Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 08:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hi-Fi Klubben dårlige..? Øhh.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 September 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Der har været en del tråde om hvor dårlige Hi-Fi Klubben er..

Hvor længe siden er det i har bevæget jer ind i en "normal" radio forretning..?

I sidste uge var jeg inde i en FONA i Rødovre Centrum for at se på nogle DVD film. Jeg kom til min skræk og rædsel til at kigge på deres TV (CRT / Plasma / LCD).. Jeg var mildest talt ikke imponeret over hvad jeg så..

90 % af alle deres TV var indstillet i forkert billede format! Opstillinger hvor DVD`en var indstillet til 4:3 letterbox, var TV`et indstillet til anamorphic widescreen, så resultatet var 4.65:1 billede format, eller noget i den stil.. Og så også den anden vej rundt.. DVD`en i anamorphic widescreen og TV`et i ZOOM så hele skærmen var fyldt ud med nogle meget lange tynde mennesker.. Dette her tilfælde var en 50" Pioneer HD Plasma til 70K Kr. Alle TV var indstillet så elendigt som overhovedet muligt (farve, luminans, contrast og skarphed) .. Default indstillingerne vil i mange tilfælde være bedre.

Jeg skyndte mig væk igen, og prøvede at glemme de rædsomme oplevelser i FONA.

I dag var jeg så i Field`s for at se på de nye Philips LCD TV... Først i EL Mutanten.. Her havde de det nye Philips 32 PF 9986 HD LCD TV. Det var kun tilsluttet med et antenne signal, som jeg nok tror skulle forstille MTV. Det var ret svært at se hvad der var på skærmen, da signalet var elendigt, og TV`et var indstillet så dårligt som overhovedet muligt.. (og billedet var trukket ud i ægte anamorphic widescreen, på en 4:3 udsendelse, læs FED!) Jeg fik dog indstillet billedet rimeligt, taget i betragtning af det ringe antenne signal.. En sælger kom og spurgte om han kunne hjælpe med noget.. Ja, sagde jeg.. Kan jeg få lov til at se en DVD tilsluttet til dette TV..? Nej, det er desværre ikke muligt.. 

Droppede EL Mutanten og gik videre til Expert.. (Expert.. Her må de da virkelig vide hvad de snakker om.. Eksperter..)

Her havde de også fået Philips 32 PF 9986.. Og her kørte endda en DVD film på skærmen.. Fedt! Kunne dog godt se at noget var helt galt, da jeg kom tættere på skærmen.. Billedet stod også helt elendigt her. Det viste sig dog at billedet fra TV programmer stod meget bedre her, end i Mutanten.. 

En sælger (en ekspert..) kom og spurgte om han kunne hjælpe med noget.. Ja, svarede jeg.. Kan du oplyse mig hvilket signal dette TV modtager fra DVD`en.. Eksperten svarede.. Øhh.. Jaa.. Øhh.. Jeg prøvede at præcisere mit spørgsmål.. Er det er composite, S- Video eller RGB.. Øhh.. Jaaa.. Øhh.. Lige et øjeblik.. Eksperten råbte til en "over" ekspert om han vidste hvilket signal det var de brugte.. Det viste sig at være et antenne signal som kom fra en DVD ude på lageret.. (et composite RF moduleret antenne signal! Kan det blive værre.. NEJ!)

Jeg spurgte "over" eksperten om det var muligt at se en DVD tilsluttet direkte til Philips 32 PF 9986.. Og om de måske havde en DVD afspiller med DVI udgang.. "Over" eksperten svarede.. Øhh.. Øhh.. DVI..? Mener du digital..? Ja, svarede jeg, digital overførelse af billedet så man slipper for at have digital til analog og analog til digital konvertering inde i billedets signalvej... Nu så de begge, meget forvirret ud (de lignede faktisk slet ikke eksperter, hvis i spørger mig..) Så svarede "over" eksperten.. DVI bruger man da kun til videokameraer..

Jeg svarede nej.. For eksempel så har dette Philips jo en DVI indgang, så man kan tilslutte en DVD med DVI udgang.. Han svarede.. Øhh..

Det endte op med, at de ikke lige kunne tilslutte en DVD... Jeg sagde tak for hjælpen (høflig som jeg er (ude i det virkelige liv)).

Men hvilken hjælp var det nu lige jeg havde fået? Ingen! Absolut ingen hjælp! Måske Expert skulle skifte navn til "amatør"..?

Pointen er, at Hi-Fi klubben trods alt er klasser over den elendige service man oplever hos de "normale" radio forhandlere..

Har nogen af jer andre haft lignende "sjove" oplevelser ude hos nogle af eksperterne fra radiobranchen..?

Mvh

Kim      

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 September 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Jeps, i El-giganten - skulle kigge på det hersens vældige tv Philips 9308, for at få demonstreret om første generation af Pixelplus rent faktisk kunne stå godt. DVD´en bliver sat til at køre og billedet er stadig forfærdeligt, hvilket jeg naturligvis brokker mig over (indstillingerne havde jeg sat op så de stod som de skulle), og derefter siger ekspesienten at jeg trods alt skal tænke på at de har ret dårlige antenneforhold derude, hvorefter jeg siger "Hallo, makker - det er en dvd der står og kører". Han blev ildrød i hovedet og smuttede med det samme!

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 September 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Giver dig ret... HIFI Klubben er bedre end dette... (hørte I det folkens...?? Ros fra mig til HFK).

Jeg vil dog stadig påstå, at der er masser af butikker der er LANGT bedre end HFK. Eks. min favorit Tapeconnection. I HFK er der nogle af de gode gamle fyre, som vitterligt ved noget om sagerne. Men desværre kommer der flere og flere unge handelsskole drenge der intet aner, og i realiteten lige så godt kunne stå i en tøjbutik. Sådan er det IKKE hos TC. Her støder man ikke på sådan en popdreng, og mentaliteten er i det hele taget en anden.

I forbindelse med de ukompetente sælgere hos El-Giganten og Ekspert vil jeg sige, at jeg faktisk ser en lille positiv ting... de indrømmer blankt at de intet aner om sagerne. Det gør man ikke hos HFK. Her snakker man bare videre med selvsikker stemme, også selvom man intet aner... så fyrer man bare noget ævl af.

Forstår i øvrigt ikke helt.... HFK påstår at være de bedste. De påstår også at de altid sætter priserne ned når de overtager et mærke. Hvorfor er det så de IKKE tør tage en fair konkurrence, hvor andre butkker får lov at forhandle samme produkter??? Hvorfor vil de være eneforhandlere?? Kunne det være for at det ikke er så let at gennemskue deres produkter og prissætningen???

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 September 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Ronin: Glem ikke at ekspedienten tilsluttede et IXOS scartkabel og satte Gladiator på som demo.

Ja jeg ved det. Jeg har en god hukomelse.  For den historie glemmer man ikke.

Neeper:

Du har helt ret! Jeg forstår heller ikke hvorfor at nogle brugere mener at man skal sammenligne HFK med Fona osv.   Men efter at have læst en masse indlæg om folks erfaringer med hfk, må jeg sige at deres service går lidt i bølger. Det er åbenbart stor forskel på de forskellige hfk butikker. Jeg har intet at klage over i den lokale klub.

Dali glad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004
Sendt: 08 September 2004 kl. 06:25 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Giver dig ret... HIFI Klubben er bedre end dette... (hørte I det folkens...?? Ros fra mig til HFK).

Jeg vil dog stadig påstå, at der er masser af butikker der er LANGT bedre end HFK. Eks. min favorit Tapeconnection. I HFK er der nogle af de gode gamle fyre, som vitterligt ved noget om sagerne. Men desværre kommer der flere og flere unge handelsskole drenge der intet aner, og i realiteten lige så godt kunne stå i en tøjbutik. Sådan er det IKKE hos TC. Her støder man ikke på sådan en popdreng, og mentaliteten er i det hele taget en anden.

