Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Returret (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cubie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker på at købe en Z4, men er lidt i tvivel om jeg bliver glad for den, mit problem er at man kan få den 5000 kr billiger i tyskland, men der kan man jo ikke returnere den hvis man ikke er tilfreds, det kan man jo i tape connection.

Problemet er at jeg vil ha projektoren til at vise film på en anden væg end det hvor mit tv står, det vil sige at man lige flytter stolen, og ligger sig ned i sofaen, og så er der en rigtig god væg til projektoren, men måske man bliver træt af det?? Nogle erfaringer??

Til top Vis Cubie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cubie

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Du har 14 dages returret ved fjernhandel så der skulle ikke være noget problem at købe den i Tyskland, men du skal selvfølgelig betale for fragtomkostninger.

Cubie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Er det også det hvis man pakker den ud, og prøver den??

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Du skal ikke regne med at få fuld pris tilbage, idet du ikke kommer uden om at tage pæren i brug. Det svarer til at købe en printer, tage udskrifter og så få den byttet, selv om værdien af produktet nu er forringet. Jeg tror at du skal ta' en tur ind til Tapeconnection eller lignende og så bruge et par timer eller tre på at se om det virkelig er noget du vil bruge penge på. Så slipper du for frustrationerne ved ikke at kunne få det fulde beløb tilbage for et produkt du har taget i brug.
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Jep, du må afprøve produktet og hvis det så ikke er noget for dig kan du bare sende det retur.

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Reglerne i EU er at du uanset hvad har 14 dages returret ved køb fra business til customer. En betingelse er dog at originalembalagen bliver brugt til returnering. De betaler fragten frem og du tilbage.

Reglerne er væsentlig anderledes hvis du køber varen i forbindelse med erhverv.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Cubie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Så det vil sige at man godt kan købe den i tyskland, og stadig retuner hvis man ikke er tilfreds uden tab?? På nær forsendelsen??

Jeg står nemlig og vakler lidt mellem pioneer 43", eller Sanyo Z4.. har et sony 44" projektor tv..

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Mercury; du lyder meget skråsikker...og har utvivlsomt ret....meeeeeen, er du nu HELT sikker ?

- for i givet fald så skal DK butikker jo også tilbyde 14 dages returret - og det gør de ikke !...og vi er jo - stadigvæk/lidt endnu  - medlem at EU

Med forundrende hilsen

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

returretten gælder ved fjernhandel, og dette gælder også for DK. Køber du via en hjemmeside er der tale om fjernhandel og dermed omfattet af returret. Ved køb direkte i butik gælder disse regler ikke, da man her har mulighed for at afprøve og inspicere produktet i butikken.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

"fjernhandel"....vi snakker reelt om postorder ikke sandt ?.......i så fald er vi HELT enige.....men mange at de tyske forretninger driver jo ikke "postorder" forretning i DEN forstand; der køber/bestiller man en given vare, og får den efterfølgende SENDT, hvilket ikke har noget med postorder/internet-forretning at gøre, hvorfor der ikke pr. definition er 14 dages returret...eller tager jeg HELT fejl ?

mvh

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Det er muligt der skal en retssag op at køre for at afgøre det. Jeg tror disse butikker befinder sig på grænsen. Returretten er for at beskytte forbrugeren ift. at købe en varer man ikke kan besigtige inden køb. Det kan man reelt ikke, når varen sendes fra Tyskland. Det kan så være der er nogle butikker, der her har fundet et smuthul.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Nu skal vi ( jeg  ) ikke tæske langhalm på noget jeg dybest set ikke ved 100% sikkert. Men vil mene at jeg kender loven om forbrugskøb ganske godt ( er selvstændig erh. drivende ), og i DK - medlem af EU eller ej - er der IKKE nogen lov om returret af købte varer fra en forretning.

Men det er der derimod ved køb af varer på postordrer/internethandel - see the differance ?

Og mig bekendt er der heller ikke nogen Tysk lovgivning som foreskriver nogen form for retur-ret - but could be wrong

At man så som dansk forbruger vælger at købe en varer i en Tysk forretning, er jo ikke den Tyske forretnings "problem" - der er stadig tale om et "forretnings-køb" hvor Køberen blot vælger at få varen sendt.

Noget HELT andet er så at hvis det var mig, ville jeg besøge TC, bede om en demo, og hvis  Z4'eren fungere godt, høre om de ikke kunne give en "god pris" - er sikker på at de vil være til at handle med...og så får du tilmed 3 års garanti, samt en god support.

mvh

Cubie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også helst handle i DK, sys bare 5000 er meget forskel, men jeg prøver da at snakke lidt med dem, tvivler bare på at de har en demo til udlåns.. Prøver anyways....

TAKKER

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Howdi igen.

Fuldstændig korrekt med fjernhandel og hvis din handel ikke hører ind under dette begreb er du på den.....

Men er det ikke lettest at spørge du ved "hallo......" "guten tag :-)"

mvh. Mercury

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Jeg ville klart spørge og evt. hvis du har kig på et bestemt firma så spørge her om der er nogen der har erfaring med pågældende (eller søg i gamle indlæg). Har selv lige købt et digital kamera i Tyskland og måtte tale med dem et apr gange da det ikke blev afsendt. Det viste sig at en taske jeg også havde bestilt var røget i restordre og resten stod og ventede på tasken. Ikke noget der ikke klares over telefonen på få minutter. Men et fjernsyn er jo noget større så overvejelser omkring retur forsendelser er væsentligt mere relevant.

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes