Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Reklamations ret på reparation? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 August 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Reklamations ret på reparation?

Min Harmon Kardon receiver har fået en periodevis fejl ved de digitale indgange. Jeg har givet den til Expert for reparation på regning da den er købt i Tyskland og derfor ingen garanti i DK.

Jeg fik den tilbage efter 5 uger, men fejlen genopstod kort efter. Der er nu gået 4 måneder og den er stadig til reparation. Der har simpelthen ikke være andet end problemer med Expert og Harman Kardon værkstedet. F.eks. givet fejl beskrivelsen til et værksted, men afleveret receiveren til et andet. Værkstedet bliver konstant ved med at forsøge at reparer radioen der ikke fejler noget, fordi de ikke læser fejlbeskrivelsen etc.. Sidst foreslog værkstedet at udskifte 3 print kort på mistanke da de ikke kunde finde fejlen.

Idet jeg har betalte for den første mislykkes reparation har jeg nu forsøgt at for en afklaring på om jeg skal betale for denne næste reparation. Harman Kardon værkstedet vidste det ikke, men lovede at undersøge det i torsdags og vende tilbage om nogle timer. Jeg ringede og rykkede for svar om fredagen da han ikke vendte tilbage. Her blev han irriteret over jeg ringede og sagde han nok skulle give mig besked. Nu ringer jeg her onsdag for at rykke for svar, men værkstedet er lukket i 14 dage. Det kunde han godt have fortalt mig i fredags.

Det er selvfølgelig en ærlig sag at en periodevis fejl kan være svær at lave, men af de foreløbig 4 måneder der er gået er halvdelen gået på grund af fejl fra Expert og Harmon Kardon værkstedet.

Har jeg overhovedet nogen rettigheder her? Kan jeg få mine penge tilbage for den første reparation? For jeg synes ikke jeg kan blive ved med at vente, og jeg er godt træt af at ringe rundt. Er det bare mig der er utålmodig og skal bare slappe af og være glad for de overhovedet gider at se på den?

Expert reklamere med 24 måneders reklamationsret på reparationer, men siger nu til mig at det kun gælder de dele de udskiftede ved reparationen og da fejlen i min forstærker er et andet sted end det der blev lavet under første reparation gælder reklamationsretten ikke. Kan det virkelig være rigtigt?

Edit: Oprindelig indlæg var endnu længere
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 11 August 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg kanb ikke helt huske hvordan det er med reparation og
det gør det nok ikke nemmere at du ikke har købt produktet der
hvor du indleverer det til rep. Jeg ville rinmge til forbrugerstyrelsens
telefonrådgivning og spørge hvad de mener du har af rettigheder. Så
kan du lidt nemmere vurdere hvor højt du kan tillade dig at råbe
nede hos expert EDIT: Lad os høre hvordan det går

/U.

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 11 August 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Nej jeg ved selvfølgelig godt jeg ikke har de samme rettigheder som var der garanti på. Så ville jeg på nuværende tidspunkt nok begynde at forlange en ny receiver. Derfor er det nu alligevel frustrerende at det skal tage så lang tid på grund sjusk fra deres side. Jeg kan selvfølgelig ikke brokke mig til Expert f.eks. over at Harman holder lukket. Men at ”Harman” ikke informere mig om det under den samtale jeg havde med ham i fredags, der var godt nok dråben der fik bærret til at flyde over.

Jeg har ikke brokkede mig eller være ubehagelig over for gutten fra Harman og hvis jeg behandlede mine kunder på den måde, ville jeg ikke have mange tilbage.

Jeg har da været sur på Expert og sagt det. Om det har været rimeligt eller ej, vil jeg mene det har og det mener de ikke. Men igen en ting er de fjumre i det, det kan ske for de bedste, men at de ikke giver mig besked synes jeg gør det være.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes