| Forfatter |
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som har gode/dårlige erfaringer med handel/service hos firmaet HiFi Import i Hellebæk ?
http://www.hifi-import.dk/
De har gode priser på Pioneer Plasma
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har handlet der flere ganger (hele mit setup). Og det har da vært en fornøjelse. Gode priser og gratis fragt. Og hvis det er en vare de har på lager så får du den levert neste dag. __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte et Chord signal kabel hos dem og den handel gik fint. Ikke noget at klage over . Jeg vil uden tvivl handle der igen.
Mvh __________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |
Jabba Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de har gode priser på plasma men mig bekendt er de importeret fra Tyskland og Pioneer Danmark vil ikke have noget med det at gøre. Så hvis der er problemer skal det tilbage til tyskland igen. Det gælder alle Pioneer og Yamaha produkter har jeg fået at vide. Ring evt til Pioneer Danmark og hør. Utroligt de får lov til det for man må kun handle for 800,- om dagen over grænsen eller skal der dansk moms på. www.jobworld.dk og søg på moms svindel.. kommer en masse annoncer frem
Mvh
Jacob
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt Chord kabel og en Piodeer DVD deroppe. Og begge gange med glimrende service, og levering dagen efter bestilling.
Så jeg kan kun anbefale dem. __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
SUN audio Branchemedlem

SUN audio ApS
Bruger siden: 07 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jabba skrev:
|
Ja de har gode priser på plasma men mig bekendt er de importeret fra Tyskland og Pioneer Danmark vil ikke have noget med det at gøre. Så hvis der er problemer skal det tilbage til tyskland igen. Det gælder alle Pioneer og Yamaha produkter har jeg fået at vide. Ring evt til Pioneer Danmark og hør. Utroligt de får lov til det for man må kun handle for 800,- om dagen over grænsen eller skal der dansk moms på. www.jobworld.dk og søg på moms svindel.. kommer en masse annoncer frem
Mvh
Jacob
|
|
|
Hej Jacob, jeg er ikke sikker om jeg har forstået dit indlæg korrekt, men hvis spørgsmålet går på om hvorvidt Hifi import betaler dansk el. tysk moms af varene er svaret: De vil i givet fald købe varen i Tyskland UDEN tysk moms (15%), idet de er momsfritaget ved varekøb i EU, men betaler tilgengæld 25% moms.
|
| Til top |
|
| |
Jabba Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenneth
Her er en af de annoncer jeg har læst og som gør jeg ikke forstår det med at importere vare eller handle over grænsen.
http://www.jobworld.dk/Article/ShowArticle.asp?ATID=24817
Er det lovligt at købe Pioneer igennem tyske firmaer eller for danske firmaer at importere de tyske vare og sælge. Er det fordi de danske Pioneer forhandlere som ikke importere TVene spinder guld på dem de koster mere herhjemme? Ellers kunne de jo ikke betale sig for nogen forhandlere herhjemme at handle med danske indkøbte produkter såsom Pioneer plasmaer. Hvordan hænger det sammen, for jeg forstår det ikke? Jeg ved at Pioneer værkstederne i Danmark ikke yder garanti på de tyske produkter ihvertfald. Håber du kan forklare mig det :)
Hilsen Jacob
|
| Til top |
|
| |
SUN audio Branchemedlem

SUN audio ApS
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld det sene svar - så først dit spørgsmål idag.
Det er to forskellige ting : artiklen peger på at firmaer med Tysk adresse , som har en omsætning over kr.280.000,- skal betale Dansk moms, selvom de har adresse i Tyskland, hvilket de jo ikke har interesse i idet så skal betale 25% istedet for 15%. Dette er selvfølgelig momsunddragelse.
Pioneer kører sandsynligvis med 2 forskellige netto priser til deres forhandlere i Tyskland og Danmark, hvorfor kan jeg ikke svare på.
Pioneer har jo deres egen afdeling i DK, og derfor kan jeg ikke forstå de ikke dækker garantien,,uanset hvor det er købt.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
SUN audio skrev:
Undskyld det sene svar - så først dit spørgsmål idag.
Det er to forskellige ting : artiklen peger på at firmaer med Tysk adresse , som har en omsætning over kr.280.000,- skal betale Dansk moms, selvom de har adresse i Tyskland, hvilket de jo ikke har interesse i idet så skal betale 25% istedet for 15%. Dette er selvfølgelig momsunddragelse.
Pioneer kører sandsynligvis med 2 forskellige netto priser til deres forhandlere i Tyskland og Danmark, hvorfor kan jeg ikke svare på.
Pioneer har jo deres egen afdeling i DK, og derfor kan jeg ikke forstå de ikke dækker garantien,,uanset hvor det er købt.
|
|
|
Ja nu kender jeg et par forhandel i tyskland og de er ved at død af grin men de priser vi har på plasma i danmark , mit 50 eller 60" bliver også købt i tykland , om jeg så giver normal prisen i tyskland så er der sparret næsten 40% .
Så i mine øre ligger den en stor opgave for de danske forhandel til at få ders neto priser ned .
Tag et 50" det kan fåes i tyskland unden moms for 31248kr fra de shops jeg kender .
Så hvis der er nogle danske shops der vil have derfra så sig til .
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jabba skrev:
| Er det fordi de danske Pioneer forhandlere som ikke importere TVene spinder guld på dem de koster mere herhjemme? |
|
|
Nu er der jo forskel på at tjene penge og at spinde guld... Danske tømrere må jo også spinde guld eftersom jeg kan få en polsk til at gøre det samme arbejde for den halve pris. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
SUN audio Branchemedlem

