16/6-09 Billeder længere nede af harman kardon HK990 stereo forstærker!
Hej Hifi4all brugere, synes det var på tide med en ny tråd til min hjemmebio, da den gamle begyndte at blive uoverskuelig og der er sket lidt nyt siden sidst
Den gamle hjemmebio og udviklingen frem til i dag kan ses her : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16813&K W=flex195
Mit udstyr består i dag af følgende:
TV : Pioneer PDP-428XD
AV-reciever : Onkyo TX-SR875
HD-DVD : Onkyo DV-HD805
Blu-Ray : Onkyo DV-BD606
Laserdisc : Pioneer CLD-515 (pt ik sat til men den står i racket)
Musik : Logitech Squeezebox
Boxer : Sagem 84HD
Spillemaskiner : Sega Dreamcast/Sony Playstation 2
Video : Lumatron
Fjernbetjening : Logitech Harmony 1000
Rack : Spectral Straight ST910
Front højttalere : Infinity Intermezzo 4,1t
Center højttaler : Infinity Intermezzo 3,5c
Bag Højttalere : Infinity Intermezzo 2,6
Kabler : HDMI kabler fra supra, højttaler kabler til front og center er af mærket Wasatch, monster cable til baghøjttalere!
Det var lidt om hvad mit setup består af i dag, alt i alt er jeg meget tilfreds med systemet især i surround sparker det virkelig fra sig, hvor de 2 aktive 12" basser i mine Infinity fronter flytter seriøst luft, stereo delen er jeg nok gået lidt på kompromis med som tiden er gået, for at opnå en fed bio lyd, så det må være det næste der skal invisteres i!
Billeder skal i selvfølgelig ik snydes for!

Billed af setup'et, synes det står rigtig godt på det Spectral møbel, det var ganske vist dyrt, men har ik fortrudt jeg købte det!

Infinity Intermezzo 4,1t! Intermezzo serien er nok det jeg er allermest stolt af i mit setup og nok det sidste jeg sælger, har før overvejet at sælge dem for istedet at købe JBL Array 1400 men jeg kan bare ik få mig til at sælge dem, de spiller så englene synger og så er de hamrende flotte
Hver front højttaler har indbygget 850 watt bash forstærker til 12" bassen i siden og indbygget 1 trins parametisk equalizer, så jeg kan dæmpe frekvensen hvor rummet spiller allermest med og det kan høres, bag på højttaleren sidder der en lille omskifter hvor jeg vælger at køre bassen for sig (mono) eller som en del af højttaleren (stereo) derved har jeg sparet ekstra udgiften til en aktiv sub!

Centeren er også aktiv med 250 watt Bash forstærker til de 2 stk 5" basser, så forstærkeren skal kun trække mellemtone og diskant!

Baghøjttaleren har også indbygget 250 watt Bash forstærker til bas/mellemtone og indbygget 1 trins parametisk equalizer som storbroren i serien

Min Onkyo reciever synes faktisk den gør det rigtig godt, den erstattede en Harman Kardon AVR 8500, i starten savnede jeg ik at have Harmanens enorme kræfter og dens fede amerikaner lyd men efterhånden blir jeg gladere for den Onkyo som dagene går, det gør det jo heller ik dårligere at den har et rigtig flot design!

Mine 3 filmfremvisere!

Onkyo siden, skal have købt et længere HDMI kabel til den Sagem så den kan blive flyttet væk synes den ødelægger helheds indtrykket!

Pioneer plasma 

Den anden side af racket!

Baghøjttalerne og katten Hr Madsen er med på en lytter!

En indrammet brochure af Infinity Intermezzo serien, tager den ud engang imellem og studere den grundigt

Reolen hvor alle mine film opbevares!

DVD film

HD-DVD og spil

Blu-Ray, musik dvd'er og lidt cd'er!

Øverste hylde min Meatloaf samling er stor fan af den mand! Nederst bla Nord & Syd samlingen som jeg synes er noget af det bedste der nogensinde er lavet! Matrix på HD-DVD og alle Hush's udgivelser!

Laserdisc samlingen der aldrig nåede at blive særlig stor, forklaringen er at jeg købte afspilleren da jeg var 15 år og havde ik særlig mange penge og laserdisc'ene kostede en formue dengang, da jeg endelig kom til penge var dvd'en kommet og laserdisc udgået!

Det hele styres via Logitech Harmony 1000 en virkelig genial fjernbetjening og den bedste jeg har prøvet!

En Bas/mellemtone der blev udskiftet efter katten havde sat sine klør i den, det var så sidste gang den gjorde det
bagved står kittet til at justere equalizeren i højttalerne!

Lidt nostalgi, ser dem aldrig men de er sjove nok at have til at stå!

Brugsens den bedste video, bruger den dog sjældent efterhånden!

Det var billeder af udstyret som det står i dag!
Fremtiden : Ja der skal bruges penge på stereo delen, har aldrig haft en forstærker der virkelig får Infinity'erne til at yde deres bedste, så det skal der bruges penge på engang evt et effekttrin af en eller anden art, har en drengedrøm om en Mark Levinson men hvilken Hifi nørd har ik haft det
skal vist også til at have fundet en afløser for min squeezebox det begynder at knibe med diskpladsen på min pc og synes egentlig ik systemet er så gennemtænkt igen som f.eks Olive systemet, så måske den blir skiftet ud med den på et tidspunkt!
Det var alt for nu!
Ris ros og spørgsmål modtages gerne