Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Det var da lidt besværligt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Johann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige bestilt en Yamaha rxv 640 Reciever fra www.Mediacheckpoint.de
Jeg valgte at betale for varen cash on delivery, men troede selvfølgelig at de ville tage imod kort, men sendte en e-mail til dem for sikkerheds skyld. Og det skal være cash man betaler for. 

Dette er mere til orientering for jer der endnu ikke har bestilt hos tyske internet sider, jeg må dog sige at jeg ved ikke om det er sådan hos andre tyske sider.

Ellers var det en del jeg sparede, inklusiv levering lød prisen på 3000 kr. mens TC har den til 4500 kr.  Det må jeg sige at det er en dejlig rabat man får der. 

Nu må jeg bare håbe at Recieveren bliver god.

Til top Vis Johann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johann

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hej Johann

Jeg har selv en RX-V640, og er rigtig glad for den. Til prisen synes jeg, at det er god receiver ..... god lyd og næsten alt, hvad hjertet kan begære af formater.

Jeg håber, at du bliver glad for den.

Flemming

Til top Vis flemming38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming38

Johann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Det er da fedt at høre, hvilke slags højttalere kører du med dem, For min skyld er jeg i gang med at opgradere hele skidtet, købte sådan et sæt for 4 år siden. miniputter højttalere som jeg er godt nok blevet træt af samt en bas der ikke kan klare noget.

Men jeg har set reviews at RX- V640 og den får ikke andet end  så det er lækkert nok

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Jeg kører med Yamaha NS100 som fronthøjttalere, Yamaha NS-C200 som front-center, og Yamaha NS90 som baghøjttalere og som bag-center.

Min sub falder lidt uden for, da det er en Eltax Atomic 10.2, men den gør det egentlig udemærket. På et eller andet tidspunkt regner jeg med at udskifte den til fordel for en Yamaha sub (315, 320 ell. 800), men det er et fremtidsprojekt, da pengepungen er lidt slunken i øjeblikket.

Da højttalerne er fra samme serie med samme type enheder, synes jeg, at det giver et harmonisk lydbillede. Alt i alt er jeg ret godt tilfreds med mit anlæg, specielt efter, at jeg nu også har fået billedsiden med i form af projektor m.v.

Nu mangler jeg bare en større lejlighed!!!!

Flemming

Skov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

jeg stod for et halvt år siden og skulle ha en reciver i ca samme pris klasse og læste lidt jeg var også blevet lun på rx-v630 ind til jeg læste i audiovision et tysk hifi blad hvor de havde havde tests af 43 forskellige recivere og de havde målt den til at yde front/center/bag til 36/36/36 watt i 8 ohm det er sku ik meget.rx-v 1200 havde de også målt den ydede 54/55/55 watt i 8 ohm det er sku heller ik meget. så hvis du ik har tænkt dig at bruge nogle let drevne ht så tror jeg nok jeg ville vælge en anden jeg endte med at købe en denon avr-1803 som var målt til 78/77/77 watt i 8 ohm den er jeg nu meget glad for og spiller på et par b&w 602s3 og jeg kunne ind i mellem godt bruge lidt mere power har lidt fortrut at jeg ik købte en 2802 eller 3802 3802 kan du jo få til under 5000kr  

Til top Vis Skov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skov

Johann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

nu er den vist på vej, så jeg må håbe på at den holder, den har en udgangseffekt på 135 w ved 4 ohm

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Johann skrev:
nu er den vist på vej, så jeg må håbe på at den holder, den har en udgangseffekt på 135 w ved 4 ohm

I følge yamahas hjemmeside har reciveren DIN Udgangseffekt 4 ohm,1kHz, 0,7% THD): 6x135 W.  I følge min ukvalificerede gæt vil reciveren have en effekt det svarer til ca. 6*70W RMS i 4 ohm.

V. H. Keyvan E.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nylig i en test læst, at de havde målt den til 6*45 watt i 8 ohm. Men for mig er det ikke så meget spørgsmålet om den holder de watt-opgivelser, der er nævnt i diverse info-ark m.v., men om den er i stand til at drive højttalerne uden forvrængning. Og det synes jeg, at den er i forhold til mine højttalere, selv ved høj lydstyrke.

Flemming

Johann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Med den reciever, hvilke slags højttalere skal jeg så prøve at finde, det ser ikke ud til at blive verdens kraftigeste eller hva?

Jeg har kigget lidt på den lille serie hos DALI  en dali 1.7 fronthøjtaler og en 0.7 centerhøjttaler

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes