| Forfatter |
|
Spindle Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg har købt fra dem flere gange, men her i dag skulle jeg kvitere for modtagelse af en DVD hvor der på pakken stod "toldberigtiget" xxx kr. - så er det lige jeg tænker - skal man betale told af varene fra dem når de ligger i Jersey (det høre vel under UK?) og på min toldopkrævning står der "sendt fra storbritanien"... Storbritanien er med i EU ikke? 
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi skal ikke betale told for købte DVDér i england. Jeg synes du skal henvende dig til den lokale told myndigheder.
V. H.
Keyvan E.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
det må være en fejl... men som keyvan siger, så prøv at kontakte told & skat i din region, de kan uden tvivl hjælpe dig bedre...
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanal-øerne har selvstyre og er IKKE med i eu.
Så der er nok ikke meget at gøre.
Selv englændere i UK skal betale told hvis beløbet
er over englands minimums grænse på 18 pund.
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjac skrev:
Kanal-øerne har selvstyre og er IKKE med i eu. Så der er nok ikke meget at gøre.
Selv englændere i UK skal betale told hvis beløbet er over englands minimums grænse på 18 pund.
|
|
|
Lige et tillægsspørgsmål: Ved du hvad den danske grænse er?
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal betales moms og evt. punktafgift hvis varens værdi (inkl. fragtomkostninger) overstiger 80,-
Der skal betales told hvis varens værdi (inkl. fragtomkostninger) overstiger 165,-
Læs om reglerne her (der er et godt regneeksempel under linket "Køb i ikke-EU-lande (tredjelande)"):
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=137519
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glemte lige at tilføje at fragtfirmaet (Postdanmark, UPS, osv.) der står for leveransen i dk er ansvarlig for toldbehandlingen og de tager et gebyr herfor (PostDanmark tager 50,-, UPS tager 100,-).
mvh
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
|
Der skal betales moms og evt. punktafgift hvis varens værdi (inkl. fragtomkostninger) overstiger 80,-
Der skal betales told hvis varens værdi (inkl. fragtomkostninger) overstiger 165,-
Læs om reglerne her (der er et godt regneeksempel under linket "Køb i ikke-EU-lande (tredjelande)"):
|
|
|
Det var da meget nok! Jeg troede kun at det var for sager over flere hundrede kr. Så må jeg da bare have været heldig alle de gange jeg har bestilt cd'er fra USA
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så skal du da straks ringe til Told & Skat og anmelde det. Det står der selv i reglerne 
(det står der faktisk i vejledningen ;o))
Jeg har da også været heldig et par gange, men jeg synes de er irriterende grundige.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders_K skrev:
zaka skrev:
|
|
|
Det var da meget nok! Jeg troede kun at det var for sager over flere hundrede kr. Så må jeg da bare have været heldig alle de gange jeg har bestilt cd'er fra USA |
|
|
Er disse CDer ikke kommet som brev??? __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige modtaget region 1 af Indy boxen i dag fra futureent.com - skulle ikke betale told ....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
mohlin Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jag hittade detta på en sida från svenska Tullen, och EU-reglerna är ju desamma överallt.
"Kanalöarna Jersey, Guernsey, Alderney, Sark och Herm tillhör Kanalöarna som är en ögrupp i Engelska kanalen utanför Frankrikes kust. Öarna tillhör inte EU-området. Trots detta ingår de i EU:s tullunion, men inte i EU:s skatteområde. För varor från Kanalöarna måste du betala moms, men inte tull. Öarna Isle of Man och Isle of Wight ingår fullt ut i Storbritannien och du behöver därför varken betala tull eller moms"
|
| Til top |
|
| |
Spindle Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey:
Jeg har snakket med dem - alt hvad de sender fra Jeresy (Region 2) skal man betale told - REG 1 og DVD Audio bliver sendt fra UK og ikke Jeresy.. Hvad kan jeg lære af det? At jeg ikke skal købe region 2 fremover! 
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Anders_K skrev:
zaka skrev:
|
|
|
Det var da meget nok! Jeg troede kun at det var for sager over flere hundrede kr. Så må jeg da bare have været heldig alle de gange jeg har bestilt cd'er fra USA
|
|
|
Er disse CDer ikke kommet som brev??? |
|
|
De var i sådan en brun kuvert med bobleplastik inden i. Men uden på var der klistret et mærket med cd'ens værdi + en tekst (på engelsk) som informerede om at der evt skulle betales told
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders_K skrev:
Webmonkey skrev:
Anders_K skrev:
zaka skrev:
|
|
|
|
|
|
Er disse CDer ikke kommet som brev??? |
|
|
De var i sådan en brun kuvert med bobleplastik inden i. Men uden på var der klistret et mærket med cd'ens værdi + en tekst (på engelsk) som informerede om at der evt skulle betales told |
|
|
skummelt......
jeg skal ihverfald ogsaa sikre mig, at kun k0be reg1 fra dem fremover.....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |