Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 10:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hvorfor den store prisdiff melle DK & D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Som en opfølgning på denne tråd har jeg valgt at oprette en ny, da dette fora vist passer bedre

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24724&P N=1&TPN=2

Grunden til denne tråd er den at vi (os forbruger) undre os over de store prisforskelle der ligger på køb af den samme vare i Danmark og Tyskland:

Et Eks, Panasonic PH42PA50 koster i D ca 10655 kr i  uden moms. Tilsvarende pris i DK uden moms i følge EDB priser 15100 kr altså en prisdiff på små 5000 eks moms.

Hvad er forklaringen på dette, der må meget gerne komme indlæg fra forhandlerne omkring dette, den danske moms kan jo ikke forklare andet end 1000 kr.

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Kære jensen, så kan jeg sandelig ikke forstå at du ikke køber ind i Tyskland med mega-rabat...og så sælger videre til os forbrugere.......med en m o d e r a t avance, og vupti, du får flere kunder, hurtigere omsætning, ja, du vil endda kunne tjene penge, og alle er glade....

Men måske er "problemet" at ordet "globalisering" endnu ikke har ramt alle DK forhandlere endnu ?..............eller er "problemet" i virkeligheden at nogen krampagtigt holder fast i at avancen skal være 100% før at man gider røre ved det. Og HVIS man ønsker en avance i den str. orden, er det HELT fint med mig.........der ER sikkert kunder for hvem det er vigtigere at kunne sige at man har betalt kr. 30.000 for en vare som reelt kan købes for det halve...og de kunder vil du hr. jensen, så åbentlyst gerne "kapre"......

'Erindrer iøvrigt også dit noget "arrogante" indlæg omkring hvad prisen skulle være på HIFI, førend at man - i dine øjne - måtte kalde det netop "Hifi"......og ICE ( som var det specifikke omdrejningspunkt ), var noget L....- primært pga prisen. Synes at din forretningsTÆNKNING, og udsagn i øvrigt, vidner om en lidt ringeagtende holdning til de købere/forbrugere, som er lidt mere "fremme i skoene", end hvad der lige måtte være indbringende for netop DIN forretning.

( - og NEJ, jeg snakker ikke om moral nu - er sikker på at du driver en hæderlig forretning...men etikken føler jeg er lidt "mangelfuld")

mvh

Jesper /Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

interresant, tænk hvis de danske bilforhandlere havde samme indstilling til advance, så ville en Skoda Fabia koste 1.000.000 kr

johnmure
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2004
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

sjovt du sage bilforhandler vis dit se nr næste gang du handler bil, så er der mange steder du kan få 25-50 k i rabat ved bare at kalde den firmabil uden at den går ind i firmaet og det er stædig væk med moms

Til top Vis johnmure's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnmure

johnmure
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

jeg kan ik se der noget i at man skal forhandle sin pris.

en ting at prisen er 40k i markede pris , de har omkring 30% i

fortjænste, så 20 % kan man  altid finde et sted at få den ned på

så er der jo bare op til sælgeren at sælge nok så omsætningen stædig er der     

sidst jeg kiggede på plasma kunne jeg da få 25% i rabat, har man pengene med er de klar til at sælge sådan er det ,men sådan er det oz når man skal forhandle løn, masser af arb. mere i løn

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

- johnmure; kan sagtens forstå din pointe............men man/du skal måske også lige vide at denne tråd udsprang sig fra om hvorvidt det var en god "moral" af danske forbrugere, at shoppe i Tyskland, blot for at spare en "lille" sum penge, og derved lade DK forhandlere " i stikken".

- og det scenarie du beskriver er efter MIN mening IKKE udtryk for en god "moral" hos forhandleren, at lade "uskyldige" forbrugere betale fuld pris, når andre forbrugere kan få ( betydlige) rabatter på samme vare.....

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Det er netop det, denne tråd omhandler. Der er visse forhandlere herinde der på det nærmeste har udtrykt deres harme over lille Hr Jensen har valgt at spare sine surt optjente penge (med verdens højeste skattetryk) ved at handle i Tyskland.

Hvis den danske forhandler er istand til at opnå samme indkøbspris som den tyske, er det lidt svært at forstå hvorfor de så prøver at sælge varen til overpris, eller det er det måske ikke, da dette selvfølgelig rammer dem på pungen (altså pengepungen), med mindre man ligefrem skal til at forhandle sig frem til en lavere pris.

