Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 09:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: hvilke MIT højtalerkabler er gode.???? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

hej .

står og skal købe MIT. højtaler kabler til min Audio analogue mastero forstærker.

men hvilke er gode og hvilke er dårlige.

der må være en form for forskel.

og hvad er der i den boks.som er monteret.er der nogle som har åbnet sådan en boks.????

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

hej .

står og skal købe MIT. højtaler kabler til min Audio analogue mastero forstærker.

men hvilke er gode og hvilke er dårlige.

der må være en form for forskel.

og hvad er der i den boks.som er monteret.er der nogle som har åbnet sådan en boks.????

Hej

Jeg bragte selv MIT emnet på banen for et stykke tid siden. Det lader til at være et hot emne herinde .

Jeg har selv haft MIT i mange år nu. Men også andre mærker jeg har sammenlignet med. Har pt opgraderet mine signalkabler fra MAGNUM M1 til ORACLE V1.1 serien. Kører stadig med MAGNUM M1 højttalerkablet, som jeg overvejer lidt endnu om jeg vil udskifte. Jeg har været meget tilfreds med M1'eren.

Jeg har sammenlignet MAGNUM M1 med STEREOVOX SEI-600 og NO. De to sidst nævnte er lysere end M1'eren, mens lydbilledet er lidt større på M1 fornemmer jeg. M1 går en anelse længere ned i bassen. Sammenlignet med den billigere SHOTGUN model, er lydbilledet lidt større og mere detaljeret. Bassen er dybere, men det fornemmes ikke som mere bas end på SHOTGUN.

M1 har ikke den lyse og til tider lidt agressive diskant som kendetegner nogle sølvkabler (Både NO og STEREOVOX er også lidt til den agressive side synes jeg). Er det imidlertid en afgørende faktor i ens setup, er det nok ikke MIT modellerne man skal vælge. De bidrager ikke med noget ekstra her. Efter min mening har alle tre kabler kvaliteter. M1 synes at være den mest homogene over hele frekvensområdet.

ORACLE V1.1 RCA og MIT MAGNUM M1 RCA, som jeg nu påtænker at sælge, har impedansomskifter på boksen. På såvel interconnects som højttalerkabler indeholder denne boks networks (filtre), som skulle løse nogle af de transmitionsproblemer (Bl.a. impedansreflektioner) der findes i kabler. Du kan læse om teorien i deres white papers på www.mitcables.com under Technology.

I forbindelse med den forstærker du nævner må jeg desværre melde pas. Jeg kender den ikke.

Med venlig hilsen

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

KristianJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2005
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skal det være MIT???

Har du prøvet Supra Sword??

Til top Vis KristianJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJensen

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Alle MIT højtalerkabler er gode, men jo dyre model du køber, jo mere får du af alt.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Undskyld mig, men har MIT overhoved været i nærheden af at lave gode højttaler kabler?
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Clapton skrev:
Undskyld mig, men har MIT overhoved været i nærheden af at lave gode højttaler kabler?

Hehe! Så er der lagt op til skarp krydsild! Husk at holde en sober tone

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2005 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:

Clapton skrev:

Hehe! Så er der lagt op til skarp krydsild! Husk at holde en sober tone

- BR

Det er ligesom mit varemærke herinde. Kan godt lide at sætte spørgsmåls tegn ved allerede vedtagne emner. Dog er jeg ikke i nærheden af Guruen Kubikken på det område, han - om nogen er en mester i at debatere og lægge op til krydsild.

HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

ja selvfølgelig er MIT kabler gode.

jeg har haft mange kabler og hørt rigtig mange.men der er ikke andre til alm menneskepenge som slår mit kabler.syntes jeg.

ikke nok med de lyder godt de er også robuste og det er også vigtigt.

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

MIT Terminator II var i sin tiden en slags reference for mange, ofte oplevede nogen dette kabel som en hjælp til bassvage højttalere. Hifi & Elektronik udtalte i en test: "Det er som om at der er tilsluttet en subwoofer" - kablet var tilsluttet en mindre standerhøjttaler.

Jeg ved at andre har taget springet fra Terminator II til Shotgun modellen, jeg husker ikke helt betegnelsen af den, det er et kabel til ca. 12.000,- for et sæt - de har begge været ovenud tilfredse med dette kabel.