SUN audio ApS
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jabba skrev:
|
Hej Kenneth
Her er en af de annoncer jeg har læst og som gør jeg ikke forstår det med at importere vare eller handle over grænsen.
http://www.jobworld.dk/Article/ShowArticle.asp?ATID=24817
Er det lovligt at købe Pioneer igennem tyske firmaer eller for danske firmaer at importere de tyske vare og sælge. Er det fordi de danske Pioneer forhandlere som ikke importere TVene spinder guld på dem de koster mere herhjemme? Ellers kunne de jo ikke betale sig for nogen forhandlere herhjemme at handle med danske indkøbte produkter såsom Pioneer plasmaer. Hvordan hænger det sammen, for jeg forstår det ikke? Jeg ved at Pioneer værkstederne i Danmark ikke yder garanti på de tyske produkter ihvertfald. Håber du kan forklare mig det :)
Hilsen Jacob
|
|
|
Ja det er lovligt at købe fx. Pioneer i Tyskland som forhandler, uden moms og så betale den Danske 25%. intet forkert idet - faktisk er det jo en del af ideen med det frie marked i EU.
Det som efter min mening stinker lidt, er ikke parallel import firmaerne som benytter sig af dette, men firmaer med en Dansk hjemmeside eller et showroom i Dk, hvor man så får varene tilsendt eller skal afhente dem syd for grænsen, købt på eb Tysk faktura med 15 % moms - det er en del af disse firmaer som omsætter for en del penge og " Glemmer" at man så skal betale moms i det pågældende land, her i tilfældet 25% Dansk moms.
En del af de store firmaer kører med forskellige priser i Tyskland og Danmark, ( ?), og det gør det jo attraktivt at parallel importere varen, hvorved man kan sælge den billigere - Ofte skal varen dog retur til Tyskland ved. rep. og dette kan jo være besværligt og dyrt i fragt, men det skal jo gøres op med hvor mange $$$ man kan spare ved fx. det tv Jensen har fundet.
Den eneste logiske fremgang er jo at udligne priserne fra leverandørenes side, så de undgår parallel import og Danskerne køber Plasma til samme priser som tyskere, Englændere, Franskmænd, Grækere, osv osv - kort sagt alle andre lande i EU. Dette giver jo også lidt flere penge i den Danske statskasse i moms / skat fra leverandørene + giver lidt flere arbejdspladser.
Manglende omsætning for de store leverandører i branchen skyldes deres egen skæve pris politik, som gør det attraktivt for den alm,. forbruger at købe plasma, lcd + surround i udlandet.
Tilbage til dig Jacob, ja du kan roligt købe tv``et i et Dansk parallel import firma, det er fuldt lovligt, men du bør dog sikre dig så vidt du kan, at du handler med et seriøst firma som sandsynligvis vil være der fremover, skulle du få brug for service. enkelte af de Danske parallel import firmaer ( internet firmaer) forsvinder ret hurtigt igen. ( Og nej Vi parallel importerer ingen varer, ej heller sælger vi plasma/lcd - MUSIC RULES! helst i 2 kanaler...)
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm. Det er ved at gå OFF TOPIC - Hold jer venligst til emnet !!
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jabba skrev:
|
Ring evt til Pioneer Danmark og hør.
|
|
|
Jeg har skrevet sammen med Pioneer Danmark og har fået følgende svar:
Du har garanti der hvor du har købt. Både med hensyn til længde og service. I Tyskland har du kun det almindelige europæiske garantikrav, som er ½års garanti mod fabrikationsfejl og derefter 1½års reklamationsret ( hvor du selv skal påvise at fejlen er opstået af sig selv) Varer købt gennem Pioneer Danmark er dækket af en 2 års garanti mod fejl som er opstået af sig selv.
Dog kan du godt indlevere til rep på det danske servicecenter ( Kun Pandrup), men du skal selv lægge ud for reparationen, mens servicecenteret venter på penge fra den tyske forhandler.
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indtil videre lyder det jo til, at der udelukkende er gode erfaringer med HiFi Import. Typisk oplever man først om en forretnings service er god, hurtig og fleksibel, når er opstår reklamationer og ved evt. reparationer. Alle er jo som regel vældig flinke og yder god service når der skal sælges.
|
| Til top |
|
| |