Ja Sunfire er i en klasse for sig!
Jeg blev for godt 6 md siden bedt om at lave en test ef adskillige top recivere for en lokal Hififorretning. Forretningen er Old school hardcore stereo norder, sa det primare fokus skulle ligge pa at reciveren skulle kunne trekke et par ordentlige hojtalere og kunne spille musik. Digitale gimmicks og div platte slags punkter skulle ikke vare afgorende.
Jeg testede bla (kan ikke li huske alle type navne og gider ik lede efter dem)
Den store Rotel
Denons store
Pioneers store (den der vandt eisa)
Hk 8500
den store fra integra
og Sunfires Ultimate reciver.
Efter et par dages testlytning var Pioneer, integra og denon sorteret fra, de kan ikke drive et par velvoksne hojtalere (B&W 803 og JBL ti10k). Der var ingen basskontrol og der skulle ikke spilles serlig hojt for der var horbar klipning.
Bade Rotel og Hk trekker hojtalerene rigtig godt og har ikke noget problem med at trekke op til railvoltage.
Sunfiren distancerede sig dog en hel del. Den spiller som highend stereo trin til over 30k at sunfire kalder den Ultimate er ikke en overdrivelse efter min mening. Den kan seriost ikke samlignes med nogen anden reciver pa planeten. Det er muligt at fx pioneeren outchiner den med digitale funktioner og gimmicks, men de funktioner var ikke en prioritet da jeg testede. Hvis interessen er at lukke ojnene og nyde lyden sa er Sunfiiren King.
Hk er klart value leader, til prisen er den umulig at sla. Rotellen kunne jeg ogsa virkeig godt lide og det er nok en individuel smagssag hvilken en man fortrekker.
Som tidligere nevnt arbejder jeg pa at fa sunfire til dk (jeg tror jeg har faet svaret pa alle de emails jeg har faet, hvis ikke sa undskylder jeg)
Jeg arbejder pa en model der ser sadan ud : Jeg far en demo model af alle deres produkter som folk sa kan lane og teste. Hvis de er int kan de sa bestille en. Der hvor jeg er nu er at hvis priserne skal blive rigtig gode skal der helst bestilles en del af gangen. Da jeg kun gor det her for sjov, sa vil jeg ikke ligge ude med en masse penge..men jeg arbejder pa en losning.