Forfatter |
|
-Thomas- Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 137
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hørte dette af en kammerat omkring LCD skærme.
Kan det være rigtigt ??
"Bare så du ikke køber katten i sækken, så skal du vide, at Samsung i øvrigt oplyser at disse skærme fra Tapeconnection ikke er købt via Samsung i Danmark - det kan betyde at sådan noget som 0-pixel fejl garanti og onsite ombytning muligvis ikke er gældende (med mindre tgapeconnection selv har lavet sådan en aftale)."
|
Til top |
|
|
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Normalt plejer TC ikke at stille købere dårligere i sammenligning med, hvis man havde handlet et andet sted. Det gør de sikkert heller ikke her. Men hvorfor spørger du ikke TapeConnection? De ved det sikkert... __________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
Det er til salg for bare et minimum af initiativ" tv-2
|
Til top |
|
|
-Thomas- Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tænkte at Otto sikkert læser med her og så kunne han jo svare for ved at der er flere der gerne vil kende svaret 
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er aldrig ringere stillet garantimæssigt ved at handle i Tape Connection.
Vi giver 2 års fuld garanti, og tv'et bliver ved reparation hentet og bragt på bopælen. Udover dette giver vi 14 dages fuld returret/30 dages ombytningsret. Ved vurderingen af om et tv er defekt eller ej, benytter vi de regler producenterne udstikkker _i Danmark_. Vi vælger selv i de enkelte indkøb om vi handler med danske eller udenlandske leverandører - hvor vi køber vores varer, og hvor vi sender regningen hen i tilfælde af reparation, blander vi ikke kunderne ind i.
Dén 14 dages nul-lysende-pixel garanti som Samsung giver, ændrer ikke på den sikkerhed man ALTID har når man køber fladskærm hos os - uanset mærket. De 14 dages fuld returret gør at man aldrig risikerer at brænde inde med et tv man ikke er tilfreds med, uanset årsagen til utilfredsheden, og uanset hvilket produkt der er tale om. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den ged vist godt og grundigt barberet! Har nu heller aldrig haft mistanke til TC om dårlig/dårligere garanti end andre i branchen, vel nærmere tvært imod. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
Til top |
|
|
-Thomas- Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2006 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto
Tak for dit svar, det lyder til i driver en god forretning med fornuftig service 
Mvh
Thomas
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen , TC, driver en rigtig god forretning set med brugerens øjne. De er hjælpsomme, kanon garanti ordning... Så der er kun gode grunde til at handle der...
__________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
Novicen Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Status: Offline Indlæg: 115
|
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas
Du skal vist se dig godt og grundigt for, inden du handler hos TC, hvis garantien er vigtig for dig. Se blot her:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11693& PN=1&TPN=100
I fælleskøbet dér følger TC ikke Samsungs pixelgaranti, men kun ISO standarden, som alle forhandlere skal følge. Det er altså ikke bedre end købeloven bortset fra at TC påtager sig bevisbyrden i hele garantiperioden.
Du kan iøvrigt købe de samme skærme hos www.godpris.dk til samme pris, med fragten inkluderet og fuld nulpixelfejlgaranti i to år, hvor Samsung Danmarks egen giver den i ét år hvor Samsung har bevisbyrden og ét hvor bevisbyrden ligger hos forbrugeren.
Mvh.
Novicen __________________ Novicen
|
Til top |
|
|
Stampe Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novicen skrev:
Du kan iøvrigt købe de samme skærme hos www.godpris.dk til samme pris, med fragten inkluderet og fuld nulpixelfejlgaranti i to år, hvor Samsung Danmarks egen giver den i ét år hvor Samsung har bevisbyrden og ét hvor bevisbyrden ligger hos forbrugeren.
|
|
|
Hvor læser du det henne? I "vilkår" står: "Vigtigt! LCD og Plasma er to forholdsvis nye teknologier og du skal som kunde gøre dig klart, at der i begge produkter kan være/opstå pixel fejl. Dette betyder, at du i værste fald skal være villig til at sige god for op 15 pixel fejl. Dette gælder også selv om de er på skærmen lige når den er pakket ud. For en god orden skyld skal det nævnes, at det er noget vi meget sjældent oplever. Kvaliteten på plasma og LCD er heldigvis så god at dette kun oberveres i sjældne tilfælde. Garantien omfatter desuden heller ikke "burn in" (indbrænding på skærmen) på plasma skærme. Under "Gode råd" kan du læse mere om hvordan du bedst behandler dit nye LCD TV eller plasma produkt"
GodPris "2 års All In Service Pack" omfatter så vidt jeg kan se ikke pixelgaranti - hvis den gjorde ville det nok står der højt og larmende.
|
Til top |
|
|
Novicen Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael Damgaard
Tlf. +45 57649438
Fax +45 57649439
http://www.godpris.dk - Din elektroniske butik på nettet.
-----Oprindelig meddelelse-----
Til: info@godpris.dk
Emne: Lcd skærm
Hej Info
Jeg vil blot høre, om jeres All-in ServicePack for lcdskærme indeholder
nulpixelfejl garanti i de to år den løber, i lighed med den nulpixelgaranti
Samsung stiller for ikke parallelimporterede skærme?
------
Hej
Jo, vi står ikke tilbage for Samsung nordiske pixel garanti den får du med i købet. Plus her får du 2 års reparation afskærmen uden diskussion. Samsung yder kun 1 års garanti og 1 års reklamation ret, hvor det er op til dig at bevise at fejlen var der fra starten.
Tlf. +45 57649438
Fax +45 57649439 __________________ Novicen
|
Til top |
|
|
musica Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor ser du, at Samsung stiller en 2 års ”nulpixelfejl garanti”? Hvis du læser på Samsungs hjemmeside, så giver de en ”zero bright pixel defect” garanti, hvilket, der står, gælder for tft-skærme, så det er altså lidt uklart, om den også gælder for et lcd-tv. (Men det gør den højest sandsynligvis ikke – hjemfør debatten på recordere.dk, bl.a. i nedenstående links). Men hvis deres syn på pixelfejl for tft-skærme også gælder for lcd-tv, så henviser Samsung også selv til ISO-standarden, hvor der accepteres et minimalt antal pixelfejl af andre typer. Så jeg har svært ved at se, at man stilles dårligere hos TapeConnection. Snarere tværtimod! Det ses for eksempel her:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11436& PN=1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11019& %20PN=1&TPN=15
Hvis du mener, det forholder sig anderledes, så kom gerne med et direkte link. __________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
|
Til top |
|
|
kUmSE Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan varmt anbefale jer at handle hos Tapeconnection. Super service, også garantimæssigt!
Mvh Thomas T.
|
Til top |
|
|
Novicen Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Musikca
I dit nederste link er der osse link hertil:
http://www.samsung.com/dk/support/guarantee/pdf/tft_pixelspe c.pdf
De angiver osse garantien på 26" og op. TTF og LCD betragtes i dag som værende det samme (se f.eks. her: http://www.flatpanels.dk/monitorbegreber.php
Der står i linket til Samsung, at garantien gælder i 36 mdr., men jeg mener at det kun gælder computerskærme. For paneler fra 26" og op (altså fjernsyn) er den 24 mdr. Det kan du i trådene på recordere.dk finde flere erklæringer fra Samsung på. Og fra den ovenciterede forhandler, som har fundet det nødvendigt at forsikre sig ud af det (noget de sjældent gør, hvis de kan klare sig med mindre. Det skulle vel være nok til at anbefale Thomas at se sig godt for.
Mvh.
|
Til top |
|
|
musica Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop linket fra Samsung viser, at de giver en "zero bright pixel defect" garanti, og IKKE en generel garanti mod ALLE typer pixelfejl.
Samsung skelner selv mellem tft (it produkter) og lcd (lyd og billed), idet Samsung laver tft-computer skærme over 26". Blot fordi størrelser over 26" er angivet i linket fra Samsung, så der er ikke nødvendigvis tale om tv. __________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
|
Til top |
|
|
Novicen Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Klumse
Det kan jeg normalt osse. Jeg anser Otto for bundhæderlig og Tapeconnection for at være en af landets "sikreste" at handle i. Jeg tillægger ikke Otto ond vilje overhovedet og hans erklæring ovenfor er jeg sikker på er afgivet i god tro. Men jeg synes altså der er et problem her, og jeg er sikker på, at Ottos usædvanlige tavshed omkring det bunder i, at han rent faktisk selv er ved at undersøge det. Godt nok kun et gæt, men det er baseret på det kendskab jeg har til ham både herfra og fra recordere.dk. Hvis problemet omhandlede en skodbix, ville jeg ikke tage det så tungt - og ville formentlig heller ikke kunne komme til for alle de andre, der i så fald havde et besyv at give med.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Novicen Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Musica
Som jeg ser det giver de garanti mod alle lysende pixels også enkeltstående subpixels. Mht. slukkede er det ganske rigtigt lidt mere specificeret (op til otte subs med mindre der ligger to 5mm eller mindre fra hinanden). Så fik vi det på plads. Det er dog stadig forskelligt fra de betingelser Tapeconnection giver.
Jeg var ikke klar over, at Samsung opererede med den sondring du omtaler og den modsiges af de svar Samsung er citeret for på recordere.dk.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Novicen Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop fået svar fra Samsungs pressechef, som der henvises til i deres Pressemeddelser. Det viser sig, at pixelgarantien er mere vidtgående end i skemaet på deres hjemmeside:
Hi Petra
There seems to be a lot of confusion among consumers about the exact Samsung Norden’s officialwarranty on lcd screens larger than 26”. Could you please enlighten me especially concerning pixels. Your helpdesk tells me, that you have a two year zeropixelerror tolerance. Is that true – a single green pixel for instance. And if not..?
Best regards
-----
Hi,
Tak for at du kontaktet Samsung Support.
That is correct. Samsung Nordic Electronics have a 100% pixel warrenty on LCD TV's from 26" and up. The warrenty covers both bright and dead pixels.
Med venlig hilsen,
Christian
Samsung
Nordic Support
__________________ Novicen
|
Til top |
|
|