Ikke for at gøre mig klog på noget jeg ikke ved noget om, men jeg har hørt at det netop VAR(er?) de studerende der arbejder for klubben der er deres styrke, det var(er?) typisk nørder der arbejder der fordi de kan lide at arbejde med det (lønnen skulle være elendig, så der er kun lysten tilbage til at drive dem)

I forbindelse med de ukompetente sælgere hos El-Giganten og Ekspert vil jeg sige, at jeg faktisk ser en lille positiv ting... de indrømmer blankt at de intet aner om sagerne. Det gør man ikke hos HFK. Her snakker man bare videre med selvsikker stemme, også selvom man intet aner... så fyrer man bare noget ævl af.

Det er muligt at folk med din indsigt (og forhåbentligt min om et par år ) kan få en af klubbens sælgere til at virke uvidende, men de oplevelser jeg har har haft ( i Aalborg) har været en stor viden, og en stor lyst til at hjælpe en begynder som mig igang med noget der seriøst sparker røv til hvad der sælges som mainstream. Jeg tror at det måske er dine forventninger der er for høje ? hvis sælgerne var nogle nørder det kun kunne tale på et sprog hvor du følte dig hjemme, ville de ikke kunne sælge til mig. Personligt vil jeg ALDRIG handle et sted hvor jeg føler mig underlegen i forhold til sælgeren.

Forstår i øvrigt ikke helt.... HFK påstår at være de bedste. De påstår også at de altid sætter priserne ned når de overtager et mærke. Hvorfor er det så de IKKE tør tage en fair konkurrence, hvor andre butkker får lov at forhandle samme produkter??? Hvorfor vil de være eneforhandlere?? Kunne det være for at det ikke er så let at gennemskue deres produkter og prissætningen???

Den generelle holdning til at de "snyder med prisen" kan jeg, selv om jeg virkelig prøver, ikke se holder. Nej du kan ganske vist ikke direkte sammenligne f.eks. en NAD T753 (som jeg købte) med en NAD T753 et andet sted, men der findes så mange andre, direkte sammenlignelige produkter. Jeg lyttede til noget Harman Kardon i min lokale expert, også til omkring 6000,-, noget Sony i en lille uafhængig butik (også ca. samme pris). Ud fra det kunne jeg rimeligt nemt danne mig et indtryk af hvad jeg ville købe, i mine øjne var/er NAD T753 "den billigste" af de 3 jeg lyttede til, altså den hvor jeg føler jeg fik mest for pengene.

Jeg synes mange antyder at de jo bare kan sætte prisen som de vil, men det passer jo ikke, NAD T753 er ikke SÅ meget bedere, så havde de f.eks. taget 8000,- for den, er jeg bestemt ikke sikker på jeg havde valgt den (kan jo kun gætte, har aldrig oplevet det) Så jeg kan ikke se hvor du mener der mangler konkurence ?

Kenneth

Til top Vis Dali glad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dali glad

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 September 2004 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

Hej Neeper

Hvor er det godt at hører hvor meget "expertice" du selv har, og det må da virkelig være dejlig at kunne gå ind alle de her forskellige steder og sætte dem på plads.

Købte du forresten noget, eller var det bare for at du skulle bevise hvor amatøragtige de var, og så i øvrigt spilde deres tid ?

Mvh Guffi________________

Alt under 100 kg er ikke kønsbestemt endnu

Til top Vis guffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guffi

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 September 2004 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

Nej netop... du kan ikke sammenligne et produkt fra HFK, med produkter af samme type fra andre butikker. Og hvorfor er det HFK er så bange for det?? Hvorfor SKAL det absolut være eneforhandling hos HFK?? Hvis de vitterligt havde i sinde at have de laveste priser, så ville der jo INTET skie ved, at andre også måtte forhandle deres produkter... alle ville jo købe hos HFK hvis de var billigst. Men det er de IKKE.

Se eks. Thule.... Her påstod man at have sænket priserne gevaldigt. Senere indrømmede en HFK-medarbejder at det faktisk kun var 2 produkter der var sat ned. Så viser det sig, at disse 2 produkter ikke engang er med i HFKs produktomtaler af Thule... med andre ord... man har sat 2 produkter ned, som ikke er i standardsortimentet. Resten kører med uændret pris. Min påstand er, at Thule indenfor en kort periode stiger væsentligt i pris. Ikke på en gang, men lige så stille. Sådan gik det ike a Thule var frit til salg fra diverse butikker. Og hvorfor?? Fordi der var fri konkurrence. Det er der ikke længere, og HFK kan prissætte som det passer dem.

Det der så er i det er, at Thule rent faktisk giver rigtig god valuta. En Thule forstærker til 5000,- vil nok kunne sammenlignes med mange forstærkere i prisklassen 7-8000,-. Og derfor kan HFK jo sagtens hæve prisen fra 5000,- til 6000,- eller 6500,-. Den vil stadig give god valuta. Og mange naive HFK-blændede kunder vil stadig se den som et godt køb, fordi den er bedre end andre produkter til samme pris på markedet. Fint nok... men hvorfor skule den stige tænker jeg..

Det er altså mit bud på udviklingen. Men HFK er gode til at kammuflere prisstigninger, så vær opmærksom.

Den historie med, at de unge studerende er klubbens styrke køber jeg ikke! Det er muligt at der ind imellem er en studerende der vitterligt er total HIFI-nørd og ved noget om sagerne. Men det gør de unge marte handelsskole drenge ikke. Der er der fordi det er blevet "smart" at handle i HFK. Og det er man SLET ikke i tvivl om når man ser dem!

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 08 September 2004 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Guffi skrev:

Hvor er det godt at hører hvor meget "expertice" du selv har, og det må da virkelig være dejlig at kunne gå ind alle de her forskellige steder og sætte dem på plads.

Købte du forresten noget, eller var det bare for at du skulle bevise hvor amatøragtige de var, og så i øvrigt spilde deres tid ?

Mvh Guffi________________

Hej Guffi

Ja, jeg mener jeg her 100 % styr på det her.. Jeg mener dog ikke det var dejligt at kunne gå ind i de her forretninger og sætte dem på plads.. Jeg kom faktisk, fordi jeg seriøst er interesseret i det produkt de har.. Men da det var 100 % umuligt at få en demo af produktet, så måtte jeg jo gå igen.. Skulle jeg købe noget, som jeg ikke har set kvaliteten at..?

Det svare jo lidt til, at jeg går ned til en bilforhandler og vil købe en bil..

Mig: Dav, jeg vil godt se på denne bil.. Sælgeren: Ja, så`gerne.. Det er en god bil.. Mig: Hvilken motor ligger der i den..?  Sælgeren: Øhh.. ja.. Øhh.. Mig: Er det en diesel, eller benzin..? Sælgeren: Øhh.. Øhh.. Det er ikke vigtigt.. Den køre rigtigt godt.. Det er den bedste bil i verden... Og du kan få en prøvetur her ude bag ved på vores græsplæne.. 

Kan du forklare mig hvorfor jeg skulle købe noget af nogen, som absolut ingen ting ved om det de sælger..? Eller i det mindste få en demo af produktets kvaliteter..

Så nej. Jeg købte ikke noget.. Og det vil jeg da også på det kraftigste anbefale alle andre at holde sig fra..

Faktisk var der nogen som var ved at smide 30 - 40 efter en plasma i EL Giganten.. Og det sælgeren var ved at sælge dem, var helt sikkert ikke det bedste i pris lejet.. Men som eneste parameter de har styr på i de forretninger, så har det jo nok været den de tjente mest på..

De tager røven på folk!

Mvh Kim

PS: (til guffi) Arbejder du i en af de butikker jeg var inde i..? 

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 September 2004 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Husk dog på, at EL-Giganten giver prisgaranti og 30 dages returret (også selvom prouktet har været afprøvet hjemme). Hvorfor giver HFK ingen af delene?? Tør de ikke?? EL-Giganten plejer i øvrigt at være god for en hurtig handel med seriøse rabatter..... Det gør de i hvertfald i Århus.

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 September 2004 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

30 dages er jo ikke gratis for dig som kunde

jeg vil hellere alle betaler samme pris end at nogen betaler mere/mindre end

andre,jeg er iskold over returet hvad skal du bruge det til?bedre at købe rigtigt

første gang end at prøve 10 forskellige før man finder det rigtige.er der nogle

der gider købe et tv et sted hvor demofacilliteterne er elendige og tv'et ikke

engang er indstillet ordenligt?jeg ved godt mit syn på service ikke harmonerer

med så mange andres men vi er alle forskellige

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 08 September 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Nej netop... du kan ikke sammenligne et produkt fra HFK, med produkter af samme type fra andre butikker. Og hvorfor er det HFK er så bange for det?? Hvorfor SKAL det absolut være eneforhandling hos HFK?? Hvis de vitterligt havde i sinde at have de laveste priser, så ville der jo INTET skie ved, at andre også måtte forhandle deres produkter... alle ville jo købe hos HFK hvis de var billigst. Men det er de IKKE.

Det er jo en del af deres strategi at kunderne skal kæde specifikke mærker sammen med hifiklubben og omvendt. Ganske klogt, synes jeg da.

Se eks. Thule.... Her påstod man at have sænket priserne gevaldigt. Senere indrømmede en HFK-medarbejder at det faktisk kun var 2 produkter der var sat ned. Så viser det sig, at disse 2 produkter ikke engang er med i HFKs produktomtaler af Thule... med andre ord... man har sat 2 produkter ned, som ikke er i standardsortimentet. Resten kører med uændret pris. Min påstand er, at Thule indenfor en kort periode stiger væsentligt i pris. Ikke på en gang, men lige så stille. Sådan gik det ike a Thule var frit til salg fra diverse butikker. Og hvorfor?? Fordi der var fri konkurrence. Det er der ikke længere, og HFK kan prissætte som det passer dem.

Det tror jeg faktisk ikke. Her påde sidste er priserne på både Denon, NAD og Tact faldet meget! Hvorfor skulle de så lade Thule så stige!

Det der så er i det er, at Thule rent faktisk giver rigtig god valuta. En Thule forstærker til 5000,- vil nok kunne sammenlignes med mange forstærkere i prisklassen 7-8000,-. Og derfor kan HFK jo sagtens hæve prisen fra 5000,- til 6000,- eller 6500,-. Den vil stadig give god valuta. Og mange naive HFK-blændede kunder vil stadig se den som et godt køb, fordi den er bedre end andre produkter til samme pris på markedet. Fint nok... men hvorfor skule den stige tænker jeg..

Det er altså mit bud på udviklingen. Men HFK er gode til at kammuflere prisstigninger, så vær opmærksom.

Den historie med, at de unge studerende er klubbens styrke køber jeg ikke! Det er muligt at der ind imellem er en studerende der vitterligt er total HIFI-nørd og ved noget om sagerne. Men det gør de unge marte handelsskole drenge ikke. Der er der fordi det er blevet "smart" at handle i HFK. Og det er man SLET ikke i tvivl om når man ser dem!

Hmm, jeg skal ikke kunne sige om det er blevet "smart" at handle i Hifiklubben. De har da mange produkter som er "smarte" eks. fladskærme osv. så der er måske noget om det

I Aalborg har jeg altid fået seriøs behandling af voksne til middelaldrende mænd.
Jeg har aldrig manglet kompetence i Hifiklubben. Jeg tror simpelthen at din holdning til Hifiklubben kommer af at du selv er ekspert, og selvfølgelig er alle ekpedienter i Hifiklubben ikke på dit niveau.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 08 September 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Anders_K skrev:
Jeg tror simpelthen at din holdning til Hifiklubben kommer af at du selv er ekspert, og selvfølgelig er alle ekpedienter i Hifiklubben ikke på dit niveau.

og så lige et

men må også lige nævne at jeg har meget blandede oplevelser af hifi klubben, mange gode, men de ligger nok år tilbage og mange dårlige

så jeg vil nu nok mene at ekspertisen er generelt set faldende, hvilket er en kedelig tendens.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

spinner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Sendt: 08 September 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Angrebene på HFK's kompetance er ofte fordi folk sammenligner dem for meget med hvad de var for 20 år siden.