Der er ikke andet for end at du må ud at lån / lytte og der efter tage en beslutning.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2005 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Att: Alex E. Nielsen

For at man rigtig kan teste forskellen på kabler, skal man efter min mening have et ret fornuftigt anlæg. Selvom jeg er ovenud tilfreds med mit nuværende surround anlæg der alt i alt ligger i et prisleje på omkring 13-14.000kr, er det nok alligevel ikke det bedste test setup for de mere ekslusive kabler.

Jeg har ikke brug for mere bas og syntes at mine Black Rhodium AST-150 gør et hæderligt stykke arbejde i forhold til deres beskedne 45kr pr. meter.

Ved anlæg der er størrer kan det uden tvivl sikkert anbefales at investere i dyere kabler, men til det jeg har er der ingen grund til det.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Clapton skrev:

For at man rigtig kan teste forskellen på kabler, skal man efter min mening have et ret fornuftigt anlæg. Selvom jeg er ovenud tilfreds med mit nuværende surround anlæg der alt i alt ligger i et prisleje på omkring 13-14.000kr, er det nok alligevel ikke det bedste test setup for de mere ekslusive kabler.

Jeg har ikke brug for mere bas og syntes at mine Black Rhodium AST-150 gør et hæderligt stykke arbejde i forhold til deres beskedne 45kr pr. meter.

Ved anlæg der er størrer kan det uden tvivl sikkert anbefales at investere i dyere kabler, men til det jeg har er der ingen grund til det.

Nu var mit indlæg ret til HIFI IS FUN, du har gjort det klart at du ikke kan bruge MIT til noget.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2005 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Clapton skrev:

Nu var mit indlæg ret til HIFI IS FUN, du har gjort det klart at du ikke kan bruge MIT til noget.

Mit første indlæg skal mere opfattes som en provokation og som en debat starter, end et egentlig udtryk for min personlige holdning til kablet. 

Jeg kan nemligt godt tænke mig at høre argumenter for og imod MIT.

Jeg har dog konstateret at jeg næppe vil få gavn af MIT og andre mere eksotiske kabler, med mit nuværende surround anlæg. Om MIT nogensinde vil komme ind i mit fremtidige anlæg, skal jeg ikke kunne sige - det vil jeg tage stilling til når den tid kommer.

Men undskyld, troede du referede til mig angående mit indlæg om MIT kabler.

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

Den debat har vist kørt før.

Jeg vil sige ligesom Alex:Brug det du synes er godt og så er den ikke længere.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

At MIT ikke er så hot / in længere smitter af på brugtpriserne på disse kabler, så kig i brugtsektionen og gør et kup . Selv har jeg ikke den helt store erfaring med MIT, dog har jeg hørt på Terminator 4 som ht-kabel og det husker jeg som lidt svampet i bunden  . Lidt for meget sovs og kartofler efter min smag, men det kan være man skal noget længere op i modelrækkerne før stjernerne viser sig

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har MITerminator ( Biwiring, har ladet mig fortælle det er det dårligste ) kabel nu og det fungerer udmærket men jeg er meget i tvivl om mit foregående  ABB, teflonisolerede motorkabel var bedre? det var ihvertfald gratis. Det kunne da egentlig være sjovt at pille Woodo boksen af og så  høre hvad der er sket. Er der nogen der har prøvet  ???.

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Kunne man tænke sig at der fandtes nogle højttaler kabler der passer bedre til mine CW CLCS-12 fronthøjttalere end mine nuværende Black Rhodium AST-150?

Og gerne i et fornuftigt prisleje?

HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

hej clapton.

måske skulle du prøve supra kabler de er ret godt og vil passe godt til dit anlæg.

jeg har hørt ply modellen som dels er skærmet men også giver en klaret mellemtone.

men er lidt tyndt i bassen .bare lidt.

se om du kan låne en stump et sted så kan du jo se om det er noget for dig.

mvh kenn

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Mener da også man skylder sig selv at være kritisk. Ikke mindst pga. priserne. At MIT pludselig er blevet noget dyrere gør det jo ikke nødvendigvis bedre. Men nok heller ikke dårligere. Lyder deres kabler imidlertid til at være det helt rigtige i setupet, er det bare op med tegnebogen. 

Jeg kunne da godt tænke mig at høre Oracle V1.1 højttalerkablet i mit system engang. Så har man jo fået den erfaring med og vil efterfølgende kunne kommentere det .

Mvh

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Hør de nye fra NLE

også er prisen god på dem .

Får mine om ca 14 dage
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes