Emne: Getmore.dk upålidelige. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
(Lang og med PostDK rant i enden).
Nu er HiFi4all jo primært et hifi forum, og Getmore primært en computer hardware leverandør, men eftersom der også er brugere her der køber den slags hardware, f.eks. til HTPC'er mener jeg at en advarsel her kunne være på sin plads.
Jeg er normalt imod at man tilsviner en butik på baggrund af en enkelt dårlig oplevelse, da man må forvente at det kan gå galt for enhver butik, og at bedømmelsen primært skal ske på hvordan de samler op på deres fejl.
I dette tilfælde har Getmore dog fejlet på et helt grundlæggende punkt: kommunikation.
(Forhistorie følger, spring 3 paragraffer ned for at komme til pointen... )
Jeg bestilte for nogen tid siden (d. 20 September) nogle harddiske. Ordren skulle leveres til mit firma. Ordren blev behandlet, jeg fik hurtigt en bekræftelse, og dagen efter var de sendt afsted. Efter 2 dage viste T&T at pakken lå på posthuset til mig, men der var ingen pakke seddel. Da jeg skulle hjem og besøge familie i weekenden fik jeg ikke kontaktet posten omkring problemet. Da jeg kom tilbage søndag kunne jeg se at pakken var afhentet, men ikke af mig.
Jeg kontakter postvæsenet mandag morgen for at høre hvordan det kan være gået til, eftersom de jo ikke vil udlevere noget uden ID. PostDK er ikke så frygteligt hjælpsomme og forklarer at jeg skal kompenseres af butikken, da butikken selv skal køre en sag mod PostDK. (Hvilket jeg egenligt var klar over, men jeg ville gerne høre hvordan PostDK kunne udlevere en pakke uden forevisning af ID).
Jeg kontaker derfor Getmore via telefon for at snakke med dem om problemet og hvordan det skal løses. For det første er det telefonnummer i mailen man skal kontakte for support opsagt... Dårligt indtryk. For det andet er der på det rigtige nummer (fundet på deres side) en telefonsvarer der siger at det er svært at komme igennem på telefon, derfor skal man prøve at sende en mail. Nuvel, jeg sender en mail med mit ordrenummer i titelen, og en kort besked om hvordan sagen forholder sig og hvordan de kan kontakte mig. Jeg understreger at jeg er klar over at fejlen er på postens side, men at jeg skal henvende mig til Getmore som skal køre sagen videre. Jeg understregere endvidere at hardwaren er til mit firma's server, og at det faktisk haster lidt.
Jeg hører ikke noget fra dem resten af dagen, og prøver at ringe 3-4 gange om dagen resten af ugen (hvilket vil sige fra man-fre). Jeg har endnu ikke fået kontakt til Getmore.
Siden har problemet løst sig selv da det viste sig posten havde lavet en hel række fejl (læs nedenfor hvis du er morbidt nysgerrig), men det ændrer ikke ved at jeg i dag, d. 6/10 endnu ikke har hørt noget fra Getmore. Næsten 2 uger, 4 mails og 15-20 forsøg på at komme igennem på telefonen! Hvis ikke problemet havde løst sig selv havde jeg stadig siddet i klemmen med 3.000,- ude at svømme, og et alvorligt problem med en server der mangler diske til et RAID5 array, hvilket kan betyde tab af kundekartotek og flere års arbejds materiale.
Problemet med posten. Problemet viste sig at være at eftersom mit firmanavn ikke stod på postkassen endnu, så havde postmanden taget pakkeseddelen med tilbage. Hmm, ok, der stod "Att. Mit Navn" lige under firma navnet, og det navn står på postkassen, men det var åbenbart for svært. (Omvendt har han smidt et brev i til en pige hvis navn jeg aldrig har hørt om før, men det var åbenbart ikke noget problem det ikke stod på postkassen). Samtidig havde de fået skannet pakken ud så den stod som afhentet, selvom den ikke var det. Oven i, så blev jeg først informeret om at pakken stadig lå på posthuset og at pakkeseddelen var kommet retur dagen EFTER den skulle have været sendt retur til afsender, hvor jeg burde have været informeret med det samme pakkeseddelen blev sendt retur. PostDK har håndteret sagen alt andet en professionelt i denne sag, og jeg gruer ved tanken om at pakken var blevet sendt retur til en forhandler der ikke besvarer opkald eller mails. Hvis Getmore både havde haft mine penge og min vare, så var jeg nok kørt ned til butikken og prøvet om rambuk tyverier er så sjove som de lyder! 
Nå, anyway, lang rant, men jeg kan kun advare mod Getmore. Jeg kan leve med en lidt sløv butik, men en butik der overhovedet ikke kommunikerer er umulig at have med at gøre. Det er fint nok så længe der ingen problemer er, men med det samme der opstår et reelt problem, så er Getmore umulige at få fat i.
L.
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må ind på edbpriser.dk og give dem en dårlig bedømmelse.
"Hvis ikke problemet havde løst sig selv havde jeg stadig siddet i klemmen med 3.000,- ude at svømme, og et alvorligt problem med en server der mangler diske til et RAID5 array, hvilket kan betyde tab af kundekartotek og flere års arbejds materiale."
har du ikke backup af dine data et raid5 array beskytter vel ikke mod brand og tyveri __________________ I reject your reality and substitute my own
|
| Til top |
|
| |
boborg Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae hvis Post Danmark kan vælte flere års arbejde i vasken, så tager man chancer.
Pakken kunne også være blevet ødelagt eller stjålet. Det hører man jo om meget tit hos Post Danmark. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Capslock skrev:
|
Du må ind på edbpriser.dk og give dem en dårlig bedømmelse.
"Hvis ikke problemet havde løst sig selv havde jeg stadig siddet i klemmen med 3.000,- ude at svømme, og et alvorligt problem med en server der mangler diske til et RAID5 array, hvilket kan betyde tab af kundekartotek og flere års arbejds materiale."
har du ikke backup af dine data et raid5 array beskytter vel ikke mod brand og tyveri
|
|
|
Jo, jeg har en tapeback up, men kun af de vigtigste data. Det er forholdsvist dyrt at tage backup af flere hundrede GB data (RAID5 arrayet er på 1TB), så jeg nøjes med de mest kritiske data.
Der er en del ting RAID5 ikke beskytter mod, men det primære er beskyttelse mod disk failure, da jeg har været ude for dette flere gange. (IDE diske er desværre ikke særligt pålidelige :().
L.
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Tjae hvis Post Danmark kan vælte flere års arbejde i vasken, så tager man chancer.
Pakken kunne også være blevet ødelagt eller stjålet. Det hører man jo om meget tit hos Post Danmark.
|
|
|
Man bestiller jo en vare fordi man har brug for den, hvis mine data var sikre uden diskene til et RAID5 array, så var det strengt taget ikke nødvendigt. Jo længere tid der går før diskene er sat i og RAID arrayet funktionelt igen, jo større er chancen for at en disk dør. Det bedste ville naturligvis være at have både hot og cold spares liggende, men det er jo også en udgift for et enkeltmands firma der lige er startet op. :) På sigt er det meningen jeg vil have en hot spare liggende, for at minimere chancen for at disk failure koster datatab.
Hvis pakken var ødelagt eller stjålet af PostDK, og firmaet havde været responsivt, så ville processen være gået meget hurtigere, det er ene og alene fordi Getmore ikke reagerer at der er et problem. Nu viste det sig jo så at være et non-issue fordi det var PostDK der havde kvajet sig, men det frikender jo ikke Getmore, de ved ikke at det var PostDK der havde lavet en fejl.
Det er klart jeg ikke kan lægge et evt. datatab for PostDK's eller Getmore's fødder, men det ville have været ualmindeligt frustrerende hvis Getmore's ligegyldighed over for kunden havde resulteret i et økonomisk tab for mig.
L.
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heh, der er masser af indlæg på Usenet om problemer med at Getmore ikke er til at få fat i.
En "lusket" ;) fyr havde prøvet at få fat i dem omkring en bærbar i 2 uger uden held, men da han skrev at han ville bestille 5 TFT'er fik han fat i en person på telefon i løbet af nogle minutter. (Denne var så i øvrigt ikke glad for at blive konfronteret med en RMA sag i stedet for et salg af skærme...)
Jeg fandt så også ud af grunden til at 90- nummeret ikke virker - det er et betalingsnummer som er spærret på de fleste telefoner, for at forhindre misbrug. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken seriøs forhandler der har et supportnummer der koster penge at ringe til... (Dvs. som de tjener penge på når man ringer til dem på det...). Virker temmeligt useriøst.
L.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Getmore.dk har Dankortbetaling på deres site, men overholder ikke loven om at Dankortsymbolet skal være synligt på deres forside.
Alene derfor bør man løbe væk med det samme, da der ikke er samme garantier for at få pengene igen ved andre betalingsformer.
Bliver der klaget til PBS koster det som udgangspukt forretningen et klagegebyr, og der er risiko for at det sikkerhedsbeløb som er stillet overfor PBS går tabt, og forretningen mister deres betalingsdel.
Når Getmore.dk ikke overholder loven på det mest oplagte punkt, at Dankortsymbolet skal være synligt på forsiden, bør man holde sig væk.
Dankortsymbolet er garanti for at forretningen ikke står i RKI, samt at andre krav er opfyldt.
Selvfølgelig kan de svindle med det, men så varer det ikke længe før selve domænet lukkes ned hos DK-hostmaster. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deres E-mærke tyder på at ingen tidligere har klaget til E-mærket, men det bør du nok gøre.
http://www.e-maerket.dk/sw146.asp?URL=www.getmore.dk
De overholder nemlig ikke de regler der er kravet for E-mærket, og har formentlig ændret på deres hjemmeside efter at de har fået godkendelsen.
Man får som udgangspunkt ikke E-mærket hvis man undlader at have Dankortsymbolet, samtidig med at man tager imod Dankortbetaling. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det burde man egenligt gøre. Det er ærgerligt hvis andre bliver fanget i den fælde Getmore viser sig at være. Jeg kan i øvrigt fortælle at det viser sig at være ejet af samme person som Multimedia World, så personligt vil jeg ikke lægge penge dér mere heller. Der er nok steder at vælge imellem, og det bør svie til en butik når den behandler kunderne dårligt. At prisen er lav er ikke en undskyldning for at ignorere kunderne, det kan undskylde at man ikke kan nå personalet på en telefon, men der skal stadig være mulighed for at komme i kontakt med dem på anden vis, f.eks. mail.
L.
|
| Til top |
|
| |
Høegh Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligegyldigt
om man kan købe hardware til HTPC'er eller ej er det her offtopic. Det
hører til på et hardwareforum som Hardware Online eller TweakUp.
Den absolut eneste grund til at du vælger (evt. OGSÅ) at poste her, er
at du ønsker at profilere din egen sag og få hjælp til din egen kamp
imod leverandøren. Jeg har ikke overskud til at læse dit indlæg, men
det hører ikke hjemme her.
Jeg er ikke "kold i røven" eller noget, men konstanterer bare at en
computer ikke består af hifi-dele. Ligeledes klager vi heller ikke over
IKEA her, fordi IKEA evt. kan sælge møbler til hi-fi. Det er møbler.
Dit er EDB/IT. Sådan trækker man linierne. Punktum.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Høegh skrev:
Ligegyldigt om man kan købe hardware til HTPC'er eller ej er det her offtopic. Det hører til på et hardwareforum som Hardware Online eller TweakUp.
Den absolut eneste grund til at du vælger (evt. OGSÅ) at poste her, er at du ønsker at profilere din egen sag og få hjælp til din egen kamp imod leverandøren. Jeg har ikke overskud til at læse dit indlæg, men det hører ikke hjemme her.
Jeg er ikke "kold i røven" eller noget, men konstanterer bare at en computer ikke består af hifi-dele. Ligeledes klager vi heller ikke over IKEA her, fordi IKEA evt. kan sælge møbler til hi-fi. Det er møbler. Dit er EDB/IT. Sådan trækker man linierne. Punktum.
|
|
|
De sælger højttalere fra Altec Lansing, og DVD-afspillere fra KISS.
Der er masser af andet A/V-udstyr også.
Du skal ud i venstre menu, og klikke lidt rundt for at se det. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan, desværre, kun genkende det Lestat skriver om Getmore.dk. Min Zen Micro mp3-afspiller skulle ombyttes pga. et løst hovedtelefonstik, en proces, der ifølge Getmore "typisk vil tage op til 14 dage." 14 var vist et meget optimistisk mål, for først tog det deres RMA-afdeling 1 måned at registrerer, at pakken var ankommet. I den periode sendte jeg flere mail til dem (supporttelefonen koster jo penge at benytte :-x), dog fik jeg kun et svar, der sagde at de pga. sygdom havde været bagude, men at de "meget snart vil være til bunds." Nu havde Getmore Micro'en, men 14 dage efter var der stadig ikke sket noget. En mail, hvor jeg skildrede min utilfredshed med deres "service" og forslog dem at lade handlen gå tilbage, blev sendte af sted, og få timer efter kommer der, meget uventet, svar fra Getmore at min afspiller bliver sendt. Getmore hævdede dog, at min Micro ikke blev sendte på baggrund af min mail...
Krøllen på historien er så, at min far, i samme periode min afspiller var til reparation, to gange bestilte fra Getmore, og begge pakker kom til tiden. Så nogle medarbejdere var da på arbejde i den periode...
__________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
Khaine Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Høegh
Skal vi ikke lade moderatorerne bestemme, om det hører til her eller ej, i stedet for at rende og lege politimænd allesammen? __________________ All Your Base Are Belong To Us!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Høegh skrev:
Ligegyldigt om man kan købe hardware til HTPC'er eller ej er det her offtopic. Det hører til på et hardwareforum som Hardware Online eller TweakUp.
Den absolut eneste grund til at du vælger (evt. OGSÅ) at poste her, er at du ønsker at profilere din egen sag og få hjælp til din egen kamp imod leverandøren. Jeg har ikke overskud til at læse dit indlæg, men det hører ikke hjemme her.
Jeg er ikke "kold i røven" eller noget, men konstanterer bare at en computer ikke består af hifi-dele. Ligeledes klager vi heller ikke over IKEA her, fordi IKEA evt. kan sælge møbler til hi-fi. Det er møbler. Dit er EDB/IT. Sådan trækker man linierne. Punktum.
|
|
|
Hvis du havde læst mit indlæg ville du vide at jeg har ikke brug for at profilere min sag eller få hjælp til noget. Det er ren information, jeg har ikke noget i klemme hos Getmore.
Om mit indlæg hører til på HiFi4all eller ej er op til moderatorene at afgøre. Hvis de vil låse tråden eller slette den står det dem frit for, det er ment som en hjælp for andre der måske ville overveje at handle hos Getmore, da de kan risikere en ubehagelig overraskelse efter de har lagt pengene. Du er velkommen til at handle hos dem hvis du vil.
L.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til Getmore A/S – en webshop med en vision
Kunden er den vigtigste, og i Getmore er vi fokuserede på, at du som kunde får den bedst mulige oplevelse af et køb over nettet.

|
| Til top |
|
| |
ShookOne Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan kun have sympati med dig, sådan noget er noget pis...
brug shg.dk, har aldrig nogensinde haft problemer med dem, det er helt igennem en kanon butik...
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ShookOne skrev:
kan kun have sympati med dig, sådan noget er noget pis... brug shg.dk, har aldrig nogensinde haft problemer med dem, det er helt igennem en kanon butik...
|
|
|
Jeg bruger også normalt SHG, og har kun haft gode oplevelser med dem, selv når det kom til RMA af varer. Denne gang havde de dog ikke den pågældende vare. Faktisk bestilte jeg oprindeligt hos Proshop, som jeg også generelt har fået professionel behandling af, men prisen steg 50,-/stk fra jeg puttede varen i kurven og til jeg skulle tjekke ud, så jeg besluttede mig for at spare de penge og handle et andet sted denne gang. Det var nok en fejl. 
L.
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Pakken kunne også være blevet ødelagt eller stjålet. Det hører man jo om meget tit hos Post Danmark.
|
|
|
Nu arbejder jeg selv hos postdanmark.
Jeg kan så oplyse at der bliver ødelagt, ståjlet og forsvundet ca. 35.000stk breve, kloder og pakker årligt. I virkeligheden svarer det til 0.001% af det samlet antal pakker breve og klodser. Hvilket må siges at være ingenting.
Det er surt at en pakke bliver skannet forkert ind, og at posthuset ikke har gjort noget for at finde pakken; Hvilket de normalt gør.!
Det er mennesker vi har og gøre med, og mennesker laver fejl.
Man kan nemt komme til at scanne en pakke forkert ind.
Dog vil jeg nævne at sidst jeg fik sendt en pakke hvor der stod "Afhentes på Posthuset" var det skrevet på pakken over leveringsadressen, og alligevel blev overset. Derfor skriv det med store bogstaver, så det kan læses!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|