Dengang VAR det deciderede Hi-Fi nørder som arbejdede der og det var oftest "hobby" folk som sikkert arbejdede for peber-nødder. (iøvrigt åbnede de vistnok først kl.14 dengang !) Idag er det en lidt anden type folk som er ansat og HFK's koncept er også ændret en smule. Selvom der stadig er "nørder" imellem dem så er der altså også nyere unge folk som er "under oplæring". Interessen mangler sjældent men erfaring og Hi-Fi kompetance er altså ikke altid noget som bare kommer over natten..... ALLE skal lige lære et fag før de bliver "eksperter" og jeg er ret sikker på at ALLE Hi-Fi Klubber har minimum én ansat som VIRKELIG ved hvad han snakker om og hvis man så har "avancerede" spørgsmål, så må man jo bare snakke med ham.

Jeg har ihvertfald aldrig stillet et spørgsmål til dem som de ikke har kunnet svare på.

/Spinner

Til top Vis spinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spinner

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 September 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Husk dog på, at EL-Giganten giver prisgaranti og 30 dages returret (også selvom prouktet har været afprøvet hjemme). Hvorfor giver HFK ingen af delene?? Tør de ikke?? EL-Giganten plejer i øvrigt at være god for en hurtig handel med seriøse rabatter..... Det gør de i hvertfald i Århus.

det kræver enten en god aftale med din leverandør, om at han tager varen retur, eller at du bryder loven hvis varen skal sælges igen. Fordi man iflg. loven ikke må sælge en brugt vare, som værende ny. og et fjernsyn der har været ude hos en kunde i fx 10dage er brugt og ikke ny. Derfor skal butikken gøre den næste kunde opmærksom på at varen er brugt, og de fleste vil så have et afslag.
Men jeg ved da godt, at der er mange butikker der sælger varer der har været ude hos andre kunder, uden at man bliver gjort opmærksom på det.

Ideen med returret kan jeg godt lide, men som music4all nævner, så er det vigtigt med ordentlig service/demo, og en sælger der kan fortælle en masse om produktet så du køber det rigtige første gang.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 08 September 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Kanon, skal vi så komme med eksempler på tre uvidende ekspedienter i hifiklubben vi er løbet ind i ? måske ligefrem ham der påstod at deres rega planar 3 er p25 overlegen ? (vælger at tro han er dum fremfor uærlig)

Ligemeget hvilken kæde man handler i, er der altid nogen der ved mere (eller mindre) end andre !

Kan da os komme med (alt for mange) eksempler på ansatte i "supermarkederne" der ikke aner hvad dvi er, eller sacd/dvd-audio, Component, men gladeligt reklamere for progresiv scan (uden at ane hvad det betyder) osv.

og som mange har sagt, kvaliteten af de opsatte skærme er forbavsende ringe, man kan tydeligt se de bliver pakket ud af kassen smidt op, sat til en united dvd med scart kabel til 50 kr og så lige smidt en animeret film på.. ser ok ud på omkring 15 meters afstand

Pointen er at (fritids/deltids) ekspidienterne ofte er nye, og de første par måneder lære de mere af kunderne end omvendt.

Og kan vi egentlig forvente at de skal kunne rådgive os eller forklare os de tekniske termer ? de er der for at sælge og hjælpe dem der skal have hjælp, med at finde ud af hvad der passer bedst til dem..

neeper hvis jeg overvejede et produkt og ku se at det var sat til af l**t, så havde jeg spurgt om vi ik lige kunne prøve at skifte lidt ud på kabler og signal !  

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 08 September 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Såvidt jeg erindrer er det ikke mange år siden at Hifiklubben restrukturerede og lugede ud blandt forhandlerne.

Man kan jo gisne om hvorfor - Et bud kunne være, at nogle steder var hifi-nørderne ude af stand til at kommunikere med almindelige mennesker (til trods for deres store viden). Den modsatte grøft - sælgerne, der ikke ved et klap om hifi, men kender mekanismerne bag et dækningsbidrag - er heller ikke optimalt.

Så lad os da bare være glade for at der stadig er nogle steder i Dannevang, der stadig forhandler hifi.

Er vi ikke tilfredse med produkterne, produkt/pris-forholdet eller betjeningen, kan vi jo bare stemme med pengepungen - det er et ganske populært sprog.

Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 September 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Hej Neeper

Og undskyld ventetiden, jeg måtte lige ind og træne lidt.

Nej der må jeg desvære skuffe dig, jeg arbejder ikke i en eller anden radioforretning, eller hifibutik for den sagt skyld.

Det lød i mine øre som om, at nu skulle du satme lige ind og overbevise dem der i de forskellige radioforetninger om, at de ikke har forstand, på det som de sælger, og det har de sku da heller ikke mange gange, men så må man jo bare blive væk hvis man ikke kan lide lugten.

Selvfølgelig skal du da ikke handle et sted som du ikke syntes, du får tilstrækkelig betjening, eller hvor de ikke ved nok om tingene, der er vi da enige,men igen så må man finde et andet sted og så er den skid slået.

Når vi så snakker demo af grej, tror du så du vil kunne skaffe et sæt Tara Labs Air One højttalerkabler på 2 * 3 mtr. samt 2 sæt balanceret signalkabler på 1 mtr, også fra Tara Labs Air One, som jeg vil kunne teste på mit eget hifi, fra HFK ?  Jeg tvivler, men du er velkommen til at prøve. Derimod kan jeg til hver en tid kontakte Henrik Jacobsen i FONA ( tidligere Fredgård i Århus ), om at låne grej  eller kabler med hjem, og jeg skal ikke engang betale for dem, ( Flink mand ham Henrik). Jeg kan til hver en tid gå ind i EXPERT i Silkeborg og låne grej eller deres store kabelkuffert med hjem, også uden der skal lægges en krone, og sådan har det været fra første gang jeg satte mine ben i de her butikker. Generelt er deres viden om tingene også tilstrækkelig, man kan selvfølgelig altid have en anden mening om lyden, men det er jo en helt anden snak.

Mvh Guffi___________

Alt under 100 kg er ikke kønsbestemt endnu.

Til top Vis guffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guffi

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 08 September 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

mener også lydspecialisten engang havde en kabelkuffert til udlån mod

depositum,udmærket service,og sådan en kuffert kan vel ikke koste alverden

(-50k)tror nok de penge ku tjene sig ind igen når folk så køber dyrere(bedre?)

kabler.måske de stadig har kufferten? ved jeg ikke

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 08 September 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
[QUOTE=Hurtig] det kræver enten en god aftale med din leverandør, om at han tager varen retur, eller at du bryder loven hvis varen skal sælges igen. Fordi man iflg. loven ikke må sælge en brugt vare, som værende ny. og et fjernsyn der har været ude hos en kunde i fx 10dage er brugt og ikke ny. Derfor skal butikken gøre den næste kunde opmærksom på at varen er brugt, og de fleste vil så have et afslag.

Hvilket altså godt kan lade sig gøre uden at bryde loven. Hvorvidt returret koster penge i den store sammenhæng eller ej, det er ikke så simpelt et spørgsmål at svare på. Isoleret set mister butikken penge på at give demorabat for at sælge varen igen, men hvis det betyder at man får flere handler i hus fordi folk føler sig mere trygge, så kan den udgift i sidste ende måske være godt givet ud.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 08 September 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev: neeper hvis jeg overvejede et produkt og ku se at det var sat til af l**t, så havde jeg spurgt om vi ik lige kunne prøve at skifte lidt ud på kabler og signal ! 

Det var jo også det jeg spurgte om.. Begge steder (læs mit første indlæg). Men det kunne jo ikke lade sig gøre! De ville ikke sælge noget!

Og som guffi skrev: Købte du forresten noget, eller var det bare for at du skulle bevise hvor amatøragtige de var, og så i øvrigt spilde deres tid ?

Spilde deres tid..? Jeg tror faktisk nok det var dem som spildte min tid.. Efter som de jo på ingen måde var interesseret i at sælge noget.. Jeg undrede mig faktisk over hvorfor de i det hele taget var der..

Mvh

Kim 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes