæg rettet grundet reklame!
|
Til top |
|
|
DC-Z93 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
DC-Z93 skrev:
Hmm... Hvor seriøst 
|
|
|
Men altså er det meningen at vi skal sidde og finde på et navn til dit setup? Såsom "Super-Blaster Dali Shake-down psyko sh*t", "Fedt dali stereo" eller hvad er meningen? Det er da lidt mærkeligt at vi skal finde på et navn til dit anlæg, hvis man vil have et navn finder man vel selv på det?? Eller hva, er det mig der er mærkelig?
I øvrigt synes jeg heller ikke Preben er et seriøst navn, alt for gammeldags, så er jeg mere til Christina f.eks., det skal vel også være et pigenavn?
|
|
|
Nej, selvfølgelig er det ikke meningen at i skal finde på et navn... men som i så mange andre tråde herinde, så er der kommet navneforslag ind. Og de fleste tråde herinde har som du nok ved et navn, fx. "ingeniørens kælder bio", eller hvad folk nu har fået af kreative navne, eller navneforslag.
Og ja, hvis det skal have et reelt navn, så burde det være et pigenavn 
|
Til top |
|
|
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool anlæg, og totalt retro med de lavalamper
Bliver din forstærker ikke lidt lunken af at stå så meget pakket ind?
og hvad er det for en højtaler der står helt til højre? __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
Til top |
|
|