Men det gør de jo nok også, hvis de ikke snart får øjene op for, at handlen over nettet afløser den lille butik mere og mere. Denne handel er heller ikke så følsom overfor landegrænser, som den fysiske butik er.

Den typiske forbruger bliver mere og mere prisbevist, især pga de mange forskellige prissøgningsmaskiner der findes rundt omkring. Dette gør at vi som forbruger lettere kan sammenligne priserne hjemme bag skærmen, også på tværs af grænserne.

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke om priserne i tyskland på TV og lign altid har været billigere end i DK, men det kunne jo tænkes at en af grundende til at det er billigere i tyskland, er netop fordi konkurrence er trådt ind i billedet. Vi lever jo i en kapitalistisk verden(sdel) med fri konkurrence, ingen grund til at benægte det, og det er tyskland udmærket klar over og er dermed bare en del af spillet. De sælger deres hardware billigere, hvorfor? for at bl.a. os danskere (der er jo MANGE danskere der handler ind i tyskland) køber hos dem i stedet for i vort ejet kære kære land, med vores skyhøje priser. Hvad er der galt med lidt konkurrence?

Konkurrence er hvad det handler om efter min mening, de danske butikker er bare ikke med på legen endnu, da de tror at de stadig kan tage r*ven på alle og enhver, men jeg er sikker på at dette vil ændre sig i fremtiden.

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

Kære jensen, så kan jeg sandelig ikke forstå at du ikke køber ind i Tyskland med mega-rabat...og så sælger videre til os forbrugere.......med en m o d e r a t avance, og vupti, du får flere kunder, hurtigere omsætning, ja, du vil endda kunne tjene penge, og alle er glade....

Men måske er "problemet" at ordet "globalisering" endnu ikke har ramt alle DK forhandlere endnu ?..............eller er "problemet" i virkeligheden at nogen krampagtigt holder fast i at avancen skal være 100% før at man gider røre ved det. Og HVIS man ønsker en avance i den str. orden, er det HELT fint med mig.........der ER sikkert kunder for hvem det er vigtigere at kunne sige at man har betalt kr. 30.000 for en vare som reelt kan købes for det halve...og de kunder vil du hr. jensen, så åbentlyst gerne "kapre"......

'Erindrer iøvrigt også dit noget "arrogante" indlæg omkring hvad prisen skulle være på HIFI, førend at man - i dine øjne - måtte kalde det netop "Hifi"......og ICE ( som var det specifikke omdrejningspunkt ), var noget L....- primært pga prisen. Synes at din forretningsTÆNKNING, og udsagn i øvrigt, vidner om en lidt ringeagtende holdning til de købere/forbrugere, som er lidt mere "fremme i skoene", end hvad der lige måtte være indbringende for netop DIN forretning.

( - og NEJ, jeg snakker ikke om moral nu - er sikker på at du driver en hæderlig forretning...men etikken føler jeg er lidt "mangelfuld")

mvh

Jesper /Oldhifinut

Hvis du vidste lidt mere om at drive shop i dk ville du forstå det , jeg tro ikke der er mange shops der har en bruttoavance på meget mere end 30% i dk , så skal de betale løn husleje og alt andet l**t , som er meget dyre i dk forbi du skal have højer løn .

Mine priser har jeg sat udfra den tyske pris , jeg skulle ligge 9% mere på men har ikke gjort det .

Så hvis du vender den om vi går ned i LØN sætter momsen ned det giver flere job og laver priser , som det køre nu så skyder vi os selv i foden , du kan se det på hus priser , de åbner 3% løn også stiger huspriser forbi folk , tænk hvis de priser var faste så ville mange mennseker kunne betale meget mindre i husleje , bare kik på EL varme vand priser i dk , de er ca 50% dyre i dk og hvorfor ? .

Det er skam ikke kun på hifi .

Jeg har venner de tjener lige godt 1 mill om året og hvem skal betale dem ders LØN det skal vi der køber det de fremstiller sådan er det .

Jeg ved en del af de store shop i dk køre meget dårligt fortiden så der vil nok ske en del ting i dk indefor hifi de næste år .

Det med ICE det er også noget l**t , de skal jo tjene penge for at kunne udvikle bedre udstyr og jeg tro ikke de tjene nok .

globalisering lav LØN har heller ikke ramt dk endnu
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

johnmure
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Nu er det ik altid forhandlerne der sætter priserne men der i mod pruducenterne der forlanger at have deres produkter i en vis prisremme, at så forhandlerne vælger at sælge under den prisremme er jo kun for dem at for et større salg,

men ja der er forretninger der skore kassen , men er de ik ved at uddø.

og at handle i Tyskland eller andre steder end i dk det syndtes jeg oz er lavt,

folk har hylt de sidste 15 år over de små købmænd lukker hvorfor tror i , folk går kun efter pris, men er det det billigste på sigt, det næste er vel oz polsk arbejdskraft folk syndtes det er i orden stik dem en 30 i timen kanon.

min moral er at handle lokalt eller i dk, brugt markede er en anden ting det er mellem forbruger

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

jensen; jeg værdsætter meget dine input - det er helt sikkert befordrende for debatten at forhandlere blander sig, så vi får vendt alle aspekterne - men jeg er bare ikke enig med dig . - se f.eks. priserne indenfor EDB; der er ikke de store besparelser ved at handle i udlandet.

Og dine venner som tjener 1 million om året har jeg da kun respekt for - de må arbejde meget eller være meget dygtige - men at det ligefrem skal være et parameter som gør at JEG skal betale overpris for mine produkter, for at dine venner ( og dig selv  ) kan bibeholde deres "velstand" klinger lidt hult i mine ører...............

Og til sidst; JO, jeg ved ALT om at drive forretning i DK - er selvstændig på 10. år, så jeg kender alt til løn, moms, dækningsbidrag, moms hver d. 10 i måneden o.s.v.......og jeg kender - og respekterer - markedskræfterne, og - prøver at indordne mig under dem, frem for at fremture med at kunderne er "troløse"...og jeg HAR lært at mindre avance giver hurtigere flow, mere omsætning og til sidst bedre indtjening.

- og vil lade ICE - debatten hvile

mange venlige hilsner

Jesper/Oldhifinut

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

@Jensen

Det er da bare lidt pudsigt at dette ikke gør sig gældende indenfor EDB branchen. Forskellen mellen de tyske og danske priser er tit til den danske forhandlers favør.

Lokale leje og lønninger er vel det samme for denne branche, eller tager jeg fejl.

Men nu er EDB nørderne måske også lidt længere fremme i skoene med at finde de laveste priser.

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

OK Jesper du var hurtigst...

1 mening 2 personer.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

- johnmure; kan sagtens forstå din pointe............men man/du skal måske også lige vide at denne tråd udsprang sig fra om hvorvidt det var en god "moral" af danske forbrugere, at shoppe i Tyskland, blot for at spare en "lille" sum penge, og derved lade DK forhandlere " i stikken".

- og det scenarie du beskriver er efter MIN mening IKKE udtryk for en god "moral" hos forhandleren, at lade "uskyldige" forbrugere betale fuld pris, når andre forbrugere kan få ( betydlige) rabatter på samme vare.....

mvh

Jesper

moral er ikke du går ind i en dansk shop og kikker på den vare du søger for så at købe den i tyskland .

Mange shop har moral og gør meget for at vise det .

Du tro de tjener 50% men der er noget du ikke ved mange tjener ikke engang 20% her tænkes på de små shop der ikke har selv import som Hifiklubben og andre store shops .

Da jeg købte mit TV gik jeg i KT kikket på det og fik en ok pris , lidt mere end i tyskland , jeg kunne aldrig finde på at købe det i tyskland hvis jeg har brugt andres tid , den form for moral kan jeg ikke lide , men hvis du bare køber det hjem uden at bruge andres tid og penge så er det ok , men det er det folk gør.

Nu flere shops vi har i dk nu laver priser , men det ser mere udtil er der bliver mindre og mindre shops i dk og hvorfor mon , hvis der er så mange penge i det som der siges er det da lidt ? at der ikke åbner flere af dem ? bare tag det gammel SK hvorfor stå disse mega gode lokaler tomme ???? tænk over den .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Jammen hvis f.eks KT er villig til at matche den tyske pris, hvorfor gør de det så ikke over for alle kunder???

Enten er det jo fordi der findes dårlige købmænd, der er villige til at sælge med tab (dem tror jeg ikke der findes nogle af), eller så har netop en advance der gør det muligt for dem at stadig tjene penge, selvom salgsprisen gør det interresant at handle i DK!

Sluttelig vil jeg da gerne sige. Jeg vil utrolig gerne handle i DK, men priserne herhjemme vil jeg ikke betale, ellers har jeg åbenbart bare været de forkerte steder

johnmure
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Nej vent til der er lavvandet i dk som i tyskland så skal priserne nok rasle ned,

men er det så ik fordi den danske forbruger har svigtet, det hele følges jo ad

de tyske forretninger kæmper om kunderne nu så om deres pris er den rigtige tror jeg ik

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg per defination glad for konkurrence, det kan kun komme os forbrugere til gode. Har set alt for meget monopol og central prisfastsættelse herhjemme i mange brancer. Men dette i baghovedet bliver man ikke mindre skeptisk når man studere prisforskelle imellem de enkelte lande på HiFi

Om de tyske priser er rigtige eller ej, skal jeg ikke udtale mig om, men flere af de tyske firmaer er store og har eksiteret i mange år, så helt dårlige købmænd er de vel ej.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
[QUOTE=Jesper Andersen]

- Da jeg købte mit TV gik jeg i KT kikket på det og fik en ok pris , lidt mere end i tyskland , jeg kunne aldrig finde på at købe det i tyskland hvis jeg har brugt andres tid , den form for moral kan jeg ikke lide , men hvis du bare køber det hjem uden at bruge andres tid og penge så er det ok , men det er det folk gør.

Nu flere shops vi har i dk nu laver priser , men det ser mere udtil er der bliver mindre og mindre shops i dk og hvorfor mon , hvis der er så mange penge i det som der siges er det da lidt ? at der ikke åbner flere af dem ? bare tag det gammel SK hvorfor stå disse mega gode lokaler tomme ???? tænk over den .

Jeg forstår udmærket, at du gerne vil betale lidt mere end de tyske priser for det, du får ekstra i KT. Det er af nøjagtig samme grund, at jeg har købt projektor, stereo og surround  hos Tape Connection. Men jeg mener bare ikke, at det er udslag af nogen storslået moral at gøre det. Hvis man vil betale lidt ekstra for at få service eller for, at der er butikker, der kan vise een varerne før køb, så er det da ligeså meget egeninteresse. Det er bare en anden prioritering.

Folk, der bevidst får demo af varerne i en dansk butik for derefter at spare penge i en internetbutik, ja - det er ikke nogen ædel handling, men omvendt er det altså svært at trække en klar grænse der. I hvert fald kan det ikke være rimeligt, at man er tvunget til at købe noget, ligeså snart man er gået ind ad døren.

Færre butikker - er du sikker på, at det er rigtigt? Måske færre highend-butikker, men i de 10 år jeg har boet i Århus, er der da kommet en del flere butikker med hifi og et klart større udvalg af mærker. Sammen med mulighederne på nettet gør det jo bare, at man som forbruger har mere at vælge imellem.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

johnmure skrev:

Nej vent til der er lavvandet i dk som i tyskland så skal priserne nok rasle ned,

men er det så ik fordi den danske forbruger har svigtet, det hele følges jo ad

Så du mener kort sagt, at man som forbruger bør købe varer der, hvor de er dyrest, så man holder liv i flest mulige tankstationer, Magasin-butikker.etc.?

Jeg mener man skal købe de varer, man mener er prisen værd, og hvis det gør nogle folk arbejdsløse, er det statens opgave at sørge for, ikke forbrugerens ansvar.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Hvis vi hi-fi brugere ikke vil accepterer at forretninger , der har varer hjemme , udlåner til demo. Giver demonstrationer skal have en hvis ekstra avance tror jeg vi får problemer på sigt.

Så findes der kun hi-fi på nettet . Vi må stole på andres omtale af udstyret osv.

Jeg synes heller ikke det er god moral , at gå i den lokale butik se udstyret og bruge deres tid, for derefter at handle 10% billigere på nettet.

Men dansk metalitet virker lidt til at være jo flere midler vi har jo mere discount.

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes