Forfatter |
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 08 August 2003 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek lige deres hjemmeside ud...
Her er stort set alt i CD, DVD, DVD-A, SACD osv. og priserne er ok... Superbit dvd'er til £ 9.99 stykket må siges at være billigt. De har langt flere titler end f.eks. cd-wow.com (både musik og film).
Eneste problem er at de ikke sender til Danmark, men til alle mulige andre lande som Norge, Sverige og Tyskland!!!
HVORFOR DET...!?! 
|
Til top |
|
|
Aerofan Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 08 August 2003 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bestilte engang fra dem, og fik denne mail:
"At the moment we can not supply to Denmark as customs have been stopping all orders. We are trying to resolve this situation soon. Sorry for any inconvenience caused. Any further queries please let us know"
Den mail fik jeg d. 21/8-2001, så de er åbenbart ikke for hurtige til at få løst problemet :-(
Prøv http://www.futureent.com/, de sender fragtfrit til Danmark :-)
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2003 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skrevet en mail til dem, og spurgt hvad problemet egentlig er... For der må da være en grund!?
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 08 August 2003 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er meget interesseret i at høre, hvilket svar du får! Har selv været ved at undersøge mht. køb af hardware i England, men har ikke fundet nogen butikker, der sender til DK endnu.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 08 August 2003 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aerofan skrev:
"At the moment we can not supply to Denmark as customs have been stopping all orders. We are trying to resolve this situation soon. Sorry for any inconvenience caused. Any further queries please let us know"
Den mail fik jeg d. 21/8-2001, så de er åbenbart ikke for hurtige til at få løst problemet :-(
|
|
|
Undskyld, men jeg kan kun finde 3 SACD'er på den side? Er det rigtigt?
Mvh.
|
Til top |
|
|
Aerofan Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 08 August 2003 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mugge skrev:
Aerofan skrev:
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Det skal nok passe... hvis jeg skal være helt ærlig, så har jeg kun bestilt dvd-film derfra. Jeg har nemlig hverken SACD, eller DVD-Audio afspiller, så det havde jeg ikke lagt mærke til. 
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2003 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mugge skrev:
Mvh.
|
|
|
Hvis man søger på sacd så får jeg 40 titler frem...!
Jeg skal nok skrive igen når/hvis jeg får svar fra dem.
|
Til top |
|
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 08 August 2003 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skal det være så surt at bo i DK? Har lige bestilt fra http://www.futureent.com/ og får følgende når man checker sin ordre status:
PLEASE NOTE: A new law has been passed in Denmark, which has caused some customers orders to be delayed by Danish Customs until they have contacted client's to pay taxes upon orders entering Denmark.
Unfortunately, as this is no fault of FutureEnt.com, we are unable to refund any charges you may incur.
However to help assist the transit of orders FutureEnt.com has now amended all invoices registering sales between you the client and ourselves, which seems to have solved the problem.
However, due to this new law, Danish Customs are stopping and checking all items entering Denmark causing long delays and sometimes taking up to 4-6 weeks to deliver, after the taxes have been paid. Therefore, we are unable to process any claims for missing post until 28 days has elapsed from date of dispatch.
All claims submitted within 28 days will be ignored and need to be resubmitted by you if you have still not received the items after 28 days have elapsed from date of dispatch, as these items are not lost.
This notice only applies to client's residing in Denmark!
NU MÅ ANDERS OG CO. SGU SNART TAGE SIG SAMMEN OG FORSTÅ, AT VI LEVER I EN VERDEN HVOR GLOBALISERINGEN ER KOMMET FOR AT BLIVE!!!
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
Sendt: 08 August 2003 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Mugge skrev:
Mvh.
|
|
|
Hvis man søger på sacd så får jeg 40 titler frem...!
Jeg skal nok skrive igen når/hvis jeg får svar fra dem.
|
|
|
Jeg mente nu http://www.futureent.com/
Mvh.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
Sendt: 08 August 2003 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buddy skrev:
Hvorfor skal det være så surt at bo i DK? Har lige bestilt fra http://www.futureent.com/ og får følgende når man checker sin ordre status:
PLEASE NOTE: A new law has been passed in Denmark, which has caused some customers orders to be delayed by Danish Customs until they have contacted client's to pay taxes upon orders entering Denmark.
Unfortunately, as this is no fault of FutureEnt.com, we are unable to refund any charges you may incur.
However to help assist the transit of orders FutureEnt.com has now amended all invoices registering sales between you the client and ourselves, which seems to have solved the problem.
However, due to this new law, Danish Customs are stopping and checking all items entering Denmark causing long delays and sometimes taking up to 4-6 weeks to deliver, after the taxes have been paid. Therefore, we are unable to process any claims for missing post until 28 days has elapsed from date of dispatch.
All claims submitted within 28 days will be ignored and need to be resubmitted by you if you have still not received the items after 28 days have elapsed from date of dispatch, as these items are not lost.
This notice only applies to client's residing in Denmark!
NU MÅ ANDERS OG CO. SGU SNART TAGE SIG SAMMEN OG FORSTÅ, AT VI LEVER I EN VERDEN HVOR GLOBALISERINGEN ER KOMMET FOR AT BLIVE!!!
|
|
|
Jeg tror mere det er Pia K. du skal gå efter, det er hende der er skampletten...
Mvh.
|
Til top |
|
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 08 August 2003 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Muligvis, men Anders og Co. har ansvaret lige nu.
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2003 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg lige undersøge lidt nærmere. Det lyder som noget, der er i strid med EU lovgivningen om varers fri bevægelighed nærmere bestemt Artikel 28 EF. Det er, som jeg umiddelbart læser det, en klar begrænsning af handelsfriheden, og dermed en overtrædelse af de regler, der gælder for det indre marked.
Det kommer dog selvfølgelig an på, hvad den omtalte lov præcist omhandler, så jeg vil lige prøve at se, om jeg kan få gravet den frem i morgen.
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2003 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så længe man handler indenfor EU må den danske stat ikke ligge ekstra afgift/moms osv. på varer købt i udlandet, og det kunne jeg heller ikke forestille mig de ville. I såfald ville de få verdens største skideballe af EU. Jeg har lige modtaget film fra både Tyskland og England og der har ikke været noget som helst med ekstra afgift eller forsinkelser. De kom faktisk før lovet!!!
Angående play.com, så har det heller ikke noget med sagen at gøre, for som Aerofan skriver, har han prøvet at bestille for 2 år siden uden resultat, mens man sagtens har kunne bestille fra andre engelsk bosatte virksomheder. (f.eks. cd-wow.com, futurent.net osv.)
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2003 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes lige jeg ville lade dig vide, at der før har været dansk lovgivning i strid med EF og EU lovgivning, så dit argument om at den danske stat nok ikke ville gøre det, kan ikke bruges til noget. Faktisk har der jo netop været snak om den øgede lovsjusk i Danmark igennem de sidste 10 år.
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2003 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
Synes lige jeg ville lade dig vide, at der før har været dansk lovgivning i strid med EF og EU lovgivning, så dit argument om at den danske stat nok ikke ville gøre det, kan ikke bruges til noget. Faktisk har der jo netop været snak om den øgede lovsjusk i Danmark igennem de sidste 10 år.
|
|
|
EU er oprettet i ånden om frihandel og ophævelse af toldmure osv. derfor virker det lidt fjernt for mig at den danske stat skulle tilbageholde og lægge ekstra afgifter på varer fra EU-lande. Det kan godt være vores fetaost er for hvid og agurkerne er lidt for krumme, men det er efter min mening en helt anden boldgade...!!!
Frankrig prøvede sin tid at forsinke udenlandske importvarer, ved at skulle "godkende" dem efter deres egen standard, med det formål at gøre det mindre attraktivt at handle i udlandet. B&O var involveret og blandt anklagerne der sendte dem for EU-domstolen. Det gav et kæmpe smæk over fingerne + bøde. Derfor ville det være komplet retarderet vist den danske stat skulle forsøge sig med et lignede nummer idag!
PS: Jeg har i dag modtaget 2 film fra hhv. Tyskland og England der har været 4 og 3 dage undervejs, og uden nogle ekstra omkostninger!
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 10 August 2003 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Så længe man handler indenfor EU må den danske stat ikke ligge ekstra afgift/moms osv. på varer købt i udlandet, og det kunne jeg heller ikke forestille mig de ville. I såfald ville de få verdens største skideballe af EU. Jeg har lige modtaget film fra både Tyskland og England og der har ikke været noget som helst med ekstra afgift eller forsinkelser. De kom faktisk før lovet!!!
Angående play.com, så har det heller ikke noget med sagen at gøre, for som Aerofan skriver, har han prøvet at bestille for 2 år siden uden resultat, mens man sagtens har kunne bestille fra andre engelsk bosatte virksomheder. (f.eks. cd-wow.com, futurent.net osv.) |
|
|
Faktisk er der en skummel dansk lov så siger noget i retningen af, at hvis en forretning har en årlig omsætning på over 280.000, så skal de opkræve 25% dansk moms - også selv om det er i et EU land.
Penge & Privat Økonomi havde for et par år siden en artikkel om denne lov og havde som eksempel Amazon.co.uk, hvor de opkræve 25% dansk moms.
Faktisk var det billigere at bestille fra USA eller fra en dyrere boghandel som ikke lagde de xtra moms penge oven i.....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 10 August 2003 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Frankrig prøvede sin tid at forsinke udenlandske importvarer, ved at skulle "godkende" dem efter deres egen standard, med det formål at gøre det mindre attraktivt at handle i udlandet. B&O var involveret og blandt anklagerne der sendte dem for EU-domstolen. Det gav et kæmpe smæk over fingerne + bøde./P] |
|
|
Nu er Franskmændene også verdens mest chauvinisktiske folkefærd  .
Jeg har i mit studiemiljø mødt franskmænd som ikke ville røre en Carlsberg eller Tuborg - næh nej - KUN fransk øl, vin, mad, biler m.m. Og hvis noget kommer fra England, USA eller Tyskland så er det bare noget l**t....
Og så er der den med deres kultur racistiske love - max 10% udenlandsk materiale i radio/tv...... SUK....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2003 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
EU er oprettet i ånden om frihandel og ophævelse af toldmure osv. derfor virker det lidt fjernt for mig at den danske stat skulle tilbageholde og lægge ekstra afgifter på varer fra EU-lande. Det kan godt være vores fetaost er for hvid og agurkerne er lidt for krumme, men det er efter min mening en helt anden boldgade...!!!
Frankrig prøvede sin tid at forsinke udenlandske importvarer, ved at skulle "godkende" dem efter deres egen standard, med det formål at gøre det mindre attraktivt at handle i udlandet. B&O var involveret og blandt anklagerne der sendte dem for EU-domstolen. Det gav et kæmpe smæk over fingerne + bøde. Derfor ville det være komplet retarderet vist den danske stat skulle forsøge sig med et lignede nummer idag!
PS: Jeg har i dag modtaget 2 film fra hhv. Tyskland og England der har været 4 og 3 dage undervejs, og uden nogle ekstra omkostninger!
|
|
|
For det første. EF blev oprettet med basis i princippet om varernes fri bevægelig altså Det Indre Marked. EU er en viderebygning på EF, men er som sådan indeholdende nogle helt andre værdier som fx. den monetære union og politisamarbejde. For det andet. Det er/har været love der var i strid med EF/EU lovgivning, og der har også været sager om det, hvor den danske stat tabte. Ingen grund til at diskutere det mere.
Mht. alle de gange du bliver ved med at skrive, at du lige har modtaget film, så viser det ikke noget om den aktuelle sag. Jeg handler også tit i England eller Tyskland, da det simpelthen er billgere. Har købt DVD film og medier, computer udstyr, bøger og alt muligt andet. Det ændre dog ikke på det faktum, at jeg fx stadig ikke har fundet en HIFI butik i England der vil sende til Danmark. Jeg har endnu ikke fået noget ordentligt svar fra dem mht. grunden, men jeg håber, at kunne få et konkret svar fra en af dem. Du har fuldstændig ret i, at der ikke burde være nogle begrænsninger, men det virker på mig, som om der er det i denne situation.
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2003 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at se den lov som futurenet.com henviser til...
Til Pascal Det jeg ønske at finde ud af er hvorfor play.com ikke vil sende varer til Danmark når stort set alle andre firmaer - der sælger de samme produkter - gør det! Men somsagt har jeg nu skrevet til dem, og jeg skal nok give lyd når svaret kommer. Hvilke hifi-sider har du kigget på i England?
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2003 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep Schrammelll er også meget interesseret i det.
Jeg har kigget på omkring 10-15 forskellige sider, og ingen af dem sender til Danmark. Jeg har bl.a. brugt uk.pricerunner.com til at søge produkter, og så tjekke de sider, den kommer frem med som fx. unbeatable.co.uk, hifistore.co.uk, empiredirect.co.uk, qed-uk.com og hifibitz.co.uk.
|
Til top |
|
|