Forfatter |
|
BuhlSvenne Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 02 November 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj
Jeg står og skal ud og fyre lidt penge af, og kan se der er mange penge og spare på vare (Fjernsyn) bestilt i Tyskland. - Og jeg går ud fra der ikke er noget i den Danske lovgivning der forbyder dette.
Nogen af jer der har erfaringer med dette?
Hvordan fungere en evt garanti rep? - Er der nogle mærker der har danske service centre man kan indlevere til, frem for at sende varen syd på?
Postordre, eller hent selv?
- Findes der evt nogle konkurrence dygtige forhandlere i Flensborg, så man selv kan køre ned og hente varen.
Er der ellers noget i vejen for at bestille et fjernsyn med postordre? - De fleste forhandlere jeg har snakket med, kræver forud betaling til vare ud af landet. Har i nogle specifike forhandlere i har gode erfaringer med? (God som, den korrekte vare nåede frem til tiden og i god behold)
På forhånd tak.
|
Til top |
|
|
BuhlSvenne Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, se bare bort fra dette topic, måske skulle man lige læse før man spørger.
Tror jeg har fået svar på mine spørgsmål i nogle andre topic's
:D
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 02 November 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
BuhlSvenne skrev:
Halløj
Jeg står og skal ud og fyre lidt penge af, og kan se der er mange penge og spare på vare (Fjernsyn) bestilt i Tyskland. - Og jeg går ud fra der ikke er noget i den Danske lovgivning der forbyder dette.
Nej der er ingen der kan forbyde dig at handle i Tyskland. Og eftersom begge lande er medlemmer af EU, skal der heller ikke betales told / dansk moms af varen.
Nogen af jer der har erfaringer med dette?
Jeg har handlet i Tyskland masser af gange uden problemer af nogen art. Egentligt ville jeg da helst handle i Danmark, men desværre er mange varer alt for dyre herhjemme. Der er ofte store beløb at spare, ved at købe i udlandet.
Hvordan fungere en evt garanti rep? - Er der nogle mærker der har danske service centre man kan indlevere til, frem for at sende varen syd på?
Typisk skal man sende varen til reparation, der hvor man har købt den. Ved handel i udlandet, er det derfor vigtigt at gemme den originale emballage, i tilfælde af at man skal sende varen. Nogle enkelte mærker, f.eks. NEC, har en garanti, som dækker i hele EU, men det er vistnok atypisk.
Postordre, eller hent selv?
Up to you
- Findes der evt nogle konkurrence dygtige forhandlere i Flensborg, så man selv kan køre ned og hente varen.
Se denne tråd. Der nævnes masser af forhandlere lige syd for grænsen:
>http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15893&PN=1
Er der ellers noget i vejen for at bestille et fjernsyn med postordre? - De fleste forhandlere jeg har snakket med, kræver forud betaling til vare ud af landet. Har i nogle specifike forhandlere i har gode erfaringer med? (God som, den korrekte vare nåede frem til tiden og i god behold)
Personligt forudbetaler jeg aldrig. Hvis forhandleren er en svindler, eller hvis han går konkurs, mister du dine penge. Jeg plejer at søge efter billigste pris på:
http://www.guenstiger.de/ Herefter finder jeg en forhandler som sender på efterkrav. Dem der kræver forudbetaling, går jeg let og elegant udenom. Jeg betaler varen, når jeg får den og ikke før. Sådan gør man nemlig typisk her i det nordjyske, og det er ret smart. Så er der nemlig ingen der bliver snydt.
På forhånd tak. |
|
|
Håber du kan bruge mine svar til noget. Hvis det drejer sig om et TV, ville jeg nok vælge at hente det selv. Fragten koster sikkert ligeså meget, som benzin til bilen. Og så er det jo snart jul, så der er sikkert også andre ting, der kan betale sig at købe i tyskland __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
BuhlSvenne skrev:
Hmm, se bare bort fra dette topic, måske skulle man lige læse før man spørger.
Tror jeg har fået svar på mine spørgsmål i nogle andre topic's
:D |
|
|
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
BuhlSvenne Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Langt fra spildt :)
Jeg studser lige over det du skriver med moms, jeg har lige læst (i en anden tråd) folk er blevet opkrævet 25% moms nogle steder, ved nærmere eftertanke tror jeg måske jeg er blevet opkrævet 25% moms fra nierle.de men er ikke sikker.
Nogen der ved hvorfor nogle forhandlere opkræver dette, og andre ikke gør?
Kunne du evt tænke dig at lave en liste med de forhandlere du har handlet ved? - Gerne en note om du blev opkrævet moms eller ej?
|
Til top |
|
|
Inter Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 02 November 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
Sendt: 02 November 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med momsen er hvis den udenlandske butik sælger varer for over et bestemt beløb til dk, så skal de opkræve dansk moms. Det er dog langt fra alle forhandlere der overholder dette, da det er utroligt svært at admistrere for regeringen. Du kan jo altid skrive en mail til dem inden du bestiller, og så spørge. __________________ Mit Setup
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2004 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har handlet hos www.digitalo.de
og hos www.cyberport.de
De havde de varer jeg skulle bruge, og ville sende på efterkrav. Per Ejvind forudbetaler jo ikke
Jeg skulle kun betale tysk moms. Ellers havde jeg handlet et andet sted. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2004 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
rvu84 skrev:
Det med momsen er hvis den udenlandske butik sælger varer for over et bestemt beløb til dk, så skal de opkræve dansk moms. Det er dog langt fra alle forhandlere der overholder dette, da det er utroligt svært at admistrere for regeringen. Du kan jo altid skrive en mail til dem inden du bestiller, og så spørge. |
|
|
Yeps, det er rigtigt, men når man handler i en webshop, kan man jo se det samlede beløb, inden man vælger betalingsmetode. Man kan således omgående se om der bliver lagt ekstra oveni prisen. Hvis der gør det, så find en anden forhandler, der endnu ikke har så stor omsætning, at han skal sælge varerne med dansk moms.
Iøvrigt er det jo ikke 25% ekstra, der risikerer at komme oveni prisen, men derimod kun differencen mellem den danske og tyske moms, men det er selvfølgeligt også slemt nok. Den tyske moms slipper man jo ikke for at betale. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|