Emne: acoustic reality ear pre one ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
henrikb Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 211
|
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
en besynderlig oplevelse ! (13 maj 2005)
den 14 marts 2005 modtog jeg 2 stk. ear 1001 monotrin og en ear pre one forforstærker,glæden var stor men der opstod med det samme nogle ting som var ret irriterende,volume knappen havde en "svævhed" imellem de 2 kanaler,når man skulle spille lavt var det kun den ene kanal der spillede, hvis begge skulle gengive ved samme niveau, synes jeg tit det var for højt,jeg ringede til acoustic reality og aftalte skiftning af potmeter samt ændring af gaine, jeg sendte den af sted mandag,de ville modtage den tirsdag, reparere og sende retur den samme dag, så jeg havde den onsdag eller torsdag, fredag ringede jeg og spurgte om den var sendt, det var den ikke,direktøren - peter thomsen ville selv stå for skiftning af potmeter men havde meget travlt, så han ville så ordne det søndag,jeg sagde det var ok, for jeg ville godt vise forståelse, men det blev først onsdag jeg havde den igen,jeg ringede til peter som bekræftede at potmeteret var usædvanligt skævt imellem de 2 kanaler, men forsikrede mig at det "nye" potmeter var perfekt ??(hvorfor brugte de så ikke det med det samme).
tiden er gået og nu er det "nye" potmeter begyndt at knase når man skruer op og ned(det er højst en måned gammelt)jeg ringede i sidste uge til ar-peter thomsen(direktøren) og forklarede min nød,og gav udtryk for min irritation bl.a ved at nævne at jeg jo skulle sende den til jylland igen,samt at jeg troede jeg havde fået noget for mine penge ved at handle direkte fra fabrik,og jeg synes det var et potmeter af tvivlsom kvalitet for min 8 år gamle denon pma-s10 mk2 aldrig havde været skævt eller knaset,det resulterede i at han afbrød mig med følgende : ja, jeg gider sgu ikke høre mere på mit l**t, send den retur så for du pengene igen,jeg accepterede,men med nogen undren, det var slet ikke den løsning jeg var interesseret i,men skulle jeg bare nøjes med et produkt der overhovedet ikke var fejlfrit,eller er det fordi det kvaliteten bare ikke er bedre ? jeg er blevet tilbudt et potmeter til kr.: 1500,- det virker, men er det ikke det samme som at sige,at deres forforstærker til kr.: 6000,- bare ikke er bedre, så man kan ikke forvente mere,ved reurnering af app. fulgte der ikke et stykke papir med på udført reparation,så jeg har ikke haft noget konkret at kunne forholde mig til
den 11 maj 2005 sender jeg som aftalt ear pre one retur, vedlægger en seddel at den returneres ifølge aftale med direktør peter thomsen, samt mit konto nummer til banken, idag fredagd. 13 maj 2005 ringer jeg til direktør peter thomsen for at spørge om de har modtaget ear pre one og om der har været tid til at overføre beløbet(kr.: 6000,-) til min konto,det kan overhovedet ikke lade sig gøre da app. nu er 7 uger gammel og de har 3 ugers fuld returret som jeg bare kunne have benyttet,det havde jeg sgu også gjort hvis jeg vidste hvad jeg var op imod,jeg mindede ham om vores telefon samtale ugen før,men som han sagde,der var han ikke klar over at den var så gammel ??, jeg sagde til ham at det var ham der havde foreslået jeg kunne returnere den,det kune han ikke tage sig af,han kunne jo ikke tage brugte app. retur, jeg fortalte at jeg havde købt en ny forforstærker,som blev købt i den overbevisning af et ord er et ord,det var jo hans forslag at jeg bare kunne reurnere det l**t,han forsvarede sig iøvrigt med at han ikke var klar over at min returret var overskredet,jeg spurgte om det ikke var ligegyldigt,han må vel sørge for at have sit eget bagland iorden inden der bliver slynget sådanne sætninger ud - endda fra en direktør ??!! jeg blev mere bestemt i tonen og spugte hvad jeg skulle med 2 forforstærkere,det var sgu ikke hans problem,jeg kunne jo bare sælge den ene på brugtmarkedet,samtidig synes han åbenbart ikke at have nogen form for moralske skrubler,så derfor havde han da også returneret den til mig igen,jeg spurgte han han så i det mindste så havde lavet den,men det var ikke tilfællet,jeg spurgte om hvorfor, for når jeg fik den retur kunne jeg jo sende den een gang til(for 3. gang) det var jo bare ærgeligt, men jeg kan jo ikke spille musik,senere ringede jeg igen for at spørge om de ville være venlige at sende mig et stykke papir på den første reparation,damen sagde at det skulle de nok,og forsvarede ellers lidt det forløb som peter thomsen og jeg havde haft da hun havde overværet en del af samtalen, det endte med en gang small talk og et tilbud (igen) om et bedre potmeter til en værdi af 224,- dollars som kunne blive mit incl. montering for kr.: 1000,- + moms, jeg afslog og forklarede igen min undren over kvaliteten på ear pre one forforstærkeren, den var jo købt i den tro at jeg egentlig stod med et produkt som hvis man sammenlignede med andre app i den etablerede radiobranche var af høj kvalitet da der hverken er grossist eller detail led(fordyrende elementer)men jeg har taget gromme fejl og har lært en masse, er der nogen der vil købe en forforstærker ?
mvh
henrik
|
Til top |
|
|
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest vil jeg gerne sige, at det ikke er usædvanligt, at der er problemer med digitalt udstyr - det er aldeles mange faktorer der spiller ind. Men under normale forhold, bør (og skal) distributør/producent ombytte varen, hvis den er defekt på købstidspunktet.
Herefter vil jeg gerne tilføje, at hvis et produkt har været til reperation 2 gange i løbet af det første halve år, så har man som køber ret til at hæve handlen, og kræve den fulde købspris igen! Sådan siger den gældende lovgivning.
Du burde på det kraftigste overveje at indbringe sagen for forbrugerklagenævnet, da det forløb du skildrer er aldeles uacceptabelt. __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må beundre din evne til ikke at flippe mere ud!! Ikke fordi man
nødvændigvis ville få noget ud af det, men magen til frækhed. Jeg har
snakket med denne Peter Thomsen og han er lidt af "en gal professor"
Jeg vil håbe det bedste for alle danske hifi firmaer, for det er godt
for os og vores lille land, men de skal sørme også opføre sig
ordenligt!!
Jeg håber at Peter T. tager dette til efterretnig og giver manden en
undskyldning og samtidig for styr på den forforstærkerhistorie!!
|
Til top |
|
|
Falken Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik og velkommen !
Efter at have læst dit indlæg og den proces du har været igennem, kan jeg ikke sige andet end at jeg føler med dig, og som Mr. High Fy også nævner, er det ufatteligt du har kunne sætte dig ned og skrive dette indlæg uden af kamme helt over.
Mon ikke Peter AR følger med på sidelinjen, og SKAMMER sig, har han lige kigger engang i bakspejlet, for det burde han. Som det er sagt mange gange før er der altid 2 sider hvis ikke flere af en sag. Men AR´s historie skal være meget ANDERLEDES og velbegrundet, hvis de skal have lidt respekt fra min side tilbage efter dette stunt.
Jeg håber du/I alligevel finder en løsning på problemet ! __________________ Falken
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville sku også gå til Fobruger styrrelsen eller noget! Først laver
han en aftale som han så bryder, det er godt nok strengt!
Havde overvejet at prøve Ear 202 en gang i fremtiden, men er da lidt betænkelig nu!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Arne Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altid svært at bedømme en sag, når man blot har den ene parts udlægning af sagen........
Men når det ser sagt, så må jeg sige, at din måde at beskrive det på giver indtryk af, at du ikke er et hysterisk brokhoved, men et almindeligt fornuftigt menneske med en ræsonerende samtalekultur. Noget kunne tyde på at P. T. er en presset mand med en deraf følgende kort lunte og et mangelfuldt forhold til kundeservice.
Jeg har selv overvejet flere produkter fra AR, men mangler endnu de sidste midler. Denne beretning får da mig til at revudere mine ønsker og udvide søgningen...
NotroBlast har forøvrigt ret. Du har krav på at få et 100% fungerende apparat eller pengene retur.
|
Til top |
|
|
kimmadsen Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er selvfølgeligt ikke ok det der, men helt ærligt.
AR er da kendt for den slags. Prøv at se på tråde her inde (søg under AR), og han er oven i købet smidt ud her inde fra. Det vidner jo ikke ligefrem om en man skal gøre forretning med. 
Du skal ikke finde dig det, men man for hvad man betaler for. Han har presset priserne der ned, hvor der intet er tilbage til service, og hæderlig kunde behandling.
Eller se på den forstærker 202. 200W
Se data på side 8:
http://www.medicom.bang-olufsen.com/graphics/powerhouse/user _graphics/pdfs/ICEpower200ASC_datasheet_1-3.pdf
40W ved 25°
25W ved 50°
Det er da flot at sælge den som 200W forstærker 
Han er meget dynamisk, men ret uhæderlig og useriøs efter min mening.
Hvad din historie jo også tyder på.
Men da flot at han vil sælge dig et nyt potmeter 
Måske skulle der i annoncen står,
”…uden net ledning og med et crap potmeter.
Begge del kan vi dog levere til henholdsvis 1400.- og 1000.- ”
Men det lokker jo nok ikke så mange husarer til  __________________ Som Duelund sagde, instrumenter er rundstrålede, så det skal højttaler selvfølgelig også være.
Det giver da sig selv
|
Til top |
|
|
GgozZ Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu selv handlet og snakket længe med direktøren Peter, og vil sige at han virker som en flink mand, og der har overhovedet ikke været noget at ligge fingre mellem i vores handel, så jeg synes ikke at dette burde afskrække folk til ikke at købe der, men det er da noget man nu tænker over!
Kan dog heller ikke forestille mig at dette er tilfældet med alle deres potmetre som kimmadsen måske prøver at påpege, men må dog indrømme at jeg ikke har den fjerneste anelse 
Med det vil jeg sige at det er dybt forkert at Peter og jeg ville dog også personligt have flippet fuldstændig ud over sådan en skamfuld behandling! __________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 14 Maj 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen skrev:
40W ved 25°
25W ved 50°
Det er da flot at sælge den som 200W forstærker  |
|
|
Slap af Kim, du læser det du vil læse. Hvis du nærlæser teksten vil
du se at de tal er målt på en måde som forstærkeren aldrig nogen
sinde vil komme til at arbejde i med mindre din signalkilde er en
tonegenerator og din højttaler en 4 ohms effektmodstand!
/U. __________________ DIY-blog
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 14 Maj 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes også du skal slappe lidt af. Hvis du vidste bare en lille smule om elektronik, ville du også vide, at MEGET få af de forstærkere der sælges, kan holde til at spille på maks power kontinuert. Til gengæld kan den tåle at spille musik på maks volumen i uendelige tider, da musik jo som bekendt ikke består af en kontinuert sinustone.
Du ville også kunne se ud af databladet, at begrænsningen skyldes at der sidder et zobel-netværk på udgangen. Med andre ord.... det betyder at modulet ikke kan gengive høje frekvenser kontinuert. Spørgsmålet er så, om du har brug for 200watt kontinuert i dine diskanter.... Detr tvivler jeg på, da jeg IKKE kender nogen HIFI-diskantenhed der klarer 200watt ret længe.
Men jeg vil meget gerne vide, hvor du finder en bedre specificeret 200watt forstærker til 2999,-. Fortæl fortæl!!!
Og kig så lige hvad Bang&Luffe skriver.... Der står pænt i titlen på databladet, at det er en 200watt forstærker! Og man kan sige meget om radiofabrikken i struer, og om at man ikke kan lide lyden fra deres produkter, men de lyver IKKE om deres specifikationer!
Og hvis du havde lidt kendskab til udviklingsafdelingen på Bang&Luffe ville du også vide, at man stiller ekstreme kvalitetskrav internt. Ikke at man vil have ekstrem lydkvalitet... Nej, men produktionsteknisk finder du næppe mange producenter der er bedre. Et B&O-produkt holder typisk noget længere end en andre mærker.
Og nej!!! Jeg har ikke aktier i radiofabrikken! Men jeg har været ansat som elektronikudvikler, og kender derfor en del til udviklingsafdelingen!
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 14 Maj 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim...
hader du ICEpower eller hvad ?
som de andre skriver, efter alm. hifi termer er den en 200w forstærker. langt de fleste effektrin kan da ikke yde X (som der står i "reklamer") antal watt kontinuerligt.
jeg er igen ikke med på hvad du vil med dit indlæg.
men AR historien er godt trist, selv om vi mangler AR's udlægning. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
henrikb Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 211
|
Sendt: 15 Maj 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil bare sige tak for alle de venlige tilkendegivelser jeg har fået, og til torben - 1000 tak,det var til stor hjælp, jeg har nu modtaget min forforstærker og den knaser lystigt,knalder i ht. når man skifter signal kilde, og ikke mindst,spiller kun i den ene kanal DIN-stikket til strøm forsyningen mangler et ben - uheldigt men tilliden til hvad det næste der går i stykker er rigtig stor,det skyldes måske al den senden frem og tilbage mellem københavn og holstebro,men det er fandme for meget,men musik har jeg ved hjælp af min søns denon pma-1560 der har pre-out,købt brugt,16 år gammel og har ikke så meget som een mislyd,det er sgu imponerende,det er selvfølgelig ikke verdens bedste forforstærker,men der er hul igennem. forresten peter thomsen-acoustic reality havde vedlagt et brev,hvor han gjorde opmærksom for betingelserne for returret,hvilket jeg havde overskredet ???!!! han er sgu fantastisk til at se bort fra sine egne ord,hvorfor stå ved dem når man kan lade som ingenting,alt i vores telefonsamtale er fuldstændigt ignoreret,det er jo også det nemmeste,nu venter jeg bare på at modtage mit papir på første reparation,før tør jeg ikke sende pre-one afsted igen,bare for en god ordens skyld.
Forresten - det der med rirekte fra fabrik hvor man sparer grosist og detail led vil jeg sætte spørgsmåls tegn ved,har haft sammenlignet med en densen b-200 der koster kr.: 10400,- som vel er en real sammenligning,potmetret er der intet at udsætte,der er ingen knald i ht. når man skifter signal,og lydmæssigt er der også masser af detaljer og luft.
god pinse
henrik
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav,
Hatten af for din tålmodighed og diplomatisk beskrivelse af hendelses forløbet.
Mange andre havde opfundet nye gloser efter den behandling 
giver du din søn AR's i bytte for hans 1560  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|