| Sendt: 10 August 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Reklamations ret på reparation?
Min Harmon Kardon receiver har fået en periodevis fejl ved de digitale indgange. Jeg har givet den til Expert for reparation på regning da den er købt i Tyskland og derfor ingen garanti i DK.
Jeg fik den tilbage efter 5 uger, men fejlen genopstod kort efter. Der er nu gået 4 måneder og den er stadig til reparation. Der har simpelthen ikke være andet end problemer med Expert og Harman Kardon værkstedet. F.eks. givet fejl beskrivelsen til et værksted, men afleveret receiveren til et andet. Værkstedet bliver konstant ved med at forsøge at reparer radioen der ikke fejler noget, fordi de ikke læser fejlbeskrivelsen etc.. Sidst foreslog værkstedet at udskifte 3 print kort på mistanke da de ikke kunde finde fejlen.
Idet jeg har betalte for den første mislykkes reparation har jeg nu forsøgt at for en afklaring på om jeg skal betale for denne næste reparation. Harman Kardon værkstedet vidste det ikke, men lovede at undersøge det i torsdags og vende tilbage om nogle timer. Jeg ringede og rykkede for svar om fredagen da han ikke vendte tilbage. Her blev han irriteret over jeg ringede og sagde han nok skulle give mig besked. Nu ringer jeg her onsdag for at rykke for svar, men værkstedet er lukket i 14 dage. Det kunde han godt have fortalt mig i fredags.
Det er selvfølgelig en ærlig sag at en periodevis fejl kan være svær at lave, men af de foreløbig 4 måneder der er gået er halvdelen gået på grund af fejl fra Expert og Harmon Kardon værkstedet.
Har jeg overhovedet nogen rettigheder her? Kan jeg få mine penge tilbage for den første reparation? For jeg synes ikke jeg kan blive ved med at vente, og jeg er godt træt af at ringe rundt. Er det bare mig der er utålmodig og skal bare slappe af og være glad for de overhovedet gider at se på den?
Expert reklamere med 24 måneders reklamationsret på reparationer, men siger nu til mig at det kun gælder de dele de udskiftede ved reparationen og da fejlen i min forstærker er et andet sted end det der blev lavet under første reparation gælder reklamationsretten ikke. Kan det virkelig være rigtigt?
Edit: Oprindelig indlæg var endnu længere
|