Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 16:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: 12 kvm Kollegieværelse Surround! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Birchens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 September 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Så er det blevet min tur til at vise mit grej frem, selvom det ikke er så stort og flot som de fleste af systemerne herinde :)

Da jeg pt. er studerende ved DTU bor jeg på et lille 12 kvm. Kollegieværelse hvilket jo gør at man må gå lidt på kompromis når man ik har mere plads og rummet også bruges til andet end at se film og lytte musik(Desværre).

Mit setup ser således ud:

Reciever: Marantz sr-5003
Front: XTZ 99.32
Center: XTZ 99.21
Baghøjttalere: XTZ 70
Kabler: Eagle Cable SKYLINE 4.0 mm, Bi-wiret til mine 2 fronter og center.
Effektforstærker: NAD 216 THX (Trækker mine 2 Front højttalere)
PS3
Medie center: (selvbygget Medion uden blæsere :) (Så er det muligt at sove om natten :) )

Så til billederne!

Dette er taget fra hvor jeg sidder når jeg ser film! og det nederste på billedet er så mine fødder :)

Her ses det så lidt oppefra så man lidt nemmere kan danne sig et overblik, det man kan skimte til venstre for den venstre front er mit Medie center.

Et closeup af den ene af mine Fronter, jeg er sindsyg glaf for dem da jeg syntes de spiller rigtig godt til prisen. Jeg havde lånt et par Dali Ikon 5 med hjem for at sammenligne og det endte med at jeg beholdte dem her da jeg bedre kan lide lyden, så helt klart mit bedste køb i dette setup.

Så er der min Reciever og Effektforstærker. Jeg har været rigtig glad for min reciever, den klarer jobbet rigtig godt og passer super med mine højttalere, også i Stereo klarede den jobbet over fuld forventning, jeg har dog som den seneste investering købt min effektforstærker da jeg følte at jeg kunne få mere ud af mine fronter når jeg hørte musik, hvilket har givet et KÆMPE løft, det var det berømte gardin der forsvandt fra dem, og man kan nu hører at de spiller op til sit bedste. Desværre er placeringen af de to ikke optimal da det bliver lidt varmt. men ikke faretruende varmt så indtil videre bliver det sådan til jeg kan købe et ordentligt møbel til det.

Her er der så taget et billede for at vise hvor mine baghøjttalere sidder henne,  den anden er placerede modsat på den samme væg, og ja de er ret små det XTZ 70 men jeg må sige jeg blev overrasket, de klarer det helt ok, og så fylder de ik så meget :) Men ja det er nok der hvor der skal opgraderes en af de nærmeste gange :)

Det var så billederne :)

Setuppet fungere super på de små kvm jeg har, Min PS3 er afspilleren der henter mine film fra Medie centeret og opskalerer hvilket den klarer RIGTIG godt, desværre er den også lige pt. min Lydkilde, hvilket den ik gør optimalt, Men en Logitech Squeezebox er udset til at overtage på et tidspunkt.

Det var så min Hjemmebio :)

EDIT: Squeezebox Duet er nu bestilt og forventes at komme om et par dage :) :)

Ris og Ros modtages MEGET gerne.

Mvh Nikolaj

Til top Vis Birchens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Birchens

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 September 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Bor selv på kollegieværelse på samme størrelse, men jeg nøjes nu godt nok med stereo via mine XTZ 93 WMT.

Men imponeret det er jeg godt nok. Uden tvivl dig der har det bedstlydende anlæg på det kollegie

Squeezeboxen kan jeg varmt anbefale.. synes den gør det rigtig fint til prisen.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Birchens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Hehe tak tak :)

Ja jeg ser også frem til at få squeezeboxen hjem, både på grund af kvaliteten af lyden bliver bedre men Specielt fordi at jeg kommer til at hører meget mere musik nu når jeg ik behøver tænde min ps3 hver gang men bare kan tage fjernbetjeningen og hører musik :)

hvordan spiller de 93'er?? jeg er dybt imponeret over hvor gode højttalere XTZ laver ;)

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 September 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg er ligeledes dybt imponeret over hvor meget man får for pengene i XTZ.
Har netop haft et sæt Monitor Audio RS1 hjemme, for at lytte den op imod mine XTZ. Og alt i alt synes jeg XTZerne vinder.
Set i lyset af RS1'ernes nypris på 4000kr (nuværende tilbudspris på 2600), mod XTZernes nypris på ca 1500kr. Så er der i min
bog ingen tvivl om hvilken der render med sejren.

RS1: Luftig og yderst detaljerig mellemtone/diskant.
93 WMT: lytteglæde og fodtramp-indbydende, tror jeg er de bedste ord jeg kan sætte på dem. Har mere bund end RS1'erne.
Kan lytte til dem i timevis, uden at blive træt i hovedet (modsat RS1'erne)

Og få mig ikke til at begynde på forskellen mellem de 2 ovennævntes byggekvalitet.. huha
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 06 September 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

ser fint ud, men os ganske kompakt.. jeg ser ganske mange ligheder når jeg kigger på dit setup.. kig forbi min 12 kvm SU bio og du vil se hvad jeg mener 

Birchens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Lækkert, syntes sq det er utroligt at de kan gøre det!! Kunne dog godt tænke mig at hører deres helt store modeller for at sammenligne:) 

Birchens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

MC:Disko:

Ja lidt, jeg kan ihvertfald se det er et Kampsax værelse :)

Men dit er meget mere gennemført, jeg har desværre ik muigheden for at bruge så meget plads på det som dig da jeg har mange andre ting :)

Men lækkert ser det ud!

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 September 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Fedt setup du har fået bygget dig der! Det har jo ganske store ligheder med mit system, så ved hvor glad du er for det  Jeg må nok også hellere få taget mig sammen til at få købt en 99.21 center, men der er så meget at bruge pengene på for tiden. Her den anden dag kom jeg fx til at købe en Harmony one, så den går jeg og venter på skal komme med posten.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Sendt: 07 September 2009 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Hej,

jeg synes slet ikke du skal være ked eller blot nævne at dit system er mindre end andres herinde. Vi kan jo ikke alle have råd til det udstyr der når til loftet  Jeg synes sq det er et flot system, har selv recieveren og er ovenud lykkelig for den. Jeg synes det er fedt system du har bakset sammen, og så på den plads, rigtigt godt gået!  Elsker at se jer kollegiebeboere og jeres kreative måder at få plads til det hele

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

Birchens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Hyl.dk --> Ja de minder utrolig meget hinanden, men det var også din skyld at jeg ente op med denne Reciever da du sagde de passede godt sammen :) Den klarer jobbet rigtig godt og passer godt med resten af sættet så 99.21 kan anbeflaes herfra :) Men ja der er så mange ting man vil ha :) Skal helt sikkert også have anskaffet mig en Harmony :)

HIFI-Hippo --> Jeg er skam også glad for mit system :) Men gldæer mig da helt klart ti lat blive færdig og kunne udvide, dette setup passer perfekt til mine behov på 12 kvm :)
Ja når man bor på Kollegie så lærer man hurtigt at plads er guld værd :)

Birchens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Nå så er der penge til endnu en upgrade :)

Nogle forslag?

Tænker selv, Nye baghøjttalere eller Måske en Dac eller Effektforstærker:)

Inputs modtage gerne :)

acce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Det er nu meget sjovt at se et par andre Kampsax værelser, bor selv på et :-)
Til top Vis acce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af acce

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes