Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 13:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hifiklubben i Hillerød (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Er jeg den eneste der her inde for det sidste stykke tid har haft dårlig erfaring med sælgerne i denne afdeling af Hifiklubben??
Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter

2FAST4U
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 November 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Kender ikke lige den angivne forretning, men kan bekræfte at det samme er gældende i Odense.

Havde min NAD T753 reciever til rep. (efter 3 mdr.) da den ene højttaler faldt ud periodisk. Han kiggede mistroisk på mig og spørger om jeg har sat begge højttalerledninger i. 

Prøver at forklare sælgeren at jeg skal have gæster 3 uger senere og jeg MEGET gerne vil have min reciever til at spille inden da. Derefter spurgte jeg om det var muligt at låne en reserve, idet jeg ikke mente at helt nyt udstyr kan gå i stykker ved at stå stille.

Det kunne jeg i hvert til fald ikke.

Fik den så tilbage fra rep. for 14 dage siden og har lige opdaget den stadig falder periodisk ud. Ved godt det ikke er sælgeren der har repareret den.

Nu kan jeg så PÅ CYKEL endnu en gang gå den lange vej (2 km.)med den tunge reciever. Men denne gang kommer de sgu til at låne mig en anden imens eller udlevere en ny. nå.

Men for lige at komme tilbage til tråden, bør det nævnes at jeg på det sidste har hørt meget skidt om det. Godt vi har KT-radio istedet.  De er også til at handle med...

Til top Vis 2FAST4U's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2FAST4U

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 05 November 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

tja.. har på det sidste haft gode oplevelser med HFK odense.. venligt personale, også selvom man starter med at sige at man kun er kommet for at kigge/lytte, og ikke er interesseret i at købe noget..

Hvis jeg stod i den butik, og der kom en kunde ind med de "symptomer", ville jeg da også spørge om du havde sat højttalerkablet ordentligt i. Der er faktisk folk der ikke kan finde ud af det.. hvor komisk det så end må være..

uheldigt at de ikke har repareret din forstærker.. desværre er det jo periodisk, og mange værksteder har det med kun at teste produkterne een gang.. det oplevede jeg med min pc, det tog 3 besøg hos samme reparatør før han gav mig ret. Jeg håber ikke du skal ud i det samme.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Min dårlige oplevelse ligger i at jeg er på jagt efter nye højttalere.

Den ene sælger var en ældre højt råbene fyr, som havde en eller anden ide om at det jeg tænkte på af valg af nye højttalere var ganske uinteresant og svarede mig ret meget imod. Da jeg samtidig også snakkede lidt om at bytte forstærker siden ud med andet var svaret ikke "hvad" men hvorfor dog det da den forstærker jeg havde sagtens ville kunne holde de næste 20 år. Jeg er da ligeglad med om mit udstyr kan holde de næste 20 år, for inden for den tidsramme har jeg da mindst nået at skifte en 6-7 gange.

Den anden snakkede lidt mere dæmpet, men var også dybt uenig i hvad jeg havde tænkt på af højttalere (Concept serien). Han var mere intereseret i at sælge mig en eller anden Nautilus serie. Og var efter min mening ikke særlig godt inde i hvilke højttalere han havde liggende. Sagde nogle meget sjove ting om B&W CM6, jeg ikke kunne få til at passe.

Og så den lidt sjove, for idet jeg skulle til at forlade butikken, skulle den ældre sælger lige fremvise et sæt Dali Hellicon 400, for et ældre ægtepar, som var kommet frem til at de gerne ville udskifte deres 20 år gamle højttalere. Højttalerne blev kørt op som værende noget utroligt fint, flotte og jeg skal komme efter dig, det ene og det andet. De lød da også utrolig fint (måtte jo lige hører med). De lød jo skide godt, og det ældre ægtepar syntes vist også det samme. Men jeg vil da mene at han måske også burde fortælle lidt om hvad der lå bag højttalerne. En klasse A forstærker til de 40.000 kr. Kabler for en 15.000 kr. Og en afspiller til de 7500 kr. Hvis han menere at det ikke betyder noget for lydkvaliten, ja så føler jeg mig lidt dum, med noget af det jeg ligger inde med.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 05 November 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

lyder som en ret uheldig sammensætning af personale i den butik.. kedeligt at høre om.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Hvis jeg stod i den butik, og der kom en kunde ind med de "symptomer", ville jeg da også spørge om du havde sat højttalerkablet ordentligt i. Der er faktisk folk der ikke kan finde ud af det.. hvor komisk det så end må være..

Den med højttalerkablerne, har jeg halvt lavet. Det ene sæt højttaler kabler faldt ud af min forstærker, grundet dårlige bananer, mens jeg var i bad. Der kom lige pludselig sort røg op af en 14 dage gammel Cayin 252B forstærker. Godt jeg fik lavet den plus-forsikring.

Man kan nok ikke komme uden om at man altid har chancen for at støde ind i de her forbandet sælgere, som man ikke kan li. Men det gælder jo som sådan alle butikker.

Tech Show
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 November 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Det lyder ikke for heldigt.

Mht. periodisk fejl. Hvis man oplyser i sin fejl beskrivelse at man har oplevet det sker periodisk, så må det sku været reperatørens ansvar at forholde sig til fejlbeskrivelsen og bearbejde problemet efter det som er oplyst. Samt måske selv danne sig nogle indtryk når han sidder med elektronikken. Så nytter det ikke noget man på en periodisk fejl bare lige sætter strøm til, spiller 5min og så konstaterer det virker. Det er MEGET uprofessionelt efter min mening.

Jeg har været ansat som kvalitetstekniker tidligere, inden for computerstyret elektronik, hvis vi fik en periodisk fejl melding, og så reperarede på fejlen, så lod vi den stå og køre i aktion i min. 24 timer. Det mener jeg også man må gøre i ovenstående tilfælde, men det er jo bare min mening

Morten Ford
Technical Designer
Til top Vis Tech Show's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tech Show

2FAST4U
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Sendt: 06 November 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Tech Show skrev:

Mht. periodisk fejl. Hvis man oplyser i sin fejl beskrivelse at man har oplevet det sker periodisk, så må det sku været reperatørens ansvar at forholde sig til fejlbeskrivelsen og bearbejde problemet efter det som er oplyst. Samt måske selv danne sig nogle indtryk når han sidder med elektronikken. Så nytter det ikke noget man på en periodisk fejl bare lige sætter strøm til, spiller 5min og så konstaterer det virker. Det er MEGET uprofessionelt efter min mening.

Det sjove er netop at jeg fik en rep. faktura hvorpå der er noteret at problemet er fundet og lavet. Løse forbindelser indeni forstærkeren. De må godt nok sidde løst hvis der allerede er rystet nogen nye løs

Til top Vis 2FAST4U's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2FAST4U

JensHi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 November 2004 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nyligt været i HIFI-klubben i Lyngby. Og jeg må sige at jeg heller ikke just følte mig velkommen. Jeg sagde at jeg bare lige ville se på nogle højttalere til mit surround-anlæg jeg har villet opgradere. Men han ville bare ikke lade mig være selvom jeg sagde jeg gerne selv vil kigge..

Ellers synes jeg bare de virker så arrogante. Det har jeg også hørt fra andre..

Men det kan jo være jeg/de bare har ramt en dårlig dag...

Men jeg endte med at købe mine højttalere hos Hjemmebiografen - det har jeg bestemt ikke fortrudt..

Til top Vis JensHi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensHi

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 November 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Hmmm... Jeg synes ikke helt at kunne genkende de eksempler beskrevet her, men jo lidt smarte kan de sælgere da godt være en gang i mellem. Var her forleden ude at se på anlæg (fladskærm+surround) med de gamle i hifiklubben Lyngby og til trods for at der var rygende travlt og vi ikke havde ringet og bestilt tid før, fik vi da alligevel hele 45 min.'s venlig betjening og fremvisning.  

Var i Helsingør for ca. 2 måneder siden og havde et par timer hvor jeg ikke skulle noget, så jeg gik ind i den lokale HFK for at se på fladskærm til de gamle. Selvom jeg fortalte sælgeren, at jeg kun skulle spendere lidt tid og ikke havde planer om at købe i Helsingør, men derimod i Lyngby, fik jeg alligevel en super betjening. Nåede også at bruge rigtig lang tid på at se/høre på rørforstærkere, snakke om "vinylens genopstandelse" og så lige et lyt på nogle af deres højttalere. Det skyldes dog nok mest at der ikke var andre i butikken, men alligevel, hvor oplever man ellers den slags efterhånden?

Har dog også haft en øv oplevelse med en smartass sælger i HFK Åboulevarden, kbh, og ligeså hos kt i kbh, ligesom jeg også der har oplevet fremragende service. 

Måske de generelt har lidt mere travt i HFK og det en gang i mellem går ud over deres service???

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 08 November 2004 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

KRIKSTAR skrev:

Var i Helsingør for ca. 2 måneder siden og havde et par timer hvor jeg ikke skulle noget, så jeg gik ind i den lokale HFK for at se på fladskærm til de gamle. Selvom jeg fortalte sælgeren, at jeg kun skulle spendere lidt tid og ikke havde planer om at købe i Helsingør, men derimod i Lyngby, fik jeg alligevel en super betjening. Nåede også at bruge rigtig lang tid på at se/høre på rørforstærkere, snakke om "vinylens genopstandelse" og så lige et lyt på nogle af deres højttalere. Det skyldes dog nok mest at der ikke var andre i butikken, men alligevel, hvor oplever man ellers den slags efterhånden?

Helt enig!

Jeg bor selv i Helsingør og har været i den lokale afdeling mange gange og der er super betjening hver gang.

Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

I hifiklubben i Helsingør, har jeg også altid fået fed betjening. De hilser ligefrem på mig, når jeg bare går forbi. Har måske tilbragt lidt meget tid der inde efterhånden.

Åboulevarden, har jeg også haft nogle uheldige møder med.

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 09 November 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Saunter skrev:

I hifiklubben i Helsingør, har jeg også altid fået fed betjening. De hilser ligefrem på mig, når jeg bare går forbi. Har måske tilbragt lidt meget tid der inde efterhånden.

Åboulevarden, har jeg også haft nogle uheldige møder med.

Jeg har kun de bedste erfaringer med HFK på Åboulevarden. HFK i Slagelse er i øvrigt også rigtig fin.

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 November 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Hvorfor gå i HiFi Klubben ?

Har de noget at byde på ?

De har åbenbart noget møg personale, og der er masser af andre gode HiFi butikker rundt omkring.

Jeg kan personligt ikke lide HiFi Klubben, jeg syntes de er nogle snobber, for nogle år tilbage skulle jeg have noget HiFi grej, jeg havde hos Total Radio i Århus hørt på noget Marantz, det sagde jeg til idioten i HiFi klubben og magen til l**t kunne man da ikke købe, ca. 1 års tid efter ( jeg købte Marantz ) var jeg igen inde i HiFi Klubben og hvad stod der der Marantz og nu var det jo noget af det bedste man kunne købe, og ja hvem var det der sagde det selv samme fjols som for kun 1 år siden sagde at det var det værste l**t.

Jeg har oplevet det samme med Thule, da HiFi Klubben ikke havde det, der kunne det knapt nok spille, og jeg i dag er det noget af det bedste man kan købe.

Det er sjovt som alting bliver bedre bare ved at blive forhandlet af HiFi Klubben

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 09 November 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

De har åbenbart noget møg personale, og der er masser af andre gode HiFi butikker rundt omkring.

Jeg kan personligt ikke lide HiFi Klubben, jeg syntes de er nogle snobber, for nogle år tilbage skulle jeg have noget HiFi grej, jeg havde hos Total Radio i Århus hørt på noget Marantz, det sagde jeg til idioten i HiFi klubben og magen til l**t kunne man da ikke købe, ca. 1 års tid efter ( jeg købte Marantz ) var jeg igen inde i HiFi Klubben og hvad stod der der Marantz og nu var det jo noget af det bedste man kunne købe, og ja hvem var det der sagde det selv samme fjols som for kun 1 år siden sagde at det var det værste l**t.

Jeg har oplevet det samme med Thule, da HiFi Klubben ikke havde det, der kunne det knapt nok spille, og jeg i dag er det noget af det bedste man kan købe.

Det er sjovt som alting bliver bedre bare ved at blive forhandlet af HiFi Klubben

At købe i Hifi-klubben er for mig ikke evigt saliggørende. Men de har haft nogle af de ting, jeg har efterspurgt, og jeg har som sagt fået god betjening. Og det er i sidste ende det, der gør, at jeg en gang imellem vender tilbage til HFK.

Og det er vel lige så naturligt at du ikke vender tilbage til HFK, hvis du har fået en dårlig betjening.

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 November 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

flemming38 skrev:
Jean M Jarre skrev:

At købe i Hifi-klubben er for mig ikke evigt saliggørende. Men de har haft nogle af de ting, jeg har efterspurgt, og jeg har som sagt fået god betjening. Og det er i sidste ende det, der gør, at jeg en gang imellem vender tilbage til HFK.

Og det er vel lige så naturligt at du ikke vender tilbage til HFK, hvis du har fået en dårlig betjening.

Du har ret, havde jeg fået en posetiv oplevelse, kunne det jo være jeg var vendt tilbage.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 November 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

har selv haft halv dårlige erfaringer med netop hillerød afdelingen ham som er der en del er meget hurtig og næsten lidt halv sur at hører på. men jeg var der igen idag d. 10/11-04 og der var en flink ung mand som vist nok var elev han havde styr på det meste og var frem for alt utrolig flink, ærlig og høflig. så det ser ud til at vi går lysere tider i møde i Hillerød.

Nicolai

Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 November 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Goddammit, så skal vi til at ha´ den diskution omkring HK igen!

Min egen erfaring med dem er både gode og dårlige.

På åbouldevarden fik jeg extremt dårlig service og behandling, sælger ville kun sælge mig det dyreste han havde.

I lyngby har de 2 rigtig dygtige folk, hvorimod de 2-3 andre ikke ved meget omkring HiFi. Så når jeg handler i HK venter jeg pænt på den sælger jeg synes jeg får god behandling af, og jeg har ventet i 30 min en enkelt gang.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes